Pagina 5 van 5 EersteEerste 12345
De resultaten 101 tot 122 van 122 worden weergegeven.
  1. #101

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door thetramp
    Ik moet de eerste persoon nog tegenkomen die er om maalt wanneer ik een film van TV opneem... leve HDTV?

    Ik moet de eerste persoon nog tegenkomen die er om maalt wanneer ik van de radio een lied op cassette opneem...
    Waarom zou iemand daar over malen? Beide is toegestaan. Vergelijk het maar met downloaden van een film. Je mag het alleen niet verspreiden. Dus je mag de film niet uploaden, het cassettebandje niet weggeven aan de buurman, etc.

  2. #102

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alex van den Berg
    Ik interpreteer het zo;
    Een DVD uitlenen aan je buurman is geen probleem... zolang daar geen auteursrechtelijk beschermd materiaal opstaat...
    Ja, ok dat is logisch. Of je moet rechthebbende zijn van het materiaal.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alex van den Berg
    Je wordt namelijk nooit eigenaar van het programmamateriaal, maar je krijgt bij aankoop van de schijf het recht om het materiaal onbeperkt te bekijken in huiselijke kring. Bij dat recht hoort tevens de plicht om ervoor te zorgen dat jouw exemplaar niet gebruikt wordt voor openbare verspreiding.
    Deze informatie staat op de buitenkant van de verpakking zodat je daarvan op de hoogte behoort te zijn voordat de koopovereenkomst wordt gesloten.
    Klopt, je wordt nooit eigenaar van het werk (tenzij je de rechten koopt nl). Echter nu wordt het leuk. Kijk net op een paar verpakkingen van DVD's.

    Bij DVD's uitgebracht door A-Film. Hier staat:

    Citaat Oorspronkelijk gepost door A-Film
    Alle rechten van de producent en van de eigenaar van de opgenomen werken zijn voorbehouden. Behoudens toestemming zijn duplicatie, verhuur, (door)verkoop en openbare uitvoering en/of uitzending verboden.
    Dus hier staat geen uitlenen tussen. Dus van A-Film zou het mogen

    Bij andere maatschappijen zoals 20th Century Fox, Paramount, Indies staat echter wat anders:

    Citaat Oorspronkelijk gepost door 20th Century Fox, Paramount, Indies
    Alle rechten voorbehouden. Behoudens toestemming van de rechthebbenden op deze beelddrager vastgelegde werken, films, uitvoeringen en fonogrammen te kopieren, verhuren, uitlenen en openbare vertoning verboden.
    Dus hier staat wel uitlenen tussen, dus zou je kunnen hebben afgesproken om dit alles niet te doen, dus ook niet uitlenen. Echter wat verstaan zij onder uitlenen? De auteurswet verstond uitlenen als het beschikbaar stellen van een werk door voor een publiek toegankelijke instelling. En dat is een individueel persoon dus niet. Dus zou het volgens deze definitie van de auteurswet mogen...

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alex van den Berg
    Dat betekent dat je gerust gezellig samen met de buurman bij jou thuis naar de DVD kunt kijken (huiselijke kring), maar je mag de DVD niet aan de buurman meegeven (ongeoorloofde verspreiding).
    In familie-, vrienden of geljk te stellen kringen (art 12 lid 4 Aw) mag iig de buurman bij jouw thuis (of bij hem thuis, als jij er maar bij bent) de DVD kijken, maar ik neig nog steeds te zeggen dat de buurman hem ook mag kijken als je er niet bij bent.

  3. #103

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door A-Film
    Alle rechten van de producent en van de eigenaar van de opgenomen werken zijn voorbehouden. Behoudens toestemming zijn duplicatie, verhuur, (door)verkoop en openbare uitvoering en/of uitzending verboden.
    Dit is interessant! (Door)verkoop is dus verboden! Dus ons hele handelsforum zou illegaal zijn als het gaat om films van A-film? Want volgens 20th Century Fox, Paramount, Indies mag het weer wél:
    Citaat Oorspronkelijk gepost door 20th Century Fox, Paramount, Indies
    Alle rechten voorbehouden. Behoudens toestemming van de rechthebbenden op deze beelddrager vastgelegde werken, films, uitvoeringen en fonogrammen te kopieren, verhuren, uitlenen en openbare vertoning verboden.

  4. #104

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Herjan Hakkers
    Dit is interessant! (Door)verkoop is dus verboden! Dus ons hele handelsforum zou illegaal zijn als het gaat om films van A-film?
    Oef! Dat wordt veel werk om het uit te zoeken!

  5. #105

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Herjan Hakkers
    Citaat Oorspronkelijk gepost door A-Film
    Alle rechten van de producent en van de eigenaar van de opgenomen werken zijn voorbehouden. Behoudens toestemming zijn duplicatie, verhuur, (door)verkoop en openbare uitvoering en/of uitzending verboden.
    Dit is interessant! (Door)verkoop is dus verboden! Dus ons hele handelsforum zou illegaal zijn als het gaat om films van A-film? Want volgens 20th Century Fox, Paramount, Indies mag het weer wél:
    Citaat Oorspronkelijk gepost door 20th Century Fox, Paramount, Indies
    Alle rechten voorbehouden. Behoudens toestemming van de rechthebbenden op deze beelddrager vastgelegde werken, films, uitvoeringen en fonogrammen te kopieren, verhuren, uitlenen en openbare vertoning verboden.
    Moet je dit onderwerp ook niet op slot doen net als je deed bij de discussie over the hunger.

  6. #106

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door steven van dijk
    Moet je dit onderwerp ook niet op slot doen net als je deed bij de discussie over the hunger.
    Touché!

    Ik heb het massaal verwijderen en dichtmikken van threads (waaronder The Hunger-thread) door Herjan ook niet begrepen en velen met mij. Herjan heeft mij hierover niet ingelicht. Niet dat hij dat verplicht is maar als alle threads met teksten van elders dichtgemikt worden... Het was netjes geweest als hij het even gemotiveerd had.

    Maar goed... No hard feelings verder!

  7. #107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rkrijger
    het massaal verwijderen en dichtmikken van threads
    Je bent niet alleen een irritantje die uit is op misplaatste discussies, maar je kunt nog verschrikkelijk overdrijven ook...

  8. #108

    Standaard

    Ik heb zojuist deze thread met veel belangstelling gelezen.

    Bij deze een vraag aan de conspiracy-theorie aanhangers: Wie maakt er volgens jullie precies prijsafspraken met wie? Daar ben ik namelijk razend benieuwd naar...
    Eric van Ballegoie

  9. #109

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alex van den Berg
    Je bent niet alleen een irritantje die uit is op misplaatste discussies, maar je kunt nog verschrikkelijk overdrijven ook...
    Hmm, leg eens uit. Wanneer is een discussie "misplaatst"?!?

  10. #110

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Eric van Ballegoie
    Bij deze een vraag aan de conspiracy-theorie aanhangers: Wie maakt er volgens jullie precies prijsafspraken met wie? Daar ben ik namelijk razend benieuwd naar...
    Ik heb geen idee of dat mij een conspiracy-theory aanhanger maakt, maar een tijdje geleden was op TV een consumentenprogramma dat ik met veel belangstelling heb gevolgd.

    Ik meen dat het "Radar" of "Nova" was. Daarin werd bericht over de prijsafspraken tussen de grotere concerns. En of dat nou vLeest is, of FRS of iemand anders... Ik weet het niet meer precies. Het item bevatte beelden met een verborgen camera en copien van officiele documenten waarin dit bewijs geleverd werd. Wellicht als je even "googled' kom je het wel tegen...

    Voor de rest heb ik in deze thread alleen een stelling op tafel gegooid "pak je illegaal copieren aan als je de prijsafspraken aanpakt"... En daar is, (ik meen) één serieuze reactie op geweest *en* een complete hetze...

  11. #111

    Standaard

    Misschien leuke info: Alle dvd-distributeurs geven voor een DVD een CAP, een Consumenten AdviesPrijs op, dit als richtprijs voor de retailer. Deze adviesprijs is geregeld aardig wat hoger dan de inkoopprijs, zodat de retail er een leuke marge aan overhoudt. Veel ketens (FTS, Van Leest, Media Markt) stunten vaaks als een titel net uitkomt en gaan dan onder de CAP zitten, soms zelfs onder de inkoopprijs (Media Markt heeft dit onder andere met LOTR gedaan). Dit is uiteraard bedoeld als lokkertje en na enige tijd gaan de prijzen weer omhoog naar de CAP. Dat heeft weinig tot niets met prijsafspraken te maken.

    Dat DVD's na een aantal maanden in de 3-voor-33-euro bak liggen wil niet zeggen dat de retailers er voor die tijd veel te veel voor gevraagd hebben, na eental maanden verhuizen veel uitgevers titels naar het budgetlabel wat betekent dat de inkoopprijs ook omlaag gaat, en dus ook de CAP zakt.

    Als er kartelvorming zou zijn, waarom zijn Nederlandse internetshops dan niet enorm veel goedkoper (goedkoper dan je zou verwachten gezien de lagere kosten van een internetshop) dan de grote winkelketens? Lijkt me een gat in de markt!

    Wat betreft jouw stelling: Die snijdt alleen hout als er daadwerkelijkprijsafspraken zijn, en dat is volgens mij niet zo. Ik zie de lijstjes met inkoopprijzen en CAP prijzen geregeld voorbijkomen, en die liggen echt niet schrikbarend ver uit elkaar.
    Eric van Ballegoie

  12. #112

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Eric van Ballegoie
    Ik zie de lijstjes met inkoopprijzen en CAP prijzen geregeld voorbijkomen, en die liggen echt niet schrikbarend ver uit elkaar.
    Zijn dat adviesprijzen voor in Nederland of zijn dat wereldwijde adviesprijzen?

    Eric, wat is jouw mening: hoe kan het dat in sommige landen (misschien de meeste) de prijzen van DVDs structureel lager liggen dan hier? Voor mij persoonlijk was dat min of meer een "bewijs" voor prijsafspraken... Al gaat dit misschien te ver...

  13. #113

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alex van den Berg
    Citaat Oorspronkelijk gepost door rkrijger
    het massaal verwijderen en dichtmikken van threads
    Je bent niet alleen een irritantje die uit is op misplaatste discussies, maar je kunt nog verschrikkelijk overdrijven ook...

    Ik vind ook dat deze opmerking misplaats is, je mag toch kunnen zeggen wat je wilt op dit forum, zolang het niet kwetsend is vind ik dat je alles mag zeggen.
    En het was mijn reaktie, omdat iemand van dvd crew een discussie op slot deed die vrij onschuldig was hoor.

  14. #114

    Standaard

    Beste Steven, vragen en opmerkingen over beheer, beslissingen en acties van moderators kun je via PM aan ons kenbaar maken of via het forum Op- & Aanmerkingen op DVD.nl. Dus NIET in deze thread!

  15. #115

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rkrijger
    Zijn dat adviesprijzen voor in Nederland of zijn dat wereldwijde adviesprijzen?

    Eric, wat is jouw mening: hoe kan het dat in sommige landen (misschien de meeste) de prijzen van DVDs structureel lager liggen dan hier? Voor mij persoonlijk was dat min of meer een "bewijs" voor prijsafspraken... Al gaat dit misschien te ver...
    Dat gaat om adviesprijzen voor Nederland. Dat de prijzen in andere landen lager liggen (volgens mij niet in de ons omringende landen) kan ik niet zomaar verklaren. Wellicht dat de uitgevers daar met minder marge tevreden zijn of dat mensen daar niet bereid zijn om er meer voor te betalen. Dat klinkt misschien raar, maar dat is iets waar meer markten last van hebben. Om een voorbeeld te noemen: In de UK betalen mensen makkelijk 40 - 50 pond per maand voor (digitale) televisie, terwijl wij hier al vinden dat onze kabel abonnementen van 15 Euro te duur zijn.. Klik eens hier voor de tarieven van Sky Digital bijvoorbeeld... Dat zou in Nederland niet kunnen.
    Eric van Ballegoie

  16. #116

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Herjan Hakkers
    Beste Steven, vragen en opmerkingen over beheer, beslissingen en acties van moderators kun je via PM aan ons kenbaar maken of via het forum Op- & Aanmerkingen op DVD.nl. Dus NIET in deze thread!

    Beste Herjan, bedankt voor je opmerking, ik zal dat voortaan doen.

  17. #117

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Eric van Ballegoie
    Dat gaat om adviesprijzen voor Nederland. Dat de prijzen in andere landen lager liggen (volgens mij niet in de ons omringende landen) kan ik niet zomaar verklaren. Wellicht dat de uitgevers daar met minder marge tevreden zijn of dat mensen daar niet bereid zijn om er meer voor te betalen. Dat klinkt misschien raar, maar dat is iets waar meer markten last van hebben. Om een voorbeeld te noemen: In de UK betalen mensen makkelijk 40 - 50 pond per maand voor (digitale) televisie, terwijl wij hier al vinden dat onze kabel abonnementen van 15 Euro te duur zijn.. Klik eens hier voor de tarieven van Sky Digital bijvoorbeeld... Dat zou in Nederland niet kunnen.
    Inderdaad: absurde prijzen voor digi-TV. Wat die DVD-prijzen betreft, het zou natuurlijk ook kunnen dat hier de prijzen wat hoger zijn omdat het volume (Nederland, klein kikkerlandje) lager is dan in bv UK, US of Dld...

  18. #118

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rkrijger
    hoe kan het dat in sommige landen (misschien de meeste) de prijzen van DVDs structureel lager liggen dan hier?
    Als je 't over de VS hebt - kom ik zo op het volgende ;

    - 'ontbreken' van / lage BTW (zoals bv geen btw in de meeste staten in de VS) : scheelt al 19%
    - De dollar staat nu laag, maar houd rekening met een (ongeveer) 1:1 verhouding met prijsverlijkingen
    - Zoals eerder vermeld is er een (veel) grotere afzetmarkt, productiekosten zijn in verhouding dan ook stukken lager.
    - De Amerikanen hoeven de botox-vooraad van Connie niet te betalen

  19. #119

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door diederik
    - De Amerikanen hoeven de botox-vooraad van Connie niet te betalen

  20. #120

    Standaard

    het gevoel wat een orginele dvd je geeft is veel mooier.
    Je bent er dan echt trots op

  21. #121

    Standaard

    Even titel van thread uitgebreid...

  22. #122

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Herjan Hakkers
    Even titel van thread uitgebreid...
    Inderdaad handig
    Jake La Motta

Pagina 5 van 5 EersteEerste 12345

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •