Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 67 worden weergegeven.

Discussie: Simon [DVD]

  1. #1

    Standaard Simon [DVD]

    Simon [DVD]

    Een ontroerend drama met relativerende humor en een bijzondere vriendschap.

    Lees dit artikel

  2. #2

    Standaard

    EEN NEDERLANDSE FILM VAN GROTE KLASSE!!!

  3. #3

    Standaard

    Simon is 1 van de beste Nederlandse films ooit gemaakt, in mijn mening. Goed gespeeld, mooi gefilmd, niet te klef, kortom: subtiliteit alom! Cees Geel speelt heel overtuigend de rol van Simon, maar ook de rest van de cast speelt heel erg naturel. Mijn complimenten aan heel de crew!!

  4. #4

    Standaard

    mooie film maar vond hem na alle lovende berichten toch wat tegenvallen. geel en hensema zetten een uitstekende rol neer maar de rest van de cast is verre van indrukwekkend. vooral die dochter vond ik op momenten echt slecht. de dialogen varieren van briljant tot erg afgezaagd, het verhaal is wel erg voorspelbaar en op momenten nogal gekunsteld. het is zeker geen slechte film, heb me prima vermaakt maar een meesterwerk is het ook zeker niet. krijgt van mij een 7.

  5. #5

    Standaard

    en zijn geadopteerde kinderen Joy (Nadja Hüpscher) en Nelson (Stijn Koomen)
    Is dat zo? Dacht dat het zijn eigen kinderen waren...

    Voor de rest: Een van de beste nederlandse films van de laatste tijden.
    Geeft aan dat nederlandse films niet altijd uit de categorie costa/volle maan/snow fever (lees: Johan Nijenhuis / Alain de levita) hoeft te komen..

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pepijn Wildbret
    en zijn geadopteerde kinderen Joy (Nadja Hüpscher) en Nelson (Stijn Koomen)
    Is dat zo? Dacht dat het zijn eigen kinderen waren...
    Het zijn ook Simon eigen kinderen. [spoiler:7551d8d21f]Het is Camiel die ze uiteindelijk adopteerd.[/spoiler:7551d8d21f]

    Maar we hebben weer eens een goede film van Nederlandse bodem. Ik heb het normaal niet zo op NL films maar deze film vond ik zeker goed. Goede mix van drama en humor!
    Four-Star Trader (236)

  7. #7

    Standaard

    erg gave nederlandse film na al die andere meesterwerken als costa, ik ook van jou, oesters van namkee, snowfever enz. enz. eindelijk weer eens een echt leuke en vermakelijke film!
    "Are you gonna bark all day little doggy?"
    http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/ormsambeek

  8. #8

    Standaard

    Ben wel benieuwd naar deze film,eerst maar is een keertje huren.
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

  9. #9

    Standaard

    is niet nodig, zonde van je geld!
    "Are you gonna bark all day little doggy?"
    http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/ormsambeek

  10. #10

    Standaard

    Topfilm!

    Alleen, ben ik de enige die last heeft van het geluid dat tijdens de docu op schijf twee niet gelijk loopt met het beeld?

  11. #11

    Standaard

    geen wonder dat hij in de prijzen valt
    het gaat over ongeneeslijk ziek zijn
    dan win je dus prijzen met je film
    vond het verder niet echt een super film
    zowiezo heb ik dat met nederlandse films
    matig niveau
    ja mensen er waren vroeger goede films
    ja vroeger was vroeger nu is nu

    MODERATOR EDIT: Zinnen beginnen met een hoofdletter en eindigen met een punt. Graag rekening hiermee houden, en ook niet twee enters geven na elke zin. Vriendelijk dank.
    "We're Running out of Time"

  12. #12

    Standaard

    Erg sterke Nederlandse film, dikke aanrader!

  13. #13

    Standaard

    Fantastische film met een zeer mooie dvd uitgave, Toppertje van A Film!

  14. #14

  15. #15

    Standaard

    Ik heb hem nog niet gezien en ben dat ook niet van plan.
    Alleen al door die ene zin in de trailer "Verander jij eens heel snel in een naakt wijf" hoef ik hem niet meer te zien.

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door evenflow123
    Ik heb hem nog niet gezien en ben dat ook niet van plan.
    Alleen al door die ene zin in de trailer "Verander jij eens heel snel in een naakt wijf" hoef ik hem niet meer te zien.
    ook zo misselijk geworden :P
    "We're Running out of Time"

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dr Para
    geen wonder dat hij in de prijzen valt
    het gaat over ongeneeslijk ziek zijn
    dan win je dus prijzen met je film
    Oh zo, nou dan zal ik maar even een paar films over ongeneeslijk ziek zijn maken en even een paar planken aanschaffen waar ik mijn toekomstige oscars enzovoort op kan zetten.

    Ligt het aan mij of is dat een vreemde conclusie??
    "Our sun is dying. Mankind faces extinction."

  18. #18

    Standaard

    Schitterende film van Nederlandse bodem, echt zelden een film zo zien omslaan na de pauze.

    "Een hilarisch drama...."


  19. #19

    Standaard

    Geweldige film die ik in de Bios gezien heb en een paar vrienden van mij werkte mee aan deze film als productie assistenten. Hopelijk kan ik via hun voor een leuk prijsje de DVD regelen.
    Nu wachten op Sextet.....

  20. #20

    Standaard

    Mee eens. Geweldige film. Heb het normaal ook niet zo op Nederlandse films (de enige uitschieter die me te binnen schiet is De Tweeling). Maar deze film is inderdaad echt grappig en aangrijpend. Ik had hem bijna laten liggen omdat ik het hoofd van de Mol jr. op de hoes zag. Gelukkig heeft t'ie maar een kleine bijrol.

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mike mannot
    Ik had hem bijna laten liggen omdat ik het hoofd van de Mol jr. op de hoes zag.
    Hahaha LOL

  22. #22

    Standaard

    Zeer leuke film!

    Eigenlijk zijn alle positieve punten van deze film al benoemd. Deze moet je gewoon zien!
    Dit is mijn uitspraak en hiermee zult u het moeten doen!
    YMDB

  23. #23

    Standaard

    Op grond van de overwegend positieve reacties, ga ik deze film binnenkort toch maar eens kijken.
    Remember the posters that said "Today is the first day of the rest of your life"? Well, that's true of every day but one - the day you die.
    (American beauty)

    Mijn Collectie

  24. #24

    Standaard

    Wel een leuke film. Gezien alle goede kritieken had ik er wat meer van verwacht, maar hij kijkt lekker weg.

    De film wordt denk vooral positief beschreven in de media omdat er een aantal "gevoelige" onderwerpen als homosexualiteit,
    k a n k e r, en euthanasie in worden behandeld.

    Wat ik raar vind aan de film is de rol van Nadja Hüpscher. Zij speelt de dochter van Cees Geel. In werkelijkheid is zij slechts 7 jaar jonger dan hij, en daar heb ik me in de film wel aan geërgerd. Zo moeilijk is het toch niet om een actrice te nemen die minstens 10 jaar jonger is.

    Mijn advies: zeker huren, niet kopen

  25. #25

    Standaard

    Nog niet gezien, maar na alle recensies ben ik wel benieuwd geworden.
    Binnenkort toch eens kijken
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •