Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 29 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard nieuwe releases Columbia

    Afgelopen week het nieuwe DVD extra magazine van Columbia Tristar ontvangen.

    Mij viel op dat van de 23 nieuwe releases die ze aanprijzen achterin het blad maar liefst 7 stuks een dolby 2.0 track hebben en 9 stuks zelfs gewoon mono geluid!!

    Is dit de toekomst van DVD?
    Panic, chaos & disorder...my work here is done!

  2. #2

    Standaard

    Mag het toch niet hopen.

  3. #3

    Standaard

    Niet dat het films zijn die ik in mijn collectie wil hebben maar toch, het viel me gewoon op.

    Als het beeld net zo bagger is?!?
    Panic, chaos & disorder...my work here is done!

  4. #4

    Standaard Re: nieuwe releases Columbia

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Felix the Cat
    Mij viel op dat van de 23 nieuwe releases die ze aanprijzen achterin het blad maar liefst 7 stuks een dolby 2.0 track hebben en 9 stuks zelfs gewoon mono geluid!!
    Ik heb het blad niet gezien. Maar Columbia Tristar kennende, gaat het hier waarschijnlijk om oude films die gewoon zijn voorzien van het originele geluidsformaat.... Daar is dus niks mis mee...

    Daarnaast kan ik vermelden dat dit absoluut los staat van de beeldkwaliteit... Ik heb zelf meerdere oude films van deze producent in mijn collectie en moet zeggen dat ik er over het algemeen erg tevreden over ben...

  5. #5

    Standaard

    Het zijn inderdaad wel oude films denk ik, de meeste ken ik niet eens...maar mono geluid??

    Ik weet niet eens of mijn versterker daar nog mee om kan gaan
    Panic, chaos & disorder...my work here is done!

  6. #6

    Standaard

    Ja maar een beetje updaten kan volgens mij toch geen kwaad.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Felix the Cat
    Het zijn inderdaad wel oude films denk ik, de meeste ken ik niet eens...maar mono geluid??
    Ik weet niet eens of mijn versterker daar nog mee om kan gaan
    Geen probleem voor Hometheaters hoor... De meeste mono-films staan als DD 2.0 op de schijf en worden daardoor netjes via de 2 frontspeakers weergegeven.
    Soms komt het voor dat het geluid als DD 1.0 op de DVD staat... in dat geval hoor je het geluid via de centerspeaker...

  8. #8

    Standaard

    Lijkt mij ook wel ja, ik wou al niet eens videobanden hebben met mono geluid!
    Panic, chaos & disorder...my work here is done!

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dunky
    Ja maar een beetje updaten kan volgens mij toch geen kwaad.
    Dit gebeurt ook regelmatig met grote klassiekers...
    Voorbeelden hiervan zijn; Lawrence of Arabia, The Guns of Navarone en The Bridge over the River Kwai... Stuk voor stuk Columbia Tristar oudjes die zowel in beeld en geluid zijn opgeknapt... Allemaal voorzien van een DD 5.1 track...

  10. #10

    Standaard

    Anyway, ik vroeg me gewoon af of er veel mensen zijn die voor dit soort films diep in de beurs tasten (al zal de prijs wel lager zijn dan de meeste nieuwe releases)...zullen wel films voor de liefhebbers zijn want je apparatuur zal niet tot het uiterste getest worden
    Panic, chaos & disorder...my work here is done!

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Felix the Cat
    ik vroeg me gewoon af of er veel mensen zijn die voor dit soort films diep in de beurs tasten (al zal de prijs wel lager zijn dan de meeste nieuwe releases)
    Yep... Ik betaal voor dit soort mono-misbaksels regelmatig 30 eurootjes of meer...

  12. #12
    Anonymous
    Guest

    Standaard

    Zoals Mad Max bijvoorbeeld, dat geluid was gewoon niet 5.1
    te krijgen !

  13. #13

  14. #14
    Anonymous
    Guest

    Standaard

    Regio 1 wel ? Vaaaaaaag ik dacht juist dat de geluidstracks te oud
    waren om er iets van te bakken, dit is dus pure onzin !

  15. #15

    Standaard MadMax SE R1

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Paul Hauer
    Regio 1 wel ? Vaaaaaaag ik dacht juist dat de geluidstracks te oud
    waren om er iets van te bakken, dit is dus pure onzin !

    Ik heb speciaal op de Regio 1 versie van MadMax SE zitten wachten omdat de Nieuwe regio 2 versie shit is

    Mad Max SE R1


    English (Original Australian Dialogue) - Dolby Digital (5.1) brand new remix

    Dolby Digital (2.0) Mono: English (Original Australian Dialogue)

    Regio 1 Rulez......
    Born in Lust turn to Dust , Born in Sin come on In.

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Paul Hauer
    ik dacht juist dat de geluidstracks te oud waren om er iets van te bakken, dit is dus pure onzin !
    Yep... Ik heb The Wizard of Oz (Warner) uit 1939.... met DD 5.1 geluid

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Felix the Cat
    Anyway, ik vroeg me gewoon af of er veel mensen zijn die voor dit soort films diep in de beurs tasten (al zal de prijs wel lager zijn dan de meeste nieuwe releases)...zullen wel films voor de liefhebbers zijn want je apparatuur zal niet tot het uiterste getest worden
    Ik denk dat ik een paar honderd DVD's heb met een 1.0 of 2.0 monotrack . Ik ben in de eerste plaats filmliefhebber en prefereer zelfs een monotrack als dat origineel ook zo was.
    When once asked to name his favorite directors, Orson Welles cited "The old masters . . . By which I mean John Ford, John Ford and John Ford."

    A Collection Of Oldies But Goldies

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hitch_fan
    Ik ben in de eerste plaats filmliefhebber en prefereer zelfs een monotrack als dat origineel ook zo was.
    En zo "hoort" het...

  19. #19

    Standaard

    Wat is dit een gelul!
    Een film die orgineel in mono is wil ik mono!
    Vous au moins, vous ne risquez pas d'être un légume, puisque même un artichaut a du cœur... [Amélie Poulain]

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Martin van Tuijl
    Wat is dit een gelul!
    Een film die orgineel in mono is wil ik mono!
    En een film die origineel veel filmgrain en krasjes heeft zeker ook?

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edwin V
    En een film die origineel veel filmgrain en krasjes heeft zeker ook?
    Een film heeft origineel geen krasjes of een filmmaker moet een bepaald effect willen bereiken. De mate van filmgrain is afhankelijk van het soort film dat wordt gebruikt en hoort zelfs bij film - het is geen video.

    Ik wil graag een originele geluidstrack net zoals ik graag het originele aspect ratio van een film wil zien. Bijna iedereen roept moord en brand als een film niet het juiste beeldformaat heeft maar het remixen van een monotrack naar DD5.1 (vaak zonder bemoeienis van de regisseur die meestal al dood is) schijnt vreemd genoeg niemand te deren .
    When once asked to name his favorite directors, Orson Welles cited "The old masters . . . By which I mean John Ford, John Ford and John Ford."

    A Collection Of Oldies But Goldies

  22. #22

    Standaard

    Inderdaad; eind jaren ´60 was het updaten van mono-muziek naar stereo ook even "in", waardoor klassieke albums als Pet Sounds (Beach Boys) en bepaalde Beatles-titels ook in stereo werden uitgebracht. Recente collector´s editions van deze albums zijn echter gewoon weer in de originele monotrack, zoals het hoort.

    Het updaten van mono naar DD5.1 is hetzelfde als het inkleuren van een zwartwit-film.
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  23. #23

    Standaard

    Waren er vroeger dan al DD5.1 en stereo tracks? Naar mijn mening is dit puur het verbeteren van de kwaliteit (technisch) van de film, doordat er nu meer mogelijkheden zijn. En als ik een mono track zou horen, krijg ik die vanuit een box (links of rechts, ipv recht vooruit) wat dus zeer irritant is. Als ze van een mono een stereo maken lijkt mij dus geen probleem. Een 5.1 wel, want dan worden de gelueidseffecten dus achteraf door "leken" veranderd, waardoor de beleving anders wordt dan de regiseur bedoeld heeft.

    Beeldformaten worden ook nooit "breder" gemaakt dan ze ooit bedoeld zijn, alleen digitaal opgepoetst, zodat ze weer scherp en fris zijn. Of er wordt juist in geknipt, zodat ze beter passen op een breedbeeld of (nog erger) een 4:3 schermpje. Dit is wél erg slecht naar mijn mening.

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey
    Inderdaad; eind jaren ´60 was het updaten van mono-muziek naar stereo ook even "in", waardoor klassieke albums als Pet Sounds (Beach Boys) en bepaalde Beatles-titels ook in stereo werden uitgebracht. Recente collector´s editions van deze albums zijn echter gewoon weer in de originele monotrack, zoals het hoort.

    Het updaten van mono naar DD5.1 is hetzelfde als het inkleuren van een zwartwit-film.
    Pet Sounds is pas sinds 1996 in een echte, door Brian Wilson goedgekeurde, stereo remix verkrijgbaar. Er werd zelfs een fantastische boxset aan gewijd. Alle Beach Boys platen tot en met Pet Sounds werden door Brian Wilson in mono gemixt. LP's werden voordien ook als 'Duophonic' uitgebracht maar dat was geen echte stereo mix. Na Pet Sounds zijn alle platen in stereo uitgebracht. Op de meest recente single cd uitgave van Pet Sounds staat zowel de originele mono mix als de nieuwe stereo remix. Als groot Beach Boys fan (200+ cd's) moest dit me even van het hart .

    Beatles - volgens mij zijn alle LP's na Beatles For Sale gelijktijdig in zowel een originele mono als originele stereo mix uitgebracht.

    Dit alles terzijde. Punt is dat dit gebeurde met toestemming en medewerking van de artiesten. Bij oude films is dit vaak niet meer mogelijk en krijg je een 5.1 track die de bedoeling van de regisseur geweld aan kan doen. Een voorbeeld is Vertigo. De gerestaureerde versie van Vertigo heeft een 5.1 track gekregen waarbij diverse geluiden zijn toegevoegd die origineel niet in de monomix te horen waren. Zo is de scene in het bos origineel zonder bosgeluiden terwijl in de 5.1 mix er opeens allerlei vogels te horen zijn . Hitchcock wilde juist dat deze scene stil zou zijn ...
    When once asked to name his favorite directors, Orson Welles cited "The old masters . . . By which I mean John Ford, John Ford and John Ford."

    A Collection Of Oldies But Goldies

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edwin V
    En een film die origineel veel filmgrain en krasjes heeft zeker ook?
    Ja, als het zo hoort wil ik krasjes, denk aan Citizen Kane. In het begin had de "newsreel" krasjes... ook al in de originele versie. Ik heb de bijgewerkte DVD en die is inderdaad prachtig, op dat stuk na, maar dat hoort zo.
    Een wat recenter voorbeeld zijn de films Se7en, The Game en Fight Club. Die hebben allemaal stukjes erin met meer of mindere krassen, vlekjes en strepen, maar dit is dus ook weer zo bedoeld door de regisseur.

    Dus zodra de regisseur erachter staat maakt het mij niet uit...

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •