Pagina 57 van 67 EersteEerste ... 747535455565758596061 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1.401 tot 1.425 van 1655 worden weergegeven.

Discussie: The Masters of Cinema Series

Standaard

Ik heb de Kino versie al een hele tijd in mijn winkelwagentje staan, maar om de een of andere reden nooit meebesteld. Ik heb de film anderhalf jaar geleden in de bioscoop gezien, maar op het allerlaatste moment bleek de pianiste ziek te zijn. Er was geen vervanging, dus heb 3 uur lang naar een 'echte' stille film zitten kijken. Voelde daardoor erg lang aan... Sindsdien (op wat fragmenten na) niet meer gezien, dus wil hem erg graag nog een keer zien. Alleen even afwachten of de MoC titel superieur wordt aan de Kino, anders bestel ik die laatste alsnog.

Ben benieuwd of en wanneer Intolerance en Orphans of the Storm verschijnen. Intolerance is misschien wel de mindere film van de drie, maar die heeft wel het meeste indruk op me gemaakt. Zou die bijzonder graag op BD zien verschijnen!
    Laatst aangepast door Benjamin Hendriks : 27-03-2012 om 17:56

Standaard

Heb sowieso praktisch niets van DW Griffith gezien, kom niet verder dan 'True Hart Suzie' en 'Broken Blossoms' om eerlijk te zijn. Meest vervelende is dat ze vaak zo lang zijn, dus komt het er maar niet van. Zelfde met von Stroheim, mijn vriend is al minstens vier jaar aan het zeuren dat we 'Foolish Wives' nu eindelijk eens gaan kijken (die DVD heb ik al minstens 6 jaar) en ik wil die film ook heel graag zien maar het juiste moment lijkt maar nooit te komen Maar blu-ray releases geven vaak net die extra duw natuurlijk.

Heeft iemand hier trouwens die Pasolini's rechtstreeks bij Eureka besteld? Ik kreeg vandaag een leeg pakketje binnen en probeer dus nu te achterhalen wat er in had moeten zitten en mijn eerste ingeving is dat het van Eureka komt. Het is in ieder geval een verder volledig neutraal bruin doosje, met niets meer dan een witte sticker met mijn adres er op. Als iemand hier toevallig onlangs die Pasolini's heeft binnengekregen in eenzelfde soort verpakking, weet ik meer.
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

Standaard

^^Eureka verzendt normaal gesproken met Royal Mail, daar zou je dan ook iets van terug moeten zien.
    BD's new: Life Aquatic(US) The Hidden Fortress(US) Thief(US) Foreign Correspondent(US) King of the Hill(US) Jules and Jim(US) Throne of Blood(US) Overlord(US) Seconds(US) Il sorpasso(US) The Bridges of Madison County(DE) Ace in the Hole(UK) Cría cuervos(UK) Like Someone in Love(UK) White Dog(UK) The Rocket(UK) Dr.Mabuse,der Spiler(UK)

Panasonic P55VT50; Pioneer SC-LX56; Pioneer BDP450(B); Toshiba BDX3200(A); JBL L830/LC1/HLS410; BK Gemini II; Nexus 7 II MyAV Universal IP RC; PS3 60GB

Standaard

Dat is van Eureka ja, vandaag toevallig the Yellow Sea binnen gekregen in zo'n pakketje.
    Jeff: Why would a man leave his apartment three times on a rainy night with a suitcase and come back three times?
    Lisa: He likes the way his wife welcomes him home.

Rear Window - Alfred Hitchcock

Standaard

True Hart Suzie en Broken Blossoms heb ik dan weer niet gezien. Wie weet komt er ooit een mooie BD boxset uit... Maar je hebt inderdaad gelijk wat betreft de speelduur. Heb vaak zin om dergelijke films te kijken maar de tijd niet. Heb ik de tijd wél, dan heb ik er veelal geen zin in.

Iemand The Yellow Sea al gezien? Lees erg uiteenlopende kritieken.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    ^^Eureka verzendt normaal gesproken met Royal Mail, daar zou je dan ook iets van terug moeten zien.
    Er zat idd ook een royal mail stikker op, vandaar ook dat ik vermoedde dat het van Eureka kwam. Nou goed, weet ik in ieder geval waar ik moet zijn, bedankt voor de reacties!

Standaard

Citaat Oorspronkelijk gepost door Brakhage Bekijk bericht
    Heeft iemand hier trouwens die Pasolini's rechtstreeks bij Eureka besteld? Ik kreeg vandaag een leeg pakketje binnen en probeer dus nu te achterhalen wat er in had moeten zitten en mijn eerste ingeving is dat het van Eureka komt. Het is in ieder geval een verder volledig neutraal bruin doosje, met niets meer dan een witte sticker met mijn adres er op. Als iemand hier toevallig onlangs die Pasolini's heeft binnengekregen in eenzelfde soort verpakking, weet ik meer.
    Ja, heb ze via Eureka besteld en afgelopen donderdag binnen gekregen. Beide zaten samen in 1 doos

Geweldig nieuws dat ze Birth of A Nation gaan uitbrengen. Kijken of hun versie beter gaat zijn dan de Kino versie. Heb de film trouwens nu op dvd (de UK versie) en op blu-ray maar heb `m nog steeds niet helemaal gezien...
    New: True Detective - 3 Disc (US BD), Hercules - NL BD
    Coming ASAP: Criterions from the bn.com sale

Standaard

Had mijn exemplaar van The Yellow Sea eigenlijk al verwacht. Wie heeft hem al?
    Everything. Everyone. Everywhere. Ends.
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.
    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch
    Dvd's te koop

Standaard

^^Staat een paar berichtjes boven je Coen
    BD's new: Life Aquatic(US) The Hidden Fortress(US) Thief(US) Foreign Correspondent(US) King of the Hill(US) Jules and Jim(US) Throne of Blood(US) Overlord(US) Seconds(US) Il sorpasso(US) The Bridges of Madison County(DE) Ace in the Hole(UK) Cría cuervos(UK) Like Someone in Love(UK) White Dog(UK) The Rocket(UK) Dr.Mabuse,der Spiler(UK)

Panasonic P55VT50; Pioneer SC-LX56; Pioneer BDP450(B); Toshiba BDX3200(A); JBL L830/LC1/HLS410; BK Gemini II; Nexus 7 II MyAV Universal IP RC; PS3 60GB

Standaard

Citaat Oorspronkelijk gepost door TheGodfather Bekijk bericht
    Geweldig nieuws dat ze Birth of A Nation gaan uitbrengen. Kijken of hun versie beter gaat zijn dan de Kino versie. Heb de film trouwens nu op dvd (de UK versie) en op blu-ray maar heb `m nog steeds niet helemaal gezien...
    Mag ik, zonder dat het als een aanval wordt gezien, het vreemd vinden dat je het geweldig nieuws vindt? Als je 'm al 2x hebt gekocht, maar nog steeds niet helemaal gezien hebt, neem ik aan dat je 'm toch niet bijster goed vindt ?
    4-star trader hier + Goldtrader op het andere forum ;)...

Standaard

Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Mag ik, zonder dat het als een aanval wordt gezien, het vreemd vinden dat je het geweldig nieuws vindt? Als je 'm al 2x hebt gekocht, maar nog steeds niet helemaal gezien hebt, neem ik aan dat je 'm toch niet bijster goed vindt ?
    Mag je vinden maar zo zit het niet. Zoals hier boven al wordt aangegeven is het vaak een kwestie van tijd (de film duurt tenslotte ruim 3 uur, die kijk je dus niet even zo maar tussen door) en een kwestie van "het juiste moment". Voor zo`n lange,stomme film moet je toch in de juiste stemming zijn IMHO.
    Dus vreemd is het niet.
    De reden dat ik het geweldig nieuws vind ligt dan ook voor een groot deel in het feit dat ik het geweldig vind dat zulke oude films door gerenomeerde bedrijven als Masters of Cinema op blu-ray worden uitgebracht.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    Nieuwe offers, helaas geen spectaculaire aanbiedingen.

http://www.eurekavideo.co.uk/offers/offers.html
    Ik vond het interessant om te lezen dat ze van de covers van 3 van hun releases (Metropolis, Touch of evil, Double indemnity) posters aanbieden. De cover van Metropolis vind ik namelijk prachtig.

Standaard

Goed nieuws:

EUREKA will be announcing their releases incl. MASTERS OF CINEMA titles for July, August & September on Monday 30 Apr at around 2.30pm UK time via their @eurekavideo & @mastersofcinema twitter feeds and on this very page! So what films and which directors would you like to see join the Masters of Cinema Series?
    Erg benieuwd waar ze mee komen

Standaard

Nieuwe titels, t/m september:

Dr. Mabuse komt ook in een steelbook uit maar daar is nog geen plaatje van.

Standaard

Daar zitten een paar leuke titels bij. Eigenlijk wil ik ze allemaal wel hebben.

De Mabuse-box heb ik eigenlijk nog niet eens bekeken (heb hem wel liggen) maar ik heb zo'n idee dat ik al vooraf ga double dippen.

Standaard

Veel Pasolini, is dat nu echt de moeite waard (totaal niet bekend met zijn werk)?
    Jeff: Why would a man leave his apartment three times on a rainy night with a suitcase and come back three times?

Standaard

Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Daar zitten een paar leuke titels bij. Eigenlijk wil ik ze allemaal wel hebben.

De Mabuse-box heb ik eigenlijk nog niet eens bekeken (heb hem wel liggen) maar ik heb zo'n idee dat ik al vooraf ga double dippen.
    Ik blijf dat vreemd vinden: als je de titel op blu-ray gaat kopen terwijl de DVD nog niet bekeken in je kast ligt. Blijkbaar vond je 'm dan toch niet zo aansprekend, dat je 'm al bekeken hebt.
    Kijkachterstand of niet, feit is dat je steeds een andere film bekeken hebt terwijl je deze ook had liggen .

Citaat Oorspronkelijk gepost door Jordy van Buel Bekijk bericht
    Veel Pasolini, is dat nu echt de moeite waard (totaal niet bekend met zijn werk)?
    Ken je Salo ook niet? Dat is in ieder geval de meest bekende en geruchtmakende.
    MoC heeft al eerder 7 titels uitgegeven van Pasolini trouwens.

Standaard

Testament des Dr. Mabuse is wat mij betreft Lang's absolute meesterwerk, nog beter dan Metropolis of M. Zelden een film gezien die zoveel inventiviteit per vierkante meter heeft als deze. Je hebt het gevoel dat Lang voor je neus de complete geluidsfilm aan het uitvinden is en dat terwijl de film ook gewoon werkt als misdaadfilm. Zal voor mij een van mijn favoriete releases van het jaar worden!

Standaard

Ik blijf dat vreemd vinden: als je de titel op blu-ray gaat kopen terwijl de DVD nog niet bekeken in je kast ligt. Blijkbaar vond je 'm dan toch niet zo aansprekend, dat je 'm al bekeken hebt.
    Kijkachterstand of niet, feit is dat je steeds een andere film bekeken hebt terwijl je deze ook had liggen .
    Het is niet helemaal correct wat ik postte: ik had namelijk de oude Eureka-versie al en die heb ik ook bekeken. Omdat ik de andere films ook wilde zien heb ik de box destijds gekocht.

Standaard

Ik heb die Mabuse box ook al lang op de plank staan, binnenkort toch maar es bekijken

@rogue: Salo 'ken' ik uiteraard wel van naam, misschien daar maar eens mee beginnen om een beeld te krijgen van deze regisseur

Standaard

Citaat Oorspronkelijk gepost door Jordy van Buel Bekijk bericht
    Ik heb die Mabuse box ook al lang op de plank staan, binnenkort toch maar es bekijken

@rogue: Salo 'ken' ik uiteraard wel van naam, misschien daar maar eens mee beginnen om een beeld te krijgen van deze regisseur
    Misschien is een andere film wel beter om mee te beginnen Jordy, Salo is wel erg......hoe zeg je het netjes, vreselijk onplezierig, om je een indruk te geven.

Tegen beter weten in heb ik 'm 2x gezien (wilde kijken hoe de blu-ray uitkwam), maar ik kan nu wel zeggen dat ik 'm nooit meer hoef te zien .

Standaard

Salo is inderdaad geen goed startpunt. Een van de films uit de "trilogy of life" (The Decameron / The Canterbury Tales / Arabian Nights) lijkt me een betere keus. Of anders The Gospel According to Matthew (waarvan ook een MoC-uitgave bestaat). Eigenlijk is alles beter dan Salo omdat dat in elk opzicht (ook in de mate waarin ie makkelijk te verteren is) een buitengewone film is.

De eerste twee keer heb ik hem trouwens ook niet uitgekeken, maar inmiddels is het een van mijn favorieten.

Standaard

Zoals ik een tijdje terug al zei: het heeft, bij mij, niet veel te maken met of ie "toch niet zo aansprekend" is. Het heeft oa te maken met de tijd die je hebt (je zet tenslotte niet iedere avond zo maar een film van 2,5 of 3 uur op) en of je er voor in de juiste stemming bent. Na een lange drukke werkdag ga ik echt geen stomme film van 2,5 uur kijken, dan heb ik gewoon zin in wat lichtere kost.
    Ook komt t nogal eens voor dat ik wel een lange film wil kijken maar er van alles tussen komt en het er niet van komt.
    Zo gek is het niet

Standaard

Het lijkt erop dat de offers-pagina van MoC behoorlijk is uitgekleed. Alleen de nieuwe releases en de posters staan er nog op.

Pagina 57 van 67 EersteEerste ... 747535455565758596061 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten