De resultaten 1 tot 13 van 13 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Titel van film gevraagd

    Ongeveer 13 jaar geleden heb ik op tv een film gezien die zich (in ieder geval grotendeels) afspeelde in Vietnam of elders daar in de buurt. Ik kan me alleen nog herinneren dat Britten of Amerikanen vochten tegen om het maar algemeen te houden Zuidoost-Aziaten. Zowel de Amerikanen/Britten als de Aziaten hadden zich verschanst. Ik meen me te herinneren dat er soms dagen verstreken zonder dat een van de twee aanviel. Op het laatst is er nog 1 Amerikaan/Brit en 1 Aziaat over. Zij bereiden zich allebei op hun eigen manier voor op de ultieme confrontatie. Beetje vaag allemaal, maar meer herinner ik me niet. Graag zou ik de titel van deze film willen weten zodat ik um nog eens kan zien. Wie kan mij helpen?

  2. #2

    Standaard

    Mag ik een klinker kopen
    http://www.invelos.com/DVDCollection.aspx/ofnoavail
    = Works great even on blood stains =

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door ofnoavail
    Mag ik een klinker kopen
    hehe

    ...maar ff serieus, iemand die de film heeft gezien zal mijn beschrijving ongetwijfeld herkennen.

  4. #4

    Standaard

    Sorry, kan je niet helpen
    http://www.invelos.com/DVDCollection.aspx/ofnoavail
    = Works great even on blood stains =

  5. #5

    Standaard

    Ik weet welke film je bedoelt maar kan er niet opkomen en volgens mij was de jappanner Toshiro Miffune
    Oskar Schindler: Stern, if this factory ever produces a shell that can actually be fired, I'd be very unhappy.

  6. #6

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Topgunn
    Hell in the Pacific?
    Lijkt me van wel



    Director John Boorman's typical bravado is somewhat muted in this WWII parable. Set in the Pacific in 1944, the film focuses on two combatants stranded on the same barren atoll: a Japanese naval officer (Toshirô Mifune) and a U.S. marine pilot (Lee Marvin). At first the two men warily stalk each other, both revealing something by refusing to kill the other when the opportunity arises. At length the Japanese officer captures and harnesses the American, who ultimately escapes, returns, and ties up his opponent. The American finally releases his prisoner as both men grasp the pointlessness of their behavior, and a tacit truce develops between them, since neither can understand the other's language. After some scenes of mutually incomprehensible yelling and a bit of water torture, the Japanese man begins building a raft. The American's initial derision is replaced by an awareness that his cooperation would likely speed their departure and increase their odds of survival. In what is virtually a silent film, Boorman invokes his recurring "man against nature" theme, here reconfigured as a plea for human solidarity. Marvin is excellent, while Mifune is a virtuoso of the kind of physical acting the film requires, and Conrad Hall's camerawork does justice to the spectacular beauty of the Micronesian islands.
    "Our sun is dying. Mankind faces extinction."

  8. #8

    Standaard

    Ah tof, dat klinkt goed....in nl bij rodisc te krijgen. Ik ga um snel eens halen als ik in de buurt ben. En natuurlijk laat ik nog ff weten of dit de film is die ik bedoel.

  9. #9

    Standaard

    Je beschrijving komt niet helemaal overeen met Hell the Pacific. In de hele film komen maar één Amerikaan en één Japanner voor. Er is dus niet echt sprake van een 'afval-race' waarbij uiteindelijk maar één man van elke partij overblijft.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark t
    Je beschrijving komt niet helemaal overeen met Hell the Pacific. In de hele film komen maar één Amerikaan en één Japanner voor. Er is dus niet echt sprake van een 'afval-race' waarbij uiteindelijk maar één man van elke partij overblijft.
    Dat realiseer ik me ook, maar mijn herinnering aan de film is echt heel vaag. De afval-race is iets dat ik er goed zelf bij verzonnen zou kunnen hebben. Het enige dat ik eigenlijk zeker weet is dat er 1 westerling is die het opneemt tegen 1 Aziaat. Daarbij herinner ik me nog iets van een ultieme confrontatie aan het eind. Ik meen zelfs dat het in de stromende regen was. En dat is het....concreter kan ik niet worden.
    Wellicht omdat 1 tegen 1 wat ongewoon leek voor mijn brein heb ik er tussen mijn oren van gemaakt dat de 1 tegen 1 het resultaat is van een afvalrace. Echter, van de daadwerkelijke afvalrace staat me helemaal niets concreets meer bij.

  11. #11

    Standaard

    Nou, vandaag was het grote moment....kids naar oma, vrouw naar het werk en het rijk voor mij alleen. Ondanks dat ik me goed vermaakt heb met Hell in the Pacific is het niet de film die ik zocht.

    Van de film die ik zoek staat me nog het meest bij dat het uiteindelijk om een 1 tegen 1 gevecht ging in de stromende regen. De verschansingen waren volgens mij kuilen welke bedekt waren met takken en bladeren. Dit lijkt me typisch iets uit de Vietnam-oorlog, maar goed kan ook ergens anders in Zuid-Oost-Azie zijn.

    Ik ben nog steeds op zoek naar die film. Wie weet meer?

  12. #12

    Standaard

    Ik heb een beetje rond gekeken maar niet echt datgene gevonden wat je zocht. Wel heb ik een site gevonden met japans/amerikaanse films (heb echter niet echt de tijd om het allemaal door te spitten ) en misschien kan je hem hier tussen vinden. succes, Rogier

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Aronofsky
    Ik heb een beetje rond gekeken maar niet echt datgene gevonden wat je zocht. Wel heb ik een site gevonden met japans/amerikaanse films (heb echter niet echt de tijd om het allemaal door te spitten ) en misschien kan je hem hier tussen vinden. succes, Rogier
    Dat is me nogal een lijst. Als ik er de gelegenheid voor heb zal ik eens wat rondneuzen, maar de hele lijst doornemen zal niet lukken. Bedankt voor de tip iig!

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •