Pagina 11 van 46 EersteEerste ... 78910111213141521 ... LaatsteLaatste
De resultaten 251 tot 275 van 1142 worden weergegeven.
  1. #251

    Standaard

    hij lijkt ook heel mooi door dat die foto zo gemaakt is, ik denk dat als je m in een normale HT opstelling ziet hij er al heel wat minder indrukwekkend uitziet.
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  2. #252

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rudie
    het basisdeel kost 329 euro, en de losse delen die erop komen kosten 169 euro per stuk!

    De importeur is HNNY

    Kabels kun je bij dit meubel niet echt mooi wegwerken

    Ook een nadeel is dat de buizen hol zijn maar niet afgesloten(kieren) zodat opvullen met zand geen optie is.

    Hij wordt geleverd met rookglas of met (groenig)gematteerd glas, en volgens mij kun je hem ook met houten panelen bestellen.

    Verder niks dan lof...
    Dan klopte m'n prijs toch heel aardig.... Ik vind het overigens veel te veel als je kijkt wat je er voor terug krijgt.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  3. #253
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rudie

    Ook een nadeel is dat de buizen hol zijn maar niet afgesloten(kieren) zodat opvullen met zand geen optie is.
    Geen idee hoe groot die kieren zijn maar anders zijn lood korrels een optie om te vullen.
    Is nog beter dan zand ook.

  4. #254

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door rudie

    Ook een nadeel is dat de buizen hol zijn maar niet afgesloten(kieren) zodat opvullen met zand geen optie is.
    Geen idee hoe groot die kieren zijn maar anders zijn lood korrels een optie om te vullen.
    Is nog beter dan zand ook.
    Kun je ook onderbouwen waarom dat beter is? Heeft dat enkel met gewicht te maken?

    Ik hoorde laatst overigens weer van iemand dat het een nog betere oplossing is om fijn zand en loodkorrels te mengen. Zo worden de ruimtes tussen de kogels gevuld met zand en krijg je nog meer gewicht.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  5. #255
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Aliebaba

    Ik hoorde laatst overigens weer van iemand dat het een nog betere oplossing is om fijn zand en loodkorrels te mengen. Zo worden de ruimtes tussen de kogels gevuld met zand en krijg je nog meer gewicht.
    Klopt, dat is in principe het beste.
    Het gaat erom dat je een compacte massa krijgt en daarmee speel ook het gewicht (massa van het materiaal) een hele grote rol.

  6. #256

    Standaard

    De maximale belasting op het meubel mag 100 kg bedragen -> met lood en zand weegt het meubel op zichzelf al zoveel dat je er alleen een portable CD/ DVD speler erop kan zetten

  7. #257

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rudie
    De maximale belasting op het meubel mag 100 kg bedragen -> met lood en zand weegt het meubel op zichzelf al zoveel dat je er alleen een portable CD/ DVD speler erop kan zetten
    Aangezien de buizen hol zijn maar voorzien van kieren verwacht ik dat het vullen met zand zal resulteren in langdurig stofzuigen of met handveger en blik in de weer zijn. Na het vullen dus gewoon even wachten en je kunt er weer al je appartuur op kwijt...... :wink:
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  8. #258
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Beetje creatief zijn en je heb geen probleem met zand of gewicht. :wink:

  9. #259

    Standaard

    Hierbij de foto's van mijn bescheiden HT op zolder. En waar ik vooral benieuwd naar ben is of jullie nog aanmerkingen of suggesties hebben tenaanzien van de opstelling. De reden dat de receiver en dvd-speler aan de zijkant zitten is dat bij een toekomstige projector ik een relatief korte DVI-kabel kan gebruiken hetgeen de kwaliteit ten goede komt. Indien ik toch kies voor een grote LCD-/DLP-tv dan gaan receiver en dvd-speler naar voren en heb ik meer ruimte voor mijn dvds.













    Zoals je ziet zijn de zichtbare snoeren nog een rotzooitje, maar zodra ik QED kabels heb werk ik alles mooi weg.

    Apparatuur

    JVC 55cm TV (4:3)
    Denon AVR-2105 receiver (7 x 125 Watt bij 6 Ohm)
    Denon DVD-1910 dvd-speler (met DVI)
    Mission M53 fronts (150 Watt)
    Mission M52 rears (100 Watt)
    Mission M5C center (100Watt)
    SVS 20-39 PCi sub (12" woofer, 320 Watt)
    Better Cables Silver Serpent 8m subwooferkabel
    Cheap ass speakerkabels van tig jaar oud

    Nog te vervangen of uit te breiden op termijn

    Uiteraard gaat de tv plaatsmaken voor een projector of een enorme LCD/DLP-tv
    De cheap ass speakerkabels worden nog vervangen door QED Silver Anniversary kabels
    De speakers ga ik nog heel wat kilo's verzwaren met zilverzand of iets vergelijkbaars
    Ik wil graag van de huidige 5.1 opstelling teminste een 6.1 opstelling maken door een of twee extra Mission M52('s) erbij te zetten

  10. #260

    Standaard

    Dat ziet er goed uit. Qua sub kom je zeker niets te kort :wink: .

    Je zou misschien nog kunnen proberen je achterspeakers iets hoger te plaatsen zodat er wat meer geluid over de bank komt. Het lijkt me dat er nu veel via de achterkant van de bank wordt terug gekaatst.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  11. #261

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Aliebaba
    Je zou misschien nog kunnen proberen je achterspeakers iets hoger te plaatsen zodat er wat meer geluid over de bank komt. Het lijkt me dat er nu veel via de achterkant van de bank wordt terug gekaatst.
    Nooit zelf op gekomen of uberhaupt bedacht dat het een beperkende factor zou zijn. Wat zou ik er het beste onder kunnen maken? Het eerste dat in me opkwam was een MDF-constructie, maar dan lijkt me niet goed voor het geluid. En om nou een hele stapel stenen eronder te doen...

  12. #262

    Standaard

    Die sub lijkt me geen pretje voor de buren....

    Erg mooi allemaal. Sterkste punt: de sub. Die lijkt me zelfs een beetje overkill vergeleken met de rest. Zwakste punt: zoals je zelf al aangeeft natuurlijk je TV.

    Als je oude speakerkabels hebt, is het wellicht verstandig om eens te kijken naar de uiteinden. De oude van mij (gebruik ik nog voor de rears) zijn van koper en oxideren als een gek. Voor de nieuwe heb ik gekozen voor QED Silver Anniversary met Airlock pluggen, zodat dat probleem geëlimineerd is. Wellicht een goede tip voor je....

  13. #263

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Moondust
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Aliebaba
    Je zou misschien nog kunnen proberen je achterspeakers iets hoger te plaatsen zodat er wat meer geluid over de bank komt. Het lijkt me dat er nu veel via de achterkant van de bank wordt terug gekaatst.
    Nooit zelf op gekomen of uberhaupt bedacht dat het een beperkende factor zou zijn. Wat zou ik er het beste onder kunnen maken? Het eerste dat in me opkwam was een MDF-constructie, maar dan lijkt me niet goed voor het geluid. En om nou een hele stapel stenen eronder te doen...
    Een stapel hoeft ook niet. Misschien kun je het met iets testen en als het een verbetering is twee stukken graniet of iets vergelijkbaars op maat laten maken.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  14. #264

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Herjan Hakkers
    Die sub lijkt me geen pretje voor de buren....
    Ik heb gisteren Hulk gekeken op flink luistervolume en dat is echt een en al subwoofer geweld. Vanochtend even langs geweest bij de buren (hele lieve mensen van net over de 75 jaar overigens) en ze hebben niks gehoord. Kortom, ik maak me nergens zorgen om.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Herjan Hakkers
    Als je oude speakerkabels hebt, is het wellicht verstandig om eens te kijken naar de uiteinden. De oude van mij (gebruik ik nog voor de rears) zijn van koper en oxideren als een gek. Voor de nieuwe heb ik gekozen voor QED Silver Anniversary met Airlock pluggen, zodat dat probleem geëlimineerd is. Wellicht een goede tip voor je....
    Ik heb al een en ander gelezen over de Airlocks van QED maar heb het altijd wat overdreven gevonden, omdat ik in de veronderstelling ben dat koper niet zo snel oxideert en het geluid er dus ook op middellange termijn niet onder lijdt. Ik weet overigens niet wat de meerprijs is van Airlocks t.o.v. banaanpluggen, maar als het prijsverschil redelijk is dan overweeg ik het wel. Thnx for the tip!

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Aliebaba
    Een stapel hoeft ook niet. Misschien kun je het met iets testen en als het een verbetering is twee stukken graniet of iets vergelijkbaars op maat laten maken.
    Goed punt, ik ga eens testen bij een volgende film door er iets onder te leggen.

  15. #265
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Moondust
    En waar ik vooral benieuwd naar ben is of jullie nog aanmerkingen of suggesties hebben tenaanzien van de opstelling.


    Nog te vervangen of uit te breiden op termijn

    Uiteraard gaat de tv plaatsmaken voor een projector of een enorme LCD/DLP-tv
    De cheap ass speakerkabels worden nog vervangen door QED Silver Anniversary kabels
    De speakers ga ik nog heel wat kilo's verzwaren met zilverzand of iets vergelijkbaars
    Ik wil graag van de huidige 5.1 opstelling teminste een 6.1 opstelling maken door een of twee extra Mission M52('s) erbij te zetten
    De punten van aandacht heb je hier al vermeld.
    Een groter beeld is gewoon een must en de kabels staan al in de planning.
    Een 6.1 opstelling zal ik persoonlijk niet doen als ik op de foto,s afga.
    Naar mijn idee heb je (te)weinig ruimte om een 6.1 danwel 7.1 opstelling goed te kunnen plaatsen, of val dat in werkelijkheid mee ?

    Verders oxideer koper behoorlijk snel maar de Airlocks zijn wel behoorlijk aan de prijs en je heb er nogal wat nodig natuurlijk.
    Als je de spreakers inderdaad wilt verhogen moet je iets nemen met veel massa zoals de genoemde graniet of iets dergelijk.

    Voor de rest is het een mooie ht met een super geile sub. :wink:

  16. #266

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Een 6.1 opstelling zal ik persoonlijk niet doen als ik op de foto,s afga. Naar mijn idee heb je (te)weinig ruimte om een 6.1 danwel 7.1 opstelling goed te kunnen plaatsen, of val dat in werkelijkheid mee ?
    Van de achterkant van de bank tot de vensterbank heb ik een volle meter. Ideaal is het niet, maar ik zie daar nog wel een Mission M52 staan. Ik heb ook gedacht aan een tweede Mission M5C als zesde speaker, omdat deze dan op de vensterbank kan staan. De hoogte daarvan is precies goed. Het is alleen de vraag of de M5C daarvoor geschikt is.

    Ter illustratie:




    Deze foto is genomen op dezelfde hoogte als de vensterbank. Je kan zien dat een eventuele M5C centerspeaker op de vensterbank precies op de juiste luisterhoogte zit.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Verders oxideer koper behoorlijk snel maar de Airlocks zijn wel behoorlijk aan de prijs en je heb er nogal wat nodig natuurlijk.
    Met zes speakers heb ik er 24 nodig volgens mij, namelijk 4 per kabel. En als de meerprijs t.o.v. banaanpluggen iets van 5 euro per plug is, dan wordt het 120 euro duurder. Zijn die airlocks dat wel waard? Met andere woorden, is de meerwaarde echt zo groot?

  17. #267

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Moondust
    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Een 6.1 opstelling zal ik persoonlijk niet doen als ik op de foto,s afga. Naar mijn idee heb je (te)weinig ruimte om een 6.1 danwel 7.1 opstelling goed te kunnen plaatsen, of val dat in werkelijkheid mee ?
    Van de achterkant van de bank tot de vensterbank heb ik een volle meter. Ideaal is het niet, maar ik zie daar nog wel een Mission M52 staan. Ik heb ook gedacht aan een tweede Mission M5C als zesde speaker, omdat deze dan op de vensterbank kan staan. De hoogte daarvan is precies goed. Het is alleen de vraag of de M5C daarvoor geschikt is.

    Ter illustratie:



    Deze foto is genomen op dezelfde hoogte als de vensterbank. Je kan zien dat een eventuele M5C centerspeaker op de vensterbank precies op de juiste luisterhoogte zit.
    Zo'n centerspeaker is daar zeker geschikt voor, qua ruimte en hoogte zit het zelfs perfect.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  18. #268
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Moondust
    Van de achterkant van de bank tot de vensterbank heb ik een volle meter. Ideaal is het niet, maar ik zie daar nog wel een Mission M52 staan. Ik heb ook gedacht aan een tweede Mission M5C als zesde speaker, omdat deze dan op de vensterbank kan staan. De hoogte daarvan is precies goed. Het is alleen de vraag of de M5C daarvoor geschikt is.

    Ter illustratie:

    Het zal gaan inderdaad maar de ruimte is minimaal en verre van optimaal.
    In deze situatie zal ik dan toch gaan voor een extra center op de vensterbank zoals jezelf aan aangeeft.

    Met zes speakers heb ik er 24 nodig volgens mij, namelijk 4 per kabel. En als de meerprijs t.o.v. banaanpluggen iets van 5 euro per plug is, dan wordt het 120 euro duurder. Zijn die airlocks dat wel waard? Met andere woorden, is de meerwaarde echt zo groot?
    De Airlocks zijn duurder voor zover ik weet.
    Of je de meerprijs het waard vind kun je alleen zelf beslissen.
    Begin gewoon met de QED S.A en dan kan je altijd later nog de Airlocks nemen indien je dat zou willen.

    En nogmaals, het ziet er allemaal heel netjes uit. :wink:

  19. #269

    Standaard

    Prettig idee om te weten dat je die airlocks er later ook nog aan kan laten zetten.

  20. #270

    Standaard

    mag ik even een klein off-topic vraagje stellen? wat zijn airlocks?

  21. #271

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sicco
    mag ik even een klein off-topic vraagje stellen? wat zijn airlocks?
    Dat zijn pluggen dit je aan de uiteinden van je speakerkabel kunt (laten) bevestigen. Dit wordt luchtdicht gedaan, vandaar de naam airlocks. Dit om oxidatie van je speakerkabel tegen te gaan.

    Die pluggen steek je achter in je reciever en in je speakerterminals.

    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  22. #272

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pjotr
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sicco
    mag ik even een klein off-topic vraagje stellen? wat zijn airlocks?
    Dat zijn pluggen dit je aan de uiteinden van je speakerkabel kunt (laten) bevestigen. Dit wordt luchtdicht gedaan, vandaar de naam airlocks. Dit om oxidatie van je speakerkabel tegen te gaan.

    Die pluggen steek je achter in je reciever en in je speakerterminals.

    Moet je inderdaad laten doen, want wordt met hoge druk op de kabel gezet. Zie hier voor meer info.

  23. #273

    Standaard

    Eindelijk de nieuwe kast binnen en dus ook de nieuwe tuner aan kunnen sluiten.

    Eigenlijk nu dus 2 tuners :wink:

    Komt alles eindelijk beter tot zijn recht.
    Nu nog op zoek naar koeling voor de eindtrap. Iemand suggesties?






    [img][/img]

    Rotel RSP-1098, RMB-1095, RDV-1060, RT-1080
    Fronts Quadral Aurum Titan, Center Quadral Aurum BaseII,
    Rear Canton Ergo RC-L
    SUB REL storm 5,

  24. #274
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Hier heb ik één woord voor: WOWWWW. :wink:

  25. #275

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Hier heb ik één woord voor: WOWWWW. :wink:
    zeker voor de onderste foto?
    Rotel RSP-1098, RMB-1095, RDV-1060, RT-1080
    Fronts Quadral Aurum Titan, Center Quadral Aurum BaseII,
    Rear Canton Ergo RC-L
    SUB REL storm 5,

Pagina 11 van 46 EersteEerste ... 78910111213141521 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •