Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 39 worden weergegeven.
  1. #1
    Glorious Member
    Registratie datum
    Mar 2002
    Woonplaats
    somewhere in time

    Standaard Alain Resnais box (A-Film)

    Deze box van A-Film bevat de films Hiroshima Mon Amour, Nuit et Brouillard en Muriel ou le Temps d’un Retour van regisseur Alain Resnais. De box heeft in de winkel een erg aangename prijs (tussen de 25 en 30 euro) en mede daardoor is dit wellicht een leuke aanschaf. Ik weet van Hiroshima Mon Amour en Nuit et Brouillard (a.k.a. Night and Fog) dat er ook kwalitatief goede Criterion Collection releases van zijn, maar die zijn natuurlijk een stuk duurder dan deze set. Ik weet echter niets van de kwaliteit van beeld en geluid en eventuele extra's.

    Heeft iemand deze set en kan die meer vertellen over de specs, extra's, (optionele) ondertiteling etc?
    "Fred, it's not quite dark enough, I can still see something"


  2. #2

    Standaard

    Van Hiroshima mon Amour en Nuit et Brouillard heb ik de Criterion uitgaves al, maar in Muriel ou le Temps d’un Retour heb ik zeker interesse. Volgens mij zijn de films alleen niet los verkrijgbaar.

    Misschien iemand die interesse heeft in R2 NL uitgaves van Hiroshima mon Amour en Nuit et Brouillard?

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Knack magazine
    Extra's. Het bonusmateriaal blijft helaas beperkt tot trailers van Hiroshima en Muriel, terwijl de Franse importedities van deze films ook de andere belangrijke kortfilms van Resnais bevatten.

  4. #4

    Standaard

    Ik zag hem vanavond staan bij MM Zwolle. Aan de ene kant heb ik zoiets van "interessant, en zeker voor die relatief lage prijs" maar anderzijds hou ik ook de Criterion-edities in gedachte. Hmm... nog maar ff over nadenken.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Ik zag hem vanavond staan bij MM Zwolle. Aan de ene kant heb ik zoiets van "interessant, en zeker voor die relatief lage prijs" maar anderzijds hou ik ook de Criterion-edities in gedachte. Hmm... nog maar ff over nadenken.
    Kun je misschien vertellen wat voor boxje het is? Zijn het drie keepcases in een boxje of een soort digipak?

    Als het drie keepcases zijn, ga ik het boxje denk ik kopen en Hiroshima Mon Amour en Nuit et Brouillard hier proberen kwijt te raken.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Prekip
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Ik zag hem vanavond staan bij MM Zwolle. Aan de ene kant heb ik zoiets van "interessant, en zeker voor die relatief lage prijs" maar anderzijds hou ik ook de Criterion-edities in gedachte. Hmm... nog maar ff over nadenken.
    Kun je misschien vertellen wat voor boxje het is? Zijn het drie keepcases in een boxje of een soort digipak?

    Als het drie keepcases zijn, ga ik het boxje denk ik kopen en Hiroshima Mon Amour en Nuit et Brouillard hier proberen kwijt te raken.
    Helaas. Het was een digipack.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Helaas. Het was een digipack.
    OK, jammer... Toch bedankt voor de info!

  8. #8

    Standaard

    Voor de Resnais fans, ik lees net op HTFforum dat Last Year at Marienbad in de week van 15 mei uitgebracht wordt door Optimum (UK).

    Deze meesterlijke film was tot nu toe niet verkrijgbaar op DVD (de R1 is enorm OOP), dus dit is uitstekend nieuws!

    edit: al te pre-orderen op Play.com, voor 14,99 pond.

  9. #9

    Standaard

    Ik heb het boxje van A-Film toch maar gekocht. Ik zal binnenkort wel even laten weten wat ik van beeld en geluid vindt. Wat ik in ieder geval al wel zag is dat er wel degelijk 'echte' extra's aanwezig zijn: Hiroshima mon Amour bevat een documentaire van 30 minuten (Hiroshima ou le temps d'un retour) en ook bij Muriel ou le Temps d’un Retour zit een kleine docu.

  10. #10
    Glorious Member
    Registratie datum
    Mar 2002
    Woonplaats
    somewhere in time

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Ik heb het boxje van A-Film toch maar gekocht. Ik zal binnenkort wel even laten weten wat ik van beeld en geluid vindt. Wat ik in ieder geval al wel zag is dat er wel degelijk 'echte' extra's aanwezig zijn: Hiroshima mon Amour bevat een documentaire van 30 minuten (Hiroshima ou le temps d'un retour) en ook bij Muriel ou le Temps d’un Retour zit een kleine docu.
    Dat klinkt in ieder geval al heel positief. Ik ben erg benieuwd naar de beeld en geluidskwaliteit. Zeker als ik de vergelijking zie op DVD Beaver van Nuit Et Brouillard. Vooral de kleurenbeelden zien er op de Criterion echt geweldig uit, terwijl de Warnerversie echt schrikbarend slecht is. Ik kijk vol verwachting uit naar je bevindingen!
    "Fred, it's not quite dark enough, I can still see something"


  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Eddy
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Ik heb het boxje van A-Film toch maar gekocht. Ik zal binnenkort wel even laten weten wat ik van beeld en geluid vindt. Wat ik in ieder geval al wel zag is dat er wel degelijk 'echte' extra's aanwezig zijn: Hiroshima mon Amour bevat een documentaire van 30 minuten (Hiroshima ou le temps d'un retour) en ook bij Muriel ou le Temps d’un Retour zit een kleine docu.
    Dat klinkt in ieder geval al heel positief. Ik ben erg benieuwd naar de beeld en geluidskwaliteit. Zeker als ik de vergelijking zie op DVD Beaver van Nuit Et Brouillard. Vooral de kleurenbeelden zien er op de Criterion echt geweldig uit, terwijl de Warnerversie echt schrikbarend slecht is. Ik kijk vol verwachting uit naar je bevindingen!
    Ik heb Nuit Et Brouillard inmiddels bekeken (ongelovelijk indringende productie trouwens!) en o.b.v. de vergelijking op DVD Beaver kan ik zeggen dat ie duidelijk beter is dan de Warner, maar dat ik niet zeker weet of ie compleet het niveau van de Criterion haalt. Qua kleur 'matcht' ie met wat je in de screenshots van de Criterion ziet maar de print bevat af en toe nog wel wat vuil. Ook kan ik niet helemaal vaststellen of de scherpte identiek is.

    Maar goed: het feit DAT ik niet precies kan zeggen of ie zo goed is als de Criterion is misschien al een goed teken. :wink:

    Ik heb ff snel een screenshot gemaakt met een vergelijking ervan met screenshots van DVD Beaver. See for yourselves: de bovenste is de Warner, de tweede de Criterion en de derde die van A-Film.





    EDIT: nu ik ze zo bekijk denk ik toch dat de A-Film minder scherp is als de Criterion. Ik heb nog even met het shot zitten spelen, maar het gebrek aan detail in het screenshot is representatief voor hoe het er uit ziet.

    Oh ja: de menu's van de A-Film-dvds zijn zeer fraai. Misschien nog wel mooier dan die van Criterion. Wel jammer is dat er bij Nuit Et Brouillard geen aparte sceneselectie- of ondertitelingselectie-schermen zijn (de ondertiteling is trouwens wel uit te schakelen).

  12. #12
    Glorious Member
    Registratie datum
    Mar 2002
    Woonplaats
    somewhere in time

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    ...Ik heb ff snel een screenshot gemaakt met een vergelijking ervan met screenshots van DVD Beaver...
    Bedankt voor de supersnelle en vooral ook duidelijke reactie met illustraties en al! De kwaliteit ziet er inderdaad zeer redelijk uit en is in vergelijking met de Amerikaanse Warner erg goed. De Criterion lijkt inderdaad net nog even scherper te zijn.
    Ik wacht nog even je mening af ten aanzien van Hiroshima Mon Amour, maar ik denk er na aanleiding van deze vergelijking al sterk over om deze box aan te schaffen. In ieder geval zit er dan ook nog een derde film van Resnais, Muriel ou le Temps d’un Retour, erbij. Dat is natuurlijk ook een groot voordeel.
    "Fred, it's not quite dark enough, I can still see something"


  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Prekip
    Voor de Resnais fans, ik lees net op HTFforum dat Last Year at Marienbad in de week van 15 mei uitgebracht wordt door Optimum (UK).

    Deze meesterlijke film was tot nu toe niet verkrijgbaar op DVD (de R1 is enorm OOP), dus dit is uitstekend nieuws!

    edit: al te pre-orderen op Play.com, voor 14,99 pond.
    ooowww....dat is goed nieuws....echt geweldige film idd
    "Time for power draw near."

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Eddy
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    ...Ik heb ff snel een screenshot gemaakt met een vergelijking ervan met screenshots van DVD Beaver...
    Bedankt voor de supersnelle en vooral ook duidelijke reactie met illustraties en al! De kwaliteit ziet er inderdaad zeer redelijk uit en is in vergelijking met de Amerikaanse Warner erg goed. De Criterion lijkt inderdaad net nog even scherper te zijn.
    Ik wacht nog even je mening af ten aanzien van Hiroshima Mon Amour, maar ik denk er na aanleiding van deze vergelijking al sterk over om deze box aan te schaffen. In ieder geval zit er dan ook nog een derde film van Resnais, Muriel ou le Temps d’un Retour, erbij. Dat is natuurlijk ook een groot voordeel.
    Het beeld van de Criterion lijkt me toch duidelijk scherper, en de kleuren zien er ook natuurlijker uit (moeilijk te beoordelen aan de hand van één screenshot natuurlijk, maargoed). Ik twijfel nog steeds een beetje. Omdat ik wel een fan ben van Resnais en ik Muriel ou le Temps d’un Retour erg graag in mijn collectie zou hebben, schaf ik deze box misschien toch maar aan naast de Criterions.

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Eddy
    Ik wacht nog even je mening af ten aanzien van Hiroshima Mon Amour, maar ik denk er na aanleiding van deze vergelijking al sterk over om deze box aan te schaffen. In ieder geval zit er dan ook nog een derde film van Resnais, Muriel ou le Temps d’un Retour, erbij. Dat is natuurlijk ook een groot voordeel.
    M'n oordeel over alle films volgt waarschijnlijk nog later dit weekend, misschien ook met screenshots.

    Ja, ik heb er ook lang over zitten denken om voor de Criterions te gaan maar het prijsverschil is wel zo enorm dat ik toch maar de meest 'zuinige' keus gemaakt heb. Mochten de films me bevallen en ik op een gegeven moment toch de Criterions willen hebben dan raak ik deze set ook wel weer kwijt. :wink:

  16. #16

    Standaard

    Ik heb Hiroshima Mon Amour inmiddels bekeken. Heel indrukwekkende en haast hypnotiserend mooie film. Boeiend verteld verhaal ook met veel mooi, suggestief beeldgebruik. Je ziet aan deze film hoe filmmakers als Friedkin, Scorsese en Coppola erdoor geinspireerd moeten zijn, want echt een heel arsenaal aan door hen gebruikte technieken zijn in deze (veel vroegere) film terug te vinden. Het was een beetje een blinde aankoop deze set, maar na 2 van de 3 films bekeken te hebben ben ik er al erg content mee. Het belang van Resnais werk begint me meer en meer duidelijk te worden.

    Wat betreft de kwaliteit van de transfer: daar ben ik ook tevreden over. De print is netjes met relatief weinig beschadigingen of vuiltjes en een prima dosis scherpte. Vooral als ik de close-ups bekijk dan valt dat laatste op. Bij gebrek aan screenshots heb ik geen idee hoe het beeld zich verhoudt tot de Criterion, maar ik kan me niet voorstellen dat die spectaculair beter zal zijn als die van de A-Film-versie.

  17. #17
    Glorious Member
    Registratie datum
    Mar 2002
    Woonplaats
    somewhere in time

    Standaard

    Dat klinkt erg goed. Ik denk dat ik in de loop van de week deze box ook maar ga halen. Drie films voor 25 euro is geen geld en zeker in het geval van deze drie films. Richard, bedankt voor je reactie!

    Wat de Criterion betreft, die heeft ook enkele beschadigingen zoals te zien is op DVD Beaver.
    "Fred, it's not quite dark enough, I can still see something"


  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Eddy
    Dat klinkt erg goed. Ik denk dat ik in de loop van de week deze box ook maar ga halen. Drie films voor 25 euro is geen geld en zeker in het geval van deze drie films. Richard, bedankt voor je reactie!

    Wat de Criterion betreft, die heeft ook enkele beschadigingen zoals te zien is op DVD Beaver.
    Ik had niet gezien dat ze bij DVD Beaver ook screenshots hadden van deze film. Toch maar eens een vergelijking gemaakt daarom: de bovenste is de Criterion en de onderste die van A-Film.




    De Criterion lijkt me toch beter. Alhoewel het me bij het bekijken op een tv niet opviel is er toch een duidelijk verschil in scherpte.

    EDIT: het valt me nu trouwens op dat vooral de Criterion (links en onder) en in mindere mate de A-Film (boven) te maken hebben met cropping. Ik heb er in het geval van die laatste een beetje mee zitten spelen maar zoals het op de screenshot te zien is is representatief voor in ieder geval dit shot.

  19. #19
    Glorious Member
    Registratie datum
    Mar 2002
    Woonplaats
    somewhere in time

    Standaard

    Ik heb de box ook al weer een tijdje in huis en ik ben er zeer blij mee. Ik heb nu twee van de drie films gezien en ik was zeer onder de indruk. Van Hiroshima Mon Amour heb ik inmiddels ook de zeer interessante en boeiende documentaire (30 minuten) gezien. Ik moet Muriel nog zien, maar deze box kan voor mij nu al niet meer kapot.
    De kwaliteit is, zoals Richard al aangaf, prima. Een erg goede zaak dat deze films nu ook in Nederland zijn uitgebracht (en dan ook nog voor een zeer aantrekkelijke prijs!).
    "Fred, it's not quite dark enough, I can still see something"


  20. #20

    Standaard

    Kunnen jullie me ook laten weten wat jullie van Muriel vonden? Ik ben er nog steeds niet uit of ik hem ga aanschaffen. (het is ook al zo'n dure Criterion-maand )

  21. #21

    Standaard

    Ik heb de box eergisteren binnengekregen en gelijk hiroshima, de bijbehorende documentaire en nuit et brouillard gekeken. De digipack zelf, de menu's en de beeld- en geluidskwaliteit zijn erg goed verzorgd. Het is echt een feest om de goeie films (hoewel ze niet voor iedereen weggelegd zijn) op deze manier te bekijken! Als je twijfelt zou ik zeker de gok wagen (voor nog geen €30,-) om ze op je gemak te bekijken. Ik ben er in ieder geval heel erg blij mee. Nu nog wachten op L'année derniere a Marienbad in mei!

  22. #22

    Standaard

    Ik heb een poging gedaan om Muriel te bekijken, maar ik kwam (wegens tijdgebrek) niet verder dan 20 minuten ofzo. Wat ik zag boeide nog niet echt heel erg, maar daar wil ik zeker nog geen conclusies uit trekken. De beeldkwaliteit van deze dvd was in ieder geval ook heel netjes. Bij alle drie kan dat denk ik wel beter maar niet heel veel beter. :wink:

  23. #23

    Standaard

    Kan je niet een aantal screens nemen voor de Beaver, Richard? Ik heb het vermoeden dat meneer Tooze dat erg op prijs zou stellen.

  24. #24
    Glorious Member
    Registratie datum
    Mar 2002
    Woonplaats
    somewhere in time

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Prekip
    Voor de Resnais fans, ik lees net op HTFforum dat Last Year at Marienbad in de week van 15 mei uitgebracht wordt door Optimum (UK).

    Deze meesterlijke film was tot nu toe niet verkrijgbaar op DVD (de R1 is enorm OOP), dus dit is uitstekend nieuws!

    edit: al te pre-orderen op Play.com, voor 14,99 pond.
    Ik zag net de vergelijking van Last Year at Marienbad op DVD Beaver en hoewel de kwaliteit van beeld er goed uitziet blijken de ondertitels niet uitzetbaar. Erg jammer...
    "Fred, it's not quite dark enough, I can still see something"


  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kars
    Kan je niet een aantal screens nemen voor de Beaver, Richard? Ik heb het vermoeden dat meneer Tooze dat erg op prijs zou stellen.
    Het staat nog steeds in mijn planning. :wink:

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •