Bekijk uitslag poll: filmindustrie lijdt geen verlies door piraterij

Stemmers
163. Je mag niet stemmen in deze poll
  • eens

    51 31,29%
  • oneens

    97 59,51%
  • ik weet het niet

    15 9,20%
Pagina 2 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 116 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door FredKroket
    De mensen die uitsluitend gekopieerde schijfjes thuis hebben liggen (of hier er daar een enkel origineel DVD'tje) zijn inderdaad geen echte filmliefhebber! Maar daar moet Brein zich dan ook niet druk over maken want zoals gezegd hebben deze mensen geen geld over voor films, dus zouden ze ook nooit de originele DVD's kopen mocht de mogelijkheid tot kopiëren niet bestaan.
    Het stukje gaat vooral over illegale dvd's die omloop zijn dus die op markten en via via worden verkocht.
    Deze mensen besteden dus wel degelijk geld aan de films die zij kijken, het geld gaat alleen naar de verkeerde mensen. :wink:

    Dat je zegt dat deze mensen geen filmliefhebbers zijn heb je wel gelijk in, de kwaliteit van deze dvd's is natuurlijk vaak te slecht voor woorden.
    Ik heb zelf ongeveer 600 originele dvd's thuis maar ook een aantal illegale.
    Laatstgenoemde bevatten vooral films die hier nog niet uit zijn of die nog in de bois draaien(gister bv. Sin City gekregen)
    Als de film de moeite waard was dan koop ik hem wel origineel en gooi of geef ik de kopie weg.[/u]

  2. #27

    Standaard

    Een argument wat vaak naar voren wordt gebracht is dat "een goede film uiteindelijk toch wel op DVD wordt aangeschaft''. Dit geldt wel voor de gemiddelde bezoeker van dit forum (what's in a name!!) maar als ik na ga hoeveel mensen ik inmiddels wel niet heb meegemaakt die alleen maar gebrande DVD's bezitten in een hoesje met daarbij ingescande covers (waar ze gewoon nog voor betalen ook ) dan geloof ik zeker wel dat downloaden de maatschappijen geld kost want je maakt mij niet wijs dat al die mensen later alsnog de DVD aan zullen schaffen. Ik ben inmiddels ook wat bekender geraakt met het hele bittorrent-gebeuren en zal eerlijk zeggen dat ik dankzij dat inmiddels wel E.R. seizoen 11 en The Simpsons seizoen 16 heb gedownload. Zo fout als wat maar er zijn dan ook weinig series die door de Nederlandse zenders zoveel geweld aan wordt gedaan als deze (qua uitzend-tijdstippen, -data en -tempo) dat ik dit voor mezelf kan verantwoorden. (bovendien beloof ik de heren van Warner Bros en 20th Century Fox plechtig dat ik als deze seizoensboxen uitkomen in Nederland (in 2008/2009?), ik deze ook zeker aan zal schaffen ) Ik vind het downloaden van TV-series sowieso al een beetje schimmig gebied (even alles goedpraten voor mezelf ) Kortom stelling mee oneens...

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Aronofsky
    maar als ik na ga hoeveel mensen ik inmiddels wel niet heb meegemaakt die alleen maar gebrande DVD's bezitten in een hoesje met daarbij ingescande covers (waar ze gewoon nog voor betalen ook ) dan geloof ik zeker wel dat downloaden de maatschappijen geld kost want je maakt mij niet wijs dat al die mensen later alsnog de DVD aan zullen schaffen.
    Dat is een kant van het verhaal, maar denk jij dat die mensen met de illegale kopieen de films anders wel hadden gekocht? Ik geloof namelijk van niet.
    Maar de muziek/filmindustie (en de detailhandel) mogen hun hand ook wel in eigen boezem steken. Als zij de prijzen omlaag brengen (ipv omhoog ) dan wordt het aantrekkelijker het origineel aan te schaffen dan een kopie.

  4. #29

    Standaard

    Ik denk dat de meerderheid van de mensen die films downloaden deze nooit zouden hebben aangeschaft.


  5. #30

    Standaard

    Ach ja, films downloaden kan best verleidelijk zijn, een te smalle geldbuidel en de hoge prijzen van dvd's verleidden je soms.

    Dat de filmindustrie zoveel schade leidt geloof ik niet echt, kijk maar naar de weekendopbrengst van SW3. Het wordt vaak ook alleen vertelt wat er zogenaamd misgelopen wordt, veel minder vaak horen we wat de opbrengsten zijn. Ook al liepen de oprengsten terug is dit ook mede te verklaren door de economische situatie.

    Tegenwoordig is er bij mij tenminste een omkeerpunt ingetreden, sinds de dvd's toch vriendelijker geprijsd zijn, koop ik ze regelmatiger. Vooral de internetacties van de FRS 2 voor 25 of 3 voor 33 in combinatie met PJR-korting zijn gewoon ideaal.

  6. #31

    Standaard

    Over enige tijd komt er natuurlijk ook de mogelijkheid om films legaal te downloaden tegen betaling, net zoals dat nu bij muziek het geval is.

    Legaal downloaden, slim of naief van de aanbieders van deze downloads?

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Freeze
    Dat is een kant van het verhaal, maar denk jij dat die mensen met de illegale kopieen de films anders wel hadden gekocht? Ik geloof namelijk van niet.
    Ik denk dat er toch wel heel wat mensen zullen zijn die inmiddels een soort half origineel/half nep collectie hebben. Mensen die normaliter wel DVD's kopen maar, bijvoorbeeld omdat ze niet wilden wachten totdat een film in Nederland uit is, een illegale kopie hebben gekocht (met hoesje en zo) en het vervolgens zonde vinden om daarna ook nog geld neer te leggen voor het origineel (om diverse redenen). Als je bijvoorbeeld kijkt dat een film als Saw al op DVD uit is in Engeland en er nu een hele reclamecampagne voor de bios-release in Nederland gaande is dan roep je het ook wel over jezelf af.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Joost v.d. Ham
    Ik denk dat de meerderheid van de mensen die films downloaden deze nooit zouden hebben aangeschaft.
    Maar als je dan bijvoorbeeld alleen al naar reacties van mensen hier op het forum kijkt dan zeggen er toch een hoop dat, als een film die ze gedownload hebben ze daadwerkelijk bevalt, ze deze ook aan zullen schaffen.

    Als we deze redenering echter omdraaien betekent dit dus ook dat, als een gedownloade film ze niet bevalt, ze deze niet zullen kopen. Kortom, weg met alle impulsaankopen (of ben ik de enige die zich daar aan schuldig maakt ) en dan missen ze toch aardig wat omzet. Al blijf ik dat allemaal niet eens zo'n ramp vinden, want zoals door zo'n beetje iedereen al wordt gezegd, ze dramatiseren het verlies wel een beetje. Niet iedere download zal idd omzetverlies betekenen. Producenten moeten gewoon mensen over zien te halen om hun dan weliswaar duurdere producten aan te schaffen (zie bijv. bronwater vs. leidingwater)

  8. #33

    Standaard Re: piraterij kost filmindustrie niets

    Citaat Oorspronkelijk gepost door humpadump
    Mensen die illegale films kopen of downloaden zullen in het geval dat de piraterij niet bestond ook geen films kopen. Ze zullen waarschijnlijk de betreffende films huren...
    En bij elke huurfilm wordt een bedrag afgedragen aan de uitgever, dus lopen ze inkomsten mis.

    Ik denk trouwens wel dat de verliezen niet zo groot zijn als ze ons willen doen geloven. Veel mensen downloaden nu een film, die ze anders pas zullen gaan zien als die op TV komt.

    Ik zie het vooral bij een aantal vrienden, die hebben gewoon geen geld om films te kopen en downloaden vinden ze dan makkelijk want ze willen alles natuurlijk wel zien. Ze snappen mij toch niet, dat ik alles origineel wil hebben. Van mij krijgen ze in ieder geval niets te leen, als ze iets willen zien, dan komen ze maar bij mij kijken.

  9. #34

    Standaard

    Ik geloof er geen ruk van.

    Filmindustrie maakt echt niet zo veel verlies als ze zeggen op het illegaal downloaden.

    Ik download me de ter*ng, maar als ik na het zien van de rip de film goed vind koop ik het origineel.
    En als je een beetje kijkt hoe veel mijn collectie waard is hebben ze mooi geld aan me verdiend het afgelopen jaar.

    Als ik niet had gedownload had ik niks gekocht.
    The choices we make, not the chances we take, determine our destiny

  10. #35
    Glorious Member
    Registratie datum
    Mar 2003
    Woonplaats
    The Dutch mountains

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hare
    Ik geloof er geen ruk van.

    Filmindustrie maakt echt niet zo veel verlies als ze zeggen op het illegaal downloaden.

    Ik download me de ter*ng, maar als ik na het zien van de rip de film goed vind koop ik het origineel.
    En als je een beetje kijkt hoe veel mijn collectie waard is hebben ze mooi geld aan me verdiend het afgelopen jaar.

    Als ik niet had gedownload had ik niks gekocht.
    Maar het gaat niet over de gemiddelde persoon op dit forum die eigenlijk wel filmliefhebber genoemd mag worden maar over de gemiddelde koper die het heel wat anders ziet. Waarom een dure rerelease als goedkoop kan en nog goedkoper is nog wenselijker. Daar zit toch wel het grote verlies. 8)
    "How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur C. Clarke

  11. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door chimera01
    Citaat Oorspronkelijk gepost door hare
    Ik geloof er geen ruk van.

    Filmindustrie maakt echt niet zo veel verlies als ze zeggen op het illegaal downloaden.

    Ik download me de ter*ng, maar als ik na het zien van de rip de film goed vind koop ik het origineel.
    En als je een beetje kijkt hoe veel mijn collectie waard is hebben ze mooi geld aan me verdiend het afgelopen jaar.

    Als ik niet had gedownload had ik niks gekocht.
    Maar het gaat niet over de gemiddelde persoon op dit forum die eigenlijk wel filmliefhebber genoemd mag worden maar over de gemiddelde koper die het heel wat anders ziet. Waarom een dure rerelease als goedkoop kan en nog goedkoper is nog wenselijker. Daar zit toch wel het grote verlies. 8)
    Mee eens, ik ken veel mensen die alleen maar gedownload spul hebben, zowel muziek als films. Hadden ze jaren geleden nog originele cd's en video's thuis staan, nu staan de planken vol met van dat gekopieerd spul. Moet iedereen zelf weten natuurlijk, maar zelf geef ik er niks om een rijtje gekopieerde troep in mijn kast te hebben staan. Maar net als meerdere mensen hier, heb ik ook wel eens films gedownload. Als ik ze goed vind, dan schaf ik ze aan. Zo kom ik films tegen waar ik anders zeker weten nooit van had gehoord.

    Ik denk dat de filmmaatschappijen zeker wel geld mislopen door internet en dat gekopieerd spul, maar verlies.. daar geloof ik totaal niet in. De DVD is in en er zijn nog superveel mensen die originele DVD's kopen en de DVD lijkt nog steeds populairder te worden (wat volgens mij ook grotendeels aan internet is te danken).
    Toch lijkt het onvermijdelijk met de voortgang van technologie. DVD branders worden standaard in de computer verkocht, downloadprogramma's zijn overal bekend en het is gewoon heel erg simpel om er aan te komen. Alhoewel het veel simpeler is om even een liedje te downloaden in plaats van een film. Ik denk dan ook dat de muziekindustrie veel slechter af is dan de filmindustrie.

    Zoals in bovenstaande posts ook al wordt gezegd, denk ik dat de videotheken er het meeste last van hebben. Bij een koop DVD heb je iets origineels thuis staan, in de bioscoop kan je genieten van een avondje uit, een supergroot scherm en overdonderend geluid.
    "Our sun is dying. Mankind faces extinction."

  12. #37

    Standaard

    Ik wordt echt niet goed van die excuustruusjes die downloaden als statement tegen de hoge winsten van de film en dvd producenten.

    Wees dan lekker een echte vent en pak een dure merk broek uit een willekeurige winkel en loop zonder te betalen naar buiten, of neem stiekum een pak koffie mee naar buiten uit een groot winkelbedrijf, want die winst gaat ook niet echt naar de arme koffieboertjes.

    Maar nee, deze "helden" downen een film want dan hebben ze een ultra minime kans dat ze gepakt worden, lekker veilig jatten.

    Kijk je kamer eens rond, daar staan tientallen producten met mischien wel een veel te hoge winstmarge.

    Films downloaden , moet je lekker zelf weten, maar gebruik dan alsjeblieft niet van die achterlijke argumenten, en kom er gewoon voor uit dat je geen geld hebt of wil uitgeven aan het orginele product.

    En tegen al die mensen die alleen maar downen om na het kijken te beslissen of ze het orgineel willen gaan kopen en daarna natuurlijk de tegenvallende film direct verwijderen, wil ik 1 ding zeggen.

    Koop eens een goed boek, en breng hem terug naar de winkel als je hem niet goed vond, kan je nog eens lachen

    p.s. Nee, ik ben geen familie van J.P. Balkenende :wink:
    Laatste aanschaf nr. 1620 "nights in Rodanthe"

    foto's van collectie | al mijn films bij imdb | dvdprofiler

  13. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door starbuck

    En tegen al die mensen die alleen maar downen om na het kijken te beslissen of ze het orgineel willen gaan kopen en daarna natuurlijk de tegenvallende film direct verwijderen, wil ik 1 ding zeggen.

    Koop eens een goed boek, en breng hem terug naar de winkel als je hem niet goed vond, kan je nog eens lachen
    Kijk alsjeblieft eens even naar mijn collectie voor je je grote *** opentrekt.
    The choices we make, not the chances we take, determine our destiny

  14. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hare
    Citaat Oorspronkelijk gepost door starbuck

    En tegen al die mensen die alleen maar downen om na het kijken te beslissen of ze het orgineel willen gaan kopen en daarna natuurlijk de tegenvallende film direct verwijderen, wil ik 1 ding zeggen.

    Koop eens een goed boek, en breng hem terug naar de winkel als je hem niet goed vond, kan je nog eens lachen
    Kijk alsjeblieft eens even naar mijn collectie voor je je grote *** opentrekt.
    Wat wil je daarmee zeggen, alsof er door de "rijken" op deze aarde niet gestolen wordt.

    Oftewel, ik heb al 300 boeken gekocht, en nu neem ik er 1 mee uit de bruna zonder te betalen en als ik hem niet leuk vind dan leg ik hem wel weer terug. Dat is namelijk wat deze mensen doen.
    Laatste aanschaf nr. 1620 "nights in Rodanthe"

    foto's van collectie | al mijn films bij imdb | dvdprofiler

  15. #40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door starbuck

    En tegen al die mensen die alleen maar downen om na het kijken te beslissen of ze het orgineel willen gaan kopen en daarna natuurlijk de tegenvallende film direct verwijderen, wil ik 1 ding zeggen.

    Koop eens een goed boek, en breng hem terug naar de winkel als je hem niet goed vond, kan je nog eens lachen
    En toch grappig... een cd mag je in de winkel (gratis) luisteren om daarna te beslissen of je 'm goed genoeg vind om aan te schaffen.

    En hoe kan je nou een goed boek kopen en hem vervolgens niet goed vinden? Rare theorie.

    Maar goed, ieder zijn eigen mening natuurlijk. :wink:
    "Our sun is dying. Mankind faces extinction."

  16. #41

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hare

    Kijk alsjeblieft eens even naar mijn collectie voor je je grote *** opentrekt.
    Relax :wink:

  17. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jaap22
    En hoe kan je nou een goed boek kopen en hem vervolgens niet goed vinden? Rare theorie.
    Ik koop altijd een boek omdat ik denk en hoop dat hij "goed" is. 8)
    Laatste aanschaf nr. 1620 "nights in Rodanthe"

    foto's van collectie | al mijn films bij imdb | dvdprofiler

  18. #43

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door starbuck
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jaap22
    En hoe kan je nou een goed boek kopen en hem vervolgens niet goed vinden? Rare theorie.
    Ik koop altijd een boek omdat ik denk en hoop dat hij "goed" is. 8)
    Ok, dan snap ik 'm :wink:
    "Our sun is dying. Mankind faces extinction."

  19. #44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Freeze
    Citaat Oorspronkelijk gepost door hare

    Kijk alsjeblieft eens even naar mijn collectie voor je je grote *** opentrekt.
    Relax :wink:
    Nee, niet relax.

    Starbucks scheert me over 1 kam met de notoire downloaders en dat is de grootste bullshit.
    Ik ben een filmliefhebber in hart en nieren en vind echt wel dat de maatschappijen geld mogen verdienen en draag daar dan ook hartelijk mijn steentje aan bij.

    Ik brand niet, ik brand niet voor anderen, ik kijk 1 keer een film voor mezelf, als ik een film een tweede keer wil zien koop ik hem.

    Daar is echt totaal helemaal niks mis mee. En als je dat wel vind denk ik eerder dat je een beetje met oogkleppen op kijkt.
    The choices we make, not the chances we take, determine our destiny

  20. #45

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hare
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Freeze
    Citaat Oorspronkelijk gepost door hare

    Kijk alsjeblieft eens even naar mijn collectie voor je je grote *** opentrekt.
    Relax :wink:
    Nee, niet relax.

    Starbucks scheert me over 1 kam met de notoire downloaders en dat is de grootste bullshit.
    Ik ben een filmliefhebber in hart en nieren en vind echt wel dat de maatschappijen geld mogen verdienen en draag daar dan ook hartelijk mijn steentje aan bij.

    Ik brand niet, ik brand niet voor anderen, ik kijk 1 keer een film voor mezelf, als ik een film een tweede keer wil zien koop ik hem.

    Daar is echt totaal helemaal niks mis mee. En als je dat wel vind denk ik eerder dat je een beetje met oogkleppen op kijkt.
    Volgens mij is dit toch echt een discussie forum, ik geef dus mijn mening, dat deze mening haaks staat op die van jouw geeft je niet het recht om mij te vertellen om mijn *** te houden.

    Maar als dit jouw manier is van discussieren, prima hoor.
    Laatste aanschaf nr. 1620 "nights in Rodanthe"

    foto's van collectie | al mijn films bij imdb | dvdprofiler

  21. #46

    Standaard

    Even een ander puntje aanstippen in deze verhitte discussie. Na toch al een behoorlijk tijdje posten hier op het forum lees ik nog steeds tegendraadse verhalen. Sommige mensen zeggen dat als je een film download en op de pc laat staan en bekijkt toegestaan is maar als je het verdeelt onder derden wel strafbaar is. Maar als je een film download betaal je toch geen rechten voor de film om de film te bekijken??

    Dus downloaden is toch gewoon illegaal of wordt het door de overheid oogluikend toegestaan?

  22. #47

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door starbuck
    Citaat Oorspronkelijk gepost door hare
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Freeze
    Citaat Oorspronkelijk gepost door hare

    Kijk alsjeblieft eens even naar mijn collectie voor je je grote *** opentrekt.
    Relax :wink:
    Nee, niet relax.

    Starbucks scheert me over 1 kam met de notoire downloaders en dat is de grootste bullshit.
    Ik ben een filmliefhebber in hart en nieren en vind echt wel dat de maatschappijen geld mogen verdienen en draag daar dan ook hartelijk mijn steentje aan bij.

    Ik brand niet, ik brand niet voor anderen, ik kijk 1 keer een film voor mezelf, als ik een film een tweede keer wil zien koop ik hem.

    Daar is echt totaal helemaal niks mis mee. En als je dat wel vind denk ik eerder dat je een beetje met oogkleppen op kijkt.
    Volgens mij is dit toch echt een discussie forum, ik geef dus mijn mening, dat deze mening haaks staat op die van jouw geeft je niet het recht om mij te vertellen om mijn *** te houden.

    Maar als dit jouw manier is van discussieren, prima hoor.
    Je hebt wel het recht op je mening, zolang die mening geen betrekking heeft op een andere persoon. Als je zegt dat je It's a wonderful Life een grote rukfilm vind (mijn favo film), zal ik nooit zeggen dat je je grote *** moet houden. Dat is nu eenmaal een mening.

    Als je een plakaat op mij gaat drukken door je mening die totaal en helemaal niet klopt krijg je van mij wel zo'n reactie.
    The choices we make, not the chances we take, determine our destiny

  23. #48

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Paul_Hijmans
    Even een ander puntje aanstippen in deze verhitte discussie. Na toch al een behoorlijk tijdje posten hier op het forum lees ik nog steeds tegendraadse verhalen. Sommige mensen zeggen dat als je een film download en op de pc laat staan en bekijkt toegestaan is maar als je het verdeelt onder derden wel strafbaar is. Maar als je een film download betaal je toch geen rechten voor de film om de film te bekijken??

    Dus downloaden is toch gewoon illegaal of wordt het door de overheid oogluikend toegestaan?
    Downloaden is in Nederland volgens de wet niet illegaal, echter het aanbieden hiervan weer wel (distributie). Je mag zelfs legaal de gedownloaden film op een DVD-r+r tje branden, want daarvoor heb je de rechten afgedragen dmv de 'nederlandse' heffing op deze produkten. Geef je gebrande film echter niet weg of biedt deze te koop aan want dan doe je weer aan distributie (het enige wat illegaal is in Nederland). Ik heb gemiddeld 80 gedownloaden films in huis (op DVD-RW) ik kan zo op ieder gewenst moment een filmpje uit de kast pakken en zodra ik de film gezien heb wis ik deze en besluit of ik de release ga kopen of niet. Geloof me dat ik door deze manier van handelen al menig 'kl*te' release niet gekocht heb, maar mijn collectie 'originele' aankopen stijgt nog iedere maand. Tuurlijk kan ik deze titles ook huren, maar ik vindt een huurprijs van €4 p/d een beetje van de zotte (dit met je overigens optellen bij je aankoop van een originele DVD) Ook ben ik nog steeds een graag geziene gast in de bios want een 'echte' bioscoop film moet je in de bios zien.

    Ik download zonder een schuld gevoel, want ik heb ook een pasje voor de Bibliotheek om een 'gratis' boek/DVD te lenen, te lezen en vervolgens weer terug te brengen en niet gelijk naar de winkel te rennen om het boek aan te schaffen!

  24. #49

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door 8t88
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Paul_Hijmans
    Even een ander puntje aanstippen in deze verhitte discussie. Na toch al een behoorlijk tijdje posten hier op het forum lees ik nog steeds tegendraadse verhalen. Sommige mensen zeggen dat als je een film download en op de pc laat staan en bekijkt toegestaan is maar als je het verdeelt onder derden wel strafbaar is. Maar als je een film download betaal je toch geen rechten voor de film om de film te bekijken??

    Dus downloaden is toch gewoon illegaal of wordt het door de overheid oogluikend toegestaan?
    Downloaden is in Nederland volgens de wet niet illegaal, echter het aanbieden hiervan weer wel (distributie). Je mag zelfs legaal de gedownloaden film op een DVD-r+r tje branden, want daarvoor heb je de rechten afgedragen dmv de 'nederlandse' heffing op deze produkten. Geef je gebrande film echter niet weg of biedt deze te koop aan want dan doe je weer aan distributie (het enige wat illegaal is in Nederland). Ik heb gemiddeld 80 gedownloaden films in huis (op DVD-RW) ik kan zo op ieder gewenst moment een filmpje uit de kast pakken en zodra ik de film gezien heb wis ik deze en besluit of ik de release ga kopen of niet. Geloof me dat ik door deze manier van handelen al menig 'kl*te' release niet gekocht heb, maar mijn collectie 'originele' aankopen stijgt nog iedere maand. Tuurlijk kan ik deze titles ook huren, maar ik vindt een huurprijs van €4 p/d een beetje van de zotte (dit met je overigens optellen bij je aankoop van een originele DVD) Ook ben ik nog steeds een graag geziene gast in de bios want een 'echte' bioscoop film moet je in de bios zien.

    Ik download zonder een schuld gevoel, want ik heb ook een pasje voor de Bibliotheek om een 'gratis' boek/DVD te lenen, te lezen en vervolgens weer terug te brengen en niet gelijk naar de winkel te rennen om het boek aan te schaffen!
    Dank u. Gelukkig nog iemand die het begrijpt

    Komt ook nog bij dat bijna alle films die ik zie niet eens te huur zijn.
    The choices we make, not the chances we take, determine our destiny

  25. #50

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door 8t88
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Paul_Hijmans
    Even een ander puntje aanstippen in deze verhitte discussie. Na toch al een behoorlijk tijdje posten hier op het forum lees ik nog steeds tegendraadse verhalen. Sommige mensen zeggen dat als je een film download en op de pc laat staan en bekijkt toegestaan is maar als je het verdeelt onder derden wel strafbaar is. Maar als je een film download betaal je toch geen rechten voor de film om de film te bekijken??

    Dus downloaden is toch gewoon illegaal of wordt het door de overheid oogluikend toegestaan?
    Downloaden is in Nederland volgens de wet niet illegaal, echter het aanbieden hiervan weer wel (distributie). Je mag zelfs legaal de gedownloaden film op een DVD-r+r tje branden, want daarvoor heb je de rechten afgedragen dmv de 'nederlandse' heffing op deze produkten. Geef je gebrande film echter niet weg of biedt deze te koop aan want dan doe je weer aan distributie (het enige wat illegaal is in Nederland).
    Weet je zeker dat downloaden niet illegaal is in Nederland? Dus er bestaat eigelijk niet zoiets als 'illegaal' en 'legaal' downloaden, maar meer zoiets als 'betaald' en 'onbetaald' downloaden? Lijkt me toch vrij raar. BREIN doet soms toch wel is invallen ofzo en dan nemen ze wat dingen in beslag bij mensen die heel hun huis hebben ingericht met 'onbetaalde' downloads??

Pagina 2 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •