Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 27 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Dr Strangelove - Special Edition

    Strangelove - Special Edition release on 07/03/2005
    Cover
    Features include:
    1.66:1 Anamorphic Widescreen
    English DD5.1 & DTS 5.1 Surround
    French DD5.1 Surround
    Subtitles: Arabic, English, French, Hindi
    4 documentaries, including 2 new exclusive documentaries:
    "No Fighting in the War Room or: Dr . Strangelove and the Nuclear Threat"
    "Best Sellers: Peter Sellers Remembered"
    Interviews with Peter Sellers, George C. Scott & Robert McNamara
    Filmographies
    Photo Gallery
    Theatrical Trailer
    Special Edition pack also includes:
    Original source novel : Two Hours to Doom' by Peter Bryant
    4 Limited Edition Postcards
    Exclusive special edition packaging

    Bronvdtimes
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

  2. #2

    Standaard Re: Dr Strangelove - Special Edition

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennis Kuijper
    Strangelove - Special Edition release on 07/03/2005
    Cover
    Features include:
    1.66:1 Anamorphic Widescreen
    English DD5.1 & DTS 5.1 Surround
    French DD5.1 Surround
    Subtitles: Arabic, English, French, Hindi
    4 documentaries, including 2 new exclusive documentaries:
    "No Fighting in the War Room or: Dr . Strangelove and the Nuclear Threat"
    "Best Sellers: Peter Sellers Remembered"
    Interviews with Peter Sellers, George C. Scott & Robert McNamara
    Filmographies
    Photo Gallery
    Theatrical Trailer
    Special Edition pack also includes:
    Original source novel : Two Hours to Doom' by Peter Bryant
    4 Limited Edition Postcards
    Exclusive special edition packaging

    Bronvdtimes
    Ook bij deze link is het plaatje beveiligd. Hier de link van het betreffende artikel.

  3. #3

    Standaard

    Schopje maar!

    Ik zit te twijfelen tussen deze en de R1 SE.

    Wat me opvalt aan deze release, is dat de originele mono-track niet aanwezig is. Bij de R1 SE is deze wel aanwezig, en persoonlijk vind ik het een grote misstap om deze weg te laten. Wel leuk is dat bij de R2 SE release het boek is bijgevoegd waarop de film gebaseerd is.

    Weet iemand misschien of de transfer verder hetzelfde zal zijn als die van de nieuwe R1 uitgave?

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Prekip
    Schopje maar!

    Ik zit te twijfelen tussen deze en de R1 SE.

    Wat me opvalt aan deze release, is dat de originele mono-track niet aanwezig is. Bij de R1 SE is deze wel aanwezig, en persoonlijk vind ik het een grote misstap om deze weg te laten. Wel leuk is dat bij de R2 SE release het boek is bijgevoegd waarop de film gebaseerd is.

    Weet iemand misschien of de transfer verder hetzelfde zal zijn als die van de nieuwe R1 uitgave?
    Geen idee wat de transfer zal zijn, maar enkel dat ie (tegen de wens van Kubrick in) widescreen zal zijn ipv fullscreen.

    Maar goed: ik heb al twee edities met die correcte aspect ratio dus dan kan deze versie er ook nog wel bij.

    Oh ja: zo'n monotrack vindt ik zelf wel een 'must' dus ik overweeg de R1-versie.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Geen idee wat de transfer zal zijn, maar enkel dat ie (tegen de wens van Kubrick in) widescreen zal zijn ipv fullscreen.
    Origineel wisselt de aspect ratio tussen 1.33:1 en 1.66:1. In de bioscoop was Dr. Strangelove echter te bezichtigen in 1.66:1 (Europa) en 1.85:1 (VS), dus de keuze om nu terug te gaan naar de 1.66:1 presentatie kan ik op zich begrijpen, zeker nu widescreen toch de standaard geworden is.

    Het ontbreken van de mono-track zal voor mij waarschijnlijk ook de beslissende factor worden.

    Overigens schijnt er ook een Superbit-uitgave van deze film aan te komen, misschien wordt hier wel de originele aspect ratio aangehouden (net als bij de Japanse Superbit).

  6. #6

    Standaard

    Wat is er zo voordelig aan een mono-track? Klinkt het ook mooier of is het alleen voor puristen?

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Moondust
    Wat is er zo voordelig aan een mono-track? Klinkt het ook mooier of is het alleen voor puristen?
    Eigenlijk is het meer voor de puristen, de DD5.1 en DTS () zullen wel wat beter klinken.

    Nog een opmerking over de aspect ratio: zou je de 1.66:1 versie niet kunnen beschouwen als de Theatrical Cut, en de 1.33:1/1.66:1 versie als Directors Cut?

  8. #8

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pascal Heister
    is deze ook al ergens te preorderen?
    CD-wow

  10. #10

    Standaard

    Nog een interessant stukje over de aspect ratio:

    I’ve already heard people crying foul over this, saying it betrays Kubrick’s intent and so on, but consider this: Kubrick’s original collaboration with Criterion also produced a multi-aspect full-aperture transfer for a laserdisc of Lolita. But the DVD transfer of Lolita was approved by Kubrick himself and presented the film at a steady 1.66:1 ratio (sadly non-anamorphic), thereby creating a coherent aspect ratio instead of exposing constantly shifting mattes that serve to distract the viewer.
    Bron: DVD Debate

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Prekip
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Moondust
    Wat is er zo voordelig aan een mono-track? Klinkt het ook mooier of is het alleen voor puristen?
    Eigenlijk is het meer voor de puristen, de DD5.1 en DTS () zullen wel wat beter klinken.
    Het hangt er vanaf wat je 'beter' noemt. De oorspronkelijke soundtrack is niet opgenomen met het idee dat ze deze later zouden gebruiken voor een 'ruimtelijke' track. Maw: met een DTS of DD5.1-track voeg je zaken toe aan een film die oorspronkelijk nooit zo bedoeld waren. Je veranderd dus in feite iets aan de visie van de regisseur, en da's IMO eigenlijk 'not done'.

    Btw: voor het veranderen van het aspect ratio geldt natuurlijk precies hetzelfde. Een film is opgenomen met een bepaald ratio als uitgangspunt en als je daar mee gaat zitten prutsen dan verander je ook iets aan het oorspronkelijke werk. Ik vraag me eigenlijk af of de familie van Kubrick (die erg betrokken zijn bij de 'bescherming' van zijn werk) wel zo blij zullen zijn met deze dvd...

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Prekip
    Nog een opmerking over de aspect ratio: zou je de 1.66:1 versie niet kunnen beschouwen als de Theatrical Cut, en de 1.33:1/1.66:1 versie als Directors Cut?
    Het is niet echt een andere 'cut' natuurlijk, enkel een andere ratio. Ik neem aan dat alle versies even lang zullen zijn.

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Maw: met een DTS of DD5.1-track voeg je zaken toe aan een film die oorspronkelijk nooit zo bedoeld waren. Je veranderd dus in feite iets aan de visie van de regisseur, en da's IMO eigenlijk 'not done'.
    Dat is dus volgens mij zo'n beetje de puristische visie waar het over ging.
    Overigens ben ik het wel met je eens.

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Prekip
    Nog een interessant stukje over de aspect ratio:

    I’ve already heard people crying foul over this, saying it betrays Kubrick’s intent and so on, but consider this: Kubrick’s original collaboration with Criterion also produced a multi-aspect full-aperture transfer for a laserdisc of Lolita. But the DVD transfer of Lolita was approved by Kubrick himself and presented the film at a steady 1.66:1 ratio (sadly non-anamorphic), thereby creating a coherent aspect ratio instead of exposing constantly shifting mattes that serve to distract the viewer.
    Bron: DVD Debate
    Ik vraag me af of je hier een conclusie uit kunt trekken m.b.t. Dr. Strangelove. De vorige dvd-release was namelijk OOK goedgekeurd door Kubrick zelf en die was gewoon 4:3. Ik ga er niet vanuit dat al zijn films zijn opgenomen met dezelfde ratio als uitgangspunt.

    EDIT: mijn eigen, mogelijk iets te snel getrokken conclusies m.b.t. het aspect ratio weer verwijderd.

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Ik vraag me af of je hier een conclusie uit kunt trekken m.b.t. Dr. Strangelove. De vorige dvd-release was namelijk OOK goedgekeurd door Kubrick zelf en die was gewoon 4:3. Ik ga er niet vanuit dat al zijn films zijn opgenomen met dezelfde ratio als uitgangspunt.
    We zullen helaas nooit weten of Kubrick deze DVD had goedgekeurd, maar omdat de film er nu hetzelfde zal uitzien als destijds in de bioscoop, is 1.66:1 voor mij acceptabel.

    Als uiteindelijk de Superbit komt met de 1.33:1/1.66:1-ratio, dan zal ik deze vermoedelijk ook wel aanschaffen.

  15. #15

    Standaard

    Heeft iemand deze uitgave al aangeschaft?

    Is ie de moeite waard? Mooie verpakking? Leuk boek als extra?
    Dit is mijn uitspraak en hiermee zult u het moeten doen!
    YMDB

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Fafa
    Heeft iemand deze uitgave al aangeschaft?

    Is ie de moeite waard? Mooie verpakking? Leuk boek als extra?
    Over deze versie gaat deze tread.
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

  17. #17

    Standaard

    Fafa schreef:
    Heeft iemand deze uitgave al aangeschaft?

    Is ie de moeite waard? Mooie verpakking? Leuk boek als extra?

    Dennis Kuijper schreef:
    Over deze versie gaat deze tread.
    De DVD is op 7 maart uitgekomen en de laatste post was op 3 maart, dus...... Vandaar de vraag.
    Dit is mijn uitspraak en hiermee zult u het moeten doen!
    YMDB

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Fafa
    Fafa schreef:
    Heeft iemand deze uitgave al aangeschaft?

    Is ie de moeite waard? Mooie verpakking? Leuk boek als extra?

    Dennis Kuijper schreef:
    Over deze versie gaat deze tread.
    De DVD is op 7 maart uitgekomen en de laatste post was op 3 maart, dus...... Vandaar de vraag.
    Ik ben ook wel benieuwd eigenlijk. Ik heb er ook nog geen reviews van kunnen vinden, terwijl dit toch best een grote release is en hij toch alweer een dikke week uit is.

    Zelf heb ik inmiddels de regio 1 uitgave binnen. Deze ziet er in ieder geval prima uit, met goed beeld/geluid, een mooie slipcase en een leuk boekje erbij.

  19. #19

    Standaard

    Lijkt me toch een hele mooie uitgave. Misschien de oude versie nog maar 's vervangen als ik deze goedkoop tegenkom .

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Fafa
    Fafa schreef:
    Heeft iemand deze uitgave al aangeschaft?

    Is ie de moeite waard? Mooie verpakking? Leuk boek als extra?

    Dennis Kuijper schreef:
    Over deze versie gaat deze tread.
    De DVD is op 7 maart uitgekomen en de laatste post was op 3 maart, dus...... Vandaar de vraag.
    Ok,mijn fout :wink: Ik heb ook even gezocht naar een review van deze versie maar niet gevonden
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

  21. #21

    Standaard

    Ben zelf maar voor de R1 40th editie gegaan i.p.v. deze

  22. #22

    Standaard

    Ik heb 'm inmiddels al een paar daagjes binnnen, en het ziet er vrij indrukwekkend uit. 't Beeld ziet er een stuk beter uit dan op de vorige releases, maar is niet digitaal opgepoetst door een bedrijf als Lowry, dus zitten er nog genoeg beschadigingetjes in het beeld. Ook is het jammer dat de orginele monotrack is gedumpt (en deze is wel aanwezig op de R1 SE).

    De postcards zijn leuk voor de liefhebber, en het (softcover) boek is natuurlijk de aardigste extra ten opzichte van de R1. Zeker de moeite waard.....

  23. #23

    Standaard

    Hoeveel versies (R2) zijn er van deze film? Ik wil deze graag zien en aangezien ie hier nergens te huur is moet ik 'm maar kopen denk ik, maar welke versie?

    Deze versie staat op de FRS + Van Leest site:

    http://217.148.171.144/ProductImages...gelove_DVD.jpg

    En deze hier op dvd.nl:

    http://www.dvd.nl/images/reviews/361/whole_cover.jpg

    + heb ook een Collector's Edition gezien (1-disc, lijkt erg op bovenstaande alleen dan staat er Collector's Edition ipv Stanley Kubrick Collection)

    Wat is wijsheid?

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Travis Bickle
    Hoeveel versies (R2) zijn er van deze film? Ik wil deze graag zien en aangezien ie hier nergens te huur is moet ik 'm maar kopen denk ik, maar welke versie?

    Deze versie staat op de FRS + Van Leest site:

    http://217.148.171.144/ProductImages...gelove_DVD.jpg

    En deze hier op dvd.nl:

    http://www.dvd.nl/images/reviews/361/whole_cover.jpg

    + heb ook een Collector's Edition gezien (1-disc, lijkt erg op bovenstaande alleen dan staat er Collector's Edition ipv Stanley Kubrick Collection)

    Wat is wijsheid?
    De eerste is de 1e uitgave die inmiddels niet meer te krijgen is. Deze bevatte maar een paar kleine extra's.

    De tweede is de huidige versie. De 'collectors edition' is gewoon dezelfde dvd. Deze zal tzt wel uit de handel gaan ten koste van de nieuwe SE.

  25. #25

    Standaard

    Nieuwe SE?

    Komt die hier gewoon in de FRS en Van Leest te liggen, Nederlands uitgave dus?

    Zo ja, wanneer?

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •