De resultaten 1 tot 16 van 16 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard The Shining (1980) verschillende versies?

    Ik heb gisteren de DVD van the Shining met Jack Nicholson gekeken. Deze duurde 115 minuten. Nu had ik net toevallig mijn ex-rental van dezelfde film in de vingers en zag ik in een flits op de videoband 137 minuten staan...? Stom van me, ik heb de videoband nooit gekeken, alleen even getest, omdat hij al zo oud is.

    Ik ga dus maar even zo snel mogelijk kijken, ik ben wel erg benieuwd naar de 22 minuten die ik nog nooit heb gezien. Weet iemand of het de moeite waard is en waarom mijn DVD maar 115 minuten duurt?

    PS off-topic:
    Ik heb in Overige Discussies een topic geopened over het verzamelen van oude videobanden als curiosa, ik ben namelijk wel benieuwd of er nog meer mensen zijn die dit doen of hebben gedaan:
    http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=32302

  2. #2

    Standaard

    De regio 1 DVD-uitgave bevat ook de langere versie. DVDBeaver zegt het volgende:

    "Okay. My research tells me that there are at least 4 versions of this film.
    - The original theatrical release version at 146 minutes.
    - U.S. theatrical release and R1 DVD - 144 minutes.
    - International theatrical release - 119 minutes (After the film's US release garnered mixed reviews and disappointing box-office, Kubrick cut a further 25 minutes from the film. With a few exceptions - a National Film Theatre screening, an ITV showing in the early 1990s - all non-American versions of the film will conform to this cut).
    - International PAL video version (including R2/R4 DVD) - 114 mins.

    These cut versions were personally edited and approved by Stanley Kubrick himself - indeed, he apparently favors the shorter cut now AFTER critics reviews. Personally, I don't like adjusting your 'art' to appeal to critical comments and am glad the longer one is still available on Region 1 DVD. The 146-minute version seems to have vanished for good. I believe it had an alternate ending."

  3. #3

    Standaard

    Maar die van mij duurt 137 minuten? Of heeft dat misschien met PAL en NTSC te maken?

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hillebrinkie
    Maar die van mij duurt 137 minuten? Of heeft dat misschien met PAL en NTSC te maken?
    Dat heeft denk ik met PAL speedup te maken ja. Video wordt met 24 fps opgenomen en PAL speelt met 25 fps af, wat dus een versnelling van 4% betekent. Als je dan de versie van 144 minuten pakt kom je met PAL op ongeveer 138 minuten uit.

  5. #5

    Standaard

    Ok bedankt! Ik ben benieuwd... Vooral naar [spoiler:df2cbb6f7e]een scene waarin skeletten aan een tafel zouden zitten met champagne. Ik ben beniewd hoe ze dit gedaan hebben...[/spoiler:df2cbb6f7e]

  6. #6

    Standaard

    Wat ik me kan herinneren is dat de vermelde speelduur op de huurvideo niet klopt en dat de film gewoon 114 minuten duurt.
    Mag ik vragen waar je vandaan haalt dat er [spoiler:7d40538402]skeletten aan een tafel zouden zitten met champagne[/spoiler:7d40538402]?

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jolling
    Wat ik me kan herinneren is dat de vermelde speelduur op de huurvideo niet klopt en dat de film gewoon 114 minuten duurt.
    Damn dat zou wel jammer zijn... Je kunt de verschillen hier zien:http://www.imdb.com/title/tt0081505/alternateversions

  8. #8

    Standaard

    Het is inderdaad de gewone versie die op mijn videoband staat, dus niet de langere versie. Word ik even lekker gemaakt door de tekst op die videoband (137 min.)

    Heeft iemand hier trouwens wel eens de "Redrum: The Shining II" uitbreiding gespeeld voor Duke Nukem 3D? Het is natuurlijk nu wel gedateerd, maar ik vind het nog steeds een heel knap gemaakt level:


  9. #9

    Standaard

    vind je zo'n dingen niet snel op imdb.com?

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hillebrinkie

    Heeft iemand hier trouwens wel eens de "Redrum: The Shining II" uitbreiding gespeeld voor Duke Nukem 3D? Het is natuurlijk nu wel gedateerd, maar ik vind het nog steeds een heel knap gemaakt level:

    Ik heb dit nooit gespeeld, en ik zie het nu ook pas voor het eerst, maar het ziet er voor zo'n oud spel zeker mooi uit!
    Mijn DVD Collectie!

    "Hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies" - Andy Dufresne

  11. #11

    Standaard

    Het is een uitbreiding, gemaakt door een fan. Je kunt hem hier (is legaal, gesteld dat je Duke Nukem 3D hebt, anders werkt hij ook niet) downloaden: http://www.unrealaudio.net/theshining2/download.htm. Ook staan er nog wat andere links met leuke foto's en informatie, bijvoorbeeld van het hotel waar de film is gefilmd.

  12. #12

    Standaard

    Leuke site, dankjewel!
    Mijn DVD Collectie!

    "Hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies" - Andy Dufresne

  13. #13

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark_vdH
    Hier heb je een nog kortere cut van de film:

    http://www.angryalien.com/0504/shiningbunnies.html
    Hehe, ja die ken ik, die is er ook van The Exorcist en andere. :P
    Mijn DVD Collectie!

    "Hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies" - Andy Dufresne

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jolling
    Mag ik vragen waar je vandaan haalt dat er [spoiler:0d490358fa]skeletten aan een tafel zouden zitten met champagne[/spoiler:0d490358fa]?
    Omdat dat te zien is op de (lange) r1 DVD (toevallig 1 van de eerste die ik in 1999 aanschafte)

  16. #16

    Standaard

    Ja ik ga binnenkort zeker de regio 1 versie bestellen, ben heel erg benieuwd. Wat een geweldige, aparte sfeer heeft die film, heerlijk.

    En die nog kortere versie met de bunnies is echt meesterlijk, ik heb me kapot gelachen

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •