Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 83 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard projector

    Hoi Eric,
    Ben sinds twee weken in het bezit van een breedbeeld lcd projector: de panasonic PTAE 100. Dit is een fonkelnieuw model speciaal toegespitst op Home entertainment! Hij ziet er erg mooi uit, de ventilator is zeer stil, de lamp heeft een (geschatte)levensduur van 5000 uren en is uitgerust met alle mogelijke aansluitingen en hij heeft een prijskaartje van "maar" 2450 euro (na afdingen,oorspronkelijke prijs is 2700). verdere pluspunten zijn kleur, zwartniveau en natuurlijk het dramatische effect van een groot plaatje en nu projecteer ik "slechts" op een breedte van 180 cm.
    Ik heb eens rondgekeken en deze projector lijkt echt uniek in zijn prijsklasse te zijn. Ben eigenlijk heel benieuwd of jullie deze eens zouden willen recenseren: ik denk dat die voor veel filmliefhebbers een goede keuze zou zijn!

    Na een tijdje calibreren ben ik nu zeer tevreden met het resultaat!
    (Met name schermkeuze, en het type kabel zijn belangrijke factoren evenals het afstellen van de juiste kleuren. Ik heb wel gemerkt dat een projector afstellen iets anders is dan een traditionele CRT televisie! Ik stoei met name nog met contrast en brightness instellingen.. Wellicht heb je wat tips voor mij?)

    minpunten zijn oa. het opvallen van het "kippengaas effect", maar met een beetje softfocus is dit snel verholpen.
    Verder kan mijn projector niet wedijveren met een CRT televisie qua scherpte en contrast, maar dit zal ook wel te maken hebben met het feit dat je een "tv" beeld opblaast.
    Heb ik nog een vraag: het is me opgevallen dat mijn beeld uit 4 kleurquadranten bestaat: links boven wat meer roodachtig en rechts boven meer groenachtig, in de benedenhoeken is dit omgekeerd! (Het lijkt een beetje op de effecten van magnetisme). Kan iemand mij hier iets meer over vertellen?

    Wat gaaf dat je een CRT projector hebt, is dit een breedbeeld model? Ik vind CRT projector zeker interessant, o.a. vanwege zwartniveau (alhoewel de Panasonic absoluut niet slecht is!) maar is in mijn huidige kamer vanwege de nauwkeurige afstelling niet haalbaar.

    Al met al ben ik zeer blij met het apparaat. Stoeien met instellingen en zoeken naar verbeteringen heeft echt zijn charme en naast het kijken (beter gezegd: het beleven) van films is een potje Xboxen zeker aan te raden. Wel opppassen dat je met een race spel zoals project Gotham geen last krijgt van motion sickness! En de aliens bij Halo zijn nu wel erg makkelijk te raken..

    Nooit meer naar de bioscoop en de speelhal!

    "I can't seem to remember to forget her"- Memento

  2. #27

    Standaard

    Hoi!

    Ik heb zelf ook een hushbox gemaakt om mijn 1270. De 1270 maakt meer herrie dan de 1272, en ik had op mijn zitplek onder de projector 65 dB aan herrie van het ding!!

    Nu ik er een hushbox om heb gebouwd hoor ik hem amper nog! Zie foto's op http:www.dvdzone.nl/kijkruimte
    Eric van Ballegoie

  3. #28

    Standaard

    Nou... ik krijg binnenkort mijn Plus Piano binnen!! Hij is besteld!!

    Kan haast niet wachten...
    Nu hard werken aan een scherm en ophanging....

  4. #29

    Standaard

    Martin,

    Ben zelf ook aan 't tobben of ik een rptv ga kopen.
    Bevalt jou de thomson rptv nog steeds? En hoe doet hij het als hij normale kabeltv moet weergeven? Blijft het dan nog steeds goed beeld, of vervaagt alles zo'n beetje?

    En wat voor'n dvd-speler heb je eraan hangen?

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kamps
    Martin,

    Ben zelf ook aan 't tobben of ik een rptv ga kopen.
    Bevalt jou de thomson rptv nog steeds? En hoe doet hij het als hij normale kabeltv moet weergeven? Blijft het dan nog steeds goed beeld, of vervaagt alles zo'n beetje?

    En wat voor'n dvd-speler heb je eraan hangen?
    ik denk dat je mij bedoelt

    ik ben nog steeds tevreden met die thomson, het is een goeie oplossing voor iemand die geen projector in de woonkamer kan hangen of zetten.
    bij gewone TV uitzendingen kan je niet de kwaliteit halen die je met DVD wel hebt, komt omdat een TV uitzending een stuk minder beeldlijnen heeft, maar het neemt niet weg dat als de ontvangst goed is het beeld ook goed is, als er beeld ruis is valt het sneller op dan met een kleinere TV. voordeel is van de Thomson is je kan iedere TV kanaal naar eigen keuze instellen kwa contrast en dergelijke.

    Thomson werkt met de CRT principe ( 3 lampen) dit is in de projectie wereld het beste wat er is.
    de DVD-speler die ik gebruik is een Toshiba SD-900E.

    kijk anders even op me site hoe alles erbij staat.
    Nad Masters M17 M12 M27 M22 M50.2 - OPPO UDP-205 - JVC RS400 isf -Samsung 55JU7500 - Paradigm Studio 100/Monitor series 7.1 Velodyne DD15+ - Audioquest

  6. #31

    Standaard

    Yep, ik bedoelde jouw martin

    Heb al een hele tijd geleden op je site gekeken en het ziet er allemaal zeer mooi uit!

    Ben nu een beetje aan 't twijfelen tussen een rptv of een normale breedbeeld. M'n probleem is eigenlijk de ruimte hier, heb nl maar een redelijk kleine kamer

    Over die beeldlijnen, zit er niet in zo'n ding een line doubler?
    En dvd is in principe toch ook interlaced, of kan jouw rptv ook progressive scan aan? Mijn denon dvd 2800 kan nl wel een ps-signaal uitsturen...

    Ken jij toevallig ook goede modellen zonder of met kleine kast onder het scherm? Dan kan ik hem nl op m'n kast zetten.

    Grtz

  7. #32

    Standaard

    alleen LCD projectie TV"s maken kleine kasten (sony) maar daar is beeld een stuk minder, ik heb ook een jaartje een sony LCD TV gehad. CRT RPTV's hebben grote kasten omdat er een 3 lampen constructie inzit. bij LCD zit er maar 1 lampje (wit) in van ong 200 watt.

    er zitten in de TV's geen linedoubler of je die ertussen kan zetten, ik dacht het wel??? zijn niet goedkoop.

    Toshiba heeft wel een paar RPTV's waar je met een Y.Cb.Cr aansluiting je DVD speler kan aansluiten. progresive scan werkt met een ander video signaal een hoger Mhz singaal.
    hier ben ik niet zo in thuis.

    als je een grote TV zoekt die je op een tafel kan zetten is misschien een plasma TV een uitkomst voor een kleine € 7500 zijn die al tekoop.
    Nad Masters M17 M12 M27 M22 M50.2 - OPPO UDP-205 - JVC RS400 isf -Samsung 55JU7500 - Paradigm Studio 100/Monitor series 7.1 Velodyne DD15+ - Audioquest

  8. #33

    Standaard

    PS: RGB scart is ook al heel goed hoor voor het beeld.
    Nad Masters M17 M12 M27 M22 M50.2 - OPPO UDP-205 - JVC RS400 isf -Samsung 55JU7500 - Paradigm Studio 100/Monitor series 7.1 Velodyne DD15+ - Audioquest

  9. #34
    Audie
    Guest

    Standaard beamer

    ja ik speel al mijn films via de beamer Sony VPL X-1000

    specifications:
    1000 ansi limen-120 watt lamp
    video in compositie,s-video audio input
    input a/b analog RGB/ projectie lens 1.3 times zoom lens f.2.0 to 2,4 - f 54 to 70 mm.
    VGA,SVGA,XGA and SXGA
    resolution RGB 1024x768 resolution video 750 TV lines.
    afstand van mijn projector is 5 meter.
    Ik heb een gat in de muur van mijn woonkamer laten maken. De beamer hangt aan de andere kant van die muur (de slaapkamer). Het gat in de woonkamer heb ik verborgen achter een grote fotolijst. Deze hangt op rails zodat deze omhoog geschoven kan worden als ik films wil kijken.
    Binnenkort zal ik er foto's van laten zien.
    Ben heeeeel erg tevreden, het lijkt wel of ik in de biscoop zit.
    Ik kijk op een scherm van 160 hoog bij 185 breed.

    mvg audie

  10. #35

    Standaard

    Ach ja, dat blijft een HT droom. Projector ligt ff buiten mijn bereik, maar ik denk dat ergens in de loop van volgend jaar de RPTV van rond de 110-130 cm diagonaal de "upgrade" wordt van mijn huidige 82cm BB. Eerst een andere auto.

    Ik denk dat ik binnenkort mijn patienten in de auto ga screenen op testament en bereidheid mij daarin te laten opnemen
    Mijn HT
    DVD's
    DON'T LET THAT MAN CRAWL....SOMEBODY HELP THAT MAN............LEAVE NO MAN BEHIND

  11. #36

    Standaard

    Ik heb zelf twee weken geleden een semi-tweedehands sony VPL VW10HT gekocht. Met slechts twee uur op de teller voor Euro 3600,- ex btw

    Ik kan dit apparaat erg aanraden. Het is een absolute topper met slechts 1 stuck pixel (end da's uitzonderlijk goed voor een beamer). De beamer heeft native 1366x768 pixels!!! en is speciaal voor widescreen projectie.

    Dit apparaat staat mijn mijn huiskamer op een afstand van circa 4 meter en genereert al een diagonaal van bijna 3 meter.

    Met 1000 lumen kun je kijken vanaf een uur of negen 's avonds. Daarvoor is het te licht om een goed contrast te hebben.

    Zelf zit ik op 6 meter afstand van het beeld en het is een waarlijk bioscoop gevoel. In combinatie met m'n NS Dv88 home theater set van Sony en de projecta Hapro Datalus M van 300x173 cm krijg je een waanzinnig tof effect.

    Jammer alleen dat mijn vrouw het geluid altijd zachter wil tot het op nivo van achtergrond geluid terecht komt.

    Beste kun je kijken met vrienden en niet met ega!

    Al met al een goede koop waar je zeker heel veel lol aan kunt hebben.

  12. #37

    Standaard

    De W.A.F speelt altijd een grote rol in deze hobby.

    Die dooie pixel valt die echt op dan ??
    Een projector is voor mij nog toekomst muziek, vanwege ik in bezit bent van een projectie TV van 133cm en toch ook wel een leuk gevoel geeft bij films.

    Enne welkom bij de club.

    Martin.
    Nad Masters M17 M12 M27 M22 M50.2 - OPPO UDP-205 - JVC RS400 isf -Samsung 55JU7500 - Paradigm Studio 100/Monitor series 7.1 Velodyne DD15+ - Audioquest

  13. #38
    Anonymous
    Guest

    Standaard

    Ik heb hier en daar gekeken en vooral de projectie televisies
    zijn om te huilen zo slecht van kwaliteit.Nu heb ik ook gekeken
    naar die philips LCD schermen van 20 inch en nog andere maten.
    DVD Beeld is best te doen maar afgrijselijk om aan te zien met
    een casema signaaltje (wat natuurlijk ook logisch is).

    Of het wordt zodra ik op m'n eigen zit (3 a 4 jaar) toch een
    projector of een plasma scherm mits die gedaald zijn in
    prijsklasse.

    Vraagje :

    Zijn projectoren zoals die stunters van sony en philips leuke
    dingen om mee te beginnen of kan je dan beter dieper in dit
    soort dingen gaan verdiepen en een goede, misschien wel
    dure, maar goede aanschaf doen ?

  14. #39

    Standaard

    Paul.

    Denk je dat je met een projector wel een mooie plaatje kan maken van een TV uitzending. ?

    (Even een reactie op jou bevinding dat alle projectie TV's om tehuilen zijn.)
    Nad Masters M17 M12 M27 M22 M50.2 - OPPO UDP-205 - JVC RS400 isf -Samsung 55JU7500 - Paradigm Studio 100/Monitor series 7.1 Velodyne DD15+ - Audioquest

  15. #40

    Standaard

    1 stuck pixel valt niet erg op. Wel is de pixel wit ipv zwart. Dat betekent veelal dat ie opvalt in een donker beeld. OP 6 meter afstand zie je er echter niets van. De pixels hebben zowiezo een doorsnede van circa 3 mm dus dat valt niet erg op.


    Wel van belang is het hidden service menu op te snorren:

    enter enter left enter up menu

    Daar kun je de kleur op 36 punten op het scherm calibreren. Ik had dat nodig om een groene waas op het midden van het scherm weg te krijgen.

  16. #41

    Standaard

    We hebben sinds enige tijd een nieuwe projector. Een SIM2 HT300 projector van de firma transtec dacht ik. Geeft een mooi beeld (momenteel 3.40 meter diagonaal). De oude had het na 4 jaar begeven. Was een oude van 3M (dacht ik).

  17. #42
    Anonymous
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martin
    Paul.

    Denk je dat je met een projector wel een mooie plaatje kan maken van een TV uitzending. ?

    (Even een reactie op jou bevinding dat alle projectie TV's om tehuilen zijn.)
    Ja maar goed, dat is mijn mening Jij kan het wel vreselijk mooi
    vinden.Gelukkig ben ik geen tv kijker en slechts een dvd kijker
    of een gamer

  18. #43

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Paul Hauer


    Ja maar goed, dat is mijn mening Jij kan het wel vreselijk mooi
    vinden.Gelukkig ben ik geen tv kijker en slechts een dvd kijker
    of een gamer
    Precies, voor DVD is hij het belangrijkst, de rest kan mij gestolen worden ( kwa TV uitzendingen dan he).
    Nad Masters M17 M12 M27 M22 M50.2 - OPPO UDP-205 - JVC RS400 isf -Samsung 55JU7500 - Paradigm Studio 100/Monitor series 7.1 Velodyne DD15+ - Audioquest

  19. #44
    Anonymous
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martin


    Precies, voor DVD is hij het belangrijkst, de rest kan mij gestolen worden ( kwa TV uitzendingen dan he).
    Dan kan het best mooi zijn, maar op de projectie tv van me oom
    vond ik ook DVD afgrijselijk.Dan zeg ik op mijn beurt dat een
    projector wat mooier is.Maar goed, het hangt natuurlijk van
    een hoop dingen af eerder je een perfect beeldje kan krijgen
    met welke vorm van projectie dan ook.

  20. #45
    Mark-S
    Guest

    Standaard projectie tv

    Heb deze wat oudere thread terug opgepikt (heb dit forum pas recent ontdekt)

    Net als Martin heb ik een Thomson 52 inch. Voordien had ik een Philips 46PP9501. Als ik beide toestellen met elkaar vergelijk steekt de Thomson er met kop er schouder bovenuit. Hij heeft maar 1 nadeel : als er originele 16:9 uitzendingen zijn, moet je de stand 16:9 zoom gebruiken en verlies je onder en bovenaan een stukje van het beeld.
    Voor DVD is hij echter geweldid. Als ik een DVD bekijk zet ik mijn zetel altijd op een meter of 2 van het scherm. Geeft me een echt bioscoopgevoel

  21. #46

    Standaard

    Hallo, de laatste 5 jaar heb ik van zenith de Pro 900 projector aan het plafond gehad. (CRT) Dit altijd tot groot genoegen.
    De eerste 4 jaar is de projector aangestuurd via een metropolis linedoubler en het laatste half jaar via een Denon DVD 1600 met ingebouwde PSM-1 van ITC. Sinds een maand is de projector defect en ben ik overgestapt naar een Epson projector (LCD), te weten de EMP-TW100 met ingebouwde linescaler van Faroudja.
    Deze projector wordt aangestuurd door de Denon DVD3800.
    Op advies van Frank van ITC in Emmeloord ben ik deze projector gaan bekijken en ik ben erg onder de indruk geraakt (ik als CRT freak). De projector in combinatie met die werkelijk fantantisch ingebouwde scaler levert een plaatje op wat werkelijk fantastisch is, ik draai op een breedbeeld scherm van 250 x 145 cm. Ik had moeite tijdens de demostratie het verschil te zien van de aansturing vanaf de PSM-1 en de aansturing vanuit de ingebouwde scaler. Ook het altijd verfoeide te weinig zwart (contrast) in de LCD projectoren was in deze projector van een zeer acceptabel nivo. Als je daarnaast meeneemt dat deze projector puur gemaakt is voor hometheater, dus met 5 kleurinstellingen en alle denkbare aansluitingen, waarvan de S-video de gemakkelijkste en handigste is, kom je met deze projector wel erg dicht in de buurt van een zeer goede hometheater oplossing tegen een redelijke prijs. Je kunt nu met een simpel klein S-Video kabeltje (geen 5 BNC kabels etc.) vanaf je installatie je projector aansturen welke met zijn 4 kg en zeer makkelijk in te stellen beeld overal kan worden neergezet of opgehangen.
    Dit was even een ophemeling van een voormalig zeer enthousiast CRT gebruiker over zijn nieuwste speeltje

  22. #47

    Standaard

    Ik heb sinds kort een 'portable' projector. Het is een oud beestje dat ik gekregen heb omdat ie ander werd weggegooid.
    Het is eigenlijk een PC projector, maar doet ook composite en tulp video signaal...
    Max resolutie 1024x786.

    Klinkt allemaal heel goed, maar bij testen bleek beeld van PC signaal goed, maar videobeeld heeft erg veel storing

    Dus aansluiten aan PC en dan daar DVD op draaien..
    Helaas heb ik aan mijn PC geen surround en is mijn PC kamer eigenlijk te klein... maar na eric's project gezien te hebben blijft het in mijn achterhoofd spoken.. misschien ooit kan ik dat evenaren...

  23. #48
    John Miller
    Guest

    Standaard

    Ik heb sinds begin dit jaar een Sony VPL-VW11HT die ik gebruik in combinatie met een Projecta Electrol Pro scherm met een diagonaal van 3,95 meter en ik ben hier ZEER tevreden over. De projector heeft een lichtopbrengst van 1000 ansi lumen, maar wat veel belangrijker is: hij heeft een hoge resolutie met speciale 16:9 LCD panelen EN een onovertroffen contrast ratio van 750:1 .
    Ik moet zeggen dat mijn bioscoop bezoek drastisch is gedaald sinds ik over de configuratie beschik !
    Ik kan deze projector aan iedereen van harte aanbevelen (ik geloof zelfs dat er pas een nieuw model is verschenen met een nog betere contrast ratio).
    Enige nadeel is de prijs. Ik weet niet wat het nieuwe model moet gaan kosten maar ik vond de VPL-VW11HT biezonder prijzig voor een LCD projector. Nu ja, de kwaliteit is er dan ook naar...

  24. #49

    Standaard projector

    Hoi,

    Ik heb een Barco Graphics 1200, dat is een 9" crt (driebuis), goede specs. voorloper van de bekendere 1209, mijn geprojecteerde beeld is 2,4 m breed, ca 3 m drsn.

    draait op HTPC/ ati radeon 64 md vivo, dvd speler, atlon thunderbird 900, geluid via 5.1 versterker en boxen

    Groetjes

    Bote

  25. #50
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    over 2 weken krijg mijn zwager zijn projectie-tv binnen
    die gaan we dus eens uitgebreid bekijken

Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •