De resultaten 1 tot 7 van 7 worden weergegeven.

Discussie: Castle is goed?

  1. #1

    Standaard Castle is goed?

    Hallo,
    Heb zelf de wharfedale evo 30's op een surroundreceiver.
    (ik weet dit heeft niet het beste resultaat voor muziek in stereo)
    Maar dit ter zake.

    Heb zelf eens kleine zuilluidsprekers van castle sporadisch en kort beluistert bij een kameraad.
    Mijn eerste indruk was dat die goed klonken.

    Mits ik bitter weinig weet over de klankeigenschappen van dit merk had ik graag meer geweten wat hun voor-nadelen en klank is.

    Kan casle kwalitatief opboksen tegen een merk als wharfedale of niet?

  2. #2

    Standaard

    Wat ik van castle ken zijn alleen de kasten, de speakers op zich heb ik nog nooit gehoord. De kasten zijn helemaal te gek en klinken ook bij de grotere modellen helemaal niet hol en het fineer zit er perfect op, echt juweeltjes en totaal niet te vergelijken met wharfedale.

    Ik praat trouwens wel tussen de 5 en 10 jaar terug, momenteel hoor en zie ik er niks meer van...?

  3. #3

    Standaard

    Niet te vergelijken met Wharfedale???

    Nou dan denk je zeker in 5 a 10 jaar terug (tja, dan was castle wat populaider en was er minder concurentie) .

    In de catagorie van budgetspeakers is wharfedale onder de beste.
    Maar zeker in de duurdere modellen in de prijscategorie 1500 euro is whafedale steengoed.

    Neem nu het blad What-hifi... Toch wel een gerespecteerd blad in het hifi wereldje, en die hebben de wharfedale EVO 30 vijf gouden sterren mee gegeven.

    Begrijp me niet verkeerd, ik ben er van overtuigd dat Castle kwaliteit is (anders was ik niet zo benieuwd naar die luidsprekers) en je mag altijd een discussie aangaan en me van het tegendeel bewijzen, maar omdat je in termen van vroeger spreekt...
    Wharfedale is terug van weggeweest.

  4. #4

    Standaard

    volgens mij is castle nooit echt populair geweest.

    Maar toentertijd waren ondanks de goede naam van wharfedale, de castle speakers toch echt veel beter afgewerkt, maar nogmaals (en begrijp me niet verkeerd) ik heb ze nooit gehoord! Sterker nog ik wist niet eens dat castle nog bestond .

    Wharfedale spreekt mij niet zo aan maar kwalitatief zullen ze best wel redelijk mee kunnen doen.

  5. #5

    Standaard

    BTW wist je trouwens dat een goede recensie goed betaald en dat vaktijdschriften er goed van profiteren.

    Dit is ook een van de redenen waarom het eerlijke en altijd objectieve audioblad A&T ten gronde is gegaan .

  6. #6

    Standaard

    Ja, met veel zekerheid kan ik ook niet zeggen dat beoordelingen en magazines objectief verlopen. In de hifiwinkel werwijzen ze me eerder naar duitse magazines zoals stereoplay, en dan nog zeggen ze.
    Maar langs de andere kan persoonlijke smaak verschillen.
    Zo kreeg De Kef Q7 ook vijf sterren en toch verschillen ze sterk van klank en vind ik pesoonlijk de Wharfedale's beter klinken.
    Ik denk dat op het moment van Engelstalige bladen Hifi-news het meest objectief is. Ze geven geen beoordelingen maar omschrijven zo goed mogelijk de klank of karakteristiek.

  7. #7

    Standaard

    Mijn mening is dat je mag verwachten dat een product dat duurder is betere componenten bevat en dus in principe beter zou moeten klinken, natuurlijk gaat dit niet altijd op! Maar zelf luisteren is de beste optie en dit geldt zeker voor speakers.

    Ik denk ook dat de 2 factoren het belangrijkste zijn nl.

    (1)De ruimte waarin het geheel staat en de opstelling en waarschijnlijk nog belangrijker(2)je eigen gehoor. Dit kun je makkelijk controleren: ga rustig wat muziek luisteren en ga met je vingers(of zonder ) je oren bewegen, maak maar eens flaporen, dan neem je muziek heel anders waar, en dat is denk ik het verschil in gehoor bij mensen(buiten natuurlijk je smaak en (niet te hopen) gehoorbeschadiging).

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •