Pagina 40 van 74 EersteEerste ... 3036373839404142434450 ... LaatsteLaatste
De resultaten 976 tot 1.000 van 1841 worden weergegeven.

Discussie: Amazon.co.uk

  1. #976

    Standaard

    ponden amazon hanteert andere koers die voor hen voordeliger is

  2. #977

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Vraagje. Gebruiken jullie de Amazon currency converter (waarmee je de prijs kan laten omzetten naar Euro's) of betalen jullie altijd in ponden? Wat is profijtelijker?
    Ligt eraan wat je besteld, bestel jij een pre-order product en betaal je in ponden dan ligt je bedrag dus nog niet vast. De pond/euro koers kan dalen/stijgen.
    Betaal je meteen in euro's dan staat je bedrag vast.

    Dit geldt ook voor direct leverbare artikelen alleen de fluctuatie in de koers is dan natuurlijk nihil en is betalen is ponden vaak net enkele 0,10 euro's goedkoper.

  3. #978

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theregiment Bekijk bericht

    Dit geldt ook voor direct leverbare artikelen alleen de fluctuatie in de koers is dan natuurlijk nihil en is betalen is ponden vaak net enkele 0,10 euro's goedkoper.
    Ik weet niet welke koers jullie CC verstrekker rekent, maar bij mij scheelt het bij een bestelling van rond de 20 pond zeker 1,50 euro als ik in ponden afreken.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  4. #979

    Standaard

    En aan een CC zijn ook nog altijd kosten aan verbonden, want plastic geld is duur.

  5. #980

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door langejan Bekijk bericht
    En aan een CC zijn ook nog altijd kosten aan verbonden, want plastic geld is duur.
    Hoe kom je daar nou weer bij????? Kost een paar euro per jaar en ik betaal 15 cent per transactie als ik niet in euro betaal...
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  6. #981

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Hoe kom je daar nou weer bij????? Kost een paar euro per jaar en ik betaal 15 cent per transactie als ik niet in euro betaal...
    Extra bedrag verschilt per bank. ABN AMRO rekent per betaling bijvoorbeeld een koersopslag van 1,85 tot 2% bovenop de wisselkoers, Rabo 1,5% en ING 1,35%.

  7. #982

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Qzyn Bekijk bericht
    Extra bedrag verschilt per bank. ABN AMRO rekent per betaling bijvoorbeeld een koersopslag van 1,85 tot 2% bovenop de wisselkoers, Rabo 1,5% en ING 1,35%.
    Moet je ze niet via een bank nemen

  8. #983

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Qzyn Bekijk bericht
    Extra bedrag verschilt per bank. ABN AMRO rekent per betaling bijvoorbeeld een koersopslag van 1,85 tot 2% bovenop de wisselkoers, Rabo 1,5% en ING 1,35%.
    Onzin, ik heb een creditcard van ING en ze rekenen helemaal niks extra's als ik met creditcard betaal. Als ik 20e afreken bij amazon wordt er ook 20euro afgeschreven. CC bij ing kost 20 euro per jaar!

    Thats it, niet meer en niet minder!

  9. #984

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Ik weet niet welke koers jullie CC verstrekker rekent, maar bij mij scheelt het bij een bestelling van rond de 20 pond zeker 1,50 euro als ik in ponden afreken.
    Prima dan 1,50 ik wist het niet uit mijn hoofd

  10. #985

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theregiment Bekijk bericht
    Onzin, ik heb een creditcard van ING en ze rekenen helemaal niks extra's als ik met creditcard betaal. Als ik 20e afreken bij amazon wordt er ook 20euro afgeschreven. CC bij ing kost 20 euro per jaar!

    Thats it, niet meer en niet minder!
    De discussie ging hier over de extra kosten ingeval je niet in euro's maar in een andere valuta afrekent. Bij de door de grote Nederlandse banken verstrekte creditcards betaal je dan een bepaalde koersopslag bovenop de wisselkoers. Bij ING is dat 1,35% per transactie: http://www.ing.nl/particulier/betale...tinumcard.aspx.

  11. #986

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Qzyn Bekijk bericht
    De discussie ging hier over de extra kosten ingeval je niet in euro's maar in een andere valuta afrekent. Bij de door de grote Nederlandse banken verstrekte creditcards betaal je dan een bepaalde koersopslag bovenop de wisselkoers. Bij ING is dat 1,35% per transactie: http://www.ing.nl/particulier/betale...tinumcard.aspx.
    Oke, dan hebben wij elkaar verkeerd begrepen. 1.35% zo zomaar kunnen maar die paar cent op 20pond merk je niet

  12. #987

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door langejan Bekijk bericht
    En aan een CC zijn ook nog altijd kosten aan verbonden, want plastic geld is duur.
    Dit heb je wel vaker hier gezegd, en toen is ook aangetoond dat het niet zo is....waarom blijf je het beweren ?

  13. #988

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Dit heb je wel vaker hier gezegd, en toen is ook aangetoond dat het niet zo is....waarom blijf je het beweren ?
    Die CC instellingen doen hun zaken ook niet voor niets, toch...???
    Zelfs voor bankpassen moet je betalen, dus bij hun ook, vooral extra verzekering van 30 dagen als bij VISA.

  14. #989

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door langejan Bekijk bericht
    Die CC instellingen doen hun zaken ook niet voor niets, toch...???
    Zelfs voor bankpassen moet je betalen, dus bij hun ook, vooral extra verzekering van 30 dagen als bij VISA.
    Bij CC moet de ontvanger een percentage afstaan, snap je??
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  15. #990

  16. #991

    Standaard

    Vreemd, enkele dagen geleden een bestelling geplaatst van Bluray's bij Amazon.co.uk, gekozen voor de free delivery en nu worden deze geleverd via de gewone Royal mail ipv de pakketpost (Normaal Bpost Taxipost voor mij in België). Dus geen snelle getraceerde verzending via de pakketpost meer, maar een trage niet traceerbare verzending via de gewone post.

    Toch wel jammer moesten ze dit voor alle orders gaan doen, dit was juist 1 van de grote voordelen van Amazon.co.uk.
    DVD Profiler TV: Samsung PS60E6500 60inch Plasma Reciever: Onkyo HT-S990-THX Speakers: Onkyo 7.1 Mediacenter:

  17. #992

    Standaard

    Taxipost? Bij mij is dat nooit het geval geweest. Het is altijd mijn postbode die dat zelf levert.

  18. #993

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door timofp Bekijk bericht
    Vreemd, enkele dagen geleden een bestelling geplaatst van Bluray's bij Amazon.co.uk, gekozen voor de free delivery en nu worden deze geleverd via de gewone Royal mail ipv de pakketpost (Normaal Bpost Taxipost voor mij in België). Dus geen snelle getraceerde verzending via de pakketpost meer, maar een trage niet traceerbare verzending via de gewone post.

    Toch wel jammer moesten ze dit voor alle orders gaan doen, dit was juist 1 van de grote voordelen van Amazon.co.uk.
    Sinds een maand besparen ze bij Amazon.co.uk op verzendkosten. Gevolg is dat sinds kort alle zendingen die maar enkele dvd's of blu-rays bevatten met Royal Mail verstuurd worden ipv met Bpost tracking. Deze zijn dan gemiddeld 5 dagen onderweg ipv 2.

    En dat is inderdaad een spijtige evolutie. Trouwens gewone "Standard" verzending tegen betaling is hetzelfde, ook hier worden kleine bestellingen met Royal Mail verstuurd, ook al komt de opgegeven leveringstermijn dan helemaal niet overeen met die opgegeven in de helppagina's, maar na vele klachten bij Amazon.co.uk begrijpen ze het probleem nog steeds niet dat het niet kan dat bij Standard verzending en dus met betaling men plots iets opstuurd dat een leveringstermijn heeft van 10 dagen.

  19. #994

    Standaard

    Vreemd want vroeger moest ik altijd 3 à 4 dagen wachten en nu heb ik een week geleden een pakje binnen de 2 dagen ontvangen. Dus nog sneller dan vroegen.

  20. #995

    Standaard

    Hier dezelfde ervaring als Basil. Idd via Royal Mail maar had men bestelling al na 3werkdagen binnen, terwijl het anders meestal 5 is.

  21. #996

    Standaard

    Nou heb ik voor het eerst in al die jaren toch eens een akkefietje met amazon.co.uk. Een bestelling van me is blijkbaar onderweg terug naar Amazon als een 'return'. Ik heb daar per e-mail ook een bevestiging van gekregen met daaraan verbonden een bevestiging van het terugstorten van m'n geld. Echter: ik heb die hele zending nooit ontvangen! Uiteraard heb ik dus ook niet verzocht om een 'return' en dus ik snap even niet wat er gebeurd is. Gisteren had ik wel een kaartje in de bus zitten n.a.v. het niet kunnen bezorgen van een pakketje, maar dat bleek vandaag om een ander pakketje van een andere verzender te gaan (die ik inmiddels bij de buren heb kunnen ophalen).

    Het vreemde is dat het pakket zowel op de site van amazon.co.uk als op de site van postnl vermeld staat als 'onderweg'. Ik heb inmiddels een berichtje naar amazon gestuurd want ik snap even niet wat hier gebeurd is.

  22. #997

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Ik weet niet welke koers jullie CC verstrekker rekent, maar bij mij scheelt het bij een bestelling van rond de 20 pond zeker 1,50 euro als ik in ponden afreken.
    Ik denk dat je je vergist. Amazon rekent bij hun euroconverter 3%. 1,50 staat gelijk aan +/-6%. Als jouw cc geen enkele opslag berekent, scheelt het dus 3%, anders minder.

  23. #998

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Timo Bekijk bericht
    Hier dezelfde ervaring als Basil. Idd via Royal Mail maar had men bestelling al na 3werkdagen binnen, terwijl het anders meestal 5 is.
    Die dagen lijken voorbij. Ik wacht nu al 2 weken op een pakketje die ik met free super save delivery heb besteld. Laatste keer dat ik dat doe.
    Everyone knows, when you make an assumption, you make an ass out of "u" and "umption". - Mitch Henessey

    What I Watch

  24. #999

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Digi-gek Bekijk bericht
    Die dagen lijken voorbij. Ik wacht nu al 2 weken op een pakketje die ik met free super save delivery heb besteld. Laatste keer dat ik dat doe.
    Ik ben ook niet kapot van de nieuwe verzend'service'. Ik bestel er regelmatig vinyl-LPs en die kwamen altijd in dik karton verpakt, wat dan weer in een grote doos werd gedaan, met trackingnummer. Sinds enige tijd dus alleen nog maar in karton en zonder trackingnummer. Kans op beschadiging is zo veel groter. Ook duurdere bestelling (bluraybox van meer dan 60 pond) wordt nu zonder tracking verstuurd, ik vind dat wel een risico want ik ben vaak niet thuis als ze aan de deur staan (met tracktrace kon ik dan wel rekening daarmee houden) en naar het "postkantoor" brengen is blijkbaar uit de gratie.
    Verzending gaat dan via Royal Mail of Deutsche Post, maar is aan de deur het gewone postNL-mannetje dat al mijn pakketjes aflevert. Het jammere is ook dat er wel altijd een sticker met een 3S...nummer op het pakket zit, en ik kan (als ik het pakket dus al binnen heb) wel via tracktrace zien dat het is afgeleverd. Alleen weet ik dat nummer van te voren niet (het wordt ook niet in MijnPakket getoond, waar normaal wel trackings-pakjes vanzelf verschijnen op basis van adres).

    Het enige dat mogelijk helpt is de packing feedback van amazon invullen en daar kritisch zijn. Dat doe ik nu dus braaf.

    Verder blijft amazon UK voor mij toch de nr. 1 winkel. Ik bestel ook altijd via super saver delivery.

  25. #1000

    Standaard

    Hier ook voor het eerst in jaren negatieve ervaringen met Amazon UK, zoals bij voorgaande posts: Royal Mail, super saver delivery, ruime overschrijding van estimated delivery. Heb via de chat contact gehad en een bevestigingsmailtje ontvangen. Nu al 2 pakketten niet ontvangen. Net nog een mailtje verstuurd waar ik nog eens de situatie heb uiteengezet. Ik ben benieuwd.

Pagina 40 van 74 EersteEerste ... 3036373839404142434450 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •