De resultaten 1 tot 19 van 19 worden weergegeven.

Discussie: DVD Cases

  1. #1

    Standaard DVD Cases

    Kan iemand mij vertellen hoeveel en welke verschillende soorten dvdverpakkingen er zijn en hoe deze eruit zien?

    Slipcase, keepcase, jewelcase, digipack,... ik raak een beetje de weg kwijt, haal ze door elkaar.

    dank.
    "Ik hoef de gordijnen niet open te doen om te zien dat het regent."

  2. #2

    Standaard

    Een lijstje met afbeeldingen kun je hier vinden, de website van het veel gebruikte DVD Profiler:

    http://www.intervocative.com/Forums....3909&PageNum=1

    In woorden een korte samenvatting:
    Keep case: de 'standaard' normale verpakking van een DVD.
    Slip case: het eventueel aanwezige kartonnen hoesje over een Keep case heen.
    Jewel case: plasticglas verpakking.
    Digipack: gevouwen karton, aan de binnenzijde er op gelijmde plastic houders.
    "Only one human captain has ever survived battle with a Minbari fleet. He is behind me, you are in front of me. If you value your lives, be somewhere else." (Babylon 5)

  3. #3
    Phoebe: Wrong things done for the right reason is still a wrong thing, our job is to protect the innocent, not punish the guilty

  4. #4

    Standaard

    Slipcase houdt alleen maar in dat er een kartonnetje om een digipak of keepcase heen zit.


    Jewelcase zijn de breekbare dvd doosjes, zegmaar uitgerekte cd doosjes (o.a. Godzilla, The Mask of Zorro. Vrijwel alle eerste dvd uitgaves van Columbia Tristar).


    Keepcase is het standaard dvd doosje.


    Digipak houdt in dat de dvd's op een hardplasticen tray zijn geplaatst die vervolgens op karton is geplakt(o.a. Se7en S.E., Indiana Jones, Band of Brothers, Oldboy), of aan de zijkant aan elkaar zijn gemaakt (o.a.Alien Quadrilogy)

  5. #5

    Standaard

    achso, en een M-Lock?
    Zijn er verder niet meer soorten verpakking?
    "Ik hoef de gordijnen niet open te doen om te zien dat het regent."

  6. #6

    Standaard

    Naja, je hebt nog snappers, dat zijn de oude doosjes van Warner Bros maar die zijn er nu niet meer dus die kan je gelijk weer vergeten :wink: en een M-lock heb ik nog niet van gehoord. Er zullen er vast een aantal zijn die niet genoemd zijn. Zo heeft Matrix&Matrix Revisited een aparte doos met klittebandsluiting, maar hoe je die noemt? Uiteraard zijn er ook veel Custom verpakkingen.

    Wat ik hier boven heb laten zien zijn toch wel de meest voorkomende types. Die Jewelcase is trouwens net als de Snapper al overleden, dus die kan je ook wel vergeten.

    *offtopic* 1000ste post 8) 8) 8) 8) 8) *offtopic*

  7. #7

    Standaard

    En dan hebben we ook nog veel verschillende uitvoeringen van de verschillende soorten cases.
    Amaray is de meest bekende en m.i. tot nu toe prettigste verpakking bij de keepcases. Die met de "YingYang" sluiting zoals te zien in de foto van Ill Niño. Die houd goed vast en maakt ook makkelijk los.
    Bij de digipacks heb je erg veel m.i. slechte verpakkingen. Ze laten de dvd niet of nauwelijks los waardoor je groot risico loopt de dvd te beschadigen. Star Trek TNG en DS9 hebben daar veel last van gehad. Ook Genesis de Video hits had dat heel erg. De kans dat de dvd barst (combinatie met slechte productie?) is erg groot.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Weekstrom
    En dan hebben we ook nog veel verschillende uitvoeringen van de verschillende soorten cases.
    Amaray is de meest bekende en m.i. tot nu toe prettigste verpakking bij de keepcases. Die met de "YingYang" sluiting zoals te zien in de foto van Ill Niño. Die houd goed vast en maakt ook makkelijk los.
    Bij de digipacks heb je erg veel m.i. slechte verpakkingen. Ze laten de dvd niet of nauwelijks los waardoor je groot risico loopt de dvd te beschadigen. Star Trek TNG en DS9 hebben daar veel last van gehad. Ook Genesis de Video hits had dat heel erg. De kans dat de dvd barst (combinatie met slechte productie?) is erg groot.
    Niet als je een uitgave heeft met de enige echte Digipak tray's erin. Dit is een merknaam btw. net als Amaray, en is nederlands dacht ik of iig ontworpen/bedacht door een nederlander. Tenminste, die voor audio cd's. Die voor dvd's weet ik niet. Heten ook DVDigipak en zijn ook van Agimedia.com. Zijn in mijn ogen de beste en enige goeie digipaks.

  9. #9

    Standaard

    Dan heeft Genesis w.s. een nepper gebruikt. Kan ik niet meer nakijken. Zal Star Trek even nazien.

  10. #10

    Standaard

    kijk dit is nou handige info, vroeg het me ook al een tijdje af. Thanks voor de uitleg!
    **** Mijn Traderstatus (160+ trades)

  11. #11

    Standaard

    Nog even gechecked: De goede digipak's van Star Trek zijn idd van digipak zelf. Twee varianten. Die op karton geplakte maar ook de jewelcase klapbox of hoe die heten mag.

  12. #12
    Hans De Bisschop
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Weekstrom
    En dan hebben we ook nog veel verschillende uitvoeringen van de verschillende soorten cases.
    Amaray is de meest bekende en m.i. tot nu toe prettigste verpakking bij de keepcases. Die met de "YingYang" sluiting zoals te zien in de foto van Ill Niño. Die houd goed vast en maakt ook makkelijk los.
    Bij de digipacks heb je erg veel m.i. slechte verpakkingen. Ze laten de dvd niet of nauwelijks los waardoor je groot risico loopt de dvd te beschadigen. Star Trek TNG en DS9 hebben daar veel last van gehad. Ook Genesis de Video hits had dat heel erg. De kans dat de dvd barst (combinatie met slechte productie?) is erg groot.
    Ik heb toevallig enkele dagen geleden Star Trek TNG nog eens in de hand genomen en tot mijn grote spijt moeten ontdekken dat er in een 7-tal schijven kleine tot serieuze barsten zitten Is zwaar klote, zeker aangezien de sets zoveel gekost hebben. Zoals je zelf al stelt is de digipack hier de grote schuldige van, de dvd'tjes er uit krijgen was al problematisch, heb ze nadien ook nooit meer in de originele verpakking gestoken. Ondertussen was het kwaad natuurlijk al geleden

    'k Heb ook al bij een paar andere soorten verpakking gemerkt dat er makkelijk bartsjes kunnen onstaan, meestal omdat er te veel druk uitgeoefend wordt op de schijfjes. De digipacks in de aard van Star Trek Voyager vind ik op dat gebied veel beter, de schijfjes zitten toch vast, maar spannen niet, waardoor jeze niet hoeft te buigen om ze er uit te krijgen en ze dus ook geen barsten kunnen gaan vertonen

    Erg spijtig dat men daar van de studios uit niet meer aandacht aan besteed, want als consument is het natuurlijk wel zwaar klote als je dvd's zo naar de zak gaan :-@

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hans De Bisschop
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Weekstrom
    En dan hebben we ook nog veel verschillende uitvoeringen van de verschillende soorten cases.
    Amaray is de meest bekende en m.i. tot nu toe prettigste verpakking bij de keepcases. Die met de "YingYang" sluiting zoals te zien in de foto van Ill Niño. Die houd goed vast en maakt ook makkelijk los.
    Bij de digipacks heb je erg veel m.i. slechte verpakkingen. Ze laten de dvd niet of nauwelijks los waardoor je groot risico loopt de dvd te beschadigen. Star Trek TNG en DS9 hebben daar veel last van gehad. Ook Genesis de Video hits had dat heel erg. De kans dat de dvd barst (combinatie met slechte productie?) is erg groot.
    Ik heb toevallig enkele dagen geleden Star Trek TNG nog eens in de hand genomen en tot mijn grote spijt moeten ontdekken dat er in een 7-tal schijven kleine tot serieuze barsten zitten Is zwaar klote, zeker aangezien de sets zoveel gekost hebben. Zoals je zelf al stelt is de digipack hier de grote schuldige van, de dvd'tjes er uit krijgen was al problematisch, heb ze nadien ook nooit meer in de originele verpakking gestoken. Ondertussen was het kwaad natuurlijk al geleden

    'k Heb ook al bij een paar andere soorten verpakking gemerkt dat er makkelijk bartsjes kunnen onstaan, meestal omdat er te veel druk uitgeoefend wordt op de schijfjes. De digipacks in de aard van Star Trek Voyager vind ik op dat gebied veel beter, de schijfjes zitten toch vast, maar spannen niet, waardoor jeze niet hoeft te buigen om ze er uit te krijgen en ze dus ook geen barsten kunnen gaan vertonen

    Erg spijtig dat men daar van de studios uit niet meer aandacht aan besteed, want als consument is het natuurlijk wel zwaar klote als je dvd's zo naar de zak gaan :-@
    Heb ik ook met Evil Dead en Hellraiser Trilogy's. Vooral Evil Dead 1 krijg ik bijna niet van zijn plaats. Erg zonde.

  14. #14

    Standaard

    Hoe heet de sluiting op de magnolia 2 dvd? Die heb ik nog nooit eerder gezien en werkt volgens mij het allerbeste.
    Weet iemand dit?

  15. #15

    Standaard

    bij sommige boxen bijvoorbeeld Alexander R3 Korea 2Disc Limited Edition die gaat dicht doormiddel van een magneetstrip, werkt ook erg lekker

  16. #16

    Standaard

    Kan iemand even een plaatje posten van wat een Amaray nou precies is in vergelijking met een normale keep case?

  17. #17

    Standaard

    Amaray is puur een / het merk keep case.
    Elke fabrikant heeft doorgaans wel een andere methode om de disc in het midden te fixeren, daar zit dus iets van verschil. Maar ook dat vernaderen de fabrikanten om de haverklap.

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mit the Kid
    Kan iemand even een plaatje posten van wat een Amaray nou precies is in vergelijking met een normale keep case?
    en is er iemand die een plaatje kan posten of een uitleg wat precies M-Lock inhoud?
    Before Elvis, there was nothing (John Lennon)

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door raymonddeniet
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mit the Kid
    Kan iemand even een plaatje posten van wat een Amaray nou precies is in vergelijking met een normale keep case?
    en is er iemand die een plaatje kan posten of een uitleg wat precies M-Lock inhoud?
    De nieuwe seizoenen x-files [of beter gezegd, de nieuwe uitgaves van de seizoenen x-files] zitten in een m-lock.

    check dit
    "Ik hoef de gordijnen niet open te doen om te zien dat het regent."

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •