Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
De resultaten 51 tot 68 van 68 worden weergegeven.
  1. #51

    Standaard

    Ik vroeg me nog iets af, is een montagetafel beter dan een computer? Ik denk dat je meer met de computer kunt qua effecten maar ik weet niet wat je allemaal met een montage tafel kan afgezien monteren uiteraard.

    Iemand hier ervaring mee?

  2. #52

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kaptein Pikaard
    Ik vroeg me nog iets af, is een montagetafel beter dan een computer? Ik denk dat je meer met de computer kunt qua effecten maar ik weet niet wat je allemaal met een montage tafel kan afgezien monteren uiteraard.

    Iemand hier ervaring mee?
    We zijn bij ons op de opleiding al een paar jaar geleden overgestapt naar digitaal monteren, maar er stonden nog wel een paar oude montagetafels.

    Geloof me, als je eenmaal de voordelen van non-lineair monteren op de computer hebt geproefd, dan spuug je op die montage-pijnbanken hoor.

    EDIT: we hadden er wel nog een mengpaneel aan hangen, want geluid mixen is wel wat handiger als je wat fysieks hebt om schuifjes open en dicht te kunnen gooien.

    Maar ik durf er mijn hand voor in het vuur te steken dat je met een computer alles veel beter en strakker kunt monteren dan met een montagetafel. Als je met zo'n ding een foutje maakt, kun je helemaal overnieuw beginnen, in de computer druk je dan gewoon Appeltje-Z.

  3. #53

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nathan Strik
    Maar ik durf er mijn hand voor in het vuur te steken dat je met een computer alles veel beter en strakker kunt monteren dan met een montagetafel. Als je met zo'n ding een foutje maakt, kun je helemaal overnieuw beginnen, in de computer druk je dan gewoon Appeltje-Z.
    Amen.

  4. #54

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark S
    Harry, nogmaals en tot slot.
    Weer sleep je er van alles bij, loop je de boel te verdraaien en leg je me woorden in de mond die ik niet gebruikt heb.

    Jij stelt dat UNIX afkomstig is uit de PC wereld.
    Ik noemde een paar mainframes op waar UNIX op draait die dateren voordat het fenomeen PC (Personal Computer!) enige opgang zou maken. Mainframes zijn het formaat Amerikaanse koelkasten. Of daar een DEC/Alpha, IBM, Ultra Sparc of Intel CPU in zit maakt geen ene moer uit. Een mainframe van het formaat koelkast is GEEN Personal Computer, ook niet als er een Intel in zit. Vandaar dat ik zei dat je CPU's en OS-en niet klakkeloos aan elkaar kunt verbinden,

    Jouw tirade waarin Mac gebruikers de rest als debielen zou afschilderen is geheel voor jouw eigen rekening. Ik heb al datgene wat jij daar verkondigt nooit beweerd.

    Die marktaandeel vraag heb ik niet beantwoord omdat het deels een retorische vraag is. Je weet het antwoord zelf al. Wat ik er aan kan toevoegen is omdat Apple hardware en OS volledig in eigen hand houdt, er geen marktwerking kan zijn. Het is en blijft een niche-product, en voor de meesten te duur.

    Wat jouw opmerking over Mac prijzen betreft aangaande dat keyboard.
    NOGMAALS, het is een FCP keyboard!!!!. Een gewoon origineel Apple Keyboard kost 29,00.
    Jij hebt mijn vraag ook niet beantwoord over de prijs van een origineel AVID keyboard.


    Het interessert me geen reet of iemand voor een Mac of PC kiest. Ieder moet doen waar ie zich lekker bij voelt en ik heb nooit anders beweerd.
    Ik heb mijn eerste post gebaseerd op de vraag van de topic starter:
    - willen videobewerken.
    - weinig verstand te hebben van computers.

    Dat mijn reactie voor jouw weer aanleiding moet zijn om de zoveelste onzinnige discussie te starten die wederom uit de bocht vliegt..soit.
    Leuk betoog.

    heeft weinig zin meer nu apple heeft aangegeven op intel processoren over te gaan. Mijn posts staan dus nog steeds overeind. Veredelde pc met eenzelfde prijs. Apple geeft nu zelf al aan niet meer mee te kunnen met de pc wereld!

    Ik loop de boel te verdraaien.

    Wat heeft een mainframe te maken met topicstarter dan? die gaat toch niet op zo'n mainfraime werken. dus ook daar blijft mijn standpunt overeind, unix pc met 2 INTEL procs erin waren de eerste workstations voor personal gebruik.

    Waarom haal je operating systems nu door elkaar dan? osx draait nu alleen maar op apple en dat maakt dat je voor een apple machine moet kiezen. Geen keuze dus, terwijl je legio keuze hebt op intel platforms; workstation met linux, unix of windows. software matig is de pc ook apple allang voorbij. Hier is de keuze voor normaal betaalbare software met normale prijzen vele malen groter dan voor de mac!

    Blijft mijn vraag, waarom gaat apple over op INTEL chipsets?
    Waarom is het windows aandeel zo groot?

    Nu kun je dat zelf al helemaal wel invullen nu je gehoord hebt dat apple definitief overstapt op intel.

    Kun je meteen je support voor je dure mac 5 vergeten. lekker he zo'n mac. :wink: (over 1,5 jaar is het al zover). Kun je je mac en al je software de vuilnis in gooien.

    Ik weet dat de windows mensen altijd alles verdraaien en ken de discussies wel met de mac fanboys. Er bestaat alleen maar mac. Dat mag is jouw voorkeur. Feit is en blijft de enorme markt voor windows pc's. Dat is niet voor niets zo! Feit is ook zo dat apple nu eindelijk toegeeft NIET mee te kunnen met de pc wereld en nu zijn heil daar zoekt!

    Dus mac superieur! Pas als er Intel chipsets inzitten

    Ik heb je al eerder gezegd dat ik geen mac hater ben. Een pc of mac werkt voor mij even goed maar ik ben die fanboy praat van de mac-ers wel een beetje zat dat ze zeggen dat macs superieur zijn! Erg lachen hoor nu zelfs steve jobs door de knieen moet en toegeeft dat INTEL en AMD veel verder zijn! :wink:

    Ik zou nu zeker geen mac meer aanschaffen nu ik weet dat er over 1,5 tot 2 jaar een compleet andere systeem op de markt komt die NIET compatible is met de huidige g5!

    Trouwens ik ben net zo tegen compac, die ook zijn eigen dedicated hardware en bios heeft. Er gaat niets boven vrije keuze als het gaat om samenstellen van je voorkeurs machine waar je mee moet werken.
    Die heb je nu eenmaal NIET bij een mac.

    Als ik Apple was ik zou ik juist wel een windows versie van osx op de markt zetten. Als het inderdaad zo goed is als ze zeggen dan kunnen ze flink marktaandeel pakken. Maar helaas hebben ze ook hier slechts een grote mond en durven ze de concurrentie NIET aan. Zeker nu longhorn er al aan zit te komen.

    Amd 64 chips en windows 64 loopt rondjes om alles wat apple heet!

    I rest my case.

    Verder is het aan topicstarter zelf om een systeem te kiezen.

  5. #55

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door netfox
    Tuurlijk niet. als je het niet kunt weerleggen wordt de discussie uit de weg gegaan; typisch mac fans. Wel pc's afkraken waar het maar kan. :wink:

    Alle grafici, designers, cad/cam e.d die GEEN mac gebruiken zijn debielen omdat ze geen mac hebben, kunnen niet designen en hebben er geen verstand van! :wink:
    Als je zo discussies denkt te kunnen voeren ben je toch wel erg kinderachtig bezig. Het lijkt eerder op de vroegere discussies over het verschil tussen Sony en Nintendo. Die kinderen wilde ook zo discussies winnen... en zelfs met een 'wink' geef ik je nog steeds geen voordeel van de twijfel over de intensies van je posts.
    Erg toevallig dat dit een reactie is van iemand die recent een mac heeft aangeschaft. :wink:

    De windows markt is 95%; feit. Als de mac met mac os x echt zoveel beter was zouden ze echt veeeel meer markt hebben, toch? :wink:
    Want juist de mensen die ik eerder noemde hebben baat bij een snel en stabiel systeem. Feit is dat juist ook in het grafische de pc meer terrein heeft gewonnen dan de mac! :wink: Sterker nog, dit was en is juist het domijn van de mac en ook daar snoept de pc met windows marktaandeel af van apple.

    Dus, blijft er uiteindelijk alleen maar puur je voorkeur over.

    Ik vind het erg jammer voor je dat je over 1,5 jaar je dure mac g5 in de vuilnis kan gooien omdat steve jobs nu heeft aangegeven definitief over te zullen stappen op INTEL chipsets! gewone pc's dus. :wink: En ja, je mac en software werkt niet meer op de intel apple! Terwijl windows gewoon op elke willekeurige pc te zetten is!

    Waarom? omdat de ontwikkeling veel sneller gaat, je veel meer hardware keuze hebt en de prijzen beter in de hand kunt houden. :wink:

    Nu beide systemen op dezelfde chips lopen kunnen we eindelijk eens eerlijk de performance van de os-en vergelijken. Ook hier kan mac os x een geduchte tegenstand verwachten van windows longhorn!, LINUX en UNIX.

    Persoonlijk heb ik ook professioneel op macs moeten werken en ik heb er erg slechte ervaringem mee! Ik had meer problemen met een mac per dag dan met een workstation op windows in een jaar! Dus, over stabiliteit gesproken. :wink:

    Verder is het systeem zo stabiel of zo slim als de gebruiker zelf! Ik ken mensen die een mac volledig vast kunnen laten lopen in een minuut maar er zijn ook genoeg mensen die een pc binnen een minuut vast kunnen laten lopen!

    Dus wat ik altijd in deze thread heb beweerd blijft nog steeds overeind.

    De mac is NIET beter dan een PC. Er wordt gekozen op basis van software of eigen voorkeur. Wil topicstarter final cut pro gebruiken zal hij MOETEN kiezen voor een mac! die hij overigens over 1,5 jaar met software en al in de vuinis bak kan dumpen! :wink:

  6. #56

    Standaard

    Altijd lachen met die posts van jou

    Ik ben alleen maar blij dat Apple kiest voor de snelste CPU's voor hun machines en OSX.
    Dat IBM als CPU fabrikant haar belofte niet kon waarmaken kun je Jobs/Apple niet aanrekenen. En Intel heeft een zeer solide roadmap voor de komende jaren. Dan ben je dom als je krampachtig aan het oude blijft vastklampen.
    Jobs heeft al een harde les geleerd ten tijde van de Motorola G4. Niet voor niets dat Jobs onthulde dat OSX al vanaf de eerste build in 2001 tevens werd gecompileerd voor Intel CPU's, zoals hij zei tijdens de keynote: "We've been maintaining Mac OS X on Intel AND PPC, secretly, for the past 5 years, just in case."
    ("the greatest trick the devil ever pulled was convincing the world he doesn't exist" )

    En zo zie je maar weer, mijn opmerking "dat je CPU's en OS-en niet klakkeloos aan elkaar kunt verbinden" heeft aan geldigheid nog steeds niets ingeboet.

    En maak je geen zorgen over mijn G5. Die is inmiddels al 2 jaar oud, dus ten tijde dat deze belastingtechnisch is afgeschreven (volgend jaar dus) zal ik een nieuwe Mac met Intel met open armen ontvangen. :wink:

    Wat dat fantastische (yet-to-be..maybe) Longhorn betreft:
    http://www.winsupersite.com/reviews/longhorn_5048.asp
    Dus voor jou eerst maar eens afwachten tot dat spul compleet en werkend te verkrijgen is, dan spreek ik je ergens in 2007 wel weer over benchmark-vergelijkingen. Ooit wel eens geprobeerd een Leopard (nee, geen tank) bij te houden? :wink:

  7. #57

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark S
    Altijd lachen met die posts van jou

    Ik ben alleen maar blij dat Apple kiest voor de snelste CPU's voor hun machines en OSX. Dat IBM als CPU fabrikant haar belofte niet kon waarmaken kun je Jobs/Apple niet aanrekenen. En Intel heeft een zeer solide roadmap voor de komende jaren. Dan ben je dom als je krampachtig aan het oude blijft vastklampen.
    Jobs heeft al een harde les geleerd ten tijde van de Motorola G4. Niet voor niets dat Jobs onthulde dat OSX al vanaf de eerste build in 2001 tevens werd gecompileerd voor Intel CPU's, zoals hij zei tijdens de keynote: "Just in case"...
    En zo zie je maar weer, mijn opmerking "dat je CPU's en OS-en niet klakkeloos aan elkaar kunt verbinden" heeft aan geldigheid nog steeds niets ingeboet.

    En maak je geen zorgen over mijn G5. Die is inmiddels al 2 jaar oud, dus ten tijde dat deze belastingtechnisch is afgeschreven (volgend jaar dus) zal ik een nieuwe Mac met Intel met open armen ontvangen. :wink:
    Ik ben blij dat je om mijn posts kunt lachen mark, Ik lach net zo hard om die van jouw over de mac.

    Tot nu toe draait mac os x ALLEEN op apple, ja of ja. Dus juist WEL cpu gebonden.
    Als het inderdaad zo gemakkleijk was te porten hadden we allang een pc versie van max os x gehad, want immers volgens eigen zeggen is het toch zooooo goed?! Of hebben ze juist de nieuwste en krachtigste cpu's nodig om op de been te blijven?! :wink:

    Ik vind 2 jaar wel verdacht lang om een nieuwe intel mac op de markt te zetten. Met andere woorden; het zogenaamde intel os x is nog lang niet zover als jobs zijn mac fans wil doen geloven! Zoals eerder gezegd, waarom volgens eiegen zeggen een superieur os achterhouden als je een groot marktaandeel kunt veroveren en beter en sterker in de markt komt te staan? Allemaal fabeltjes om de achterban zoet te houden.

    Het duurt nog minstens 2 jaar voordat er ooit een intel apple komt. Dus 2 jaar geen ontwikkeling van software, hardware en zelfs support!
    Want niemand gaat nu nog software of upgrades maken voor een DOOD
    systeem!

    Lach maar lekker door mark. :wink:
    Ondertussen kan ik gewoon mijn procs upgraden en longhorn draaien. Of unix of linux en kan ondertussen zeker mijn professionele software 2 x upgraden naar een niveau die alleen maar dromen is voor de mac-ers.

    Het heeft steve jobs vast veel pijn gedaan om toe te moeten geven dat het intel platform veel verder is.
    Trouwens, zo makkelijk naar intel porten valt tegen hoor. Althans de berichten die ik lees.

    Waarom kun je jobs/apple dat dan niet aanrekenen? als Intel of Microsoft een fout maakt zitten alle mac-ers te schreeuwen. Nu heeft apple ALWEER een flater geslagen. Voor IBM is apple(2%) een te kleine markt. IBM richt zich volledig op het grote gebeuren, dus mainframes/supercomputers e.d als corebusiness.
    Die IBM chip voor apple was slechts bijzaak. Ook toen al waren Intel EN AMD verder op desktop gebiedt! INTEL heeft ALTIJD al een solide roadmap gehad, in tegenstelling tot alle leveranciers van apple. Gewoon weer een verkeerde keuze gemaakt door de heer jobs. En nog altijd die man verdedigen als zijnde hij god!

    Door dit soort dingen zal het marktaandeel ook echt niet meer worden dan 2%.
    :wink:

    P.s.
    windows 2003 en windows xp 64 zijn allang uit hoor en lopen zeker op de nieuwste AMD chips super stabiel en vele malen sneller dan welke mac Dan ook. Steve jobs is niet voor niets zo geschrokken! :wink:

  8. #58

    Standaard

    Ik moet mijn beeldscherm even een stukje kantelen, anders zijn die kromme vergelijkingen van jou helemaal onleesbaar

  9. #59

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark S
    Ik moet mijn beeldscherm even een stukje kantelen, anders zijn die kromme vergelijkingen van jou helemaal onleesbaar
    Trouwens, mijn windows tft kan dat ook. :wink:

    G5 en apple zijn 2 jaar DOOD!

    En wij, de wintels gaan zoveels te sneller!

    P.s.
    er zijn altijd mensen die de pijn met humor proberen te camoufleren!

    P.P.s.
    Als je alles zo goed weet zet mijn kromme vergelijkingen dan weer eens recht?!

    P.P.P.s
    sorry hoor. het blijft echt lachen met die mac-ers. Eerst was motorola alles, toen ibm en nu komen ze gewoon bij ONS terecht.

    Ik laat de experts maar even aan het woord:


    Apple kondigt overstap naar Intel-processors officieel aan
    Door Hielko van der Hoorn - maandag 6 juni 2005 - 20:54 - Bron: Apple - Views: 34.107
    Apple heeft vandaag de langverwachte aankondiging gedaan dat het van plan is over te stappen van het PowerPC-platform naar het x86-platform. Al enkele jaren doken met regelmaat geruchten op dat Apple over zou stappen richting het x86-platform, maar die geruchten bleken tot nu toe altijd incorrect te zijn. Vandaag, tijdens de Apple Worldwide Developer-conferentie, heeft Steve Jobs de plannen voor de overstap wereldkundig gemaakt.

    De reden van de overstap zijn de tegenvallende prestaties van het PowerPC-platform en het beperkte aanbod van processormodellen. :wink: Apple heeft er vertrouwen in dat Intel de komende tien jaar de beste processors kan leveren. Tevens maakt de overstap het mogelijk voor Apple om gebruik te maken van het energiezuinige Centrino-platform voor notebooks. :wink: De eerste x86 Apple-computer zal volgend jaar geïntroduceerd worden, waarna binnen een jaar tijd volledig overgestapt zal worden van het PowerPC-platform naar het x86/Intel-platform.

    Hoewel de overstap voordelen kan bieden, zitten er ook risico's aan de overstap voor Apple. De eerste versie van Mac OS X, vijf jaar geleden uitgebracht, is al compatibel met x86-hardware, maar dat geldt niet voor de verschillende MacOS X-applicaties en drivers. :wink:

    voordat alles maar dan ook echt alles soepel loopt ben je echt wel 1,5-2 jaar verder. :wink:



    Mac-gamedesigners denken hardop over x86-transitie Apple
    Door Willem Kerstholt - woensdag 8 juni 2005 - 12:31 - Bron: Inside Mac Games - Submitter: MacWolf - Views: 18.629
    De recentelijk aangekondigde overstap naar Intel-processors heeft natuurlijk ook bij gamers de ogen geopend. De mogelijkheid bestaat immers dat de nieuwste games gemakkelijker te poorten zijn naar het Apple-platform. Inside Mac Games heeft de reacties gepeild van een aantal vooraanstaande developers voor de Mac. De reacties blijken divers, van enthousiastelingen tot mensen die vrezen voor hun baan. Ook de punten waarop ze voor of nadelen zien verschillen. Een aantal developers stelt duidelijk dat 'mocht Apple erin slagen games gemakkelijk poortbaar te maken, dan is deze overstap het einde van Mac-only gaming'. Anderen relativeren deze stelling enigszins. Zo heeft het grootste gedeelte van het poorten van een game niet te maken met 'endiaanse' zaken, maar met het poorten van DirectX naar OpenGL of Mac OS.

    Omdat het niet waarschijnlijk is dat Apple DirectX van Microsoft zal overnemen, blijft poorten een kostbare aangelegenheid. Wat wel waarschijnlijk is, is dat het prestatieverschil tussen de gemiddelde Apple en de gemiddelde Windows-computer zal afnemen. Zoals al vaker gesteld presteert Apple in veel programma-benchmarks aardig, maar dit is meer het gevolg van uitgebreide optimalisaties dan pure snelheid. Toch blijft het weer zo dat Apple's vaak met inferieure grafische kaarten komen. Uiteindelijk zijn de meeste developers het erover eens dat de transitiefase cruciaal is voor het succes wat games betreft


    ochja.
    wat moet je hier als mac-er nu nog tegenin brengen. :wink:

  10. #60

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman
    Tot nu toe draait mac os x ALLEEN op apple, ja of ja. Dus juist WEL cpu gebonden.
    Lieve schat, OSX draait zowel op PPC (IBM en Motorola) als x86 (Intel)
    Dus NIET CPU gebonden. Draait Windows ook op PPC?

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman
    Ik vind 2 jaar wel verdacht lang om een nieuwe intel mac op de markt te zetten. Met andere woorden; het zogenaamde intel os x is nog lang niet zover als jobs zijn mac fans wil doen geloven! Het duurt nog minstens 2 jaar voordat er ooit een intel apple komt.
    Als ik jou was zou ik eerst de WWDC keynote kijken, en dan pas leren rekenen: hoeveel is medio 2006 min medio 2005? 1 jaar.
    Eerst loop je te bleren dat Apple hun PPC gebruikers over 2 jaar in de stront zou laten zakken, nu zeg je dat dat te lang duurt?

    Dus 2 jaar geen ontwikkeling van software, hardware en zelfs support!
    Niemand beweert zulke onzin, alleen jij.

    Ondertussen kan ik gewoon mijn procs upgraden en longhorn draaien.
    Een half lamme nog-niet-eens-beta Longhorn draaien bedoel je?

    en kan ondertussen zeker mijn professionele software 2 x upgraden naar een niveau die alleen maar dromen is voor de mac-ers.
    Bedoel je Service Pack 3 en 4?

    Het heeft steve jobs vast veel pijn gedaan om toe te moeten geven dat het intel platform veel verder is.
    Tijdens de keynote maakte hij allerminst een treurige indruk.
    En het feit dat Apple al 5 jaar voor een Intel versie compiled, is zeker uit puur sado-masochisme?

    Trouwens, zo makkelijk naar intel porten valt tegen hoor. Althans de berichten die ik lees.
    Je zit op de verkeerde sites te lezen.
    En je hebt volgens mij echt de keynote niet gezien.
    De port draait pas 5 jaar of zo, en de hele demomstratie tijdens dekeynote draaide op een Intel-Mac.
    De developers staan anders momenteel in hun handen te wringen om te porten, het gaat een stuk makkelijker dan van x86 naar PPC. De game-industrie begint nu ook al te lonken.
    Oja, de ontwikkeling van Longhorn loopt lekker zeker...
    "It looked like Longhorn was finally on track. Not quite. Unbeknownst to those outside of Microsoft, Longhorn was about to take a major detour. The 4000-series builds that Microsoft had just shown off and handed out had already run their course and were destined for the technological dustbin."

    Waarom kun je jobs/apple dat dan niet aanrekenen? als Intel of Microsoft een fout maakt zitten alle mac-ers te schreeuwen.
    Nu maak je dezelfe fout als al die Mac-zealots; je kunt niet meer helder denken en gooit alles op 1 hoop. Ik had je hoger ingeschat. Of is het de goedgelovigheid (van wat jij een typische Maccer noemt) die mij hier de das om doet?

  11. #61

    Standaard

    ps: het is erg lastig om te reply-en op een post van iemand die om de 5 minuten zijn eigen post aanpast.

  12. #62

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark S
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman
    Tot nu toe draait mac os x ALLEEN op apple, ja of ja. Dus juist WEL cpu gebonden.
    Lieve schat, OSX draait zowel op PPC (IBM en Motorola) als x86 (Intel)
    Dus NIET CPU gebonden. Draait Windows ook op PPC?

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman
    Ik vind 2 jaar wel verdacht lang om een nieuwe intel mac op de markt te zetten. Met andere woorden; het zogenaamde intel os x is nog lang niet zover als jobs zijn mac fans wil doen geloven! Het duurt nog minstens 2 jaar voordat er ooit een intel apple komt.
    Als ik jou was zou ik eerst de WWDC keynote kijken, en dan pas leren rekenen: hoeveel is medio 2006 min medio 2005? 1 jaar.
    Eerst loop je te bleren dat Apple hun PPC gebruikers over 2 jaar in de stront zou laten zakken, nu zeg je dat dat te lang duurt?

    Dus 2 jaar geen ontwikkeling van software, hardware en zelfs support!
    Niemand beweert zulke onzin, alleen jij.

    Ondertussen kan ik gewoon mijn procs upgraden en longhorn draaien.
    Een half lamme nog-niet-eens-beta Longhorn draaien bedoel je?

    en kan ondertussen zeker mijn professionele software 2 x upgraden naar een niveau die alleen maar dromen is voor de mac-ers.
    Bedoel je Service Pack 3 en 4?

    Het heeft steve jobs vast veel pijn gedaan om toe te moeten geven dat het intel platform veel verder is.
    Tijdens de keynote maakte hij allerminst een treurige indruk.
    En het feit dat Apple al 5 jaar voor een Intel versie compiled, is zeker uit puur sado-masochisme?

    Trouwens, zo makkelijk naar intel porten valt tegen hoor. Althans de berichten die ik lees.
    Je zit op de verkeerde sites te lezen.
    En je hebt volgens mij echt de keynote niet gezien.
    De port draait pas 5 jaar of zo, en de hele demomstratie tijdens dekeynote draaide op een Intel-Mac.
    De developers staan anders momenteel in hun handen te wringen om te porten, het gaat een stuk makkelijker dan van x86 naar PPC. De game-industrie begint nu ook al te lonken.
    Oja, de ontwikkeling van Longhorn loopt lekker zeker...
    "It looked like Longhorn was finally on track. Not quite. Unbeknownst to those outside of Microsoft, Longhorn was about to take a major detour. The 4000-series builds that Microsoft had just shown off and handed out had already run their course and were destined for the technological dustbin."

    Waarom kun je jobs/apple dat dan niet aanrekenen? als Intel of Microsoft een fout maakt zitten alle mac-ers te schreeuwen.
    Nu maak je dezelfe fout als al die Mac-zealots; je kunt niet meer helder denken en gooit alles op 1 hoop. Ik had je hoger ingeschat.
    Alleen op demonstraties! Is er al productie? :wink: waar is ie te koop?
    Dus vooralsnog draait os x NIET op pc's. en is dus ppc gebonden.
    Ook kun je je oude os x, die jij nu gebruikt, niet installeren op je nieuwe intel mac!

    Op intel draait unix, windows en linux. en is overal te koop, lieve schat. :wink:

    een jaar + alle applicaties porten. lees mijn aanvulling op mijn post hierboven. :wink:
    ja, want iedereen gaat nu zijn krachten zetten op het nieuwe os met nieuwe intel applicaties. dus, de oude g5 en oude osx worden NIET meer doorontwikkeld. het duurt zeker een jaar + zeg maar een half jaar tot een jaar voordat het os op de nieuwe hardware is afgestemd en dat alle applicaties lekker lopen. Dat gaat bij apple echt niet sneller dan bij welk ontwikkelbedrijf dan ook.
    Ze kunnen pas het os compleet maken wanneer ze precies weten welke onderdelen ze gaan draaien in de intel mac! niet eerder!

    Quote:

    en kan ondertussen zeker mijn professionele software 2 x upgraden naar een niveau die alleen maar dromen is voor de mac-ers.

    Bedoel je Service Pack 3 en 4?
    Nu moet je de verplicht aan te schaffen upgrades van mac os x tiger niet vergelijken met prof apps. onder apps versta ik de software waar je mee ontwikkelt of designed, in jouw geval final cut pro. het OS is slechts een middel waar je je noodzakelijke software mee kunt draaien! niets meer, niets minder. Gelukkig zijn de windows updates gratis en kosten ze niet weer 150 euro! dus totaal heeft mac os x je nu al 3x 150 euro gekost tegen 1 keer 99 euro voor win xp. :wink:

    Quote:

    Het heeft steve jobs vast veel pijn gedaan om toe te moeten geven dat het intel platform veel verder is.


    Tijdens de keynote maakte hij allerminst een treurige indruk.
    En het feit dat Apple al 5 jaar voor een Intel versie compiled, is zeker uit puur sado-masochisme? Hij zag de bui 5 jaar geleden dus al hangen en toch door gaan met IBM. Toch wel een klein beetje mischien? :wink:

    Lees eens mijn aanvulling op mijn post hierboven. :wink:

    Trouwens, ik zit niet te wachten op een nieuw systeem. zolang mijn noodzakelijke software stabiel en snel draait heb ik daar geen behoefte aan! Ik hoef alleen de proc te vervangen om ALLES sneller te laten lopen. :wink:

  13. #63

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark S
    ps: het is erg lastig om te reply-en op een post van iemand die om de 5 minuten zijn eigen post aanpast.


    Ik kom met argumenten van grote sites. :wink:

    P.P.s.
    Ik denk het laatse mark. Mischien hebben de mac-ers TE veel blind vertrouwen in jobs/apple.

    Ik ben zelf ook erg kritisch over Windows overigens hoor. Ook dit systeem is/werkt verre van vlekkeloos voor mensen die er geen verstand van hebben. Ik geloof ook echt niet alles wat Microsoft uitkraamt of naar buiten brengt. Eerst zien dan geloven. Zolang xp naar tevredenheid stabiel en snel loopt blijf ik eerst de kat uit de boom kijken wat longhorn brengt.

    Mocht apple op lange termijn wel meer kunnen bieden dan windows doet, is een overstap zeker niet ontdenkbaar. Ik ben open minded. Ontwikkelaars/designers etc. willen een snel, goed overzichtelijk en stabiel os on mee te werken. Op lange termijn kunnen we dus beide vergelijken: ze werken dan immers op hetzelfde platform en kun je nu daadwerkelijk de sterke en de zwakke punten van het OS vergelijken. :wink:

  14. #64

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman
    Alleen op demonstraties! Is er al productie? :wink: waar is ie te koop?
    Joh, kijk eerst nou es ff die keynote.
    Een Powermac (G5 look) met 3.6 GHz Intel en SDK is nu voor developers al te koop voor $999.
    Dus vooralsnog draait os x NIET op pc's.
    En da's ook helemaal niet de bedoeling. (Volgens mij hoor ik Bill Gates nu 's nachts hetzelfde roepen)
    Ook kun je je oude os x, die jij nu gebruikt, niet installeren op je nieuwe intel mac!
    Och wat erg, ben ik tzt helemaal afhankelijk van 10.3.5. Ik ben echt ontroostbaar.

    een jaar + alle applicaties porten.
    Een tot anderhalf jaar is peanuts vergeleken met de transitie van het Classic Mac OS naar OSX.
    Dat gaat bij apple echt niet sneller dan bij welk ontwikkelbedrijf dan ook.
    Ask Bill, die weet hoe lang zoiets kan duren. En die hoeft niet eens een switch te maken naar een andere CPU.
    Ze kunnen pas het os compleet maken wanneer ze precies weten welke onderdelen ze gaan draaien in de intel mac! niet eerder!
    Behalve een Intel CPU zal er voor zover ik weet weinig veranderen.
    Terwijl windows gewoon sneller wordt met elke processor upgrade!
    Vreemd, bij Apple is dat precies zo. Zelfs bij iedere OS update, dus zonder een processor upgrade.
    :wink:
    Trouwens, ik zit niet te wachten op een nieuw systeem. zolang mijn noddzxakelijke software stabiel en snel draait heb ik daar geen behoefte aan!
    En dat is precies de reden waarom de huidige G5 en apps niet dood zullen zijn over 2 jaar. If it ain't broke, don't fix it. Zolang je er mee kunt werken, en je bedrijf er mee kan verdienen, gewoon doordraaien met die hap.

  15. #65

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark S
    ps: het is erg lastig om te reply-en op een post van iemand die om de 5 minuten zijn eigen post aanpast.


    Ik kom met argumenten van grote sites. :wink:

    P.P.s.
    Ik denk het laatse mark. Mischien hebben de mac-ers TE veel blind vertrouwen in jobs/apple.

    Ik ben zelf ook erg kritisch over Windows overigens hoor. Ook dit systeem is/werkt verre van vlekkeloos voor mensen die er geen verstand van hebben. Ik geloof ook echt niet alles wat Microsoft uitkraamt of naar buiten brengt. Eerst zien dan geloven. Zolang xp naar tevredenheid stabiel en snel loopt blijf ik eerst de kat uit de boom kijken wat longhorn brengt.

    Mocht apple op lange termijn wel meer kunnen bieden dan windows doet, is een overstap zeker niet ontdenkbaar. Ik ben open minded. Ontwikkelaars/designers etc. willen een snel, goed overzichtelijk en stabiel os on mee te werken. Op lange termijn kunnen we dus beide vergelijken: ze werken dan immers op hetzelfde platform en kun je nu daadwerkelijk de sterke en de zwakke punten van het OS vergelijken. :wink:
    Ik ben in ieder geval zeer benieuwd wat de toekomst zal brengen. 1 ding is zeker: Apple heeft wederom weer een zeer gedurfde stap gezet.

  16. #66

    Standaard

    Dat was weer een ouderwets potje lekker wederzijds stangen. Ik ga slapen.

  17. #67

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark S
    Dat was weer een ouderwets potje lekker wederzijds stangen. Ik ga slapen.
    Ik ook. Ik kan weer met een gerust hart slapen nu.
    je hebt me nu zeker weer helemaal overtuigd waarom ik wintel draai. :wink:

    ach, we verschillen opzich niet zoveel van mening alleen het platform. :wink:

  18. #68

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark S
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman
    Alleen op demonstraties! Is er al productie? :wink: waar is ie te koop?
    Joh, kijk eerst nou es ff die keynote.
    Een Powermac (G5 look) met 3.6 GHz Intel en SDK is nu voor developers al te koop voor $999.
    voor developers dus. Niet mainstream dus. Ik kan dus niet naar de winkel en even een intel mac halen. Zoals ik al zij; de enige mac die os x draait is een ppc voor de consument. Zelf JIJ kunt niet een aanschaffen. je bent wel professional maar geen ontwikkelaar en ben je dus afhankelijk van de verkoop van de mac bij een dealer. Alleen geselecteerde developers krijgen voorrang.
    Dus vooralsnog draait os x NIET op pc's.
    En da's ook helemaal niet de bedoeling. (Volgens mij hoor ik Bill Gates nu 's nachts hetzelfde roepen)
    Ik zou best een os x op de pc willen hebben. Kunnen we eindelijk eens kijken of het werkelijk zo goed is of dat het allemaal wel een beetje meevalt.
    Ook kun je je oude os x, die jij nu gebruikt, niet installeren op je nieuwe intel mac!
    Och wat erg, ben ik tzt helemaal afhankelijk van 10.3.5. Ik ben echt ontroostbaar.
    een jaar + alle applicaties porten.
    Een tot anderhalf jaar is peanuts vergeleken met de transitie van het Classic Mac OS naar OSX.
    Dat gaat bij apple echt niet sneller dan bij welk ontwikkelbedrijf dan ook.
    Ask Bill, die weet hoe lang zoiets kan duren. En die hoeft niet eens een switch te maken naar een andere CPU.
    Klopt maar die heeft wel te maken met compatibiliteit van alles wat er ook maar te koop is. veel complexer dan 1 systeem op elkaar afstemmen. En dat is zelfs apple nog niet 100% gelukt.
    Ze kunnen pas het os compleet maken wanneer ze precies weten welke onderdelen ze gaan draaien in de intel mac! niet eerder!
    Behalve een Intel CPU zal er voor zover ik weet weinig veranderen.
    Intel cpu betekend ook andere north-south bridges etc. dus echt alles moet op elkaar afgestemd worden. Ook zal er eventueel een andere keuze van grafische kaarten komen. dat was en is nog steeds een zwak punt van mac. Op de pc kun je zoveel je wilt elke paar maanden de snelste kaart inzetten. bij de mac lukt je dat helaas niet. Voor renderen e.d. is dat zeker van belang. Zeker jij moet dat weten. :wink:
    Terwijl windows gewoon sneller wordt met elke processor upgrade!
    Vreemd, bij Apple is dat precies zo. Zelfs bij iedere OS update, dus zonder een processor upgrade.
    :wink:
    Bij wintel gaat dat dubbel op: je hoeft alleen de procs te vervangen en met de service packs gaat de snelheid ook nog eens omhoog. dus altijd het snelste. Ik kan starks zelfs op een machine van 5 jaar oud nog eventueel longhorn draaien.


    Trouwens, ik zit niet te wachten op een nieuw systeem. zolang mijn noddzxakelijke software stabiel en snel draait heb ik daar geen behoefte aan!
    En dat is precies de reden waarom de huidige G5 en apps niet dood zullen zijn over 2 jaar. If it ain't broke, don't fix it. Zolang je er mee kunt werken, en je bedrijf er mee kan verdienen, gewoon doordraaien met die hap.
    wel voor de professionals! Die willen altijd meer en sneller!
    bij een pc hoef je eventueel alleen een snellere proc erin te zetten om de nieuwste windows te kunnen draaien. Bij de mac moet je weer een compleet nieuwe mac aanschaffen, of in dit geval, een compleet nieuw systeem met nieuwe hard - en software. kosten proc, een paar honderd euro; kosten nieuwe mac een paar duizend euro! :wink:
    Een pc is en was altijd al beter te upgraden.

    Dit kan eventueel een groot pluspunt voor de mac-ers worden: hopeljk kun je nu ook gewoon upgraden door een losse proc te vervangen en niet een compleet nieuw systeem!

    Het mooiste zou zijn dat het een systeem wordt ala wintel, dus een systeem waar je zelf alles in en op kunt bouwen maar die os x draait. :wink: Ben helaas bang dat apple toch weer hardware limieten gaat toepassen door zelf hardware te implementeren. Hierdoor krijg je alsnog weer de snelle achterstanden voor apple. wil je bijblijven moet je zonder meer je proc en graka en geheugen kunnen updaten.

Pagina 3 van 3 EersteEerste 123

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •