Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 26 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Geen Bose, maar....???

    Hallo, was van plan om morgen naar de winkel te rennen
    om de Bose Lifestyle 18 te kopen (2495,= Euri)
    maar na het lezen van dit forum ben ik bang
    dat het een "kat in de zak" wordt.

    Graag advies:

    Ben opzoek naar een systeempje voor zowel dvd (rec) / CD / Radio
    kleine speakers !!!! (daarom mijn keuze voor bose)
    ( geen paalwoningen )

    Ben al langs een paar zaken geweest, maar die gasten willen
    je van alles aansmeren, zoals in mijn geval dus Bose

    Ben blij dat ik dit forum vond en schrok toch wel v/d reacties
    op Bose...... maar goed wie helpt mij opweg naar een leuk setje ??

    Budget 2500 euri (... moet toch iets leuks voor te kopen zijn ??)

    Ben echt een leek op dit gebied !!!

    Marco

  2. #2

    Standaard

    je hebt een leuk budget, maar voordat je het gaat uitgeven en je advies kunt krijgen nog wat vragen:
    a) hoe is verdeling film/audio, m.a.w. waarvoor is de set bedoeld, meer voor film of meer voor audio
    b) als het voor aduioo is, is het dna om gewoon audio te horen of echt te luisteren?
    c) wat voor ruimte komt de set te staan, een normale woonkamer, studentenflatje, slaapkamer....


    dan nog wat algemene tips:
    loop een gode audio winkel binnen en luister naar een aantal merken receivers, die zijn in principe de basis van je set en bepalen voor een groot deel de klank.
    Is de set voronamlijk vor film kun je een sattelietspeakersysteem aanschaffen, KEF eitjes, Dali, Mission MCube iets in die richting.
    Is het voornamelijk voor audio, overweeg dan boekenplank modellen, die zijn groter dan sattelietjes, maar geven wel meer en voller geluid.
    Als je eenmaal een voorkeur voor een receiver hebt, ga die dan luisteren op verschillende speakers.
    Reken op ongeveer 10-15%van je budget voor de kabels.

    ik dnek dat je zo wel een eindje komt.

  3. #3

    Standaard

    Bose is eigenlijk best grappig en klinkt (voor van die kleine melkpakkies) zeker niet slecht.

    Maar feit blijft dat goede full-range speakers (die paalwoningen dus ) gewoon rondjes draaien om Bose heen qua kwaliteit.

    Maar goed, het gaat ook om je persoonlijke voorkeuren en eisen, zoals Edgar hierboven terecht aangeeft.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nathan Strik
    Maar feit blijft dat goede full-range speakers (die paalwoningen dus ) gewoon rondjes draaien om Bose heen qua kwaliteit.
    Nathan,

    De meeste mensen kunnen echt fullrange luidsprekers niet kwijt in een huiskamer, zonder enorme extra problemen te krijgen. (in de weergave en akoestiek) Maar wat jij bedoelt is de kwaliteit van een vloerstaande luidspreker of goede monitor luidspreker, denk ik...

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door bmateijsen
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nathan Strik
    Maar feit blijft dat goede full-range speakers (die paalwoningen dus ) gewoon rondjes draaien om Bose heen qua kwaliteit.
    Nathan,

    De meeste mensen kunnen echt fullrange luidsprekers niet kwijt in een huiskamer, zonder enorme extra problemen te krijgen. (in de weergave en akoestiek) Maar wat jij bedoelt is de kwaliteit van een vloerstaande luidspreker of goede monitor luidspreker, denk ik...
    Yep. Het hoeft natuurlijk niet meteen een paalwoning te worden.

    Ik illustreer verschillen graag op een extreme manier. Er is natuurlijk een enorm middengebied tussen Bose's schattige kubusjes en speakers die de gaten in je parket dreunen.

  6. #6

    Standaard

    Alvast bedankt voor jullie reacties.

    Het spul ga ik vnml gebruiken voor surroundsound (dvd/tv)
    dus 70 % TV en 30 % radio/cd

    De radio/cd staat hier altijd zachtjes aan op de achtergrond.
    behalve als ik moet afwassen van m'n vriendin dan wil Metallica
    nog wel es flink huishouden !!

    M'n woonkamer is 10 m bij 7 m en ik heb een balken plafond.
    Die paalwoningen staan echt niet hier (oude boerderij)
    en ik wil die speakers in de hoeken v/d woonkamer tegen het plafond
    hebben. Tevens heb ik schotel dit maakt misschien geen ene moer uit
    voor het geluid behalve dat de radio ook over de schotel binnenkomt.

    Verder prop ik de versterker weg in een kast dus mooi hoeft het niet te
    zijn. De basmodule wil ik ook het lieftst achter de TV dus uit het zicht plaatsen. Maw ik wil een onopvallend systeem met retegoed geluid.

    Hier in zeeland zijn jammer genoeg geen speciaalzaken (waarschijnlijk
    omdat we zo zuunig zijn) Dus voordat ik het land intrek waar kan ik
    het beste terecht voor een goede demonstratie ??

    Marco

  7. #7

    Standaard

    Misschien iets meer werk... maar heb je al weleens gedacht aan in-wall luidsprekers of in-ceiling luidsprekers?

    Als je de ruimte hebt, of kan maken in je muur of plafond is dat een heel mooi alternatief, waarbij de concessie die je moet doen redelijk klein is.

    een ander alternatief is on-walls. Voor meer info, moet je mij maar even mailen of pm-en..

    Groet Bjorn

  8. #8

    Standaard

    Dacht dat je die satspeakers altijd aan de muur moest hangen??

    en speakers die je in het plafond moet stoppen zijn die kwalitatief beter
    dan b.v. "eitjes van Kef "???

    Zoals je ziet heb ik dus de ballen verstand van dit spul.

    Heb ff geneust op internet en die bose Acoustimass 6 -III kwam toch
    heel goed uit de test, beter dan Kef KHT2005.2 (Niet gelijk met eieren
    gooien svp) Dit was echter wel op kieskeurig.nl

    Ik heb vnml naar de groote v/d speakers gekeken en vond het volgende

    - Tannoy FX5.1
    - Pioneer S-V59-K
    - Kef KHT 2005.2
    - Audica CS-System 2
    - En... niet weer die eieren... Bose Acoustimass 6 -III

    Ik kijk dus eerst naar de speakers als ik daar uit ben zoek ik verder
    naar een goede versterker / DVD etc

    Plse help me It's a jungle out there !!!!!!!!!
    Marco

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door marco van velsen
    De radio/cd staat hier altijd zachtjes aan op de achtergrond.
    behalve als ik moet afwassen van m'n vriendin dan wil Metallica
    nog wel es flink huishouden !!
    Doen zij dan ook de afwas?

  10. #10

    Standaard

    Hier in zeeland zijn jammer genoeg geen speciaalzaken (waarschijnlijk
    omdat we zo zuunig zijn) Dus voordat ik het land intrek waar kan ik
    het beste terecht voor een goede demonstratie ??
    Ik als Fries weet zelfs dat er in Zeeland best wel goede audiozaken zijn. Ik weet de namen niet meer, maar in zowel Middelburg als Vlissingen ben ik in leuke zaakjes geweest. Dus ff goed zoeken. suc6.

    Arjen

  11. #11

    Standaard

    Marco, laat je eens voorlichten bij Echo Audio in Goes, Middelburg of Terneuzen. De mensen hier weten je vast een hoop meer te vertellen over alternatieven voor de Lifestyle.

    http://www.echoaudio.nl/

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door marco van velsen
    Dit was echter wel op kieskeurig.nl
    Dit zegt helemaal niks.......de ene week heeft kieskeurig verstand van speakers en de volgende week weer van strijkijzers.......wat ik hiermee wil zeggen is, er is er maar een die kan beoordelen of iets goed klinkt en dat ben jij zelf of samen met je partner maar tests en specs zeggen mij helemaal niks, wat de een goed vind, vind de ander slecht, en wie zegt niet dat Bose of welk ander merk wat met kadootjes rond smijt op zo'n testafdeling dan ben je al snel de beste :wink:

    Maar ga af op je eigen gehoor, en als jij Bose overtuigend vind klinken moet je het gewoon kopen, maar naar mijn bescheiden mening zal Bose nooit een "rete goed" geluid geven, je blijft toch altijd met een gat zitten in het midden gebied van het weer te geven geluid............wat verkopers je ook proberen aan te smeren....

    En als je een "rete goed" geluid wil om met jou worden te spreken, is het naar mijn idee onmogelijk om de speakers ergens en overal weg te moffelen dat komt het geluid zeker niet ten goede.......en zoals de opmerking van Edgar ga eens kijken voor goede boekenplank modellen en dat in samenwerking met een sub moet toch wel een goed geluid gaan geven, maar je zal ze dan wel in het "zicht" moeten zetten........de sub kan je dan misschien nog wel ergens achter een bank kwijt ofzo..........

    Succes met je aankoop en ga zeker eens bij een goede zaak kijken en luisteren, en neem de tijd, ga niet met de gedachte weg van morgen MOET er een nieuwe instalatie staan dat ruiken de verkopers en die zullen alles doen om je te overtuigen toch hun voorkeur te verkopen, nooit doen, volgende week is er weer een zaterdag..............
    Grtz Ron

  13. #13

    Standaard

    Marco,

    Voor je een bak geld gaat uitgeven aan een standaard Bose setje of willekeurig welk merk dan ook; ga zelf luisteren. Het verschil tussen kleine stalietjes die alleen midden en hoge tonen kunnen weergeven icm een subwoofer die lagere tonen weergeeft en een aantal speakers die het hele spectrum weer kunnen geven (en waarbij vaak niet eens een subwoofer nodig is) is erg groot. Je zal echt niet de eerste en zeker ook niet de laatste zijn die een systeem koopt en even later tot de conclusie komt dat er voor het zelfde (of minder) geld een beter geluid te krijgen is.
    Mijn overbuurman had een, volgens de winkel, geweldig Bose setje van ong 2.000 Euro. Toen hij mijn speakers had gehoord (we hebben dezelfde receiver) heeft hij direct de zelfde besteld en z'n Bose op marktplaats gegooid. Sub heeftie niet meer. Kosten van mijn speakers waren lager (in aanbiedings aanschaf iig, adviesprijs was wel hoger)
    Als het een eis is dat de speakers nagenoeg onzichtbaar zijn houden er al een hoop opties op maar is het nog steeds van belang zelf goed te luisteren. Liefst bij je thuis aangezien de omgeving waarin de spullen staan alles aardig kan beïnvloeden. Het verschil tussen een hoog polig tapijt en plavuizen is echt enorm. Mag je spullen niet lenen spreek dan af dat je mag ruilen als het niet bevalt. Een beetje goede zaak laat je overigens spullen "kopen" en dan kun je ze na b.v twee weken retourneren als ze niet goed zijn en krijg je je geld terug. Dat zal alleen bij een Media Markt ofzo niet lukken.

    Succes
    Marantz SR6300, Sony DVP-NS930, Panasonic DMR-EH67k, Philips CD-650, 4 x Monitor Audio Silver 8i, Monitor Audio SLCR, Panasonic TH-42PV70

  14. #14

    Standaard

    Ben naar Echo Audio in Goes geweest. (Goeie koffie daar...)
    En ze kwamen tot het volgende systeem:

    - 4 x Monitor Radius 90
    - 1 x Monitor Radius 180
    - 1 x Monitor Radius 360

    - Pioneer DV-575A-S
    - Pioneer DVD Recorder opvolger v/d DVR-520H-S
    (over 14 dgn uit, type weet ik niet maar er zit ook een
    jukebox functie op waarmee je 300 uur muziek kunt
    opslaan verder heeft ie 80GB harde schijf)

    Totaal 2200 Euro...

    Geluid was echt super en inderdaad de "paalwoningen" kwamen
    nog beter uit de verf maar dat is voor ons geen optie.

    Heb het spulletje nog niet gekocht 'k wil toch eerst nog wat meningen
    van jullie.

    Bedankt voor de reacties zover jullie helpen me aardig opweg !!!!

    Marco

  15. #15

    Standaard

    Misschien is t volgende setje iets voor je:
    Receiver:
    - Denon 2805 (Ongeveer 900 euro)
    - Marantz 7500 (Ongeveer 900 euro)
    - Cambridge Audio 540 R (Ongeveer 750 euro)

    Speaker:
    - 4 x Dynaudio Audience 42 ik denk dat je deze wel op kunt hangen. Zal ongeveer 4 * 300 kosten = 1200 euro
    - Als center zal ik toch de Dynaudio 122c pakken die kan je dan onder of boven je tv kwijt. Zal ongeveer 600 euro kosten.

    DVD Speler:
    - Denon DVD-1910 (300 euro)
    - Marantz DV4500 (300 euro)

    Met een beetje praten bij een goeie audio zaak moet je dan wel op een prijs van 2500 euro kunnen komen.

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door marco van velsen
    Ben naar Echo Audio in Goes geweest. (Goeie koffie daar...)
    En ze kwamen tot het volgende systeem:

    - 4 x Monitor Radius 90
    - 1 x Monitor Radius 180
    - 1 x Monitor Radius 360

    - Pioneer DV-575A-S
    - Pioneer DVD Recorder opvolger v/d DVR-520H-S
    (over 14 dgn uit, type weet ik niet maar er zit ook een
    jukebox functie op waarmee je 300 uur muziek kunt
    opslaan verder heeft ie 80GB harde schijf)

    Totaal 2200 Euro...

    Geluid was echt super en inderdaad de "paalwoningen" kwamen
    nog beter uit de verf maar dat is voor ons geen optie.

    Heb het spulletje nog niet gekocht 'k wil toch eerst nog wat meningen
    van jullie.

    Bedankt voor de reacties zover jullie helpen me aardig opweg !!!!

    Marco
    Leuk dat je gelijk langs echo bent geweest Ze hebben je ook goed geadviseerd, maar zijn de 575 als speler en de pioneer recorder (welke ook afspeelt, zeker die met de jukebox) niet wat dubbelop, of wil je SACD en DVD-audio?

    Welke reciever hebben ze erbij geselecteerd? De pioneer VSX-1015?

    Zo zie je dat je voor hetzelfde geld als bose echt véél meer geluid én meer functies in huis kan halen :wink: De pioneer apparatuur is natuurlijk wel wat groter van formaat dan een lifestyle, maar dat is nog netjes weg te zetten. Vooral de automatische geluids-kalibreer functie vanaf de 1014 reciever zijn zeer mooie opties, zelf ben ik nl. ook in het bezit van een 575 speler en een 1014 reciever

  17. #17

    Standaard

    Sorry ik heb het verkeerd gezien.
    Speakers dus van Monitor Radius

    DVD-Recorder van Pioneer

    Weet jij wat voor type die nieuwe Pioneer is (met jukebox functie)?
    Heb nog op internet gezocht maar nix gevonden...
    Prijs is ongeveer 499,=

    Receiver: Pioneer VSX-D814-S of de VSX-D714-S

    Wat betreft de receiver hier moet ik nog es rustig naar kijken.

    Hoe dan ook de speakers zijn het belangrijkste volgens de verkoper
    en hopelijk is die Monitor Radius een goede keuze.

    In-ieder-geval ben ik wel wat wijzer geworden in 1,5 dag tijd dankzij
    dit forum.

    Vanmiddag ben ik na Echo Audio nog naar die andere zaak geweest
    om nog es naar die Bose opstelling te luisteren en inderdaad
    viel dit tegen (De muziek dan, de DVD-demo viel nog wel mee)

    Zijn er verder nog suggesties betreft DVD-Recorder / Receiver /boxen ?

    Marco

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door marco van velsen
    Sorry ik heb het verkeerd gezien.
    Speakers dus van Monitor Radius
    ...

    Hoe dan ook de speakers zijn het belangrijkste volgens de verkoper
    en hopelijk is die Monitor Radius een goede keuze.

    ...
    viel dit tegen (De muziek dan, de DVD-demo viel nog wel mee)

    Zijn er verder nog suggesties betreft DVD-Recorder / Receiver /boxen ?

    Marco
    Ikzelf heb de Marantz sr 7500 icm Monitor Audio Bronze 6. Dit klinkt in mijn ogen geweldig (nu luister ik naar metalmuziek, dus mijnoren zijn al half naar de knoppen, maargoed..)

    Boxen van Tannoy of Mordaunt Short matchen ook goed met Marantz en hebben qua geluid wel iets weg van Monitor Audio.

    Waarom wil je een dvd recorder kopen? je kunt beter zo'n ding kopen en in je computer zetten (=goedkoper). Op deze manier houd je geld over om een goede SACD/CD/DVD speler te kopen die puur en alleen voor je films en muziek geschikt is. Dan hou je geluid en hebbedingetjes uit elkaar...

  19. #19

    Standaard

    Speakers ben ik uit
    DVD-Rec ook: De nieuwe Pioneer DVR-433H (Begin juni uit)

    Nu de receiver nog

    iemand ervaring met receivers van Pioneer ???

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door marco van velsen
    Speakers ben ik uit
    DVD-Rec ook: De nieuwe Pioneer DVR-433H (Begin juni uit)

    Nu de receiver nog

    iemand ervaring met receivers van Pioneer ???
    Jazeker, de 814 en de 1014 zijn prima recievers. Beide hebben een MCACC meetmicrofoon erbij zitten, nog een verschil hierin is dat de 1014 ook equaliser instellingen hiermee doet, de 814 alleen afstanden en volumes. De 814 lijkt me voldoende voor jouw doeleinden.

    Der Pioneer VSX-D814 ist ein nahezu ideales Gerät für qualitätsbewusste Einsteiger
    http://www.areadvd.de/hardware/pioneer_vsx_d814.shtml
    http://www.areadvd.de/hardware/pioneer_vsx_1014.shtml

  21. #21

    Standaard

    Ik zat te twijfelen tussen de D814 en de D714.

    Werkt dat goed die automatische MCACC instelling in principe is het
    toch maar 1 x instellen en klaar ???

    ( indien handmatig instellen, dat wilde ze wel van Echo doen voor me
    tevens het positioneren v/d speakers etc )

    Of sla ik de plank weer volledig mis ?

    Marco

  22. #22

    Standaard

    Nee hoor, je hebt helemaal gelijk. Als ze die service toch aanbieden is de 714 ook een goeie keus

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door marco van velsen
    Speakers ben ik uit
    DVD-Rec ook: De nieuwe Pioneer DVR-433H (Begin juni uit)

    Nu de receiver nog

    iemand ervaring met receivers van Pioneer ???
    Ervaring in die zin dat ik diverse receivers met elkaar heb vergeleken. Het is, hoe verrassend ook misschien, een wereld van verschil. Mijn ervaring met Pioneer; Het geluid is vrij schel, ongeacht de speaker die je neer zet. Vergelijk het eens met een Marantz. Mooiste is uiteraard als je al luisterend kunt schakelen van de ene naar de andere, maar dat zal vast wel kunnen bij Echo Audio. Je zult horen dat de Marantz een warmer geluid geeft.

    Een extra tip. Luister rustig naar verschillende combinaties en hou het volgende in je achterhoofd; Een combinatie die opvalt met z'n geluid gaat snel vervelen/ storen. M.a.w. als je denkt wat een mooi helder hoog of wat een lekkere stevige bas dan loop je het risico dat je na 1 of twee maanden aan de toonregeling gaat zitten draaien en nog later gewoon niet tevreden meer bent. Zorg er voor dat er geen elementen in het geluid opvallen. Zorg er tevens voor dat de toonregeling uit staat (Als het goed is heeft Echo Audio daar zelf al voor gezorgd). Het liefst het geluid direct geschakeld zodat alle toonaanpassingen worden genegeerd en je echt hoort wat de set zelf aan geluid produceert.
    Marantz SR6300, Sony DVP-NS930, Panasonic DMR-EH67k, Philips CD-650, 4 x Monitor Audio Silver 8i, Monitor Audio SLCR, Panasonic TH-42PV70

  24. #24

    Standaard

    Ervaring in die zin dat ik diverse receivers met elkaar heb vergeleken. Het is, hoe verrassend ook misschien, een wereld van verschil. Mijn ervaring met Pioneer; Het geluid is vrij schel, ongeacht de speaker die je neer zet. Vergelijk het eens met een Marantz. Mooiste is uiteraard als je al luisterend kunt schakelen van de ene naar de andere, maar dat zal vast wel kunnen bij Echo Audio. Je zult horen dat de Marantz een warmer geluid geeft.
    Zo zie je; geluid is heel persoonlijk. Ikzelf ben van een Marantz SR7200 naar een VSX-1014 gegaan, wat een gróte verbetering van het geluid gaf, in stereo maar vooral in multichannel

    Dus ja; luister op je gemak naar verschillende recievers.

  25. #25

    Standaard

    Ik zou i.p.v. de 7xx of 8xx serie zeker voor de 1014 of 1015 modellen gaan. Een relatief geringe meerprijs op een budget van € 2.500,00 terwijl deze types op alle vlakken in positieve zin niet met eerstgenoemde modellen te vergelijken zijn. Heb je inmiddels al een aantal types beluisterd??? Ik zeg niet dat de 714 of 814 slechte receivers zouden zijn, maar ten opzichte van jouw budget worden anders de verhoudingen tussen de verschillende componenten scheefgetrokken, of je zou inmiddels ietwat minder geld aan een set willen spenderen!!! GREETZ ERIK

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •