Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234
De resultaten 76 tot 84 van 84 worden weergegeven.

Discussie: Serenity

  1. #76

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door druppelstop Bekijk bericht
    Het is niet de beste sci-fi ooit maar wel een extreem vermakelijke (western in space?) film. Zonder dat ik de serie ooit had gezien heb ik erg genoten van Serenity. Gewoon 100% pretentieloos vermaak en dat is, zeker voor een sci-fi, best knap. Leuke humor, snelle actie en goede special effects. Batman uit 2005 was bijvoorbeeld ook erg goed maar ik kan me voorstellen dat mensen Serenity leuker vinden. Meer entertainment, minder vermoeiend(zonder dat ik batman wil afkraken), gewoon héél erg leuk en dat is best een 8 waard vind ik.
    Ik heb ook eerst de film gezien. Een paar maanden daarna heb ik ook de serie bekeken. Absoluut een aanrader, erg vermakelijke serie met leuke karakters. De beste sci-fi ooit vind ik behoorlijk overdreven. Het is niet geheel vernieuwend, geen bijzondere SFX (wel goede overigens), en het acteerwerk is ook niet overmatig goed (wel goed gewoon). Maar absoluut wel een aanrader deze film!
    Turn around and feel the vibe.....

  2. #77

    Standaard

    Ach, Britse filmlijstjes rieken altijd aan alle kanten.
    "God schmod. I want my monkey man!"

    Mijn Schijfjes

  3. #78

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon Bekijk bericht
    Het klinkt een beetje alsof de fanclub van deze serie gemobiliseerd is.
    Dat klinkt niet zo, dat is gewoon zo :smile:. Firefly heeft een zeer trouwe fanbase (waar ik zelf overigens ook tot behoor) opgebouwd en die hebben stuk voor stuk de 'Big Damn Movie' zoals de film door browncoats liefkozend wordt genoemd, gepromoot.

    Beste sci-fi ooit? Waarschijnlijk niet, maar dat blijft natuurlijk altijd een kwestie van persoonlijke smaak. De serie vond ik simpelweg briljant, de film 'gewoon goed'.

    Nogmaals, feit is gewoon dat in de UK de fanbase erg groot is wat gewoon DE verklaring is dat de film is verkozen toto "Beste Film van 2005".

  4. #79
    Glorious Member
    Registratie datum
    Mar 2003
    Woonplaats
    The Dutch mountains

    Standaard

    Toch leuk dat fans hun film nog zo'n push kunnen geven.
    "How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur C. Clarke

  5. #80

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door chimera01 Bekijk bericht
    Toch leuk dat fans hun film nog zo'n push kunnen geven.
    Inderdaad! Maar dat pushen gaat nog veel verder. Zo heb je bijv. elk jaar 'Serenity day'. Ik weet even niet welke datum dat is, maar het komt erop neer dat fans in met name de USA massaal naar de winkel gaan om een exemplaar van Serenity te kopen. Als echte fans hebben ze die DVD natuurlijk al lang in huis, dus het exemplaar wat ze op Serenity day kopen wordt gebruikt om weg te geven aan bijv. jeugdhuizen en dat soort dingen.

    Extreem? Imho wel, maar het grappige is dat het effect lijkt te hebben gehad. Wat men iig bereikt heeft is dat Universal dit jaar met een nieuwe R1-release gaat komen.

  6. #81

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Hmm, dan doe je star wars en bladerunner wele rg tekort! Een goede film zeker maar de beste ooit. persoonlijk mag je dat gersut van mij vinden maar internationaal zal er wel anders over gedacht worden.


    Volgens mij heb je m'n reactie niet helemaal goed meegekregen.

    Nou ik heb de dvd gekocht en de film inmiddels gezien maar ik ben toch aardig teleurgesteld. Wat me al meteen opviel is dat ze feitelijk midden in een verhaal vallen waarmee een niet-volger van de tv-serie op een grote 'achterstand' wordt gezet. Er wordt wel een beetje een uitleg gegeven over de achtergronden maar echt helpen doet het niet: ik had constant het gevoel dat ik naar een verlengde aflevering zat te kijken van een serie waarvan ik de eerdere afleveringen niet heb gezien.

    Het verhaal zelf was wel aardig maar wel een beetje erg "Melrose Place-achtig". De karakters zijn allemaal veel en veel te gladjes en veel te Amerikaans: ik had eigenlijk moeite om sympathie op te brengen voor de hoofdpersonen. De film deed me verder erg denken aan films als Event Horizon en Lost in Space. Leuk en amusant maar niet echt bijzonder.

    Wat de beste scifi-film ooit is weet ik niet maar dit is het in ieder geval niet.

  7. #82

    Standaard

    De serie geeft veel verdieping en achtergrondinfo en alleen daarom al is het aanbevelenswaardig de serie VOOR de film te kijken. Voor jou te laat, maar voor anderen wellicht niet.

  8. #83

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Olivier van der Drift Bekijk bericht
    De serie geeft veel verdieping en achtergrondinfo en alleen daarom al is het aanbevelenswaardig de serie VOOR de film te kijken. Voor jou te laat, maar voor anderen wellicht niet.
    Voor mij dus ook, heb serenity ook eerst aangeschaft.
    Als je de film neemt voor wat het is, is het best een aardige film, ook zonder de achtergronden. Voor de mensen die de serie kennen zal alles nog duidelijker worden.

  9. #84

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon Bekijk bericht


    Volgens mij heb je m'n reactie niet helemaal goed meegekregen.

    Nou ik heb de dvd gekocht en de film inmiddels gezien maar ik ben toch aardig teleurgesteld. Wat me al meteen opviel is dat ze feitelijk midden in een verhaal vallen waarmee een niet-volger van de tv-serie op een grote 'achterstand' wordt gezet. Er wordt wel een beetje een uitleg gegeven over de achtergronden maar echt helpen doet het niet: ik had constant het gevoel dat ik naar een verlengde aflevering zat te kijken van een serie waarvan ik de eerdere afleveringen niet heb gezien.

    Het verhaal zelf was wel aardig maar wel een beetje erg "Melrose Place-achtig". De karakters zijn allemaal veel en veel te gladjes en veel te Amerikaans: ik had eigenlijk moeite om sympathie op te brengen voor de hoofdpersonen. De film deed me verder erg denken aan films als Event Horizon en Lost in Space. Leuk en amusant maar niet echt bijzonder.

    Wat de beste scifi-film ooit is weet ik niet maar dit is het in ieder geval niet.

    Mijn reactie was/is een mengeling van jouw reactie en andere reacties ten opzichte van de film. Het ging hier om de reacties van de fans en de verkiezing tot beste sci fi. Jouw verhaal ging over de hype waarmaken. Vandaar dus mijn reactie dat het zich niet kan meten met echte toppers als bladerunner of star wars delen 4-5 en 6.

Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •