Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 68 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Ik zie dat Mark S je inmiddels ook al van enige repliek heeft gediend.
    --Check out the big brain on Brett!--
    ---------------Jules----------------

    [•]Three Star Trader[••]SafeTrader[•]

  2. #27

    Standaard

    Zelf heb ik afgelopen week een Apple besteld, ik monteer zelf al jaren via PC's; echter afgelopen maand is mijn externe schijf - door toedoen van Windows XP - gecrashed. Ik was het zo zat... dat ik direct een offerte heb aangevraagd. Nu type ik nog op een PC, maar na volgende week komt hier geen PC meer binnen!

    Via mijn studie - een film opleiding in Hilversum - en mijn werk zit ik gewoon vaak te monteren. Naast de betrouwbaarheid van het besturingssysteem in combinatie met de machine, is gebruiksgemak van de software ook erg belangrijk. Final Cut Pro of Express is een zeer flexibel programma om snel een montage in elkaar te draaien. In combinatie met bv. Livetype of andere programma's is het gewoon de perfect suite om te monteren.
    Bekijk de trailer van de eerste Nederlandse superhelden-film: http://www.herocomplex.nl

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pavko
    .tegenwoordig kun je élke muis met een usb-interface aan de Mac hangen en scrollen en 4e-muisknoppen wat je maar wilt. Hoeveel keus wou je?
    Hoe dan ook, het is zowiezo handiger om van het begin af aan de shortcuts van programma's onder de knie te krijgen, en na een tijdje is gewoon duidelijk dat het werken met shortcuts veel sneller gaat dan met een muis over je desktop hobbelen. En die 3/4 knops muizen, tsja, een muis is bedoeld om te klikken, niet om piano te spelen. En als je toch veel knopjes wilt en gaat monteren kan een Contour Shuttle Pro erg handig zijn. Persoonlijk werk ik met een FCP Keyboard.


  4. #29

    Standaard

    Waar kan ik zo'n FCP keyboard vinden? En wat mag dat beestje dan kosten? Niet dat je dat na een tijdje nodig hebt, maar het staat wel heel leuk in je montageset
    Bekijk de trailer van de eerste Nederlandse superhelden-film: http://www.herocomplex.nl

  5. #30

    Standaard

    check deze url eens

    http://www.tweakers.net/reviews/560

    daar vind je veel info over goeie pc
    You know, you come from nothing, you're going back to nothing.What have you lost? Nothing!

  6. #31

    Standaard

    o.a. via HTR Mailing in Rhenen of futurestore.nl. Let wel: als volledig Keyboard kost ie tussen de 120 en 139 euro excl.!!! Wij hebben destijds gewoon een doosje losse keys gekocht. Scheelde aardig qua bedrag. Prijs weet ik niet meer. Is inmiddels alweer 2 1/2 jaar geleden.

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark S
    o.a. via HTR Mailing in Rhenen of futurestore.nl. Let wel: als volledig Keyboard kost ie tussen de 120 en 139 euro excl.!!! Wij hebben destijds gewoon een doosje losse keys gekocht. Scheelde aardig qua bedrag. Prijs weet ik niet meer. Is inmiddels alweer 2 1/2 jaar geleden.
    Hoezo dure onderdelen voor een simpel toetsenbord, Mark.LOL

    je weet al hoe ik er over denk. :wink:

    Pc vs MAC...allebei even goed of even slecht. :wink:

    Ik heb al eens eerder tegen je gezegd; als mac echt zo goed was, hadden zij nu 95% van de markt en niet windows en microsoft.

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pavko
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nathan Strik
    Ja, ik ben ook niet zo enthousiast over Apple hoor. De hardware en software mag dan goed gestandaardiseerd zijn, dit is in mijn ervaring geen garantie tegen bijvoorbeeld vastlopers.
    Maar de wirwar van drivers en hardwareonderdelen als moederborden, videokaarten, SCSI/IDE-controllers en alle andere onderdelen die samen een PC maken zorgt er in ieder geval ook níét voor dat bijvoorbeeld vastlopers niet voorkomen.

    In mijn ervaring met diverse modellen Mac's is dat ze net zo graag vastlopen als PC's.


    Ik ben dan erg benieuwd welke modellen dat zijn en vooral wanneer je dan wel die ervaring met de Mac hebt opgedaan aangezien er de laatste jaren nogal veel veranderd is op Mac-gebied en dan met name op het gebied van het besturingsysteem. Wat ik uit jouw ervaringen lees is dat je blijkbaar veel op Macs hebt gewerkt die nog onder het oude Mac OS 9 draaiden (of misschien zelfs wel Mac OS 7 of 8 ), dat was inderdaad verre van ideaal qua stabiliteit. Het nieuwe besturingssysteem Mac OS X (x= tien) kenmerkt zich juist door het slechts zéér sporadisch vastlopen van het systeem dat voor een groot gedeelte is gebasseerd op UNIX.

    Bovendien vind ik het strontirritant dat je de meeste programma's op de Mac niet in volledig scherm kunt draaien,
    Dat is jou persoonlijke mening, ik vind het juist prettig dat een programma op de huidig 1600*1200 schermen NIET het hele buroblad in beslag neemt (het kán wel, als je het echt wilt hoor). Ik heb liever nog wat ruimte voor wat ander vensters of directe toegang tot een map die op mijn bureaublad staat middels Sleur&Pleur©. Heel persoonlijk lijkt mij.

    en dat het bedieningsgemak toch wel wat te wensen over laat wegens het ontbreken van bijvoorbeeld meerdere muisknoppen, scrollwheel, etc...
    Bedieningsgemak is nou net waar de Mac voor gemaakt is, het was al gebruikersvriendelijk toen IBM en DOS je nog fijn allerlei commando's op een groen of amber scherm liet intypen. GUI was er vóór de Mac nauwlijks. Qua muisgebruik is jouw mening ook al achterhaald, zie hieronder

    Ook irritant vond ik die Mac-muizen die vastzaten aan het toetsenbord en waar je de hele muis moest indrukken om te klikken... welke martelaar verzint zoiets? Ik drukte continu per ongeluk de muisknop in omdat ik mijn hand meestal aardig krachtig op de muis laat rusten.
    Dat was allemaal vroeger...tegenwoordig kun je élke muis met een usb-interface aan de Mac hangen en scrollen en 4e-muisknoppen wat je maar wilt. Hoe jij per ongeluk op muizen klikt hebben wij niet zo veel aan he
    De muis kun je nu ook steken waar je maar wilt, Vóór in de Mac, Achter in de Mac, nog steeds ook in je toetsenbord (handig lijkt mij want daar ligt je muis vaak het meest bij in de buurt) of lekker draadloos via IR of BT. Hoeveel keus wou je?

    Daarnaast zweer ik bij handige Windows-sneltoetsen zoals Alt+TAB waarmee ik snel tussen verschillende programma's wissel. Het equivalent op de Mac moet ik nog ontdekken (of ik ben dom, dat kan ook )
    Tadaaa.....raad eens: inderdaad Alt+Tab doet onder Mac OS X exact hetzelfde. En bovendien zijn er tegenwoordig (maar eigenlijk al sinds het begin van het Macintosh-besturingssysteem; Ctrl-X, Ctrl-C en Ctrl-V vinden hun oorsprong dan ook op de Mac) nog veel meer sneltoetsen en slimmigheden om het werk makkelijker te maken (wel eens exposé aan het werk gezien?)

    Mijn mening dus: een goed uitgeruste en geconfigureerde PC is veel beter dan een Mac. Ik vind die dingen echt overschat. Tel daar bij op dat je zoveel handige programma's gewoon niet op de Mac kunt krijgen en dan is voor mij de keuze al snel gemaakt.
    Mooie mening, maar weet wel dat je die mening stoelt op achterhaalde ervaringen en feiten. Inderdaad zijn er wel programma's die het niet doen op de Macintosh, maar voor de meeste van die programma's zijn er goede alternatieven. De écht belangrijke applicaties zijn sowieso wel op beide platformen te draaien. Ik ben er niet rouwig om dat er voor de Mac geen tientallen/honderden progjes zijn om bijvoorbeeld cd's te branden. Zolang de Finder, iTunes en Toast het perfect (!) doen heb ik die andere 93 progjes niet nodig...je blíjft maar zoeken naar de beste.
    Al die Malware die er tegenwoordig voor de pc is ontbreekt bijna volledig op de andere besturingsystemen (Mac/Unix/Linux) en dat zorgt er voor dat je niet naarstig op zoek moet naar steeds weer nieuwere en betere tooltjes en dure software om je computer draaiende en enigszins schoon te houden. Met een beetje logisch nadenken ben je al klaar.

    En vormgeving vind ik wel het minst belangrijke van een PC. Okee, ik heb hier een Dell staan die er erg cool uitziet, maar hij staan gewoon in de computerkast en ik zit hem echt niet 24 uur per dag te bewonderen, dus wat mij betreft was het een kartonnen doos.
    Een mooie del, hmmmm . Over smaak valt niet te twisten maar ik ben wel een liefhebber van mooi en doordacht (!) design. Ik hou van mooie dingen en ik ga op/naast/onder mijn prachtige bureau dus echt niet zo'n lelijke pc-bak neerzetten ( en liever ook niet een die helemaal opge'bling't is met lampjes en spuuglelijke chroomkleurige spoilers).
    En qua laptop valt er echt geen mooiere te vinden dan de Aluminium Powerbook G4 waar ik nu op werk, Waar ook lastig mee te werken valt wanneer ie in een kastje zou moeten staan (maar het kán wel hoor, als je het wilt). Ook de WAF van de meeste Mac's is uitstekend te noemen, je kunt ze zelfs in de woonkamer in het zicht zetten als je dat zou willen.


    Het enige leuke aan Apple vind ik tot nu toe de iPod. Hehe... Maar die werkt gelukkig ook gewoon op de PC.
    iPod zijn inderdaad ook wel erg leuk ja.
    Pavko: een zin....unix komt uit de pc wereld.

    Enne.....sinds mac een IBM chip gebruikt en standaard pc onderdelen is het eigenlijk gewoon een veredelde PC! met een veredelde PC-PRIJS! :wink:

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pavko
    de wirwar van drivers en hardwareonderdelen als moederborden, videokaarten, SCSI/IDE-controllers en alle andere onderdelen die samen een PC maken zorgt er in ieder geval ook níét voor dat bijvoorbeeld vastlopers niet voorkomen.
    Ik wil hier geen fanbon-achtige discussies houden en iedereen moet vooral werken met machines die hij/zij prettig vind.

    Natuurlijk zijn PC's over het algemeen net zo vastloop-vriendelijk als Mac's. Met Windows XP is het nu al stukken beter, maar natuurlijk... een PC is complex... net als een Mac, dus zo nu en dan gaat er eens iets minder lekker.

    aangezien er de laatste jaren nogal veel veranderd is op Mac-gebied en dan met name op het gebied van het besturingsysteem. Wat ik uit jouw ervaringen lees is dat je blijkbaar veel op Macs hebt gewerkt die nog onder het oude Mac OS 9 draaiden (of misschien zelfs wel Mac OS 7 of 8 ), dat was inderdaad verre van ideaal qua stabiliteit. Het nieuwe besturingssysteem Mac OS X (x= tien) kenmerkt zich juist door het slechts zéér sporadisch vastlopen van het systeem dat voor een groot gedeelte is gebasseerd op UNIX.
    En om dus op je volgende punt door te gaan. Ik heb voornamelijk achter wat oudere Mac's gewerkt ja, dat geef ik toe. Ik heb 1 keer achter een machine die OSX draaide gewerkt en ook dat systeem heeft geen grote indruk op me achter gelaten kan ik je vertellen. En X=tien?!? Joh, dat wist ik nog niet.

    ik vind het juist prettig dat een programma op de huidig 1600*1200 schermen NIET het hele buroblad in beslag neemt (het kán wel, als je het echt wilt hoor). Ik heb liever nog wat ruimte voor wat ander vensters of directe toegang tot een map die op mijn bureaublad staat middels Sleur&Pleur©. Heel persoonlijk lijkt mij.
    Tsja, smaken verschillen. Ik focus me liever op het programma waar ik mee bezig ben. En aangezien ik veel met grafische programma's werk heb ik meestal het hele oppervlak van mijn scherm nodig.

    Bedieningsgemak is nou net waar de Mac voor gemaakt is
    Sorry, maar 10.000 sneltoetsen uit je kop leren voordat je met een programma kunt werken vind ik geen bedieningsgemak.

    De muis kun je nu ook steken waar je maar wilt, Vóór in de Mac, Achter in de Mac, nog steeds ook in je toetsenbord (handig lijkt mij want daar ligt je muis vaak het meest bij in de buurt)
    Vind je dat echt zo handig? Ik zit altijd met dat snoer in de knoop...

    Tadaaa.....raad eens: inderdaad Alt+Tab doet onder Mac OS X exact hetzelfde. En bovendien zijn er tegenwoordig (maar eigenlijk al sinds het begin van het Macintosh-besturingssysteem; Ctrl-X, Ctrl-C en Ctrl-V vinden hun oorsprong dan ook op de Mac) nog veel meer sneltoetsen en slimmigheden om het werk makkelijker te maken (wel eens exposé aan het werk gezien?)
    Zoals hierboven gezegd... ik ben niet wild van sneltoetsen. Behalve Alt+TAB en de knippen/plakken sneltoetsen.


    Ik ben er niet rouwig om dat er voor de Mac geen tientallen/honderden progjes zijn om bijvoorbeeld cd's te branden. Zolang de Finder, iTunes en Toast het perfect (!) doen heb ik die andere 93 progjes niet nodig...je blíjft maar zoeken naar de beste.
    Da's nu het verschil tussen een PC-gebruiker en een Mac gebruiker denk ik. Ik maak liever mijn eigen keuzes dan dat ik vastzit aan al die standaard software.

    Over smaak valt niet te twisten maar ik ben wel een liefhebber van mooi en doordacht (!) design.
    Ik heb liever een lelijke bak waar ik me helemaal in thuis voel, dan een opgepoetst te duur geprijst pronkstukje waarbij ik verdorie via het scherm mijn CD-ROM speler moet openmaken. Dat lijkt een beetje op een Rolls Royce waarbij je eerst de bloody motor moet starten om het raampje open te kunnen doen. Serieus... heeft Steve Jobs nooit gehoord van een eject-knop?

    Okee, dat was een flauwe... dat geef ik toe.

    iPod zijn inderdaad ook wel erg leuk ja.
    Precies! iPod rules! En wanneer nam de verkoop van die dingen ook alweer zo explosief toe? Oh ja, nadat PC-ondersteuning standaard werd gemaakt.

    En het Unix-verhaal... zie de post hierboven... I rest my case.

  10. #35

    Standaard

    Nathan,

    Als je dan toch een mening wilt geven, onderbouw hem dan ook met feiten, ipv zomaar wat uitspraken te doen.

    Een Mac heeft ook gewoon een eject knop hoor.
    En voor de oudere Macs (nieuwe ook trouwens) shortcut nummer 10001 is ook voor eject :wink:
    Wireless mouse en keyboard is ook niet exclusief voorbehouden aan het Wintel platform.

    Je zit heus niet vast aan de software, maar als je met 1 proggie al klaar bent qua functionaliteit, waarom dan nog met 4 shareware proggies lopen kloten, zonder de garantie dat ze elkaar niet bijten? En als ze elkaar bijten, wie van de 4 shareware programmeurs moet je dan een schop onder zijn kont geven? Is dat dan de "vrijheid" die je nastreeft?

    Nog even over de shortcuts, je gaat me toch niet vertellen dat je nog steeds in Photoshop met de muis over de toolbar loopt te navigeren om een tool te selecteren, en dropdown menu's gebruikt om functies aan te roepen? Over Rolls-Royces en bloody motorkappen gesproken....

    De meeste shortcuts zijn voor een hoop programma's hetzelfde. Dat is "in the end" een stuk makkelijker werken dan voor elk programma de interface opnieuw moeten leren en ontdekken.

  11. #36

    Standaard

    Overigens Harry,
    UNIX komt uit de ...UNIX wereld!
    Om CPU's en OS-en klakkeloos aan elkaar te verbinden vind ik eerlijk gezegd een beetje te kort door de bocht.

  12. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door H. Stadman
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark S
    o.a. via HTR Mailing in Rhenen of futurestore.nl. Let wel: als volledig Keyboard kost ie tussen de 120 en 139 euro excl.!!! Wij hebben destijds gewoon een doosje losse keys gekocht. Scheelde aardig qua bedrag. Prijs weet ik niet meer. Is inmiddels alweer 2 1/2 jaar geleden.
    Hoezo dure onderdelen voor een simpel toetsenbord, Mark.LOL
    Al es geinformeerd naar de prijs van een AVID/PC keyboard?
    Geen third-party plank, maar van AVID zelf? Reteduur dus. Een third party AVID/FCP plank kost namelijk vrijwel hetzelfde. Een eurootje of 10-15

    ps: ik heb van de week nog de twijfelachtige eer gehad op een Dell-plank te mogen typen. Leek wel een mechanische typemachine.Response nul komma nul. Als de geluidskaart goed zou werken had ik vast "Kloenk kloenk" gehoord. Godzijdank kwamen de karakters nog wel op 1 lijn op het scherm terecht. Om een Nederlands spreekwoord te gebruiken: alle waar naar zijn geld.

  13. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark S
    Overigens Harry,
    UNIX komt uit de ...UNIX wereld!
    Om CPU's en OS-en klakkeloos aan elkaar te verbinden vind ik eerlijk gezegd een beetje te kort door de bocht.
    Unix ix ontwikkeld voor zware machines zoals workstations! en workstations zijn PC's met minimaal 2 of meer procs erin. Get your facts straight, mac boy!

    Voordat Appel ook maar het bestaan wist van unix, draaide alles al op de pc wereld.

    Dus NIET voor een APPELTJE OF MACJE. Het is echt geen uitvinding van apple.

  14. #39

    Standaard

    [quote="Mark S"][quote="H. Stadman"]
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark S

    Om een Nederlands spreekwoord te gebruiken: alle waar naar zijn geld.
    Dan zit je vooral bij Apple wel goed. 3 x binnen 2 jaar upgraden voor 150 euro! voor minimale verbeteringen! Tel dat bijelkaar op en windows xp is al vele malen goedkoper met zijn gratis updates!

    Trouwens ik type op een pro toetsenbord, die vele malen beter typt dan welke standaard mac toetsenbord dan ook! En daar hoef ik niet 130 euro voor te betalen om fatsoenlijk te kunnen typen!

    Overigens gaat het er hier gewoon om wat je ZELF prettiger vindt werken. :wink:

    Ik blijf nog steeds bij mijn stelling: een mac of pc zijn even goed of even slecht. :wink:

    Je hebt mij trouwens nog steeds NIET geantwoord op de vraag waarom intel/amd-microsoft 95% van de markt in handen heeft en apple met nog een paar andere de rest, 5% dus, moet delen! :wink:

    Als het zo goed is, zit er ergens toch wat scheef?!

    Mischien heeft het lichtelijk te maken met het feit dat een pc of workstation gewoon overal te koop is en je niet naar een speciale mac-dealer moet.....de compatibiliteit....in een pc kun je alles stoppen wat je maar wilt. Bij een mac alleen een bepaald type en merk, voor meer geld dan de pc uitvoering. Cinema displays? goh, nooit geweten dat apple ook pannels maakte voor tft's. ze maken gewoon gebruik van andere fabrikanten daarvoor die ook aan de goede pc leveranciers leveren. Niks beter of minder dan bijv. eizo, barco of iets dergelijks! Barco is zelfs de top, geen apple cinema displays. :wink:

    Ik weet nog steeds niet waarom een handjevol snobistische grafici durven beweren dat een mac meer kan dan een pc of een workstation.
    Dat was 15 jaar geleden michien nog zo! Ik durf zelfs te beweren dat een goede workstation juist meer kan dan een mac!
    Zeker een workstation op Unix trekt een mac er volledig uit. :wink:

    Je weet zelf ook wel dat ik heb gezegd dat pc en mac BEIDE hun eigenaardigheden hebben! Er zijn de laatste tijd niet voor niets zoveel pc's in het grafische gekomen!

    Ik kan op beide systemen goed overweg! Persoonlijk heeft de pc mijn voorkeur. Ik zeg er duidelijk bij MIJN voorkeur. :wink:

  15. #40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door H. Stadman
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark S
    Overigens Harry,
    UNIX komt uit de ...UNIX wereld!
    Om CPU's en OS-en klakkeloos aan elkaar te verbinden vind ik eerlijk gezegd een beetje te kort door de bocht.
    Unix ix ontwikkeld voor zware machines zoals workstations! en workstations zijn PC's met minimaal 2 of meer procs erin. Get your facts straight, mac boy!

    Voordat Appel ook maar het bestaan wist van unix, draaide alles al op de pc wereld.

    Dus NIET voor een APPELTJE OF MACJE. Het is echt geen uitvinding van apple.
    Heb ik ook nooit beweerd. Maar om een HP/UX, IBM mainframe of Alpha Dec een PC te noemen?

  16. #41

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark S
    Citaat Oorspronkelijk gepost door H. Stadman
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark S
    Overigens Harry,
    UNIX komt uit de ...UNIX wereld!
    Om CPU's en OS-en klakkeloos aan elkaar te verbinden vind ik eerlijk gezegd een beetje te kort door de bocht.
    Unix ix ontwikkeld voor zware machines zoals workstations! en workstations zijn PC's met minimaal 2 of meer procs erin. Get your facts straight, mac boy!

    Voordat Appel ook maar het bestaan wist van unix, draaide alles al op de pc wereld.

    Dus NIET voor een APPELTJE OF MACJE. Het is echt geen uitvinding van apple.
    Heb ik ook nooit beweerd. Maar om een HP/UX, IBM mainframe of Alpha Dec een PC te noemen?
    grapje? Je kent niet de feiten mac boy. :wink:
    Unix draait al veel langer op workstations die op intel procs draaien. al vele jaren voordat Apple Unix heeft ontdekt. :wink:

    Dat krijg je met die kortzichtige mac fans. :wink:

  17. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door H. Stadman
    Ik blijf nog steeds bij mijn stelling: een mac of pc zijn even goed of even slecht.

    Je hebt mij trouwens nog steeds NIET geantwoord op de vraag waarom intel/amd-microsoft 95% van de markt in handen heeft en apple met nog een paar andere de rest, 5% dus, moet delen!
    Om met het laatste te beginnen: die vraag hoef ik niet eens te beantwoorden.

    Ik zie dat je allerlei argumenten erbij sleept en er weer een Mac vs.Win discussie van probeert te maken. Daar ging het mij helemaal niet om en heb ik helemaal geen trek in.
    Mij ging het erom om te reageren op onwaarheden, onvolkomenheden en vooroordelen over de Mac die hier de kop opstaken.

  18. #43

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark S
    Citaat Oorspronkelijk gepost door H. Stadman
    Ik blijf nog steeds bij mijn stelling: een mac of pc zijn even goed of even slecht.

    Je hebt mij trouwens nog steeds NIET geantwoord op de vraag waarom intel/amd-microsoft 95% van de markt in handen heeft en apple met nog een paar andere de rest, 5% dus, moet delen!
    Om met het laatste te beginnen: die vraag hoef ik niet eens te beantwoorden.

    Ik zie dat je allerlei argumenten erbij sleept en er weer een Mac vs.Win discussie van probeert te maken. Daar ging het mij helemaal niet om en heb ik helemaal geen trek in.
    Mij ging het erom om te reageren op onwaarheden, onvolkomenheden en vooroordelen over de Mac die hier de kop opstaken.
    Tuurlijk niet. als je het niet kunt weerleggen wordt de discussie uit de weg gegaan; typisch mac fans. Wel pc's afkraken waar het maar kan. :wink:

    Alle grafici, designers, cad/cam e.d die GEEN mac gebruiken zijn debielen omdat ze geen mac hebben, kunnen niet designen en hebben er geen verstand van! :wink:

  19. #44

    Standaard

    Tuurlijk niet. als je het niet kunt weerleggen wordt de discussie uit de weg gegaan; typisch mac fans. Wel pc's afkraken waar het maar kan. :wink:

    Alle grafici, designers, cad/cam e.d die GEEN mac gebruiken zijn debielen omdat ze geen mac hebben, kunnen niet designen en hebben er geen verstand van! :wink:
    Als je zo discussies denkt te kunnen voeren ben je toch wel erg kinderachtig bezig. Het lijkt eerder op de vroegere discussies over het verschil tussen Sony en Nintendo. Die kinderen wilde ook zo discussies winnen... en zelfs met een 'wink' geef ik je nog steeds geen voordeel van de twijfel over de intensies van je posts.
    Bekijk de trailer van de eerste Nederlandse superhelden-film: http://www.herocomplex.nl

  20. #45

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark S
    Als je dan toch een mening wilt geven, onderbouw hem dan ook met feiten, ipv zomaar wat uitspraken te doen.

    Een Mac heeft ook gewoon een eject knop hoor.
    En voor de oudere Macs (nieuwe ook trouwens) shortcut nummer 10001 is ook voor eject :wink:
    Kijk, dat er nu in de nieuwste Mac's wel een eject-knop op de CD-ROM drive zit heb ik eigenlijk geen boodschap aan. Eindelijk... zou ik willen zeggen. Dit bewijst maar weer eens dat Mac's vaak ook achter de feiten aan lopen.

    Je zit heus niet vast aan de software, maar als je met 1 proggie al klaar bent qua functionaliteit, waarom dan nog met 4 shareware proggies lopen kloten, zonder de garantie dat ze elkaar niet bijten? En als ze elkaar bijten, wie van de 4 shareware programmeurs moet je dan een schop onder zijn kont geven? Is dat dan de "vrijheid" die je nastreeft?
    Kom op zeg, ik heb hier nog nooit problemen gehad met tooltjes die elkaar in de kont bijten. En ik heb heeeeeel wat tooltjes hier op de PC staan die ik op de Mac nooit zal kunnen krijgen, of waar ik hele dure software voor zou moeten aanschaffen.

    Nog even over de shortcuts, je gaat me toch niet vertellen dat je nog steeds in Photoshop met de muis over de toolbar loopt te navigeren om een tool te selecteren, en dropdown menu's gebruikt om functies aan te roepen?
    Ja, dat vind ik fijner. Shoot me... Ik zie liever wat ik aanklik.

  21. #46

    Standaard

    Het lijkt mij duidelijk:

    Voor zowel PC al Mac valt wat te zeggen en voor beide platforms zijn er ook wel liefhebbers te vinden.

    Ik heb niet zo'n zin een een paginalange welles-nietes discussie in combinatie met een pissingcontest erbij (mijn pc piest al veel langer, jamaar mijn mac piest veel verder )

    Het lijkt mij dat Nathan en Harry erg verguld zijn met hun PC en dat is prima. Ik en Mark S zijn erg blij met onze Mac. Ook goed.

    Ik vond het nodig om Nathan te wijzen op het feit dat zijn mening was gebaseerd op meerendeels achterhaalde ervaringen om zo de TS de kans te geven op basis van valide argumenten een keus te maken. Nu we van beide systemen de voor en nadelen enigzins hebben behandeld kan hij zelf gaan afwegen wat voor hem de doorslag gaat geven.

    De stelling die Harry aanhaalt dat Macs en PC's allebei even slecht zijn kan ik mij ook wel in vinden. Elk systeem en elke harware heeft wel zo zijn makke en er is altijd wel iets dat niet gaat zoals wij het graag zouden willen hebben. [/i]
    --Check out the big brain on Brett!--
    ---------------Jules----------------

    [•]Three Star Trader[••]SafeTrader[•]

  22. #47

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nathan Strik
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark S
    Als je dan toch een mening wilt geven, onderbouw hem dan ook met feiten, ipv zomaar wat uitspraken te doen.

    Een Mac heeft ook gewoon een eject knop hoor.
    En voor de oudere Macs (nieuwe ook trouwens) shortcut nummer 10001 is ook voor eject :wink:
    Kijk, dat er nu in de nieuwste Mac's wel een eject-knop op de CD-ROM drive zit heb ik eigenlijk geen boodschap aan. Eindelijk... zou ik willen zeggen. Dit bewijst maar weer eens dat Mac's vaak ook achter de feiten aan lopen.
    .
    Hebben 4 jaar of zo zo'n knop op het toetsenbord
    Op de CD-ROM drive zelf heeft ie altijd al gezeten, en als de drive veborgen was achter een deurtje werkte het deurtje zelf als knop. Tenzij er gebruik is gemaakt van een slot-loading drive zoals in laptops.

  23. #48

    Standaard

    Harry, nogmaals en tot slot.
    Weer sleep je er van alles bij, loop je de boel te verdraaien en leg je me woorden in de mond die ik niet gebruikt heb.

    Jij stelt dat UNIX afkomstig is uit de PC wereld.
    Ik noemde een paar mainframes op waar UNIX op draait die dateren voordat het fenomeen PC (Personal Computer!) enige opgang zou maken. Mainframes zijn het formaat Amerikaanse koelkasten. Of daar een DEC/Alpha, IBM, Ultra Sparc of Intel CPU in zit maakt geen ene moer uit. Een mainframe van het formaat koelkast is GEEN Personal Computer, ook niet als er een Intel in zit. Vandaar dat ik zei dat je CPU's en OS-en niet klakkeloos aan elkaar kunt verbinden,

    Jouw tirade waarin Mac gebruikers de rest als debielen zou afschilderen is geheel voor jouw eigen rekening. Ik heb al datgene wat jij daar verkondigt nooit beweerd.

    Die marktaandeel vraag heb ik niet beantwoord omdat het deels een retorische vraag is. Je weet het antwoord zelf al. Wat ik er aan kan toevoegen is omdat Apple hardware en OS volledig in eigen hand houdt, er geen marktwerking kan zijn. Het is en blijft een niche-product, en voor de meesten te duur.

    Wat jouw opmerking over Mac prijzen betreft aangaande dat keyboard.
    NOGMAALS, het is een FCP keyboard!!!!. Een gewoon origineel Apple Keyboard kost 29,00.
    Jij hebt mijn vraag ook niet beantwoord over de prijs van een origineel AVID keyboard.


    Het interessert me geen reet of iemand voor een Mac of PC kiest. Ieder moet doen waar ie zich lekker bij voelt en ik heb nooit anders beweerd.
    Ik heb mijn eerste post gebaseerd op de vraag van de topic starter:
    - willen videobewerken.
    - weinig verstand te hebben van computers.

    Dat mijn reactie voor jouw weer aanleiding moet zijn om de zoveelste onzinnige discussie te starten die wederom uit de bocht vliegt..soit.

  24. #49

    Standaard

    Het grote voordeel van Mac is natuurlijk dat je nooit last hebt van virussen, spyware e.d.!

    Ik heb al 5 jaar een iMac zonder Firewall, Virus-scanners/killers, of anti spyware software.
    En ik ben al 3 jaar via de kabel online, nooit een probleem gehad.

    Natuurlijk loopt ook een iMac wel eens vast, het blijft ten slotte en computer.

    Ook ben ik nog nooit iets kwijt geraakt, terwijl ik veel PC bezitters ken die
    door een hard-disk crash alles kwijt waren.

  25. #50

    Standaard

    wow, erg veel reacties zeg, uiteenlopende meningen hier en daar. Ik denk dat ik eerst eens moet kijken hoeveel ik kan sparen binnen een maand of 6/7. Moet de nog wel veel door lezen in de tread.
    Het is allemaal erg interessant en ik leer steeds meer over dingen.

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •