Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 49 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard De Making Of - bij welke films zijn deze de moeite waard!

    Ik heb even rond gezocht op het forum en een aantal topics over de extra's op een DVD gevonden, maar niet specifiek over datgene, dat ik wil weten.

    Over het algemeen zijn de making of's op DVD's nou niet echt bepaald om over naar huis te schrijven. Meestal zijn het meer Behind-the-scenes filmpjes of korte featurettes waar je niet al te veel wijzer van wordt.

    Nou komen er ook af en toe DVD's voorbij waar wel een interessante making of op staat. Deze making of's mogen zich ook echt zo noemen omdat ze daadwerkelijk laten zien hoe een film tot stand is gekomen. We zien dan hoe het idee is ontstaan, hoe dat uiteindelijk heeft geresulteerd in de film en de premiere en soms ook wat de film voor een impact heeft gehad tot op de dag van vandaag.

    Enkele voorbeelden:
    The Fellowship Of The Ring
    The Two Towers
    Return Of The King
    The Phantom Menace
    Star Wars Trilogie
    Top Gun
    Behind The Planet Of The Apes.

    Wie weet nog meer DVD's met dergelijke making of's te noemen en wat vinden jullie hiervan. Van mij mogen ze alle extra's afschaffen (behalve het audiocommentaar) en op elke DVD een dergelijke making of plaatsen.
    - Jeroen -
    - Mijn te koop Blu-Ray's -
    - I've never been perfect, but neither have you - LP -

  2. #2

    Standaard

    Ik vond The Making Of..van de Star Wars Trilogie juist zwaar, maar dan ook echt zwaar tegenvallen. Veel te weinig beelden achter de schermen.
    Echt goeie making ofs vind ik LOTR EE, echt uitgebreid komen alle aspecten van filmmaken aanbod. Ook het belang van Editing (wordt weinig tot nooit aandacht aanbesteed bij andere films) wordt uitvoerig besproken.
    The Matrix Rivisited, is ook een goeie uitgebreide making of.
    Indiana Jones, alleen is dat op het zelfde niveau van Star Wars Trilogie
    The Godfather, ook een mooie en uitgebreide making of.

  3. #3

    Standaard

    De SE's van volgende films bevatten heel wat info over het maken van de film:

    The Rock
    Speed
    Top Gun
    Collateral (een 40 min. docu die een absolute must is voor mensen die geïnteresseerd zijn in de visie van Michael Mann)

  4. #4

    Standaard

    Inderdaad zoals in de openingspost al wordt gezegd is de docu "Empire of dreams" over de Star Wars Trilogie een geweldige documentaire, net als die van de LOTR trilogie.
    Verder zijn die zeer uitgebreide making offs van Hellboy (2,5uur) en met name Gone With The Wind (2uur) heel erg de moeite waard. Vooral die laatste is erg de moeite waard!
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  5. #5

    Standaard

    Ik vergat ook nog een groot aantal van de James Bond films, met name de oudere films.
    - Jeroen -
    - Mijn te koop Blu-Ray's -
    - I've never been perfect, but neither have you - LP -

  6. #6

    Standaard

    De dvd van 12 Monkeys bevat nog steeds een van de beste docu's...

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark_vdH
    De dvd van 12 Monkeys bevat nog steeds een van de beste docu's...
    Die schoot mij ook meteen te binnen!
    Geweldige docu !
    --Check out the big brain on Brett!--
    ---------------Jules----------------

    [•]Three Star Trader[••]SafeTrader[•]

  8. #8

    Standaard

    Nog wat aanraders:

    -Beide X-Men films
    -Taxi Driver
    -De Alien films
    -Bij Lost In Translation zit een korte making of die ik persoonlijk erg grappig vond.
    .....The Only Verdict Is Vengeance, A Vendetta.....

    V (Hugo Weaving)- V For Vendetta

  9. #9

    Standaard

    Bij Pirates o/t Caribbean is ie wel goed. En bij Master & Commander ook behoorlijk goed.
    Mijn DVD collectie!
    Heb je iets van Ghibli's te koop, PM me dan! Ik heb wellicht interesse!

  10. #10

    Standaard

    enkele die mij zijn bijgebleven:

    LOTR 1-2-3
    Matrix Revisited
    Indiana Jones Box
    Alien Box
    Magnolia
    de Monty Python-films (zeer vermakelijk)
    Taxi Driver
    12 Monkeys
    Once Upon a Time in Mexico (leerrijk en vermakelijk)
    Godfather Box
    Star Wars Box Ep. 3-4-5
    the Good the Bad and the Ugly
    ...

  11. #11

    Standaard

    The Making of Matchstick Men heeft mij ook positief verrast

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Philippe
    De SE's van volgende films bevatten heel wat info over het maken van de film:

    The Rock
    Speed
    Top Gun
    Collateral (een 40 min. docu die een absolute must is voor mensen die geïnteresseerd zijn in de visie van Michael Mann)
    Verder ook nog:

    Terminator 2
    Se7en
    Modern Times
    Any Given Sunday

  13. #13

    Standaard

    Die van Se7en vond ik niet zo goed hoor.
    Mijn DVD collectie!
    Heb je iets van Ghibli's te koop, PM me dan! Ik heb wellicht interesse!

  14. #14

    Standaard

    De Making of van de Bondfilms vond ik aangenaam, niet té uitgebreid en net genoeg informatie.
    Deze making of's durf ik dan ook nogmaals opzetten.
    Bij alle andere films beperkt zich dit tot 1 kijkbeurt...

  15. #15

    Standaard

    Ik vondt de making of van independence day wel leuk
    DVD speler: Pioneer DV-490V I Tv: Sony KV-28FX68 I Receiver: Sony STR-DE595 I Front speakers: Mission m32i I Center speaker: Mission m3c2i I Rear speakers: Mission m30i I Afstandsbediening: Logitech Harmony 785 I Kabels voor: QED Classic I Kabels Rear: QED Micro I Scart dvd: QED Silver Reference AV21 I Scart UPC digitale TV: QED Performace SQart P41 I DVD -> Receiver: QED nog iets...

  16. #16

    Standaard

    Niet zo zeer een making off, maar wel een erg coole extra staat op de dvd van Casablanca:

    Carrot Blanca, waarin de Looney Tunes in ongeveer 10 minuutjes het verhaal Casablanca naspelen
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  17. #17

    Standaard

    Die van Phone Booth vond ik super. Een niet-promotionele making-off waarin ook uitgebreid aandacht besteed werd aan de figuranten. Verder kwamen er ook ander mensen aan bod, zoals b.v. de gaffer enzow. Erg interessant.
    Mr Fairbrother: 'Is Ted here?'
    Spike: No, he's doing the whocanputhisheadinabucketofwaterthelongest-competion!

  18. #18

    Standaard

    Erg leuk/goed vond ik de achtergrond info die werd gegeven bij "The Usual Suspects".
    Voornamelijk hoe de beruchte "line-up" scène tot stand is gekomen, echt hilarisch..... Verder nog enkele interessante wetenswaardigeheden over de "slechte" relatie tussen enkele acteurs onderling.
    "There are so many things that have to happen for two people to meet.... "

  19. #19

    Standaard

    Heb vanmiddag weer de xtra's van X2 zitten kijken, dus die mag van mij ook in het rijtje erbij

  20. #20

    Standaard

    De documentaires bij Cleopatra en Ben Hur zijn ook buitengewoon informatief.
    (In het geval van Cleopatra zelfs beter dan de film. :wink: )

  21. #21

    Standaard

    Zoals anderen al voor mij zeiden:

    12 monkeys!
    Een van de beste ooit naar mijn mening!

    Ook Matchstick Men is inderdaad erg goed.

    En je hebt ook Lost IN La Mancha... die als aparte film in de bioscoop kwam... voor de mensen die het niet weten, door hetzelfde team gefilmd als de making off van 12 monkeys, en het moest de 'making off' worden van de nieuwe film van Terry Gilliam over Don Quichote met oa Johnny Depp, maar alles liep fout tijdens het filmen, en de opnames werden na 6 draaidagen stop gezet.
    Dus is het eigenlijk een UnMaking Off.

    De 3 documentaires die bij de dvd van Once Upon A Time in the West zaten vind ik ook erg sterk.
    En de making off bij de dvd van Jaws, hoewel dat maar schijnt een deel te zijn van een grotere making off, of een ingekorte versie.

    Dan is er nog een SUPERMaking Off bij de dvd van Close Encounters of the Third Kind, duurt ook een urenhalf ofzo.
    Bij Dancer in the Dark heb je ook 100 Eyes, maar de anderen vind ik toch ietsje sterker.

    De dvd van Once Upon A Time in America heeft ook een prachtige making off van... helaas 20 minuten.
    Er zou een versie bestaan van 60 minuten, (zie imdb trouwens) maar deze is helaas niet op de dvd gezet.

    Veel kijkplezier, goeie making off's zijn een echt plezier om naar te kijken, vind ik toch. (Maar ik studeer zelf ook film dusja, misschien nogal logisch, hoewel ik het voor iedere filmliefhebber een must vind)

    Ow en The Battle over Citizen Kane is er ook nog, of de making off die bij de UK versie zat, Anatomy of a Classic. Heb ik zelf nog maar een fragment van gezien, maar érg interessant.

  22. #22

    Standaard

    Die van The Thing is ook erg goed: deze is langer dan de film zelf!

    De nieuwe SE van Gone with the Wind bevat ook een erg mooie docu. Veel Warner-uitgaven bevatten sowieso goeie documentaires / making-off's.

  23. #23

    Standaard

    Hellboy mag ook in dat rijtje...
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  24. #24

    Standaard

    De documentaires bij Gone with the wind en bij Citizen Kane en de making of op de Jaws dvd natuurlijk en hopelijk ooit A heart of Darkness bij Apocalypse Now.

    Wat minder bekende docu's/making off's:

    Preston Sturges" The Rise and Fall of an American Dreamer 76-minute docu op de Criterion dvd Sullivan's Travels

    The making of Psycho op de regio 1 versie van Psycho.

    Speaking of Bunuel en 98 minuten durende documentaire over het leven en werk van Luis Bunuel, op de Criterion The discreet charm of the Bourgeoisie.

    De 2 docu's op Criterion's Brazil

    De 78 minuten durende making of op American Graffiti van George Lucas.

    Het making of interview met Jean-Jaques Annaud op The Name of the rose dvd

  25. #25

    Standaard

    Ik vind de documentaire van Vivian Kubrick nog steeds geweldig, te zien op de dvd van "The Shining".
    Stanley Kubrick die helemaal uit-freakt tegen Shelley Duvall... Geweldig!

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •