Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 35 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Dune extended edition

    Eindelijk in de maak: de extralange versie van Dune ( 177min), samen met de originele bioscoopversie(137 min) op dubbeldisc en voor de eerste maal zijn de beide versies ook in widescreen. Geluid in DTS en DD, met nog een heleboel extra's over de FX, artwork, decors en kostuums en dat alles geleverd in een metalen doosje.
    Zou op 10 mei in de States gereleased worden.


  2. #2

    Standaard

    Eindelijk....woohoo
    Heeft lang geduurt maar dan heb je ook wat zullen we maar zeggen.
    Ik ben zeer benieuwd....eens kijken of hij al ergens te pre-orderen valt.
    Nu nog Outland in een goede versie en dan ben ik helemaal blij
    "I've seen things you people wouldn't believe"
    -Bladerunner-


  3. #3

    Standaard

    Release 10 mei 2005
    This one-disc (DVD18) set presents both the Extended Version (190mins) and Original Theatrical Version (137mins) together in collectable Metal Snap Case packaging. The set is "Loaded with bonus material including Documentaries, Deleted Scenes and Much More!" according to early information.

    Extended Version (190mins)
    2.35:1 Anamorphic Widescreen
    English DD5.1 Surround
    English, French and Spanish subtitles

    Original Theatrical Version (137mins)
    2.35:1 Anamorphic Widescreen
    English DD5.1 & DTS 5.1 Surround
    French and Spanish DD2.0 Stereo
    English, French and Spanish subtitles

    Bronvdtimes
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

  4. #4

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door MMH.
    En dat past op 1 schijfje?
    Ja, want een DVD 18 is dubbelzijdig en dubbellaags.

  6. #6

    Standaard

    nice hoor....
    iets voor mij denk ik.
    a.k.a. tan1415

  7. #7

    Standaard

    Kan niet wachten op deze uitgave! 100x beter dan de RCV uitvoering
    idd: Diana en ik zijn een dvd-stelletje

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Henk van der Weerdt
    100x beter dan de RCV uitvoering
    Inderdaad een wereld van verschil

  9. #9

    Standaard

    Oh man... have we got some GREAT news for you Dune fans today! We've done some digging with our sources at Universal, and we've learned the real reason behind their delay of the Dune: Extended Edition (previously announced for 5/10, but then pulled "indefinitely" with no explanation given). Those of you who are familiar with the film know that there's a longer version that's been shown on TV, credited to director Alan Smithee (a pseudonym used by directors when they want to distance themselves from a project for whatever reason). Well get this... after years of saying he would never revisit Dune, at the 11th hour director David Lynch decided that he wanted to be involved in the new DVD after all. Which means that when it's eventually released, not only is the DVD going to include the original theatrical version of the film... it will include a brand new "director's extended cut" edited by Lynch himself! No kidding.
    How cool is THAT?! We can't wait to see what Lynch does with the film!

    Bronigitalbits
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennis Kuijper
    Oh man... have we got some GREAT news for you Dune fans today! We've done some digging with our sources at Universal, and we've learned the real reason behind their delay of the Dune: Extended Edition (previously announced for 5/10, but then pulled "indefinitely" with no explanation given). Those of you who are familiar with the film know that there's a longer version that's been shown on TV, credited to director Alan Smithee (a pseudonym used by directors when they want to distance themselves from a project for whatever reason). Well get this... after years of saying he would never revisit Dune, at the 11th hour director David Lynch decided that he wanted to be involved in the new DVD after all. Which means that when it's eventually released, not only is the DVD going to include the original theatrical version of the film... it will include a brand new "director's extended cut" edited by Lynch himself! No kidding.
    How cool is THAT?! We can't wait to see what Lynch does with the film!

    Bronigitalbits
    Gaat lekker bij Digitalbits.

    Next, we've followed up with our Universal sources and have now been told that director David Lynch's participation in the Dune: Extended Edition isn't a done deal yet. It IS the reason the title was delayed, but the details about Lynch's involvement are apparently still in discussion. So we're going to suggest that our previous post is best considered Rumor Mill-worthy for the time being, until things are more official. We've amended the earlier post accordingly. I don't want to get anyone's hopes too high, but I have to tell you mine are pretty well into the stratosphere at the moment. Let's all cross our fingers on this one, because Lynch's Dune ranks right up there with Ridley Scott's Blade Runner at the top of the list of films that most deserve revisiting by their directors on DVD. We'll keep you posted.
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

  11. #11

    Standaard

    Een must buy DVD...denk je da het op korte termijn in NL uit zou komen?
    a.k.a. tan1415

  12. #12

    Standaard

    Hij stond geruime tijd bij playusa op 26 July als release datum, maar daar is nu ook niks meer te vinden.
    Het laatste nieuws van 25 Juni:


    Although the US release date is currently up in the air, France received what looks to be the new Ultimate Dune 3 Disc DVD from Universal. Most notably are a few changes from the original US release specs including no actual Deleted Scenes (only photos) and only a 4:3 transfer of the TV version. Good news for audiophiles is that the DTS track is back on this French DVD release (previously dropped on the US release at the last minute). Whether or not the US DVD will be a direct port of the French release remains to be seen. One other thing I will note is that the transfer for this version looks just amazing. You can see additional caps and a screenshot comparison by heading over to DVDFR.com.

  13. #13

    Standaard

    Mooie transfer.

    Bestaat er eigenlijk wel een widescreen-versie van de TV-versie? Natuurlijk is e.a. oorspronkelijk wel in groot formaat opgenomen maar dat betekend niet automatisch dat er van die 'cut' ook een versie in dat formaat hoeft te bestaan.

    Ik vraag me trouwens sterk af Lynch mee zou werken aan deze nieuwe DVD. In het niet zo verre verleden heeft ie zich altijd compleet gedistantieerd van deze film.

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Mooie transfer.

    Bestaat er eigenlijk wel een widescreen-versie van de TV-versie? Natuurlijk is e.a. oorspronkelijk wel in groot formaat opgenomen maar dat betekend niet automatisch dat er van die 'cut' ook een versie in dat formaat hoeft te bestaan.

    Ik vraag me trouwens sterk af Lynch mee zou werken aan deze nieuwe DVD. In het niet zo verre verleden heeft ie zich altijd compleet gedistantieerd van deze film.
    Ik betwijfel ook sterk dat ie er aan mee zal werken, maar dit schijnt de reden te zijn voor het lange uitstellen van de regio 1 release met beide versies.
    Tot nu toe is de tv versie alleen in 4:3 formaat te zien, maar hopelijk is hij op de geplande nieuwe release wel anamorphic widesceen (volgens geruchten wel dus).

  15. #15

    Standaard

    zal deze versie ook uitkomen voor regio 2 nl sub ?
    Dan w8 ik namelijk nog ff met aan schaffen van die versie die er nu is. :P

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Crash Override
    zal deze versie ook uitkomen voor regio 2 nl sub ?
    Dan w8 ik namelijk nog ff met aan schaffen van die versie die er nu is. :P
    Misschien wel, misschien niet. Plannen voor een release zijn er (nog) niet.

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frank
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Crash Override
    zal deze versie ook uitkomen voor regio 2 nl sub ?
    Dan w8 ik namelijk nog ff met aan schaffen van die versie die er nu is. :P
    Misschien wel, misschien niet. Plannen voor een release zijn er (nog) niet.
    dat rijmt

  18. #18

    Standaard

    Dit is de Australische versie die ik inmiddels al hier heb liggen.

    http://www.ezydvd.com.au/item.zml/780736

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wim S.
    Dit is de Australische versie die ik inmiddels al hier heb liggen.

    http://www.ezydvd.com.au/item.zml/780736
    Bij deze versie staat er bij dat het geen subs heeft, niet eens engelse subs?

    En? is deze versie ook echt beter dan de normale bioscoop versie? :wink:

    Als de Fransen en de Australiers dezse versie krijgen zal Amerika ook niet lang op zich laten wachten. :wink:

    Edit:


    Ro-disc heeft de relese datum van dune se met de normale en de extended cut op 31/12/2005 staan! :wink:

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman
    En? is deze versie ook echt beter dan de normale bioscoop versie? :wink:
    Nee, maar hij gaat wel duidelijker op het verhaal in, zodat de film beter te volgen is voor mensen die het boek niet gelezen hebben. Verder zie je hele delen van de film de camera over concept-art gaan met een voice-over waardoor het grotere verhaal duidelijker wordt.

  21. #21

    Standaard

    [quote="Harry stadman"]
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wim S.
    Dit is de Australische versie die ik inmiddels al hier heb liggen.

    http://www.ezydvd.com.au/item.zml/780736
    Bij deze versie staat er bij dat het geen subs heeft, niet eens engelse subs?

    [\quote]

    Maar een geluk ze zouden je alleen maar van het mooie beeld afleiden :wink:

    Waar ik net wel ben achter gekomen dat de extended versie die op disc 2 staat niet in het DTS is,je hebt alleen de keuze play movie en select scene.

  22. #22

    Standaard

    2 weken terug deze binnen gekregen 8) Dune 3-disc LE tin uitgave met booklet 8)


  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wim S.
    Dit is de Australische versie die ik inmiddels al hier heb liggen.

    http://www.ezydvd.com.au/item.zml/780736
    Bij deze versie staat er bij dat het geen subs heeft, niet eens engelse subs?

    En? is deze versie ook echt beter dan de normale bioscoop versie? :wink:

    Als de Fransen en de Australiers dezse versie krijgen zal Amerika ook niet lang op zich laten wachten. :wink:

    Edit:


    Ro-disc heeft de relese datum van dune se met de normale en de extended cut op 31/12/2005 staan! :wink:
    Ja, maar die datum klopt gegarandeerd niet!!
    De Franse is anders als de Australische (beeldtransfer) en de Amerikaanse die nog moet komen is ook weer anders. Ik hoop tenminste dat het waar is dat de Extended version anamorphic widescreen wordt.
    Over de Australische tin editie heb ik niet veel positiefs gehoord!
    De Franse schijnt beter te zijn, maar ook daar is de EXtended version nog steeds 4:3 fullscreen.
    Ik blijf dus gewoon hopen en wachten op de definitieve US tin.

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Begotten
    Over de Australische tin editie heb ik niet veel positiefs gehoord!
    Wat dan

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Steve Muller
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Begotten
    Over de Australische tin editie heb ik niet veel positiefs gehoord!
    Wat dan
    Valt eigenlijk wel mee, hoor.
    Ik weet niet of op die van jouw wel dts aanwezig is?
    Maar zo als ik heb begrepen is het gewoon dezefde als de UK SE Sanctuary dvds & de TV versie erbij in een tin.
    Hier is wat meer info te vinden over de R4 Tin & de R2 Ultimate edition uit Frankrijk:
    http://www.dvdtalk.com/forum/showthr...6&page=1&pp=25

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •