De resultaten 1 tot 23 van 23 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Adframe.php downloaden van locatie castor.hwigroup.com



    Dit venstertje verschijnt om de haverklap als ik op deze site surf. Wegklikken helpt niet. Het heeft iets van doen met de reclamebanners boven aan de site, maar ik heb geen idee hoe ik een eind kan maken aan deze bijzonder irritante pop-ups.

    Volgens mij begon dit probleem nadat ik Avast als virusscanner had geïnstalleerd. Vooralsnog is dit echter de enige site waar ik dit probleem geconstateerd heb.

    Iemand enige suggestie hoe dit probleem is te verhelpen?

  2. #2

    Standaard

    Ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee, ik heb nog nooit eerder van dit probleem gehoord. Welke browser gebruik je?
    Eric van Ballegoie

  3. #3

    Standaard

    Misschien last van spyware !!!

    Heb je ad-aware of een van deze andere anti-spyware programma's op de computer staan (Laat deze dan hun werk 'n keer doen :wink: )
    Heb je geen anti-spyware dan moet je hier Hitmanpro ff downloaden (gratis) en deze je computer een keer laten scannen

    Succes

  4. #4

    Standaard

    -Mijn browser is IE 6

    -Probleem heeft niks te maken met spyware, doet zich alleen op deze site voor en is gerelateerd aan de reclamebanners bovenaan deze site (blijkbaar openen ze niet automatisch en krijg ik vervolgens verzoek tot downloaden van adframe.php).

    -Het feit dat anderen er blijkbaar geen last van hebben, betekent dat het probleem specifiek hier bij mij op de pc zit, ik heb alleen geen idee wat ik er aan kan doen. Naar mijn weten heb ik geen blokkering van de banners ingeschakeld (althans niet bewust).

    -Het is wel zeer ergerlijk. Het valt ook niet te negeren. Telkens als ik op een ander onderwerp klik krijg ik die download pop-up.

  5. #5

    Standaard

    Zou het helpen als je al je history, temp. internet files en cookies een keer verwijderd?

    Eventueel de instellingen van je browser weer keer terugzetten naar default?

  6. #6

    Standaard

    Haal dat vinkje eens weg, waarschijnlijk dat het dan wel stopt.

  7. #7

    Standaard

    Iets anders wat me te binnen schiet: Accepteert jouw browser cookies of heb je hem zodanig ingesteld dat alle cookies geweerd worden?
    Eric van Ballegoie

  8. #8

    Standaard

    Ik denk dat de antivirussoftware de advertenties niet herkent als onschuldige advertenties maar ze behandelt als mogelijk kwaadaardige code, het betreft immers php.

    Het vinkje ontvinken [haha] is dan inderdaad de oplossing, aangezien ik niet geloof dat het hier om kwaadaardige banners gaat. Das meer iets voor op cracksites ofzo.

    Deze kun je dus allowen. Et voila. 't marcheert woar.
    "Ik hoef de gordijnen niet open te doen om te zien dat het regent."

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door 1101
    Deze kun je dus allowen. Et voila. 't marcheert woar.
    [off topic]
    Fantasische tekst! Misschien eens opsturen voor Nederlands Dictee der Nederlansche taal?
    [/off topic]

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Herjan Hakkers
    Citaat Oorspronkelijk gepost door 1101
    Deze kun je dus allowen. Et voila. 't marcheert woar.
    [off topic]
    Fantasische tekst! Misschien eens opsturen voor Nederlands Dictee der Nederlansche taal?
    [/off topic]
    Achja, de verloedering van de Nederlandse taal is al langer dan vandaag een fait accompli.

    En al helemaal op i-netfora.
    "Ik hoef de gordijnen niet open te doen om te zien dat het regent."

  11. #11

    Standaard

    Inmiddels ben ik verlost van de 'bestand downloaden' pop-up, maar heb ik deze er voor in de plaats gekregen:




    Gevalletje van de regen in de drup.

    Als ik Firefox als browser gebruik, heb ik overigens nergens last van.

  12. #12

    Standaard

    Wat denk je waarom ik met Firefox browse... zo heerlijk he 8)
    Maar dat ActiveX probleem moet te verhelpen zijn door even met je instellingen van Inet Explorer te spelen, deze laten geen ActiveX toe nu.

    Edit : Tools, Internet Options, tabblad Security. Hoe heb je daar het level van beveiliging staan voor internet?

  13. #13

    Standaard

    [off-topic]Is het met Firefox mogelijk, wanneer je een nieuwe URL intypt, deze automatisch te laten openen in een nieuwe tab, in plaats van een nieuw venster? Dus zonder rechtermuisknoppen e.d. Dat is eigenlijk de enige reden waarom Firefox niet gebruik, maar Slimbrowser.[/off-topic]

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Herjan Hakkers
    [off-topic]Is het met Firefox mogelijk, wanneer je een nieuwe URL intypt, deze automatisch te laten openen in een nieuwe tab, in plaats van een nieuw venster? Dus zonder rechtermuisknoppen e.d. Dat is eigenlijk de enige reden waarom Firefox niet gebruik, maar Slimbrowser.[/off-topic]
    Volgens mij niet, maar als je even de sneltoets CTRL+T indrukt voordat je de nieuwe URL intikt heb je alvast een lege tab voor je neus.

    Dat lijkt me een kleine moeite toch?

  15. #15

    Standaard

    Elke keer als ik op dvd.nl komt de laatste dagen krijg ik een popup van targetsaver. Wordt helemaal chagerijnig van die adware en spyware.

    Ligt het nou wel of niet aan dvd.nl?
    Marantz NR1501
    PS3
    Humax 5050C
    Popcorn Hour C200 (met LG104 BR)
    Mordaunt Short Premiere 5.1 speakers
    Panasonic 42G10

  16. #16

    Standaard

    Ik krijg geen pop-up en volgens is de redactie tegen dit soort reclame, dus ik verwacht niet dat het door deze site komt.

  17. #17

    Standaard

    Gelukkig.
    Dan moet ik een lek in mn pc gaan zoeken. Net gebeurde het overigens niet. Eerlijk gezegd vind ik dit soort dingen erger dan Spam. en zouden ze hier tegen moeten optreden


    Of toch maar vaker mozilla ipv explorer opstarten
    Marantz NR1501
    PS3
    Humax 5050C
    Popcorn Hour C200 (met LG104 BR)
    Mordaunt Short Premiere 5.1 speakers
    Panasonic 42G10

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door basset
    Gelukkig.
    Dan moet ik een lek in mn pc gaan zoeken. Net gebeurde het overigens niet. Eerlijk gezegd vind ik dit soort dingen erger dan Spam. en zouden ze hier tegen moeten optreden


    Of toch maar vaker mozilla ipv explorer opstarten
    Even voor alle duidelijkheid: DVD.nl plaatst GEEN SPYWARE op je PC! Ad-Ware en Spyware zijn inderdaad een grote plaag, maar wij hebben daar niets mee van doen. De problemen die jij nu hebt lijken toch echt aan jóuw PC te liggen, getuige het feit dat er verder (vrijwel) niemand last van heeft.

    Ik heb hier overigens continu Webroot's Spy Sweeper op de achtergrond draaien. Dit is één van de betere spyware programma's en ik heb nooit problemen of waarschuwingen als ik op DVD.nl kom.
    Eric van Ballegoie

  19. #19

    Standaard

    Sorry als ik de indruk gaf dat ik dvd.nl beschuldigde hiervan. Dat deet ik niet, het was gewoon toeval dat die popups kwamen net toen ik dvd.nl opende. Ik had het nu ook op Fok.nl

    Wel raar overigens. Spybot en adware allebei draaien en toch komt ie er steeds op. Ik moet hem elke keer met ad aware of spybot weghalen. De immunize van spybot werkt schijnbaar niet zo goed.
    Marantz NR1501
    PS3
    Humax 5050C
    Popcorn Hour C200 (met LG104 BR)
    Mordaunt Short Premiere 5.1 speakers
    Panasonic 42G10

  20. #20

    Standaard

    Ik heb ook een spyware programma op mijn pc gehad die volgens Ad Aware telkens verwijderd werd, maar als ik de computer opnieuw opstartte, was het gewoon weer terug. Sommige zijn erg vasthoudend en moeilijk te verwijderen.
    Misschien dat systeemherstel uitkomst kan bieden.

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel den Haan
    Ik heb ook een spyware programma op mijn pc gehad die volgens Ad Aware telkens verwijderd werd, maar als ik de computer opnieuw opstartte, was het gewoon weer terug. Sommige zijn erg vasthoudend en moeilijk te verwijderen.
    Misschien dat systeemherstel uitkomst kan bieden.
    Misschien ook wel even handig om te vermelden dat je bij het scannen naar spyware beter je systeem in Veilige Modus kunt opstarten. (F8 drukken voordat Windows begint met starten)

    Ook is het handig om naast Ad Aware ook bijvoorbeeld Spybot S&D te hebben draaien.

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nathan Strik
    Ook is het handig om naast Ad Aware ook bijvoorbeeld Spybot S&D te hebben draaien.
    Volgens een Webwereld onderzoek aangaande antispywareproducten presteren deze twee programma's maar middelmatig en is momenteel Windows AntiSpyware het meest effectieve gratis antispyware programma. Het is maar dat je het weet.

    Mijn eerder genoemde problemen lijken overigens inmiddels allemaal opgelost, dus van mij mag deze thread gesloten worden.

  23. #23

    Standaard

    Laten we on-topic blijven. Hoe interessant ook, het bespreken van Anti-Spyware pakketten hoort hier niet thuis.
    Eric van Ballegoie

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •