Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 41 van 41 worden weergegeven.

Discussie: LIGHTSCRIBE

  1. #26

    Standaard

    Ik heb een Lightscribe brander en vind het helemaal super.

    Welliswaar 28,4 minuten om het plaatje er op te branden, maar stoort me niet omdat ik dan gewoon iets anders ga doen

    Het argument dat lightscribe duurder is vind ik onterecht. De schijfjes zijn nauwelijks duurder (10 pck imation jewel 7,99).

    De oplossing van printable cd-dvd is anders maar veel duurder ivm inkt!

    De kwaliteit is overigens zeer behoorlijk )zeg maar haarscherp!
    http://www.dvdprofiler.com/mycollection.asp?alias=AXIE

    When there's no more room in Hell the dead will walk the earth

  2. #27

    Standaard

    Nu we het hier toch over hebben, ik hoor de laatst van een klant op mijn werk dat stickers op dvds/cds de toplaag aantast, klopt dat?

    Sorry voor off-topic
    We stand alone together...Preciousss...And like that, he's gone...
    My Website Mijn verkoopthread

  3. #28

    Standaard

    Zo off topic is dat ondertussen niet meer.
    Het ging al meer of het labellen in het algemeen dan puur lightscribe.

    Normaal gesproken zou de lijm die bij labels gebruikt worden chemisch de bovenkant niet mogen aantasten, dat is immers de bedoeling van de fabrikanten.
    Echter moet de lijm wel voor hechting zorgen, en tast hij de boven laag wel iets aan, maar niet tot het data deel.
    Op het moment dat je het label er weer afhaalt zorgt de hechting van de lijm met de bovenlaag dat je de boven laag die weer versmolten is met de data houdende laag dat je cd direct de prullenbak in kan.
    Daarnaast kan toch wel eens wat van de oplosmiddelen etc uit de laag naar verloop van tijd door dringen tot de data laag.

    Het grootste probleem van plaklabels is echter de balans die verloren gaat.
    Cd's en dvd's draaien met aardig wat toeren rond tegenwoordig. Het minste of geringste gewichts verdelings verschil is daarbij al snel een probleem. Je cd of dvd kan niet meer goed uitgelzen worden en gaat brommen. In het ergste geval, reeds vaker bij klanten gezien, springt de schijf kapot doordat deze ergens tegen aan tikt bij hoge toeren in de drive.


    Persooonlijk zal ik dan ook nooit labels op cd's of dvd's plakken, maar printen.
    Of voor de eenvoudige backupjes, een speciaal cd pennetje.

  4. #29

    Standaard

    Ik ben op dit moment bezig met een lightscribe cd.
    Dat moet nu nog zo'n 25 minuten duren
    Even wachten dus of dat zo is, en als het klaar is, hoe het resultaat is.
    De brander is een BenQ 1625 dual layer brander in ieder geval op een P4 1.5gHz met 512 mb intern geheugen.

  5. #30

    Standaard

    @ Christiaan:

    Bedankt voor je foto, geeft toch een betere indruk dan "fabrieks"foto's

    Het ziet opzich leuk / mooi uit. Persoonlijk vind ik echter een op de cd geprint label toch mooier, maar dat is persoonlijk.
    Maar het aller grootste nadeel, en dat geef je in je tekst zelf al aan, is de snelheid waarmee het label gebrand wordt. Om echt een "drookbraak" te krijgen met lightscribe zullen ze het proces moeten versnellen.

    Het is wel grappig eigenlijk dat een techniek die oorspronkelijk voor de niet gebruikte data ruimte van cd / dvd aan de onderzijde is ontwikkeld opeens aan de bovenkant wordt ingezet. Ik meen dat het Yamaha was die met DiscT@2 (disc tattoo) op de markt kwam.

  6. #31

    Standaard

    Ik ga zometeen nog even drie cd's maken en alledrie krijgen lighscribe. Zal ze alle drie even op de foto zetten en plaatsen.
    Eén ervan is dezelfde data als op de foto hierboven maar met een aangepaste foto, De anderen worden gewoon alleen wat tekst omdat dat niets meer zijn dan een back-up van mijn "mijn documenten".

  7. #32

    Standaard

    OK dan.
    Fotootje van mijn nieuwe lightscribe probeersel
    Je moet er duidelijk rekening mee houden dat je je lettertype groot en duidelijk maakt. Op de foto hierboven zie je vrij lastig wat er staat. Dat komt hoofdzakelijk doordat lightscribe niet met kleuren werkt En dat merk je goed terug bij de leesbaarheid die in het origineel wel goed leesbaar was.
    Meteen even fotootje bijgevoegd van de originele foto die ik gebruikt heb. Kun je meteen zien hoe de kwaliteit tov de brander is...


    Zoals je kunt niet zien is een te klein lettertype funest Rechtsonderin zie je 276 mb staan, maar niet duidelijk.

  8. #33

    Standaard

    Ik denk dat het converteren van de foto naar zwart-wit / dan wel sepia voordat je tekst endergelijke plaatst het allemaal al wat duidelijker maakt.

    Dan krijg je naar mijn gevoel een bettere indruk over hoe het eind resultaat zal zijn, en dan kun je van te voren zien of de tekst te zien zal zijn of niet.

  9. #34

    Standaard

    Dan zou ik eerder voor sepia kiezen
    De cd/dvd wordt tenslotte ook een vorm van sepia Zal eens kijken wat ik voor elkaar kan toveren bij mijn back-up van mijn documenten.

  10. #35

    Standaard

    Wow, die lightscribe ziet er wel cool uit. Iemand enig idee over de prijzen en de merken/modellen die je wel of juist beter niet kan aanschaffen?

  11. #36

    Standaard

    Hi,

    Krijg net de mededeling in beeld dat mijn lightscribe van begin tot einde maar 18 minuten zou duren
    Dat is echt snel voor l.s
    Als cd's heb ik nu gewoon BenQ cd's in gebruik. Bevallen goed. 9 euro voor 10 stuks.
    Nu één foutmelding gehad die me een cd heeft gekost.

  12. #37

    Standaard

    Geen aanrader: een stroomdip waardoor je een onverwachte reboot bij je pc hebt op het moment dat je halverwege een lightscribe actie bent
    Damn dat is zonde. Heb het plaatje nu maar voor de helft op de cd-rom staan. Nu kan het wel opnieuw, maar dan heb je als enorme nadeel dat het gedeelte dat al gedaan is, overnieuw gedaan wordt. En dat zorgt voor hele grote contrast verschillen.
    En dat terwijl het ontwerp van mijn cd dit keer wel gelukt was

  13. #38

    Standaard

    heeft er iemand met een lightscribe-burner al problemen gehad met Imation-dvdr's ?Ik heb deze voor de eerste keer gebruikt , maar het resultaat is veel slechter dan bij een verbatim

  14. #39

    Standaard

    Ik heb sinds kort de BenQ1625. Heb nu een paar Philips cdtjes gebrand en wat Imation dvdtjes. De lightscribe op de Philips cdtjes wordt stukken mooier dan die van de Imation schijfjes. Verbatim heb ik nog niet geprobeerd.

    Ik weet niet of dit slecht is voor de cd/dvd, maar je kan het lightscribe gedeelte vaker branden. Ik brand nu elke cd/dvd 3 keer, duurt wel heel lang, maar dan heb je ook wat.

  15. #40

    Standaard

    Ik brand nu elke cd/dvd 3 keer zeg je.Maar hoe kan dat ?Krijg je dan geen mengelmoes van prints ?Nu weet ik dat ik die Imation niet meer zal kopen.

  16. #41

    Standaard

    Nee, die Imation koop ik idd ook niet meer.

    Volgens mij zit er iets van een markering op het schijfje waardoor er elke keer precies vanaf dezelfde plek wordt gebrand. Ik weet het fijne er ook niet van, maar het werkt wel ... maar ik weet dus niet of het schadelijk is voor het schijfje zelf. De lightscribe wordt er iig stukken mooier van.

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •