Pagina 43 van 73 EersteEerste ... 3339404142434445464753 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1.051 tot 1.075 van 1818 worden weergegeven.
  1. #1051

    Standaard

    Vengeance is Mine Blu-Ray review:

    http://www.dvdbeaver.com/film/DVDRev...DVD_Review.htm

    Mmmm....lastig te beoordelen. Ik vind de screenshots qua kleurschema van de dvd van MoC het mooiste. De Blu-Ray lijkt een stuk lichter en daardoor ook wat fletser. Het is uiteraard een stuk scherper en de aanwezige grain is ook erg mooi. De groen/geel/bruinige tint die over de film hangt op de MoC-dvd vind ik juist zo fantastisch. Jammer dat ze dat schijnbaar hebben aangepast.

    Maar wat een geweldige film is dit toch, ik heb alweer zin hem op te zetten.

  2. #1052

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Van mij hoeft dat ook niet, BFI doet het ook met een aantal van hun nieuwe releases...
    BFI doet vaak iets speciaals met die dvd's. Bij de 3 Ozu-BD-releases hebben ze op de dvd een EXTRA Ozu-film gezet. Op de BD staat dan de hoofdfilm (Late spring, Tokio Monogatari, Early autumn) en op de dvd diezelfde films PLUS steeds een extra Ozu-film (The only son, Brothers and sisters of the Toda family, What did the lady forget). Alleen in het geval van Tokio Monogatari staat The only son óók (in HD) op de blu-ray.

    En bij The party's over en The pleasure girls bevat alleen de dvd 'alternative theatrical release sequences'.

    Bij de blu-ray release van Institute Benjamenta bevat de dvd een extra die niet op de BD staat. Op die manier gebruiken ze de maximale ruimte op de BD voor de film zelf.

    Op die manier vind ik het wel de moeite waard.

  3. #1053

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door bureaulamp Bekijk bericht
    BFI doet vaak iets speciaals met die dvd's. Bij de 3 Ozu-BD-releases hebben ze op de dvd een EXTRA Ozu-film gezet. Op de BD staat dan de hoofdfilm (Late spring, Tokio Monogatari, Early autumn) en op de dvd diezelfde films PLUS steeds een extra Ozu-film (The only son, Brothers and sisters of the Toda family, What did the lady forget). Alleen in het geval van Tokio Monogatari staat The only son óók (in HD) op de blu-ray.

    En bij The party's over en The pleasure girls bevat alleen de dvd 'alternative theatrical release sequences'.

    Bij de blu-ray release van Institute Benjamenta bevat de dvd een extra die niet op de BD staat. Op die manier gebruiken ze de maximale ruimte op de BD voor de film zelf.

    Op die manier vind ik het wel de moeite waard.
    Dan trek ik mijn woorden terug

    Heb ik nog een vraagje (aan je of een ander): Is het nodig de drieluik Late Spring, Early Summer, en Tokio Story in korte tijd achter elkaar te zien en de volgorde v/d releasedata aan te houden?

    (Antwoord zal wel nee, ja zijn denk ik)
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  4. #1054

    Standaard

    Is het nodig de drieluik Late Spring, Early Summer, en Tokio Story in korte tijd achter elkaar te zien en de volgorde v/d releasedata aan te houden?

    --> Nee. Zijn losstaande films. Wel veelal eenzelfde thematiek (familie) en filmstijl (statische, lage camerashots)
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  5. #1055

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht
    Is het nodig de drieluik Late Spring, Early Summer, en Tokio Story in korte tijd achter elkaar te zien en de volgorde v/d releasedata aan te houden?

    --> Nee. Zijn losstaande films. Wel veelal eenzelfde thematiek (familie) en filmstijl (statische, lage camerashots)
    Bedankt voor je antwoord Coen, ik heb nog 2 codes liggen van BFI, kan ik voor 10 pond incl een titel aanschaffen die gereleased is tussen eind maart en eind december. Is vanwege The Leopard die ik heb omgeruild, was een exclusieve uitgave van HMV die niet helemaal goed was.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  6. #1056

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door wiljan Bekijk bericht
    Hier zullen sommige mensen wel erg gelukkig van worden :
    jeetje...wat een fantastisch nieuws.
    Misschien ben ik wel een gokjunkie en een leugenaar, maar ik heb hulp nodig. Kan ik misschien wat geld van je lenen?
    Scorsese te ruil

  7. #1057

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht
    Is het nodig de drieluik Late Spring, Early Summer, en Tokio Story in korte tijd achter elkaar te zien en de volgorde v/d releasedata aan te houden?

    --> Nee. Zijn losstaande films. Wel veelal eenzelfde thematiek (familie) en filmstijl (statische, lage camerashots)
    Inderdaad. Maar het heeft wel zin om de beide films die steeds in elk pakketje bij elkaar zitten na elkaar te bekijken, omdat ze inhoudelijk overeenkomsten hebben. Deze drie sets van BFI waren mijn eerste kennismaking met Ozu, en ik ben er erg van onder de indruk.

  8. #1058

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door wiljan Bekijk bericht
    Hier zullen sommige mensen wel erg gelukkig van worden :
    Wat een ellende. Ik wist dat ik die Criterion-dvd van Make way for tomorrow niet had moeten kopen. Hoewel die wel heel goeie extra's bevat... Maar goed, mooie film, die ik dus ook in HD wil hebben nu.

  9. #1059

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Ik weet dat de film in dit topic weinig fans heeft, maar ik denk dat ik de BD van La Planète sauvage maar eens ga bestellen.

    Ik las een heel enthousiaste recensie op blu-ray.com.
    Heb jij de film inmiddels gezien? En zo ja, wat vond je er van?

  10. #1060

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door bureaulamp Bekijk bericht
    Inderdaad. Maar het heeft wel zin om de beide films die steeds in elk pakketje bij elkaar zitten na elkaar te bekijken, omdat ze inhoudelijk overeenkomsten hebben.
    Bedoel je dan de extra film die bij de Blu-ray er bij zit?
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  11. #1061

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Bedoel je dan de extra film die bij de Blu-ray er bij zit?
    Ja. De extra film op de bijgesloten dvd, of in het geval van Late spring de extra film die op de blu-ray staat (The only son).

  12. #1062

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door bureaulamp Bekijk bericht
    Ik las een heel enthousiaste recensie op blu-ray.com.
    Heb jij de film inmiddels gezien? En zo ja, wat vond je er van?
    De film heb ik al eens eerder gezien (ik heb de dvd al) maar de Blu-ray nog niet, als je dat bedoeld.

    Het is natuurlijk een animatiefilm met een heel ander tempo en een heel andere dynamiek en thematiek dan wat je gewend bent van animatie. Maar dat vind ik er juist zo mooi aan. De sfeer van deze animatiefilm is gewoon heel apart.

  13. #1063

    Standaard

    En weer nieuwe aanbiedingen

    Edit: Qua aanbiedingen op BD valt het wat tegen, meeste is voor dezelfde prijs of goedkoper bij andere aanbieders te vinden
    Laatst aangepast door peptalk : 16-08-2010 om 14:30
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  14. #1064

    Standaard

    Ik wil die Hausu wel graag hebben! Er komt echter een Criterion Blu Ray van....maar ik heb geen regiovrije speler. Mmmm....wellicht toch maar voor de dvd gaan.

  15. #1065

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    Ik wil die Hausu wel graag hebben! Er komt echter een Criterion Blu Ray van....maar ik heb geen regiovrije speler. Mmmm....wellicht toch maar voor de dvd gaan.
    Daar zit ik dus ook mee. Die Criterion ga ik ook niet kunnen afspelen, dus ik heb de MoC dvd net maar besteld. Lijkt me sterk dat er binnen korte tijd alsnog een regio B blu-ray uitkomt.

  16. #1066

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    En weer nieuwe aanbiedingen

    Edit: Qua aanbiedingen op BD valt het wat tegen, meeste is voor dezelfde prijs of goedkoper bij andere aanbieders te vinden
    Waar is 'City Girl' dan goedkoper?
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  17. #1067

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht
    Waar is 'City Girl' dan goedkoper?
    Nergens, die kost zeker 3 pond minder dan bij de goedkoopste andere aanbieder, maar ik typte ook 'meeste' en volgens mij was de prijs maandag hoger. Net zoals de prijs van 'Ali Baba and t....', die was volgens mij iets van 12,95 en nu 11,93.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  18. #1068

    Standaard

    Erg benieuwd naar The World dus die heb ik inmiddels gepre-ordered.
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  19. #1069

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheGodfather Bekijk bericht
    Erg benieuwd naar The World dus die heb ik inmiddels gepre-ordered.
    Ben ik ook erg benieuwd naar, maar ook naar The Burmese Harp.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  20. #1070

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Ben ik ook erg benieuwd naar, maar ook naar The Burmese Harp.
    Daar twijfel ik nog erg over. Zijn er mensen die de film al gezien hebben? zo ja, is het een aanrader?
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  21. #1071

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheGodfather Bekijk bericht
    Daar twijfel ik nog erg over. Zijn er mensen die de film al gezien hebben? zo ja, is het een aanrader?
    Volgens whatiwatch wel, gemiddeld een 8
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  22. #1072

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheGodfather Bekijk bericht
    Daar twijfel ik nog erg over. Zijn er mensen die de film al gezien hebben? zo ja, is het een aanrader?
    Ik was er destijds wel over te spreken
    Biruma no tategoto (Kon Ichikawa, 1956)
    De rol van Japan in zijn Aziatische buurtlanden ten tijde van de tweede Wereldoorlog is altijd een dubieuze geweest. De Japanse soldaten waren keihard voor de plaatselijke inwoners van de landen om maar te zwijgen over de mis-/behandeling van de gevangen genomen soldaten en vrouwen. Pas dit jaar heeft Japan officieel zijn excuses aangeboden voor de behandeling van de zogenaamde troostmeisjes. Voor de invasie van de andere landen hebben ze hun spijt betuigd, maar nooit hun excuses gemaakt. Daarom is het des te gewaagder dat Ichikawa in 'The Burmese Harp' licht durft te schijnen op de duistere kant van het Japanse leger. In een grafische en indrukwekkende scene legt hij het militaire fanatisme bloot in de persoon van een doorgedraaide officier die na de Japanse capitulatie zich niet wil opgeven en zichzelf en zijn troepen naar de slachtbank leidt. De interactie met de plaatselijke bevolking, in dit geval de inwoners van Burma, durft hij niet echt aan. Je merkt de afzijdigheid van de bevolking, maar de terreur jegens hen wordt niet in beeld gebracht. Zelfs als de uitgehonderde soldaten voedsel zien, vragen zij beleefd en ruilen ze eten tegen spullen. Geen mishandeling of plunderingen te zien. Mogelijk komt dit omdat het legerpeleton waar de film om draait een ongewoon stel mannen is. De kapitein is zachtmoedig en een muziekliefhebber die vaak zingt met zijn mannen om het moraal omhoog te brengen. Een van de scenes waarin ze dit doen is als de mannen geconfronteerd worden met een peleton Engelse soldaten. Deze zingen op hun beurt het zelfde (leger)liedje maar dan in hun moedertaal. Dit levert een indrukwekkend schouwspel op. De soldaten worden zonder geweld gevangen genomen op soldaat Mizushima na. De lieveling van de mannen die vaak op zijn harp speelt en altijd de rol van verkenner op zich neemt heeft zich aangeboden voor een riskante missie. De eerder genoemde groep Japanse soldaten die zich niet willen overgeven, moet hij op andere gedachten zien te brengen. Zogezegd lukt dit niet en ook hij wordt als verloren beschouwd. Niets is echter minder waar, want een lokale priester redt hem het leven en verzorgt hem. Mizushima steelt zijn gewaad. Dit doet hij uit zelfbelang, maar langzaam vindt hij zijn roeping. De vele lijken van de Japanners worden nooit begraven en daar wil hij zich voor inzetten. Hij trekt door het wijde landschap, van veraf haast afstandelijk gefilmd door Ichikawa, en zorgt voor een gepast afscheid van zijn overleden krijgmakkers. Tijdens zijn 'missie' kruist zijn pad dat van zijn voormalige strijdbroeders. Ze herkennen hem, maar hij reageert niet. De mannen willen hem heel graag mee hebben naar Japan als ze terug mogen en doen er alles aan om hem te bereiken en hem over te halen. De zwart/wit cinematografie van de film is indrukwekkend. Stijlvolle composities waarbij de mooie omgeving van Burma wordt weergegeven, iets wat in schril contrast staat met de droevige en imposante beelden die de gevolgen van de oorlog weergeven. ´Men´ zegt dat Fires on the Plain (nog) beter is. Als dat het geval is dan staat mij nog iets heel moois te wachten. ****½
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  23. #1073

    Standaard

    Bedankt, klinkt interessant. Toch maar bestellen dan
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  24. #1074

  25. #1075

    Standaard

    Twee keer een recensie van The Burmese Harp

    @ dvdbeaver.com

    @ blu-ray.com
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

Pagina 43 van 73 EersteEerste ... 3339404142434445464753 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •