Pagina 4 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste
De resultaten 76 tot 100 van 132 worden weergegeven.

Discussie: The West Wing

  1. #76

    Standaard

    Klopt, je TV rekt het wel uit als het goed is, anders zit je met zwarte balken.
    Het is zoals het is, stamt alweer uit 1999
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  2. #77

    Standaard

    Ik heb pas 2 afleveringen gezien maar de dingen die iedere aflevering kenmerken zitten er al meteen in: snelheid in de erg sterke dialogen. Het volgen van mensen terwijl ze voornamelijk lopend hun teksten eruit gooien om het gevoel van druk en stress te benadrukken, humor en goed acteerwerk.

  3. #78

    Standaard

    It grows on you, wordt alleen maar beter naarmate je verder komt
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  4. #79

    Standaard

    En een herkijkbeurt van de gehele serie is ook zeker geen martelgang. Subtiele grappen en acties die je een eerdere keer gemist hebt zorgen voor een verse kijkervaring. Maar inderdaad niet te veel letten op de vertaling (die je de eerste keer meestal wel aan hebt staan, al is het alleen maar om het politiek jargon een plaatsje te kunnen geven). Topcast en dito karakters. Het enige minpuntje wat ik tot nu daarin heb kunnen ontdekken is Mandy Hampton (Moira Kelly), die gelukkig slechts 1 seizoen meedoet. Wat een leeg karakter was dat . Toby Ziegler (Richard Schiff) en CJ Cregg (Allison Janney) daarentegen zijn als karakter en acteur/actrice echt helemaal goud...

  5. #80

    Standaard

    Nou, de eerste disc van het eerste seizoen zit er alweer op. Wat een heerlijke serie.

    Nooit eerder iets van gezien. Zoals Pascal hierboven al aangaf; ijzersterke dialogen tussen echte karakters met veel dynamiek, intelligentie en humor. Echt een geslaagde serie om te herbekijken. Je moet wel erg scherp zijn, wil je iedere subtiele sneer de eerste keer meepikken.

    Die Aaron Sorkin kan er wat van. Iets wat me al duidelijk werd na films als The American President en Charlie Wilson's War.
    I used to steal birds, but now I'm a newspaper man. (Mr. Fox)

  6. #81

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Daniël V. Bekijk bericht
    Die Aaron Sorkin kan er wat van. Iets wat me al duidelijk werd na films als The American President en Charlie Wilson's War.
    Dan kan ik alleen maar beamen, maar toch haalt hij in zijn films nergens het niveau van de serie. Ik droom nog altijd van een nieuwe langlopende Sorkin serie met eenzelfde kwaliteit, maar hij lijkt nu helemaal op film te zijn overgestapt.
    Niet zo verwonderlijk als je bedenkt dat Sports Night (van voor TWW) na 2 seizoenen is gestopt en Studio 60 on the Sunset Strip (van na TWW) zelfs al na één seizoen gecancelled is. Onterecht, maar helaas.
    Overigens is niet alles wat de beste man aanraakt goud, hij heeft ook de filmthriller Malice geschreven en die was behoorlijk middelmatig.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  7. #82

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Daniël V. Bekijk bericht
    Die Aaron Sorkin kan er wat van. Iets wat me al duidelijk werd na films als The American President en Charlie Wilson's War.
    The American President komt vandaag trouwens op tv, aan het einde van de middag meen ik.

  8. #83

    Standaard

    Patrick hoe kom je op het idee dat Sorkin over is gestapt op films?

    The American president is al uit 1995 als ik het goed heb. Charlie Wilson's War van vorig jaar en ook de film a few good men die hij geschreven heeft is al ouder. dus er zit aardig wat tijd tussen zijn films.
    Ik kan me goed voorstellen dat er nog eens een serie van hem komt.

    Sports night heeft intussen een soort cult status.

    Wat hij in de toekomst gaat maken ik zal er zeker naar kijken.
    I don't say words real good, I stare real well - Clint Eastwood.

    134 Blu ray's laatste aanwinst:
    Sherlock Holmes

  9. #84

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bettina Bekijk bericht
    Patrick hoe kom je op het idee dat Sorkin over is gestapt op films?
    Het is een aanname, het is natuurlijk niet uitgesloten dat hij weer een serie start, maar de komende jaren staan er alleen maar filmprojecten gepland.

    2010: The Trial of the Chicago Seven voor Steven Spielberg.
    2010: Untitled Facebook Movie voor Thomas Schlamme, exec producer van Sorkin's series
    2012: Follies voor Sam Mendes.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  10. #85

    Standaard

    Seizoen 1 achter de kiezen en ik ben verslaafd. Ik vind het geniaal. Mooiste tot nu toe De omslag in het te voeren beleid aan het eind van het seizoen door gewoon te kiezen voor 1 kant waarna Josh tegen een senator zegt dat ie z'n wetsvoorstellen in z'n reet kan stoppen Josh is sowieso 1 van m'n favorieten naast Danny.

    Geweldige cliffhanger ook aan het eind. Vanavond beginnen aan het 2e seizoen.

  11. #86

    Standaard

    Seizoen 2 heeft een nog mooiere finale Maar de eerste paar seizoenen zijn zeker de beste.
    Mijn favorieten zijn overigens Toby, Charlie en toch ook wel C.J...
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  12. #87

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick van den Hul Bekijk bericht
    Seizoen 2 heeft een nog mooiere finale Maar de eerste paar seizoenen zijn zeker de beste.
    Mijn favorieten zijn overigens Toby, Charlie en toch ook wel C.J...
    Toby is ook geweldig. Iedereen was van slag toen hij vrolijk was na de acceptatie van Mendoza

  13. #88

    Standaard

    ik vind Sam leuk, CJ en Jed.
    I don't say words real good, I stare real well - Clint Eastwood.

    134 Blu ray's laatste aanwinst:
    Sherlock Holmes

  14. #89

    Standaard

    4 dagen later zit ik alweer halverwege seizoen 2. In het begin keek ik af en toe een aflevering, maar nu gaan ze steeds sneller en vaker achter elkaar er doorheen.

  15. #90

    Standaard

    Ik moet er binnenkort ook maar weer eens mee verder. De eerste 3 seizoenen vond ik echt super en heb ik in anderhalve maand tijd gekeken, maar dat was al weer 4 maanden geleden...
    Sometimes nothin' can be a real cool hand.

  16. #91

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pascal Barroso Bekijk bericht
    4 dagen later zit ik alweer halverwege seizoen 2. In het begin keek ik af en toe een aflevering, maar nu gaan ze steeds sneller en vaker achter elkaar er doorheen.
    Ik zou nog even laten weten wat ik van de serie vond, trouwens. Nou, geen idee vooralsnog, want ik heb de box bij m'n ouders gedropt en geloof niet dat ik 'm ergens in de nabije toekomst terug ga krijgen. M'n ma is in ieder geval hooked :razz:

  17. #92

    Standaard

    Ik ben ondertussen halfweg seizoen 1, erg vermakelijke serie. Vooral de lichte en vaak sarcastische toon kan ik zeer appreciëren, en Martin Sheen is absoluut geweldig als de president (al verdient de rest van de cast zeker ook een pluim).

  18. #93

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door *NERAZZURRI* Bekijk bericht
    Ik zou nog even laten weten wat ik van de serie vond, trouwens. Nou, geen idee vooralsnog, want ik heb de box bij m'n ouders gedropt en geloof niet dat ik 'm ergens in de nabije toekomst terug ga krijgen. M'n ma is in ieder geval hooked :razz:
    Dan duurt het nog wel even inderdaad

  19. #94

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick van den Hul Bekijk bericht
    Seizoen 2 heeft een nog mooiere finale Maar de eerste paar seizoenen zijn zeker de beste.
    Mijn favorieten zijn overigens Toby, Charlie en toch ook wel C.J...
    Hij was mooi maar ik vond die van 1 toch beter. Wel moet ik zeggen dat nadat Toby het ontdekt er ontzettend sterk naar de climax in de finale wordt toegewerkt.

    Weer een fantastisch seizoen geweest, straks beginnen aan het 3e.

  20. #95

    Standaard

    Dat moment waarop hij beslist nog een termijn te gaan doen is echt geweldig gedaan .
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  21. #96

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick van den Hul Bekijk bericht
    Dat moment waarop hij beslist nog een termijn te gaan doen is echt geweldig gedaan .
    Is inderdaad prachtig in combinatie met de storm en de plotselinge dood van Mrs. Landingham

  22. #97

    Standaard

    Iets meer als 3 weken later zitten seizoen 3 en 4 er ook op, Beide erg sterk. 3 met o.a. de dreiging richting CJ en uiteraard de hoorzittingen ivm met de MS . En seizoen 4 met de verkiezingsstrijd en Qumar .

    In dit seizoen wordt Will langzaam als nieuw karakter gebracht. Las op internet dat Will niet zo in de smaak viel maar ik vind het een leuk karakter, en de interactie met de rest in het begin was erg leuk.

    Sterke afleveringen vond ik niet alleen de afleveringen met de uitslag en de hoorzittingen maar ook de aflevering uit seizoen 4 dat ze net heel onwennig het Witte Huis betreden. Bij de laatste 2 van seizoen 4 heb ik echt op het puntje van m'n stoel gezeten. Erg verrassend, maar wel een 'logisch' gevolg van de ontwikkelingen richting het einde. En John Goodman is altijd geniaal, zeker als je daar je seizoen mee afsluit

    Ik ga er erg snel doorheen, maar ben iedere keer weer benieuwd wat er nu weer gaat gebeuren.

    Episode 1 Season 5, here i come.

  23. #98

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pascal Barroso Bekijk bericht
    Iets meer als 3 weken later zitten seizoen 3 en 4 er ook op, Beide erg sterk. 3 met o.a. de dreiging richting CJ en uiteraard de hoorzittingen ivm met de MS . En seizoen 4 met de verkiezingsstrijd en Qumar .

    In dit seizoen wordt Will langzaam als nieuw karakter gebracht. Las op internet dat Will niet zo in de smaak viel maar ik vind het een leuk karakter, en de interactie met de rest in het begin was erg leuk.

    Sterke afleveringen vond ik niet alleen de afleveringen met de uitslag en de hoorzittingen maar ook de aflevering uit seizoen 4 dat ze net heel onwennig het Witte Huis betreden. Bij de laatste 2 van seizoen 4 heb ik echt op het puntje van m'n stoel gezeten. Erg verrassend, maar wel een 'logisch' gevolg van de ontwikkelingen richting het einde. En John Goodman is altijd geniaal, zeker als je daar je seizoen mee afsluit

    Ik ga er erg snel doorheen, maar ben iedere keer weer benieuwd wat er nu weer gaat gebeuren.

    Episode 1 Season 5, here i come.
    Seizoenen 3 en 4 zijn inderdaad zeer sterk. De punten die je aangeeft zijn ook voor mij de meest memorabele. Rob Lowe (Sam Seaborn) heeft wel meer charisma dan Joshua Malina (Will Bailey), maar desondanks een prima personage met genoeg inhoud.

    Seizoen 5 vind ik tot nu toe het zwakste. Ze gaan hier eigenlijk 1 seizoen te veel op dezelfde tred verder, maar dan met minder interessante en / of ingrijpende verhaallijnen. Het vertrek van Aaron Sorkin is hier heel even merkbaar. Onder andere aan de afronding op de cliffhanger van Seizoen 4. Die ingrijpende ontwikkelingen worden nogal snel afgeraffeld. Toch is een minder seizoen West Wing nog altijd heel wat meer dan vele andere series op hun beste dag, dus geen reden tot paniek.
    In Seizoen 6 gaat een frisse wind door de serie, vooral door de gedeeltelijke focus op de potentiële opvolgers van Bartlet. Sterke rollen voor Jimmy Smits en Alan Alda.

    Ik maak vandaag de start aan Seizoen 7. The West Wing boeit me nog vrijwel iedere aflevering. Iets wat lang niet iedere serie na 7 reeksen nog presteert.
    I used to steal birds, but now I'm a newspaper man. (Mr. Fox)

  24. #99

    Standaard

    Ik ben zo jaloers op jullie, afleveringen nog voor het eerst kunnen zien.
    Vijf vond ik persoonlijk nauwelijks minder. 1-2 zijn mijn favorieten, 3-5 zijn iets minder dan 1 en 2 en 6 en 7 zijn weer zo anders van opzet dat het alleen daardoor al weer extra boeiend is.

    Overigens speelt Joshua Malina in zo'n beetje alles van Sorkin, ze schijnen goede vrienden te zijn. Vond hem op zich niet onderdoen voor de rest van de cast en ook niet voor zijn voorganger Rob Lowe.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  25. #100

    Standaard

    10 Dagen later en seizoen 5 zit erop. Ik deel de meningen van de rest eigenlijk wel. Het seizoen is goed maar echt niet zo goed als eerdere seizoenen. Waar het door komt weet ik niet, misschien omdat het maar een beetje voortkabbelt en er niet echt grote dingen, gebeuren, behalve de regering die instort en het einde natuurlijk, en er weinig echt vooruitgang in zit. Wel viel me op dat het dit seizoen zwaarder was in het Witte Huis: meer tegenslag, irritatie met name Leo. Maar de cliffhanger vond ik bv. ook niet zo sterk. Het was eigenlijk nieteens een echte cliffhanger.

    Neemt niet weg dat ik nu gelijk ga starten met seizoen 6 en nogsteeds erg benieuwd ben.

    Edit: Aflevering 1 net gezien en die vond ik meteen weer geweldig met bovendien een extra punt voor de muziek die ik erg goed vond.
    Laatst aangepast door Pascal Barroso : 16-05-2009 om 14:16

Pagina 4 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •