De resultaten 1 tot 8 van 8 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Ervaring gevraagd met het wijzigen van fabrieksinstellingen

    Hallo forumleden,

    Op Kieskeurig.nl las ik dat je de levensduur van je TV heel erg kunt verlengen als je de instellingen van je beeldkanon afzwakt. (Dimt zeg maar).

    Nou heb ik een heel verhaal gelezen over de te nemen stappen, ik ben echter een beetje voorzichtig zullen we maar zeggen.

    Mijn TV is de Philips 28pw9309. Op verzoek wil het verhaal wel knippen en plakken naar deze topic, maar is er iemand die ervaring heeft met het veranderen van fabieksinstellingen
    Laurens

    Alle dingen zijn moeilijk voordat ze makkelijk worden.

  2. #2

    Standaard

    Ik heb hier geen ervaring mee, maar ik denk dat je zelf al een heel eind komt als je je TV afstelt m.b.v. een calibratie DVD.

    Dan schroef je de contrast, brightness en kleur al een stuk terug, wat de levensduur van de TV ook ten goede zal komen. Maar in de eerste plaats is het beeld aanzienlijk beter.

    Als je het echt goed wilt doen, kun je een ISF calibratie op je TV laten uitvoeren http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=250.0.
    Deze heren weten wat ze doen en hebben ook de juiste apparatuur om de calibraties uit te voeren.

    Als je zelf met de fabrieksinstellingen aan de slag gaat (en dan bedoel ik uiteraard niet de instellingen die je in het menu kunt terugvinden), moet je echt weten waar je mee bezig bent anders vernaggel je echt je TV.
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  3. #3

    Standaard

    Hoe lang wil je met je tv doen dan?

    Stel effe dat ie 10 jaar goed blijft functioneren? Gezien de ontwikkelingen zit je dan naar alle waarschijnlijkheid met een bijzonder oude tv.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  4. #4

    Standaard

    Als je het geld ervoor over hebt, zou ik hem laten calibreren. Beter beeld, betere kleuren en langere levenduur.

    Kostte mij geloof ik 125 euro. Kijk even bij onze collega's van HTForum.nl: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?board=14.0

    Al zou ik het persoonlijk alleen doen als het niet meer kost dan 10% van de prijs van je TV.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Aliebaba
    Hoe lang wil je met je tv doen dan?

    Stel effe dat ie 10 jaar goed blijft functioneren? Gezien de ontwikkelingen zit je dan naar alle waarschijnlijkheid met een bijzonder oude tv.
    Weet ik, nu heb ik een TV die is na 15 jaar (nog niet helemaal) terziele. De TV kan nog goed dienst doen voor de gamecube van de kids.

    De levensduur van mijn nieuwe TV wordt door de winkelier geschat op een jaar of 8. Ik weet wel dat ze dat ook zeiden toen ik mijn vorige kocht, dus het zal wellicht een jaar of 10 worden.

    De werkelijke reden is dat er wordt gezegd dat bij de fabrieksinstellingen van TV's staan ingesteld op maximaal vermogen (vanwege het vele licht in de winkels waarin ze moeten worden verkocht). Het schijnt dat de beeldkwaliteit na een jaar al (zichtbaar) achteruit gaat. Ik ben nu zo verbaasd door het scherpe beeld dat ik die verbazing eigenlijk niet kwijt wil. Om 800 euri's neer te tellen voor een jaar een goed beeld vind ik een beetje zondegeld, vandaar mijn vraag.
    Laurens

    Alle dingen zijn moeilijk voordat ze makkelijk worden.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door lauke
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Aliebaba
    Hoe lang wil je met je tv doen dan?

    Stel effe dat ie 10 jaar goed blijft functioneren? Gezien de ontwikkelingen zit je dan naar alle waarschijnlijkheid met een bijzonder oude tv.
    Weet ik, nu heb ik een TV die is na 15 jaar (nog niet helemaal) terziele. De TV kan nog goed dienst doen voor de gamecube van de kids.

    De levensduur van mijn nieuwe TV wordt door de winkelier geschat op een jaar of 8. Ik weet wel dat ze dat ook zeiden toen ik mijn vorige kocht, dus het zal wellicht een jaar of 10 worden.

    De werkelijke reden is dat er wordt gezegd dat bij de fabrieksinstellingen van TV's staan ingesteld op maximaal vermogen (vanwege het vele licht in de winkels waarin ze moeten worden verkocht). Het schijnt dat de beeldkwaliteit na een jaar al (zichtbaar) achteruit gaat. Ik ben nu zo verbaasd door het scherpe beeld dat ik die verbazing eigenlijk niet kwijt wil. Om 800 euri's neer te tellen voor een jaar een goed beeld vind ik een beetje zondegeld, vandaar mijn vraag.
    Dan zijn je redenen me helemaal duidelijk. Ik heb echter nog geen tv meegemaakt die na een jaar al duidelijk minder beeld liet zien zonder dat daar een duidelijk aanwijsbare reden voor was.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pjotr
    Ik heb hier geen ervaring mee, maar ik denk dat je zelf al een heel eind komt als je je TV afstelt m.b.v. een calibratie DVD.
    Pjotr,

    Kan ik zo'n DVD bij de Free-record shop halen of moet ik naar een speciaalzaak?
    Laurens

    Alle dingen zijn moeilijk voordat ze makkelijk worden.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door lauke

    Pjotr,

    Kan ik zo'n DVD bij de Free-record shop halen of moet ik naar een speciaalzaak?
    Nee die hebben ze daar niet. Ik heb 'm hier vandaan:
    http://www.htforum.nl/ITCshop/ Kijk op die site even onder Calibratie tools. Ze verkopen de Digital Video Essentials DVD. Die is prima.
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •