Pagina 19 van 24 EersteEerste ... 9151617181920212223 ... LaatsteLaatste
De resultaten 451 tot 475 van 599 worden weergegeven.
  1. #451

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht


    Ik blijf zelf bijvoorbeeld altijd 2001 verdedigen, mijn favoriet, maar in mijn vriendenkring is er ook niemand die deze film kan waarderen, met de reacties die je hier ook ziet: te saai, langdradig, er gebeurt niks etc. De diepere lagen gaan daarbij dan toch aan veel mensen voorbij, daar ben ik het zeker eens met de Tuinman.
    My man.

    Ik ben zelf op dit moment een boek aan het schrijven over '2001: a space odyssey', maar als ik in mijn omgeving hier iets over vertel dan kijkt 99% me raar aan. Buiten filmliefhebbers om is 2001 blijkbaar geen gangbare film heb ik het idee.

  2. #452

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door deTuinman Bekijk bericht
    vraag de mensen maar waarom ze die films goed vinden, 9 van de 10 zal alleen zeggen ohh JD is zo'n lekker ding, en de rest zal zeggen dat orlando bloom een hottie is....
    Maar dat vind ik ook en tóch vind ik de films niks

  3. #453

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Maar dat vind ik ook en tóch vind ik de films niks
    Hahahaha, dan heb je in ieder geval "goede" smaak in je filmkeuze.
    "Pain or damage don't end the world. Or despair or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back".
    - Al Swearengen -

  4. #454

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door tolpol Bekijk bericht
    tong tussen de lippen doe ik een copy-paste van een vorige reply :

    Ben zojuist naar RotK gaan kijken en vond het een enorme teleurstelling.

    Een jaar of twintig geleden heb ik het boek gelezen. Verslonden eigenlijk - ik was er helemaal ondersteboven van. Ik keek dus wel uit naar de verfilming van dit juweeltje uit m'n jeugd en het eerste deel beloofde veel goeds.

    Ik vond FotR een leuke film. Verliet onder de indruk de zaal en was verbaasd hoezeer de film beantwoordde aan wat ik in m'n hoofd had tijdens het lezen van het boek.

    TTT daarentegen lag me een heel stuk minder. Het ritme van de film lag helemaal verkeerd. Okee, met het boek zit dat ook zo en het is een middenluik maar neen - het tempo was te chaotisch (in de extended edition zit dit wel beter.) Karakters waren te vlak. Ingrepen als de val van Aragorn en zijn miraculeuze terugkeer vlak nadat we Gandalf hetzelfde hadden zien doen ontmenselijkten de film en kwam de geloofwaardigheid niet ten goede. Maar toch was ik nog benieuwd naar wat Jackson van het derde deel zou bakken.

    Maar dan RotK. Allemachtig wat een platte, ordinaire regisseur is die Jackson eigenlijk. Wat voor iemand kan zulke ondingen bedenken als de scene waarin, in slow motion en Hamilton-flou, karakters één voor één breed glimlachend een kamer binnenstappen waar hobbits op een bed huppelen en glimlachen en blikken vol liefde werpen en slow motion en meer slow motion en aureooltjes en glimlachen en licht en licht en licht. Ugh.

    Hoeveel shots zitten er ook wel niet in waarin de camera terugtrekt en enorme legers toont of wild draaiend zoveel mogelijk model-scenery toont, draaiend, draaiend rondom Minas Tirith bijvoorbeeld. Teveel !

    De muziek laat nooit af. Zwelt alleen aan - moet zonodig elke climax onderstrepen. En dat zijn er trouwens al veel te veel. De film is één lange opeenstapeling van nietaflatende climaxen waardoor ze je enkel met een gevoel van verveling achterlaten, waardoor het er geen meer zijn.

    Dialoog is verschrikkelijk. Iedereen spreekt in one-liners. Ofwel een zoveelste kalenderspreuk - ofwel ongein van Gimli. Naturel - nul. Teveel opruiingstaal, om de haverklap moet er wel één of ander regiment tot heldenmoed aangespoord worden. Enige uitzondering die me wel ontroerde was de toespraak van Theoden bij de aanval van de krijgers van Rohan.

    Het boek heeft een laatste hoofdstuk. Een hoofdstuk dat hier in de film niet gevolgd wordt, waarin de gouw bij terugkeer van de hobbits verwoest blijkt te zijn door plunderende orks. Waarom - als dit stuk tóch niet gevolgd wordt (terecht trouwens want het geeft gewoonweg een mokerslag in je gezicht in 't boek - geen aangenaam leesvoer) spinnen ze na de vernietiging van de ring en de kroning van Aragorn er nog een heel stuk aan, waarin niet meer wordt gedaan dan verder wat in slowmotion naar mekaar geglimlacht. Hoevaak wordt er een beter filmisch einde gepasseerd om uiteindelijk te eindigen bij Sam die z'n deur sluit. Er zaten drie à vier fade to blacks (en één to white) tussen de vernietiging van de ring en de finale scene. Bij een film van drie uur en nog wat is dit volgens mij enkel respektloos en enerverend.

    Blij dat ik de trilogie achter de kiezen heb. Ik ben nog altijd versteld dat men erin geslaagd is dit boek te verfilmen. Maar is dit een goede film ?

    Neen.

    En dit, mijn besten, was uiteraard slechts mijn mening.
    Wow.

    Serieus, hoe erg kunnen meningen van elkaar verschillen?
    Ik vind het echt zo goed dat \ het water me in de mond loopt als ik de naam alleen al hoor...

    en verder snap ik niet hoe al die mensen lotr in hun overgewaardeerd-lijstje kunnen zetten...
    Wat??? De beste film ooit, zou ik zeggen-mijn mening dus....
    Ik denk niet dat het zou werken om me te proberen uit te leggen waarom iedereen m overgewaardeerd noemt- ik snap er toch niks van, echt waar ik....
    heb echt niks meer te zeggen..mijn mond hangt echt open tot op mijn knieen...!!!
    GIMLI:
    Well lad, whatever luck you live by, let’s hope it lasts the night.

    LEGOLAS:
    Your friends are with you, Aragorn.

    GIMLI:
    Let’s hope they last the night.

  5. #455

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Maar dat vind ik ook en tóch vind ik de films niks
    maar Orlando is wel een hottie...!
    GIMLI:
    Well lad, whatever luck you live by, let’s hope it lasts the night.

    LEGOLAS:
    Your friends are with you, Aragorn.

    GIMLI:
    Let’s hope they last the night.

  6. #456

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door somebody Bekijk bericht
    maar Orlando is wel een hottie...!
    Pfuuuuh, dat is echt al de zoveelste keer. Of je wordt ongelofelijk nat of hij wordt ongelofelijk hard van hem....
    Net zoals je LOTR zo goed vindt, kom eens met wat nieuws aub.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  7. #457

    Standaard

    uhm, gwn mijn mening hoor. Hoe bedoel je 'kom eens met wat nieuws'?
    Bedoel je dat ik er veel over praat ofzo? Maakt toch niet uit?
    Jeetje..
    Laatst aangepast door somebody : 19-07-2011 om 08:22
    GIMLI:
    Well lad, whatever luck you live by, let’s hope it lasts the night.

    LEGOLAS:
    Your friends are with you, Aragorn.

    GIMLI:
    Let’s hope they last the night.

  8. #458

    Standaard

    precies, Legolas was/is een nietsnut, het is tijd om een echte man te zoeken

  9. #459

    Standaard

    wtf.
    Doe serieus normaal.
    GIMLI:
    Well lad, whatever luck you live by, let’s hope it lasts the night.

    LEGOLAS:
    Your friends are with you, Aragorn.

    GIMLI:
    Let’s hope they last the night.

  10. #460

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door deTuinman Bekijk bericht
    precies, Legolas was/is een nietsnut, het is tijd om een echte man te zoeken
    Haha.....inderdaad......die Orlando is zo'n watje........

  11. #461

    Standaard

    ....ik mag niet schelden...ik mag niet schelden....Mag ik schelden?
    Nee, ff serieus, wat is dit voor bullshit?
    Vinden jullie het leuk om mensen de grond in te boren ofzo? Vinden jullie het leuk om mij te beledigen?
    Geen ruzie zoeken jongens. Kappen.
    Ben nu echt boos hoor. F*ck.
    GIMLI:
    Well lad, whatever luck you live by, let’s hope it lasts the night.

    LEGOLAS:
    Your friends are with you, Aragorn.

    GIMLI:
    Let’s hope they last the night.

  12. #462

    Standaard

    Somebody, ik snap dat je een fan bent van Legolas, ( ik was toen fan van Frodo ) maar soms kan het ook te ver gaan. Legolas is maar een karakter uit een BOEK, en uit een FILM! Get a Life!!! Dit gaat er niet om om jou de grond in te boren, maar ik heb tot nu toe nog geen uitgebreidde teksten van jou gezien WAT je nou zo speciaal vind aan LOTR. Het enigste wat jij schrijft is dat Legolas en Orlando hotties zijn ( ieder zijn smaak - mijn type is het niet ) en dat Aragorn te veel stoppels heeft. Kom op zeg... als je het daar over wilt hebben, waarom ga je dan niet naar een echt LOTR forum?? Nogmaals, ik wil je niet aanvallen maar soms gaan mensen zich gewoon weg irriteren als je het steeds maar over één karakter hebt of één film. Ze hebben misschien het gevoel dat je alleen daarvoor op dit forum gekomen bent.

    Zo, mijn zegje is gedaan, nu back to topic
    Laatst aangepast door FROST : 19-07-2011 om 09:46

  13. #463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door FROST Bekijk bericht
    Somebody, ik snap dat je een fan bent van Legolas, ( ik was toen fan van Frodo ) maar soms kan het ook te ver gaan. Legolas is maar een karakter uit een BOEK, en uit een FILM! Get a Life!!! Dit gaat er niet om om jou de grond in te boren, maar ik heb tot nu toe nog geen uitgebreidde teksten van jou gezien WAT je nou zo speciaal vind aan LOTR. Het enigste wat jij schrijft is dat Legolas en Orlando hotties zijn ( ieder zijn smaak - mijn type is het niet ) en dat Aragorn te veel stoppels heeft. Kom op zeg... als je het daar over wilt hebben, waarom ga je dan niet naar een echt LOTR forum?? Nogmaals, ik wil je niet aanvallen maar soms gaan mensen zich gewoon weg irriteren als je het steeds maar over één karakter hebt of één film. Ze hebben misschien het gevoel dat je alleen daarvoor op dit forum gekomen bent.

    Zo, mijn zegje is gedaan, nu back to topic
    Ok mensen, dan zeg ik het nu maar: IK BEN NIET ALLEEN OM DIE ENE FILM OP DIT FORUM GEKOMEN.

    i'm sorry als jullie me allemaal irritant enzo vinden, maar ik word af en toe gewoon een beetje te blij, snap je, omdat ik het echt geweldig vind.
    Dus weet je, misschien kunnen jullie me op zo'n moment dat ik weer doordraai maar weer even waarschuwen, met iets zoals ' je doet t weer' ofzo, want ik heb zelf niet in de gaten hoe ik overkom.
    t spijt me dat ik er zoveel over praat, maar ik hou er gwn heel erg veel van.
    Dus willen jullie me helpen? Ik beloof dat ik niet boos zal worden.
    bedankt, frost.
    GIMLI:
    Well lad, whatever luck you live by, let’s hope it lasts the night.

    LEGOLAS:
    Your friends are with you, Aragorn.

    GIMLI:
    Let’s hope they last the night.

  14. #464

    Standaard

    ja, nu idd weer ontopic. Sorry.
    GIMLI:
    Well lad, whatever luck you live by, let’s hope it lasts the night.

    LEGOLAS:
    Your friends are with you, Aragorn.

    GIMLI:
    Let’s hope they last the night.

  15. #465

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door somebody Bekijk bericht
    Ok mensen, dan zeg ik het nu maar: IK BEN NIET ALLEEN OM DIE ENE FILM OP DIT FORUM GEKOMEN.

    i'm sorry als jullie me allemaal irritant enzo vinden, maar ik word af en toe gewoon een beetje te blij, snap je, omdat ik het echt geweldig vind.
    Dus weet je, misschien kunnen jullie me op zo'n moment dat ik weer doordraai maar weer even waarschuwen, met iets zoals ' je doet t weer' ofzo, want ik heb zelf niet in de gaten hoe ik overkom.
    t spijt me dat ik er zoveel over praat, maar ik hou er gwn heel erg veel van.
    Dus willen jullie me helpen? Ik beloof dat ik niet boos zal worden.
    bedankt, frost.
    Niet gek laten maken door die bullebakken hier hoor 99% hier loopt te kwijlen over zijn of haar LOTR collectie in de vitrine in de woonkamer

  16. #466

    Standaard

    Ik ben ook niet zo weg van LOTR hoor. Ik heb de Theatricals nu drie keer gezien en de Extendeds 1x. Meer dan genoeg. Het is een leuke trilogy maar meer ook niet.

  17. #467

    Standaard

    sorry moderatoren, ik wil hier echt nog iets over kwijt,

    Het zijn geen bullebakken, ik snap heel goed waar ze over vallen.

    Deze dame ( geen idee wat je echte naam is - maakt ook niet uit voor de rest ) schrijft waarschijnlijk ook zoals zij praat, vooral met veel ENZO, JEWEETWEL etc. Op zich is daar niets mis mee, en het zal ook wel met haar leeftijd te maken hebben, maar als het dan ook nog vrijwel altijd over LOTR gaat en de berichten niet erg veel inhoud hebben...

    Somebody, het is echt niet om je de grond in te trappen maar ik zelf zou het persoonlijk erg fijn vinden als je je meningen iets meer gaat onderbouwen (met wat meer tekst). Vergeet niet dat je je vorige berichten kunt editen dus dan hoef je ook niet steeds weer een nieuw berichtje te plaatsen zoals je hierboven doet En als je iets niet snapt kun je het altijd vragen, we zijn tenlslotte allemaal klein begonnen.

    Succes!

    Dan G. ik ben zelf wel fan van LOTR maar ik laat het niet mijn hele leven bepalen. Als ik de films 1x per jaar zie vind ik dat meer dan genoeg. Ik ga de extended edition nu ook niet gelijk op bluray kopen. Ik vind ze nog te duur, over een half jaar zijn ze 50% goedkoper te krijgen en ik vind het zonde dat de extra's niet in HD zijn.

    Even back to topic: ik vind de Rambo films ook een beetje overgewaardeerd. Ik heb het eerste en het laatste deel gezien en ik vind eigenlijk niet dat er bar veel verhaal in zit. Ben dan ook geen Rambo of Stalone fan. Mijn verloofde wel, die kan er uren naar kijken. Blijkt maar weer hoe de meningen en smaken kunnen verschillen.

  18. #468

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door FROST Bekijk bericht

    Dan G. ik ben zelf wel fan van LOTR maar ik laat het niet mijn hele leven bepalen. Als ik de films 1x per jaar zie vind ik dat meer dan genoeg. Ik ga de extended edition nu ook niet gelijk op bluray kopen. Ik vind ze nog te duur, over een half jaar zijn ze 50% goedkoper te krijgen en ik vind het zonde dat de extra's niet in HD zijn.
    Dan valt hij bij jou gewoon onder je favo's die je eens in de zoveel tijd weer kijkt. Niks mis mee. Hoewel weinig, heb ik die titels ook wel. Armageddon bijvoorbeeld zal hier altijd in de kast blijven staan. Maar soms ben je ook klaar met films. En daar valt LOTR bij mij nu onder

  19. #469
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dan G. Bekijk bericht
    Maar soms ben je ook klaar met films. En daar valt LOTR bij mij nu onder
    Ja lap moet je iemand nu weer in dit draadje lokken
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  20. #470

    Standaard

    Kijk ik toch liever naar Liv Tyler
    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Pfuuuuh, dat is echt al de zoveelste keer. Of je wordt ongelofelijk nat of hij wordt ongelofelijk hard van hem....
    Net zoals je LOTR zo goed vindt, kom eens met wat nieuws aub.

  21. #471
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Hé leuk nog een LOTR topic... :veryfunny:

    Back on track people, minstens één overgewaardeerde film per pagina.
    Zoals ik ooit eens in mijn DVD.nl interview riep.
    Mijn meest overgewaardeerde film.

    Leaving Las Vegas ( I almost had a drama OD)
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  22. #472

    Standaard

    Ik vind The Holy Grail en Life of Brian overgewaardeerd, ik vind het een reeks bij elkaar geraapte sketches die in een tv-serie met afleveringen van 20 minuten nog wel zouden passen, maar als film schiet het voor mij ernstig tekort. Bij The Holy Grail is die Holy Grail eigenlijk maar een simpel excuus om de sketches nog enigszins met elkaar in verband te laten staan en het zo een film te noemen, maar verder... Hoewel ik overigens best van flauwe humor houd, moest ik bij beide films maar een paar keer (met wat geluk een klein handjevol) echt lachen. Verder dan een paar glimlachjes kwam ik eigenlijk niet.

  23. #473

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Bekijk bericht
    .

    Leaving Las Vegas ( I almost had a drama OD)
    Ga je mond spoelen! Niks overgewaardeerds aan. Chemie tussen Cage en Elisabeth Shue spat van het scherm (en Shue ziet er natuurlijk verrukkelijk uit)...en dan nog de heerlijke jazzy soundtrack, het nachtelijke Vegas sfeertje en het persoonlijke drama dat op waargebeurde feiten is gebaseerd...en dit alles met een minuscuul budget van iets meer dan drieeneenhalf miljoen dollar gemaakt! 't grijpt mij elke keer nog bij de strot. Klasse film. punt uit.
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  24. #474

    Standaard

    Once upon a time in the West

    Het begint al verschrikkelijk. Er wordt geen woord gezegd, er gebeurd niks, en dat wat....een kwartier, 20 minuten lang? Godsamme. En dan die irritante mond harmonica. De muziek is prachtig maar omdat Bronson zogenaamd die harmonica elke keer bespeelt wanneer je de muziek hoort boort voor mij het charme ervan direct weer de grond in. En een paar mislukte tough-guy scenes later hiel ik het niet meer vol. Weg ermee. Gadverdamme zeg, wat een drama.

  25. #475

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dan G. Bekijk bericht
    Once upon a time in the West

    Het begint al verschrikkelijk. Er wordt geen woord gezegd, er gebeurd niks, en dat wat....een kwartier, 20 minuten lang? Godsamme. En dan die irritante mond harmonica. De muziek is prachtig maar omdat Bronson zogenaamd die harmonica elke keer bespeelt wanneer je de muziek hoort boort voor mij het charme ervan direct weer de grond in. En een paar mislukte tough-guy scenes later hiel ik het niet meer vol. Weg ermee. Gadverdamme zeg, wat een drama.
    Elk van de 4 hoofdpersonen heeft hun eigen 'instrument', vandaar de harmonica bij Bronson...

    Je hebt 'm dus niet afgekeken? Dan heb je nog heel wat gemist......niet in het minst de prachtige eindscene met wat van de bekendste filmmuziek uit de geschiedenis.
    Ach ja, het is je eigen keus natuurlijk.

Pagina 19 van 24 EersteEerste ... 9151617181920212223 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •