Pagina 4 van 24 EersteEerste 1234567814 ... LaatsteLaatste
De resultaten 76 tot 100 van 599 worden weergegeven.
  1. #76

    Standaard

    The Sweet Hereafter... deze krijgt wonder boven wonder een 7,9 op www.imdb.com. Ik weet dat smaken verschillen, maar dat heeft me echt verbaast. Ik vind dat zo'n ontzettende baggerfilm.
    "Our sun is dying. Mankind faces extinction."

  2. #77

    Standaard

    Ik ga ook voor de matrix trilogie. Het waren al met al nog hele leuke films hoor, maar echt niet zo gigantisch als wat je mag verwachten met die megahype eromheen.

  3. #78

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer
    Ik ga ook voor de matrix trilogie. Het waren al met al nog hele leuke films hoor, maar echt niet zo gigantisch als wat je mag verwachten met die megahype eromheen.
    Even tegen iedereen die nu the Matrix, LotR en StarWars noemt: hebben jullie die hype eromheen ook niet zelf gecreerd door maanden vantevoren in Threads al over deze films te discussieren?

  4. #79

    Standaard

    - The Matrix
    - The fast and the furious

    ze zuigen allebei :P
    de vervolgen trouwens ook .
    Co-StarTrader Safetrader
    Mijn Collectie
    I'm the servant of the secret fire, wielder of the flame of Anor. The dark fire will not avail you! Flame of Udûn!

  5. #80

    Standaard

    finding nemo
    master & commander
    ..perfecte mensen bestaan niet, wel perfecte bedoelingen...
    ...yaddimaina!!...George Lucas is een Ajacied
    ... Ultimatestartrader 1945 trades...

  6. #81

    Standaard

    ook overgewaardeerd:
    scorpion king...
    Live Long and Prosper

  7. #82

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door EVO
    ook overgewaardeerd:
    scorpion king...
    Overgewaardeerd? Werd er door iemand wat aan deze film gewaardeerd dan? :P

  8. #83

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Karsehole
    Citaat Oorspronkelijk gepost door EVO
    ook overgewaardeerd:
    scorpion king...
    Overgewaardeerd? Werd er door iemand wat aan deze film gewaardeerd dan? :P
    Dat wou ik net zeggen: hoe kan een film nou gehypt zijn als ie van tevoren al heel negatief ontvangen is? Daarom zou ik een film als Pearl Harbor of The Avengers nooit hier in een lijstje zetten.

    Btw...

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Karsehole
    Absoluut Black Hawk Down, ik vond het een smerig stukje patriotisme.
    Wat vond je er precies patriotistisch aan? Ik vond hem nogal ontnuchterend in de manier waarop de Amerikanen te grazen genomen worden en zeker niet nationalistisch ofzo. Ok, het verhaal speelt zich vooral af vanuit het oogpunt van de Amerikanen maar als dat het motief is dan zou je bijna elke Amerikaanse oorlogsfilm als patriotistisch kunnen aanmerken.

  9. #84
    Glorious Member
    Registratie datum
    Mar 2003
    Woonplaats
    The Dutch mountains

    Standaard

    Black Hawk Down was in mijn optiek een realistisch weergegeven stukje vieze oorlog waarbij alle partijen niet echt met schone handen vandaan kwamen. Deze film was ook niet echt groots aangekondigd, mede vanwegen het onderwerp.

    Wat mij opvalt is wel dat de Matrix sequels het erg goed doen in de teleurstellingsfactor. Als ik een sequel ga kijken ga ik meestal uit van het ergste op deze wijze kan iets alleen maar meevallen (hoewel Matrix 2 viel nog tegen).

    Ik voorspel nu al dat de volgende Pixar enorm gaat tegenvallen, ik denk dat het onderwerp heel weinig mensen aanspreekt.
    "How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur C. Clarke

  10. #85

    Standaard

    Zaar overgewaardeerd: Spiderman

  11. #86

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry B.
    Zaar overgewaardeerd: Spiderman
    Goeie. Ik vind het zeker wel een leuke film (heb de dvd ervan in m'n collectie zitten) maar ik snap niet waarom ie destijds zo succesvol was. De X-Men-films vond ik veeeel beter.

  12. #87

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Wat vond je er precies patriotistisch aan? Ik vond hem nogal ontnuchterend in de manier waarop de Amerikanen te grazen genomen worden en zeker niet nationalistisch ofzo. Ok, het verhaal speelt zich vooral af vanuit het oogpunt van de Amerikanen maar als dat het motief is dan zou je bijna elke Amerikaanse oorlogsfilm als patriotistisch kunnen aanmerken.
    De manier waarop de Amerikaanse soldaten benaderd worden in de film vind ik patriotistisch. Het maakt niet uit of de Amerikanen aan gort geschoten worden, bij hun dood pakken ze er een fotootje van vrouw en kind bij of ze gaan stoer strijdend ten onder. Ook die regels als de tagline van de film (Leave no man behind) vond ik een iets te hoog Dubya Bush gehalte hebben.

    De afschildering van de Somaliërs vond ik niet bepaald sterk: de 'kwade' helft wordt afgeschilderd als een stel bloeddorstige wilden en de 'goede' helft kijkt naar de Amerikanen op alsof de Olympus net is leeggelopen (dit is vooral te zien op het moment dat de Commando's het Amerikaansgezinde deel van de stad in komen rennen).

    Ik hoop dat ik mijn meing zo voldoende heb toegelicht.

  13. #88

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roberto G
    - The Matrix


    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roberto G
    - - The fast and the furious

    ze zuigen allebei :P
    de vervolgen trouwens ook .
    Die andere zuigen wel :wink:

  14. #89

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry B.
    Zaar overgewaardeerd: Spiderman
    Goeie. Ik vind het zeker wel een leuke film (heb de dvd ervan in m'n collectie zitten) maar ik snap niet waarom ie destijds zo succesvol was. De X-Men-films vond ik veeeel beter.
    Ik vond Daredevil (nog) beter dan Spider-Man .

  15. #90

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peefie
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry B.
    Zaar overgewaardeerd: Spiderman
    Goeie. Ik vind het zeker wel een leuke film (heb de dvd ervan in m'n collectie zitten) maar ik snap niet waarom ie destijds zo succesvol was. De X-Men-films vond ik veeeel beter.
    Ik vond Daredevil (nog) beter dan Spider-Man .
    Die heb ik nog niet gezien maar 'Garner-wege' wou ik die al eens gaan huren. Ik ben benieuwd.

  16. #91

    Standaard

    Gladiator
    Harry Potter
    Beatufull Mind
    Crouchin Tiger, Hidden Dragon
    Braveheart

  17. #92

    Standaard

    Terminator 1,2,3... vind de gemiddelde actiefilm beter...
    The Matrix Reloaded... kon niet tippen aan deel 1...
    Acapolypse Now... kon mij gewoon niet echt boeien...

    Er volgt nog wel meer
    I see in your eyes the same fear that would take the heart of me... A day may come when the courage of men fales... When we forsake our friends and brake all bonds of fellowship....

    Mijn collectie

  18. #93

    Standaard

    The mummy (& returns),
    The fast and the furious (& 2 fast 2 furious),
    Dare-devil.

  19. #94

  20. #95

    Standaard

    tong tussen de lippen doe ik een copy-paste van een vorige reply :

    Ben zojuist naar RotK gaan kijken en vond het een enorme teleurstelling.

    Een jaar of twintig geleden heb ik het boek gelezen. Verslonden eigenlijk - ik was er helemaal ondersteboven van. Ik keek dus wel uit naar de verfilming van dit juweeltje uit m'n jeugd en het eerste deel beloofde veel goeds.

    Ik vond FotR een leuke film. Verliet onder de indruk de zaal en was verbaasd hoezeer de film beantwoordde aan wat ik in m'n hoofd had tijdens het lezen van het boek.

    TTT daarentegen lag me een heel stuk minder. Het ritme van de film lag helemaal verkeerd. Okee, met het boek zit dat ook zo en het is een middenluik maar neen - het tempo was te chaotisch (in de extended edition zit dit wel beter.) Karakters waren te vlak. Ingrepen als de val van Aragorn en zijn miraculeuze terugkeer vlak nadat we Gandalf hetzelfde hadden zien doen ontmenselijkten de film en kwam de geloofwaardigheid niet ten goede. Maar toch was ik nog benieuwd naar wat Jackson van het derde deel zou bakken.

    Maar dan RotK. Allemachtig wat een platte, ordinaire regisseur is die Jackson eigenlijk. Wat voor iemand kan zulke ondingen bedenken als de scene waarin, in slow motion en Hamilton-flou, karakters één voor één breed glimlachend een kamer binnenstappen waar hobbits op een bed huppelen en glimlachen en blikken vol liefde werpen en slow motion en meer slow motion en aureooltjes en glimlachen en licht en licht en licht. Ugh.

    Hoeveel shots zitten er ook wel niet in waarin de camera terugtrekt en enorme legers toont of wild draaiend zoveel mogelijk model-scenery toont, draaiend, draaiend rondom Minas Tirith bijvoorbeeld. Teveel !

    De muziek laat nooit af. Zwelt alleen aan - moet zonodig elke climax onderstrepen. En dat zijn er trouwens al veel te veel. De film is één lange opeenstapeling van nietaflatende climaxen waardoor ze je enkel met een gevoel van verveling achterlaten, waardoor het er geen meer zijn.

    Dialoog is verschrikkelijk. Iedereen spreekt in one-liners. Ofwel een zoveelste kalenderspreuk - ofwel ongein van Gimli. Naturel - nul. Teveel opruiingstaal, om de haverklap moet er wel één of ander regiment tot heldenmoed aangespoord worden. Enige uitzondering die me wel ontroerde was de toespraak van Theoden bij de aanval van de krijgers van Rohan.

    Het boek heeft een laatste hoofdstuk. Een hoofdstuk dat hier in de film niet gevolgd wordt, waarin de gouw bij terugkeer van de hobbits verwoest blijkt te zijn door plunderende orks. Waarom - als dit stuk tóch niet gevolgd wordt (terecht trouwens want het geeft gewoonweg een mokerslag in je gezicht in 't boek - geen aangenaam leesvoer) spinnen ze na de vernietiging van de ring en de kroning van Aragorn er nog een heel stuk aan, waarin niet meer wordt gedaan dan verder wat in slowmotion naar mekaar geglimlacht. Hoevaak wordt er een beter filmisch einde gepasseerd om uiteindelijk te eindigen bij Sam die z'n deur sluit. Er zaten drie à vier fade to blacks (en één to white) tussen de vernietiging van de ring en de finale scene. Bij een film van drie uur en nog wat is dit volgens mij enkel respektloos en enerverend.

    Blij dat ik de trilogie achter de kiezen heb. Ik ben nog altijd versteld dat men erin geslaagd is dit boek te verfilmen. Maar is dit een goede film ?

    Neen.

    En dit, mijn besten, was uiteraard slechts mijn mening.

  21. #96

    Standaard

    rotk, de biosversie dus, was idd chaotisch en dan heb ik het nog niet eens over de afsluiting, echter, ik kan pas een mening geven zodra ik de ee versie heb gezien, hopelijk doet die meer recht aan het boek.
    ..perfecte mensen bestaan niet, wel perfecte bedoelingen...
    ...yaddimaina!!...George Lucas is een Ajacied
    ... Ultimatestartrader 1945 trades...

  22. #97
    Super Member
    Registratie datum
    May 2004
    Woonplaats
    Backalley in Sin City

    Standaard

    titanic was toch ook een beetje een HYPE
    de film was goed maar nu ook niet weer zo goed
    Top 20
    Laatst gezien:Jackass: The Movie 3*/5

  23. #98

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pieter bond
    titanic was toch ook een beetje een HYPE
    de film was goed maar nu ook niet weer zo goed
    je bedoelt dat de film goed werd op het moment dat die ijsberg werd geramd :wink:
    ..perfecte mensen bestaan niet, wel perfecte bedoelingen...
    ...yaddimaina!!...George Lucas is een Ajacied
    ... Ultimatestartrader 1945 trades...

  24. #99

    Standaard

    en toen al die mensen gingen zwemmen,da was t enige aardige stuk uit die hele baggerfilm...

    mazzel,niels
    T2: I'll Be Back!

  25. #100

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Niels Simons
    en toen al die mensen gingen zwemmen,da was t enige aardige stuk uit die hele baggerfilm...

    mazzel,niels
    en toen het schip eindelijk zonk
    ..perfecte mensen bestaan niet, wel perfecte bedoelingen...
    ...yaddimaina!!...George Lucas is een Ajacied
    ... Ultimatestartrader 1945 trades...

Pagina 4 van 24 EersteEerste 1234567814 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •