Pagina 1 van 10 12345 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 240 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Boekengekken verenigt U !!!!!

    ZO... stelletje "wiseguys".... even de boekenkennis peilen hier op het forum.
    Sommigen van jullie zitten weleens te emmeren over het feit dat "het boek beter was dan de film" ofzo (ik noem geen namen ), maar wat lezen jullie dan zoal?
    Met andere woorden: Hoe literair zijn de DVD-forummers? Of hebben ze allemaal al dislexie opgelopen van die slechte Nederlandse ondertitels?!?

    Dus post hier wat je wilt, als het maar over boeken gaat... je favoriete schrijver, je favoriete boek, maar misschien beter nog waarom je juist die schrijver of dat boek zo goed vind.

    Ik zal meteen even het spits afbijten...

    De verrassing van mijn leven op boek-gebied was denk ik toen ik voor het eerst de "Dark Tower" / "Donkere Toren" boeken van Stephen King onder ogen kreeg...
    Hier was dan eindelijk eens een fantasy verhaal met veel spanning en de wortels in onze moderne tijd (vooral het tweede boek is hier een leuk voorbeeld van). Het is een wereld waarin in principe alles mogelijk is en dat trekt me zo aan in die boeken. Het ene moment zit je nog in een kale woestijn en het volgende moment zijn de personages verzeild in de ruïnes van een hedendaagse Amerikaanse stad.
    Stephen King laat zich in deze boeken eens van een heel andere kant zien en alhoewel de stijl van schrijven onmiskenbaar King is, vallen deze (tot nu toe) 4 boeken niet echt onder zijn standaard genre.
    Ook de beslissing om van het vierde boek bijna geheel een flashback te maken was geniaal en daarom blijft de "Dark Tower" serie nog steeds een topper in mijn boekenkast.
    Ik wacht in ieder geval met smart op deel 5...

  2. #2

    Standaard Re: Boekengekken verenigt U !!!!!

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nathan -ZeroDown- Strik
    Sommigen van jullie zitten weleens te emmeren over het feit dat "het boek beter was dan de film" ofzo (ik noem geen namen ), maar wat lezen jullie dan zoal?
    Ik heb alle boeken van Kuifje en alle animatiefilms... Die films zijn precies zoals de strips, al is het wel even wennen om Kuifje met een andere stem te horen dan ik me 30 jaar lang had voorgesteld...
    Hetzelfde heb ik trouwens met de stemmen van Asterix en Obelix... Maar daar heb ik niet alle boeken van, dus kan ik daar het verhaal erg slecht vergelijken...
    Daarnaast lees ik regelmatig boeken over wetenschap, techniek en natuur... In dat geval vind ik documentaire films toch altijd weer een aangename hulp bij de visualisatie van verschillende onderwerpen...

    Of is dit niet helemaal wat je bedoelde met literaire kennis?

  3. #3

    Standaard

    Wat lees ik zoal...

    Stephen King vooral moet ik zeggen.
    Vooral de Thrillers...

    The Shining
    It
    Misery
    Carrie

    Maar ook die mini serie van The Green Mile

    Verder zijn strips op zijn tijd ook wel leuk
    StarTrader

  4. #4

    Standaard

    Als fantasy liefhebber lees ik vooral Tolkien (ook Christopher) en Raymond E Feist...

    gr,

    Bas
    "Can't talk little man?.... bet you can play none either" - Crossroads (1986).

  5. #5

    Standaard

    Geen hoogstaande literatuur. Gewoon wat thrillers. En dan vooral techno en medische thrillers. Clancy, Cook, Palmer. Nog wat SF/Fantasy, Herbert, Pratchett en binnenkort Tokien (nog niet gelezen, maar ga gewoon meedoen aan de rage) Ook van King het nodige gelezen. Dat was het wel een zo'n beetje. Heb het geluk dat ik tijdens het lezen word doorbetaald, lees vooral op mijn werk. Laatste 2 boeken: The Green Mile van King en Fataal van Cook.
    Groeten,
    André
    Mijn mini DVD-Collectie

  6. #6

    Standaard

    Nathan>> Je wordt toch journalist? Het is 'het' spits afbijten....

    Ik ben niet zo'n lezer, maar ben erg gecharmeerd van de boeken van Mart Smeets....geen literatuur, maar wel heerlijk voor op vakantie.

    My Shiny Disx

    Pioneer DV454-S * Pioneer DVR320-S * Pioneer VSX811-S receiver * Xtreme receiver (Sat.) * Magnat Vintage serie - fronts, rears & center Silver * OEHLBACH bekabeling

  7. #7

    Standaard

    Ik lees niet echt graag of liever gezegt helemaal niet alleen als het moet van school

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peedeepee
    Nathan>> Je wordt toch journalist? Het is 'het' spits afbijten....
    Je hebt helemaal gelijk... ik schaam me diep.
    Ik heb het gelijk even verbeterd...

  9. #9

    Standaard

    Valt de playboy ook onder boeken?

    Anders af en toe een schoolboek!
    "When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself."

    [ DVD website v1 ][ v2 ][ Collectie]

  10. #10

    Standaard Re: Re: Boekengekken verenigt U !!!!!

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alex van den Berg
    Of is dit niet helemaal wat je bedoelde met literaire kennis?
    Ik zal de eerste zijn om toe te geven dat strips wel degelijk literaire waarde hebben... maar het was inderdaad niet de bedoeling van deze thread.
    Neemt niet weg dat je veel kunt leren van Suske en Wiske en Asterix enzo...

  11. #11

    Standaard Re: Re: Re: Boekengekken verenigt U !!!!!

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nathan -ZeroDown- Strik
    Ik zal de eerste zijn om toe te geven dat strips wel degelijk literaire waarde hebben... maar het was inderdaad niet de bedoeling van deze thread.
    Neemt niet weg dat je veel kunt leren van Suske en Wiske en Asterix enzo...
    Als het over strips gaat dan ben ik er bij, ik heb er nu een 4000 exemplaren, ik kom ook veel in contact met de schrijvers en tekenaars van strip verhalen.
    Ook lees ik wel eens graag wetenschappelijke of geschiedenis boeken, vroeger las ik wel eens een thriller maar daar heb ik helaas geen tijd meer voor.

  12. #12
    Glorious Member Avatar van Jaded
    Registratie datum
    Jan 2002
    Woonplaats
    Belgica, olé olé.

    Standaard

    Het soort boeken dat ik het meeste in mijn leven tot dusver heb gelezen zijn schoolboeken ... zegt ook genoeg.

    Alhoewel ik eens 2 keer 'fan' ben geweest van een auteur en vrijwel al zijn werk heb ingehaald.
    Dat waren Roald Dahl en Herman Brusselmans.

    Maar sindsdien is het rustig geweest op het boekenfront.

  13. #13

    Standaard

    Ik ga m'n boekenkast niet helemaal uitpluizen, maar wat me nu alvast binnenschiet:
    'Oudere' literatuur: Dante, Machiavelli, Suetonius, Homerus, Verne, Poe, Nietzsche en niet te vergeten Kafka.
    Nederlandse schrijvers: Bomans, Bordewijk, Deelder, Carmiggelt, Toonder, Van Kooten, Mulisch, Haverschmidt (Piet Paaltjens!),
    Maar ook de meeste boeken van Roald Dahl en uiteraard Tolkien.
    Stripschrijfers/Tekenaars: Hergé, Goscinny/Uderzo, Hein de Korte.

    En daarnaast nog een grote stapel boeken over diverse onderwerpen (cultuur, geschiedenis, biografieën).

    Ik verveel me dus niet zo gauw.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  14. #14

    Standaard

    Mijn favoriete auteurs zijn oa
    Douglas Coupland (microserfs!)
    Roald dahl
    stephen king

    Verder lees ik eigenlijk vooral computer boeken.

    Het lezen van een boek is nu eenmaal nogal tijdrovend als er ook een film versie is

  15. #15

    Standaard Welke boeken lezen jullie?

    Ik kwam vandaag tot de conclusie dat ik de laatste tijd veel te weinig boeken heb gelezen.
    "Boeken??", hoor ik jullie denken..."Ratelde mijn grootvader daar niet eens over??"
    Naast onze flinke dvd collecties en verzameling prachtige beelden blijft het lezen van boeken toch onvervangbaar.
    Dus. Welke boeken lezen jullie nu, hebben jullie net uit, of wou je net aan beginnen??

    Ik heb de laatste tijd uitsluitend door mijn flinke stapel (toch erg interessante) studieboeken geworsteld, maar heb nu toch weer eens een boek op mijn nachtkastje klaar liggen:

    house of leaves (het kaartenhuis)

    op aanraden van een vriend. schijnt erg indrukwekkend te zijn, mede dankzij de bizarre vormgeving (website)

  16. #16

    Standaard

    Ik lees eigenlijk ook te weinig, maar nu net begonnen in Zen And The Art Of Motorcycle Maintenance.
    Die moet wel goed zijn hoor ik
    [mijn collectie]
    You watched it, you can't unwatch it!

  17. #17

    Standaard

    Het Kaartenhuis wil ik ook graag lezen net als Zen Ik lees nu zelf Gangster van Lorenzo Carcaterra, de schrijver van Sleepers
    We all have nightmares to remind ourselves who we really are
    Leonard Shelby
    Art-House

  18. #18

    Standaard

    Ik ben net bezig met the green mile van King.
    Daarna zal het wel The Silmarillion van Tolkien worden óf de nieuwe van King: Alles is eventueel óf de nieuwe van Ludlum die half september uitkomt.
    The world is changed. I feel it in the water. I feel it in the earth. I smell it in the air. Much that once was is lost, for none now live who remember it.

  19. #19

    Standaard

    Ik ben op dit moment bezig in de (Engelse versie) van het boek The Shining van Stephen King.

    Daarna ligt er in principe nog een boek van Dean Koontz op me te wachten (From the Corner of His Eye), maar ik denk dat ik eerst The Hobbit en de drie boeken van Lord of the Rings ga lezen als ik The Shining uit heb.
    Daarna eventueel nog de Silmarillion.

  20. #20

    Standaard

    the hobbit wil ik ook al jaren lezen...komt er telkens niet van. stom eigenlijk..veel tijd kost het niet.
    lotr heb ik al wel gelezen gelukkig.

  21. #21

    Standaard

    Hmm, ik lees best nog vrij veel. Dat gaat van "gore"-boeken van Poppy Z Brite tot leuke boekjes als Harry Potter en Artemis Fowl.
    Daarnaast ook de Hannibal-trilogie, dingen als Het Parfum, Tartts geweldige roman, absoluut E.A. Poe en andere Gothic Novels..., kinderromans van Burnett maar ook De Naam van de roos en Saramago....

    Ik ben dus wat je noemt een veellezer. Dat is al zo van toen ik nog een lagere schoolkind was en dat zal ook wel zo blijven. Om mijn diagonaallezen tegen te gaan (heel handig als je Germaanse talen studeert) lees ik nu hoofdzakelijk in het Engels..

    En jawel: ik heb meer romans dan DVD's

    Net uit: Mannelijk Naakt (tja, in het Nederlands dus dat ging weer veel te snel)
    Ga ik nu lezen: ben gister nog in de Fnac geweest maar er stond niets wat me aanstond... misschien ff wachten op de nieuwe van Tartt

  22. #22

    Standaard

    Mijn boekencollectie is een stukje groter dan mijn DVD-collectie. Op dit moment bezit ik ruim 1500 leesboeken. Daarnaast heb ik nog een grote collectie informatieve boeken. Schrijvers die ik verzamel zijn o.a. Ludlum, Agatha Christie, Morrell, Desmond Bagley, Alistair MacLean en nog vele anderen.

    Dus als de stroom uitvalt en dus het kijken van een DVD onmogelijk wordt. Dan hoef ik me nog niet te vervelen.

  23. #23
    Super Member
    Registratie datum
    Jul 2002
    Woonplaats
    De Cirkel in Badhoevedorp

    Standaard

    Boeken? Die lees ik ook ja. Ik heb veel boeken van De Vijf en Arendsoog en Eric De Noorman en ik heb veel Kuifje en Suske en Wiske stripboeken. Veel mensen kijken me met de nek aan als ik een boek van Eric De Noorman of Kapitein Rob lees.

    Maar daar heb ik maling aan.

    Mijn hobby is verhalen schrijven en ik vind het ook leuk om mijn zelfgeschreven verhalen te lezen

  24. #24

    Standaard

    De laatste tijd kom ik niet meer aan boeken lezen toe, de laatste was LOTR voor de zoveelste keer
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hilde
    Boeken? Die lees ik ook ja. Ik heb veel boeken van De Vijf en ik heb veel Kuifje en Suske en Wiske stripboeken. Veel mensen
    Van de schrijfster van de vijf, Enid Blyton, heb ik zo ongeveer alle boeken die ze geschreven heeft. Stripalbums heb ik ook genoeg zo heb ik als zovelen op dit forum, alle Suske en Wiskes en Kuifjes. Wist je trouwens dat er van "De Vijf" vier stripalbums zijn verschenen.


    Originally posted by Hilde [B]
    Mijn hobby is verhalen schrijven en ik vind het ook leuk om mijn zelfgeschreven verhalen te lezen
    Ik ben bezig met het schrijven van mijn eerste verhaal. Ben al maanden bezig en heb al 53 a4tjes volgetypt in lettertype 10.

Pagina 1 van 10 12345 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •