Pagina 59 van 74 EersteEerste ... 94955565758596061626369 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1.451 tot 1.475 van 1841 worden weergegeven.

Discussie: Amazon.co.uk

  1. #1451

    Standaard

    Lap het is van dat... Die Britten moeten toch alles averechts doen hé... Ik heb hier geen goed gevoel over in het algemeen...

  2. #1452

    Standaard

    Pond is wel gekeldert. Verwachting is dat die nog meer gaat kelderen de komende tijd. Goed voor de kopers van films uit Engeland.
    "Pain or damage don't end the world. Or despair or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back".
    - Al Swearengen -

  3. #1453

    Standaard

    Ach, binnen een paar jaar kopen we niets meer bij amazon.co.uk maar bij amazon.ie, of misschien bij amazon.sc .
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  4. #1454

    Standaard

    Ik denk dat als over een aantal jaren blijkt dat Engeland onder de non-eu regels gaat vallen dat Amazon dan vanuit misschien Ierland gaat verzenden om dan toch onder de EU-regels te blijven. Die willen het vrije verkeer houden om de omzet op peil te houden.

  5. #1455

    Standaard

    Of je het nu graag hoort of niet, binnen enkele jaren blijft waarschijnlijk enkel streaming/downloads over.

    Fysieke dragers zal enkel nog een niche-markt zijn voor een handvol verzamelaars.

    Laat ons hopen dat low-budget en minder commerciële films/series dan niet helemaal verdwijnen.

    Bij Lumière en DFW worden allesinds al een heleboel series stopgezet zoals bv. Squadra Antimafia (ondanks de vele smeekbedes op FB-pagina) en ook The Young Montalbano bij Lumière.

    Dit is terug 30 jaar in de tijd... ik ben nogal fan van iets kleinschaliger series en films uit Europa (Scandinavië, Italië, Frankrijk, Duitsland,...).

    Ik wil niet enkel leeghoofdige Amerikaanse pulp bekijken.

  6. #1456

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door .:Quadran:. Bekijk bericht
    Of je het nu graag hoort of niet, binnen enkele jaren blijft waarschijnlijk enkel streaming/downloads over.

    Fysieke dragers zal enkel nog een niche-markt zijn voor een handvol verzamelaars.

    Laat ons hopen dat low-budget en minder commerciële films/series dan niet helemaal verdwijnen.

    Bij Lumière en DFW worden allesinds al een heleboel series stopgezet zoals bv. Squadra Antimafia (ondanks de vele smeekbedes op FB-pagina) en ook The Young Montalbano bij Lumière.

    Dit is terug 30 jaar in de tijd... ik ben nogal fan van iets kleinschaliger series en films uit Europa (Scandinavië, Italië, Frankrijk, Duitsland,...).

    Ik wil niet enkel leeghoofdige Amerikaanse pulp bekijken.
    Dat ze dan maar snel beginnen met series op itunes (nog steeds niet geval) en weg met regio gebonden content.

  7. #1457

    Standaard

    Ik moet er niet aan denken dat je films alleen nog maar via streaming zou kunnen bekijken. Geen (snelle) internetverbinding beschikbaar en je kunt helemaal niets meer.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  8. #1458

    Standaard

    Als Amazon een specifiek Ierse afdeling zou opzetten gaan de kosten zeker stijgen voor verzending naar de Benelux.

    Ierland heeft geen vaste land connectie zoals het VK en alle pakketten moeten dus per luchtpost. Hetzelfde als Schotland onafhankelijk wordt, worden zij afgesneden van de wegverbinding met het vasteland dus moet ook alles per vliegtuig of boot.

  9. #1459
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Maar die twee landen worden dan commercieel veel aantrekkelijker. Dus misschien compenseert dat. Overigens moet ik eerst maar zien of het ook echt daadwerkelijke gaat gebeuren. Veel ja-stemmers zullen nu gaan merken wat het allemaal echt inhoudt en wellicht breekt er onder de Engelsen zelf een onstuimige tijd aan van discussies en conflicten en als ze het lang in hun portemonnee gaan voelen is het hek van de dam. Als alle handel moeilijk wordt ontstijgt het doel de middelen. Scotland en Ierland voelen nu ook steeds meer de drang om zich af te gaan scheiden om waarschijnlijk dezelfde redenen wat de VK nu motiveert. Je niks laten opleggen door een grotere macht. DEnk toch dat veel niet precies weten wat het allemaal gaat inhouden. Import is in een keer een heus probleem en export naar Europa levert een stuk minder op.

    Dubbel is het wel, omdat ook ik steeds meer in Engeland kocht. Nu is dat extra gunstig, maar als je straks net als de VS boven de 20 euro invoerrechten moet betalen houdt dat snel op.

    Maar misschien is het ook goed dat het gebeurt, want de Europese Unie stuit ook op veel weerstand en dat merken wij als Nederland ook behoorlijk. Wij betalen voor de rest en onze kosten lpen de spuigaten uit. Ook de Europese Unie zal gedwongen worden tot nadenken.

    Vooralsnog ga ik over een paar weken naar London en neem een flinkje zak geld mee. Voor als de pinpas of creditcard niet werkt. Nou zal dat wel meevallen, maar even shoppen in London is dan dubbel zo leuk. Enige vrees is dat de dollar straks nog sterker wordt, want dat was een aantal jaren geleden wel prettig en nu bijna een reden om even te wachten om naar Amerika op vakantie te gaan.

    Er zouden nu een aantal titels zijn die ik zeker bij Amazon.co.uk wou bestellen, maar dus sowieso al ter plekke zou kopen, maar nu moet je gewoon de koers in de gaten houden. Hoeveel gaat ie nog kelderen?
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  10. #1460

    Standaard

    Pond nu nog € 1,19 volgens http://www.wisselkoers.nl/

  11. #1461

    Standaard

    Het lijkt me beter om hier verder te praten over dit onderwerp en daar het Amazon.co.uk topic niet mee bevuilen.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  12. #1462

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ludo Keeris Bekijk bericht
    Het lijkt me beter om hier verder te praten over dit onderwerp en daar het Amazon.co.uk topic niet mee bevuilen.
    Ik weet dat het hier geen politiek forum is, maar ik denk dat het misschien beter is om ineens een Brexit-topic te maken. Dit overstijgt vele malen Amazon.co.uk en zelfs alleen de wisselkoers pond vs. euro, want straks komen er ook nog eens de douanebeslommeringen e.d. bij.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  13. #1463

    Standaard

    Weten iemand hoe je bij de marktplaats van Amazon meteen kunt zien of het item ook naar Nederland wordt verzonden? Voor mij is dat niet duidelijk (meer). Ik heb het idee dat daar vroeger iets duidelijks bij stond.
    Ik snap sowieso niet waarom het niet mogelijk is om alleen de producten te selecteren die je ook daadwerkelijk kan ontvangen in Nederland.

  14. #1464

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Thorndyke Bekijk bericht
    Weten iemand hoe je bij de marktplaats van Amazon meteen kunt zien of het item ook naar Nederland wordt verzonden? Voor mij is dat niet duidelijk (meer). Ik heb het idee dat daar vroeger iets duidelijks bij stond.
    Ik snap sowieso niet waarom het niet mogelijk is om alleen de producten te selecteren die je ook daadwerkelijk kan ontvangen in Nederland.
    Dat komt omdat een bepaald produkt ook door de éne verkoper wél en de andere niet buiten het VK verkocht kan worden.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  15. #1465

    Standaard

    Volgens mij staat er iets van international shipping, en domestic shipping (is dan dus enkel VK).

    EDIT: Zie net dat dat er inderdaad niet meer tussen staat (of ik kijk verkeerd nu.)

  16. #1466

    Standaard

    Dat van internationale verzending staat er inderdaad niet duidelijk meer. Heb even een test gedaan met steeds hetzelfde product (naar basket en net voor afrekenen stoppen) en toen kreeg ik dit:

    Verkoper 1:
    In stock. Dispatched from NY, United States. Learn more about international shipping.
    Delivery rates and return policy.
    --> Geen probleem, kreeg niet eens de adrespagina te zien. Verzendkosten stonden op GBP 2,80 voor UK en dat werd GBP 4 voor mij. Dus daar leek mij internationaal mogelijk (vond de verzendkosten wel laag vanuit de VS).

    Verkoper 2:
    In stock.
    Delivery rates and return policy.
    --> Geen probleem, kreeg niet eens de adrespagina te zien. Verzendkosten stonden op GBP 2,80 voor UK en dat werd GBP 4 voor mij. Dus daar leek mij internationaal mogelijk.

    Verkoper 3:
    In stock.
    Dispatched from United Kingdom.
    Delivery rates and return policy.
    --> Probleem! Kreeg direct de adrespagina te zien en daarna meteen een error dat niet naar mijn NL-adres kon worden verzonden.

    Verkoper 4:
    In stock.
    Dispatched from United Kingdom.
    Delivery rates and return policy.
    --> Geen probleem, kreeg niet eens de adrespagina te zien. Verzendkosten stonden op GBP 2,80 voor UK en dat werd GBP 4 voor mij. Dus daar leek mij internationaal mogelijk.

    Uit niets valt op te maken welke verkoper wel en welke niet internationale levering bieden. Ik dacht dat "Learn more about international shipping" een aanwijzing zou zijn, maar dat ontbreekt bij verkoper 2 terwijl het daar wel kon. Verkoper 3 en 4 hadden dezelfde tekst, maar bij 3 was verzending niet mogelijk. Apart.
    SONY KDL40z5500 | SONY UBPX700B | Onkyo TX-SR577 | Energy Take Classic 5.1

  17. #1467

    Standaard

    Ja, irritant dus, en ook onbegrijpelijk. Dit zorgt toch voor teleurgestelde klanten van buiten de UK die minder kopen.

  18. #1468

    Standaard

    Is er een nieuw beleid bij amazon UK?
    Mijn vorige bestelling werd in 3 pakketjes opgesplitst en verzonden (op dezelfde dag!) en nu heb ik weer een bestelling die in twee pakketjes wordt opgesplitst; eentje die al uit is wordt verzonden en het andere wat over twee weken uitkomt dus later.
    Mijn ervaring van de laatste tijd was juist dat ze wachten tot de bestelling compleet was voordat ze het verzonden.
    Ik vind het trouwens niet erg, maar ben alleen een beetje verbaasd.

  19. #1469

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Is er een nieuw beleid bij amazon UK?
    Mijn vorige bestelling werd in 3 pakketjes opgesplitst en verzonden (op dezelfde dag!) en nu heb ik weer een bestelling die in twee pakketjes wordt opgesplitst; eentje die al uit is wordt verzonden en het andere wat over twee weken uitkomt dus later.
    Mijn ervaring van de laatste tijd was juist dat ze wachten tot de bestelling compleet was voordat ze het verzonden.
    Ik vind het trouwens niet erg, maar ben alleen een beetje verbaasd.
    Er is in mijn ervaring geen touw aan vast te knopen. Dinsdag heb ik bijvoorbeeld twee pakketjes ontvangen. Het eerste pakje bestond uit Daredevil s1 (3 oktober), 12 Monkeys s2 (17 oktober) en The Force Awakens 3D (31 oktober), waarbij dus is gewacht tot de laatste beschikbaar was. Het tweede pakje was een bestelling van eind september van zes items, waarvan 4 items destijds al in stock waren en 2 items die begin december uitkomen (oa Agent Carter s2). Tegelijk met het eerste pakketje is opeens een deel van de in stock zijnde items ook verzonden in een apart pakket, maar weer niet alle items die in stock waren. Het eerste pakketje lijkt dus de trigger te zijn geweest.
    Laatst aangepast door tmvde : 04-11-2016 om 15:06

  20. #1470

    Standaard

    Vreemd he? Ben benieuwd hoe het met mijn volgende bestellingen gaat.

  21. #1471

    Standaard

    Ach, ik maak me daar al helemaal niet meer druk over. Ik zie wel wanneer ze aankomen. Is geen eerste levensbehoefte voor mij. Soms zijn ze razendsnel (zondags besteld, dinsdag in huis) en soms duurt het een week. Uiteindelijk komen ze allemaal aan. Ik doe weinig pre-orders bij Amazon omdat dat vaak geen enkel nut heeft. Een pre-order is pas leuk als er een speciale voorintekenprijs geldt die lager is dan de prijs op de verschijningsdatum. Maar meestal is juist het omgekeerde het geval en zakt de prijs vrij snel nadat het artikel is uitgebracht en zeker als je geduld kunt opbrengen.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  22. #1472

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Ach, ik maak me daar al helemaal niet meer druk over. Ik zie wel wanneer ze aankomen. Is geen eerste levensbehoefte voor mij. Soms zijn ze razendsnel (zondags besteld, dinsdag in huis) en soms duurt het een week. Uiteindelijk komen ze allemaal aan. Ik doe weinig pre-orders bij Amazon omdat dat vaak geen enkel nut heeft. Een pre-order is pas leuk als er een speciale voorintekenprijs geldt die lager is dan de prijs op de verschijningsdatum. Maar meestal is juist het omgekeerde het geval en zakt de prijs vrij snel nadat het artikel is uitgebracht en zeker als je geduld kunt opbrengen.
    Ik heb ook geen haast, maar met een preorder pak je wel elke (soms hele tijdelijke) prijsverlaging mee.

  23. #1473

    Standaard

    Alleen vandaag £ 10 korting bij een bestelling van minimaal £ 50 bij Amazon UK met de code BIGTHANKS

    Ik had zelf nog een bestelling openstaan (Agents of SHIELD s3 (BR), Mr Robot s2 (BR) en Rogue One OST) en heb deze geannuleerd en heb ze opnieuw besteld, snel verdiend zo
    Laatst aangepast door tmvde : 20-01-2017 om 09:11

  24. #1474

    Standaard

    Nog mensen waarbij sinds deze maand de blu-ray pre-orders veel te laat worden verzonden ? Al iedere week worden ze bij mij pas verzonden op de dag dat ik ze eigenlijk zou moeten ontvangen. Alles werd vroeger altijd in het weekend verzonden en dinsdag had ik m'n bestellen. Nu krijg ik ze pas vrijdag en dankzij het fantastische post bedrijf BPost moet ik eigenlijlk zeggen zaterdag.
    COLLECTIE: Film BD - 1959 / Film DVD - 1072 / TV Series BD - 326 / Tv-Series DVD - 365 / Films via Itunes - 76

  25. #1475

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door WaymannDirector Bekijk bericht
    Nog mensen waarbij sinds deze maand de blu-ray pre-orders veel te laat worden verzonden ? Al iedere week worden ze bij mij pas verzonden op de dag dat ik ze eigenlijk zou moeten ontvangen. Alles werd vroeger altijd in het weekend verzonden en dinsdag had ik m'n bestellen. Nu krijg ik ze pas vrijdag en dankzij het fantastische post bedrijf BPost moet ik eigenlijlk zeggen zaterdag.
    Bij mij juist vandaag het tegenovergestelde. Een bestelling die volgende week zou moeten worden verzonden, is opeens opgesplitst en wordt nu al voor een deel verzonden.

Pagina 59 van 74 EersteEerste ... 94955565758596061626369 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •