Pagina 1 van 5 12345 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 122 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard kwaliteit gekopieerde dvd's (ook wetgeving-discussie)

    Beste filmliefhebbers,

    Tegenwoordig is er een levendige handel met gekopieerde dvd's. Vele mensen vinden de kwaliteit minstens net zo goed als het origineel.

    Ben ik echt de enige <of een van de weinige> die geen enkele gekopieerde dvd in zijn bezit heeft, omdat ik vind dat de kwaliteit gewoon minder is dan een originele dvd? Of het nu geluid of beeld betreft, ik heb het gevoel dat een originele dvd te allen tijde beter is dan een gekopieerde dvd.

    Hoe denken jullie hierover?
    Jake La Motta

  2. #2

    Standaard

    Hier is al het nodige over gezegd op het forum. Ik kan niet anders concluderen dat ik het roerend met je eens ben. Alle DVD's in mijn kast zijn originelen.

    Ik heb een aantal keer een kopie in mijn handen gehad van een film die ik zelf origineel heb. In een vergelijkende test was het verschil in met name de beeldkwaliteit, duidelijk te zien. Kartelachtige randjes om objecten heen en de kleuren waren minder mooi.

    Daarnaast zijn kopieen veel gevoeliger voor krassen, deze resulteren bij mij in pakweg 10 laagwisselingen per film. Nee voor die troep heb ik mijn mooie set niet aangeschaft.

    En zeg nu zelf: die originele hoezen staan toch veel mooier in de kast!
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  3. #3

    Standaard

    Het is bijna altijd het geval dat de dvd een beetje gecomprimeert moet worden wil het op een lege dvd passen. Dus er is bijna altijd een vorm van kwaliteitsverlies en die mensen die denken dat het even goed is moeten maar eens een echte dvd kopen. Dan komen ze er achter wat ze missen.
    Panasonic TX-P42S20E -- Panasonic DMP-BD65EG-K -- Pioneer DV490V-S -- QED SQART P2110
    Ripley: Micro changes in air density, my ass.
    IcheckMovies -- WhatIWatch

  4. #4

    Standaard

    Nou, die mensen blijven toch stug volhouden dat er geen verschil is, zijn veelal dezelfde mensen die zeggen dat een "standaard" mp3 dezelfde kwaliteit is als het origineel.

  5. #5

    Standaard

    Het gaat toch om de mate van compressie...

    Sommige DVD's kunnen meteen op een DVD-5, zie je dus geen kwaliteitsverschil met het orgineel.

    Andere DVD's moeten wel gecomprimeerd worden en dat kan je gaan zien. Vooral met DVD's met een DTS track ben je al 1GB kwijt aan audio, blijft er nog maar weinig over voor video.
    Oh I'm sorry. Did I break your concentration?

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Topgunn
    Nou, die mensen blijven toch stug volhouden dat er geen verschil is, zijn veelal dezelfde mensen die zeggen dat een "standaard" mp3 dezelfde kwaliteit is als het origineel.
    Wat een onzin. Het kan voorkomen dat, na weglating van oninteressante extra's en/of geluidssporen, je <4.7Gb overhoudt. Als je die brandt heb je dus geen extra's en/of onnodige geluidssporen EN geen kwaliteitsverlies.

    Kun je rekenen?!? Dan kom je hier op uit!!!

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rops
    Het gaat toch om de mate van compressie...

    Sommige DVD's kunnen meteen op een DVD-5, zie je dus geen kwaliteitsverschil met het orgineel.
    Dus... dvd's die je op een DVD-5 kunt branden hebben totaal geen kwaliteitsverschil met het origineel?
    Ben misschien iemand van de oude garde, maar ik kan me het gewoonweg niet voorstellen... een kopie is en blijft een kopie... maar misschien kun je mij met argumenten bijpraten
    Jake La Motta

  8. #8

    Standaard

    Ik kan zelf ook via iemand aan die gecopieerde troep komen, maar de films die ik erg goed vind koop ik uiteindelijk toch origineel.
    Het voelt gewoon veel beter en alleen al die hoesjes vind ik een stuk mooier...... :wink:
    "Ik mag er dan uitzien als een eikel, ik ben het niet!!!"

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door The Pryde
    Dus... dvd's die je op een DVD-5 kunt branden hebben totaal geen kwaliteitsverschil met het origineel?
    Je maakt in dat geval een 1 op 1 copie.
    Dus een "eentje" schrijf je als een "eentje"
    en een "nulletje" schrijf je als een "nulletje"

    Resultaat: copy is identief aan orgineel
    Ofwel: geen kwaliteitsverlies!!!

    Duidelijker kan ik volgens mij niet worden...

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rkrijger
    Citaat Oorspronkelijk gepost door The Pryde
    Dus... dvd's die je op een DVD-5 kunt branden hebben totaal geen kwaliteitsverschil met het origineel?
    Je maakt in dat geval een 1 op 1 copie.
    Dus een "eentje" schrijf je als een "eentje"
    en een "nulletje" schrijf je als een "nulletje"

    Resultaat: copy is identief aan orgineel
    Ofwel: geen kwaliteitsverlies!!!

    Duidelijker kan ik volgens mij niet worden...
    Thanks....... zit ik nog wel met 1 vraag... een kopie van een cd is volgens mij ook 1:1... desondanks hoor je, in ieder geval op mijn set, toch een, weliswaar miniem... maar toch, verschil met het origineel... nu moet ik zeggen, dat ik een bovengemiddeld audio-gedeelte heb... misschien dat het daar aan ligt
    Jake La Motta

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door The Pryde
    Thanks....... zit ik nog wel met 1 vraag... een kopie van een cd is volgens mij ook 1:1... desondanks hoor je, in ieder geval op mijn set, toch een, weliswaar miniem... maar toch, verschil met het origineel... nu moet ik zeggen, dat ik een bovengemiddeld audio-gedeelte heb... misschien dat het daar aan ligt
    De 1tjes en 0tjes op copien zijn minder "diep" gebrand vergeleken met orginelen. Vandaar dat het lezen van een 1tje of een 0tje op een copie wel wat vaker de mist in gaat en dat er dus gerekend (geinterpoleerd) moet worden door de hardware. En dat beweer jij dus te kunnen horen. Wellicht. In dat opzicht kun je dus ook de copy DVD met de originele DVD vergelijken. En als "minder" beoordelen...

    Maar ja, er zijn ook verschillen die je wel of niet hoort als je gordijnen wel of niet open hebt staan...

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rkrijger
    Citaat Oorspronkelijk gepost door The Pryde
    Thanks....... zit ik nog wel met 1 vraag... een kopie van een cd is volgens mij ook 1:1... desondanks hoor je, in ieder geval op mijn set, toch een, weliswaar miniem... maar toch, verschil met het origineel... nu moet ik zeggen, dat ik een bovengemiddeld audio-gedeelte heb... misschien dat het daar aan ligt
    De 1tjes en 0tjes op copien zijn minder "diep" gebrand vergeleken met orginelen. Vandaar dat het lezen van een 1tje of een 0tje op een copie wel wat vaker de mist in gaat en dat er dus gerekend (geinterpoleerd) moet worden door de hardware. En dat beweer jij dus te kunnen horen. Wellicht. In dat opzicht kun je dus ook de copy DVD met de originele DVD vergelijken. En als "minder" beoordelen...

    Maar ja, er zijn ook verschillen die je wel of niet hoort als je gordijnen wel of niet open hebt staan...
    Duidelijk... overigens heb je met je laatste opmerking wel een klein beetje gelijk...wil je optimaal van muziek willen genieten, dan dien je je interieur wel aan te passen aan de opstelling van je audio...... en dat is bij mij ook gebeurt
    Jake La Motta

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door The Pryde
    Duidelijk... overigens heb je met je laatste opmerking wel een klein beetje gelijk...wil je optimaal van muziek willen genieten, dan dien je je interieur wel aan te passen aan de opstelling van je audio...... en dat is bij mij ook gebeurt
    Accoord, maar dan wel met een "d" zeker?!?

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rkrijger
    Citaat Oorspronkelijk gepost door The Pryde
    Duidelijk... overigens heb je met je laatste opmerking wel een klein beetje gelijk...wil je optimaal van muziek willen genieten, dan dien je je interieur wel aan te passen aan de opstelling van je audio...... en dat is bij mij ook gebeurt
    Accoord, maar dan wel met een "d" zeker?!?
    You are right
    Jake La Motta

  15. #15

    Standaard

    No offense, maar als je zelfs je interieur op je video/audio-behoefte aanpast, dan zou ik toch verwachten dat je enigszins op de hoogte bent van de zaken die ik hier uit de doeken heb gedaan.

    Ik ben zeer zeker geen (extreme) audiofiel, maar dit is voor mij gesneden koek...

    Hoe zit dat?

    Groeten,
    Robin
    (oprecht benieuwd)

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rkrijger
    No offense, maar als je zelfs je interieur op je video/audio-behoefte aanpast, dan zou ik toch verwachten dat je enigszins op de hoogte bent van de zaken die ik hier uit de doeken heb gedaan.

    Ik ben zeer zeker geen (extreme) audiofiel, maar dit is voor mij gesneden koek...

    Hoe zit dat?

    Groeten,
    Robin
    (oprecht benieuwd)
    Hallo Robin,

    Met de komst van de cd-speler, kwamen er indianenverhalen mbt de kwaliteit. "Immers een cd is digitaal en digitaal is per definitie top... dus waarom een dure cd-speler aanschaffen..." Naar mijn idee kwam een soortgelijke gedachte ook op bij de opkomst van cd-branders... "immers een kopie van een cd is een kopie van een digitale bron... en per definitie top..." Jij hebt een en ander uit de doeken gedaan, waar ik inderdaad van op de hoogte ben...

    De topic die ik geplaatst heb, gaat in 1e instantie over de kwaliteit van gekopieerde dvd's... in feite heb ik deze geplaatst, met in het achterhoofd mijn verhaal over de cd-speler... PLUS... het feit, ik echt nog geen enkele gekopieerde dvd heb gezien, die excact dezelfde kwaliteit heeft als een originele dvd... ik was erg benieuwd hoe filmliefhebbers van www.dvd.nl dit ervaren... ik ben dus erg blij met jouw feedback... ook al <eerlijk is eerlijk> ben ik wel enigszins op de hoogte over het wel en wee van digitaal...
    Jake La Motta

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door The Pryde
    Met de komst van de cd-speler, kwamen er indianenverhalen mbt de kwaliteit. "Immers een cd is digitaal en digitaal is per definitie top... dus waarom een dure cd-speler aanschaffen..."
    Toch is ook hier het antwoord simpel: op een CD staan digitale geluidssignalen (bemonsterde signalen), deze moeten (om "gehoord" te kunnen worden) omgezet worden naar analoge signalen. Digitaal naar analoog converteren heet zoiets. Een dure CD-speler kan dit heel goed en een goedkope CD-speler doet dit veel minder goed.

    Het is niet alleen een kwestie van goede software. Ook zaken zoals vooruitlezen, error-recovery, laser-balans, en leesgevoeligheid spelen hier een rol...

    Euh, ik heb uit persoonlijke interesse begin jaren 90 (bij de opkomst van de CD) hier ooit uit gebreid studie naar gedaan...

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rkrijger
    Citaat Oorspronkelijk gepost door The Pryde
    Met de komst van de cd-speler, kwamen er indianenverhalen mbt de kwaliteit. "Immers een cd is digitaal en digitaal is per definitie top... dus waarom een dure cd-speler aanschaffen..."
    Toch is ook hier het antwoord simpel: op een CD staan digitale geluidssignalen (bemonsterde signalen), deze moeten (om "gehoord" te kunnen worden) omgezet worden naar analoge signalen. Digitaal naar analoog converteren heet zoiets. Een dure CD-speler kan dit heel goed en een goedkope CD-speler doet dit veel minder goed.

    Het is niet alleen een kwestie van goede software. Ook zaken zoals vooruitlezen, error-recovery, laser-balans, en leesgevoeligheid spelen hier een rol...

    Euh, ik heb uit persoonlijke interesse begin jaren 90 (bij de opkomst van de CD) hier ooit uit gebreid studie naar gedaan...
    Ik vind het heel interessant allemaal... echter, in het verleden meer dan tegenwoordig... ook het aanschaffen van cd's gaat tegenwoordig in een lager tempo, dan in de jaren 90... 1 ding blijft wel (en dit is mijn bescheiden mening :wink: )en dat is een goed oor en oog voor kwaliteit...
    Sluit me helemaal bij dit verhaal van je aan... er is en blijft verschil zitten tussen goedkopere en duurdere spelers... de opmerkingen die ik in mijn verhaal quote, komen dus ook niet van mij af... maar dat had je wel door

    Nu terug on topic... ben jij gekopieerde dvd's tegen gekomen, die excact dezelfde kwaliteit hadden als originele dvd's? Ik echt niet hoor... of het beeld wat feller is of dat de ondertiteling wat van mindere kwaliteit is of dat het beeld toch iets minder scherp is.... ik weet niet wat allemaal... helemaal van dezelfde kwaliteit ben ik nog niet tegengekomen...
    Jake La Motta

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door The Pryde
    Nu terug on topic... ben jij gekopieerde dvd's tegen gekomen, die excact dezelfde kwaliteit hadden als originele dvd's?
    Pfff, definieer kwaliteit.

    Als je 1 op 1 een copie maakt, dan is (binnen normeringen) de data op orgineel en copie identiek. Dus van dezelfde kwaliteit.

    En daarna kom je op het gebied van "hoe diep staan de 1tjes en 0tjes er in".

    EN... in dat opzicht kan theoretisch de copie ook beter zijn dan het orgineel...

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rkrijger
    Citaat Oorspronkelijk gepost door The Pryde
    Nu terug on topic... ben jij gekopieerde dvd's tegen gekomen, die excact dezelfde kwaliteit hadden als originele dvd's?
    Pfff, definieer kwaliteit.

    Als je 1 op 1 een copie maakt, dan is (binnen normeringen) de data op orgineel en copie identiek. Dus van dezelfde kwaliteit.

    En daarna kom je op het gebied van "hoe diep staan de 1tjes en 0tjes er in".

    EN... in dat opzicht kan theoretisch de copie ook beter zijn dan het orgineel...
    Tot op heden ervaar ik een gekopieerde dvd als minder dan een originele dvd... vaak irriteer ik mij aan de "geblokte" ondertiteling of aan het beeld, dat in mijn beleving iets te fel (minder natuurlijk) is... in beide gevallen is het voor mij een schijfje van mindere kwaliteit...

    Misschien dat ik in de toekomst anders denk/praat over gekopieerde dvd's... maar tot nu toe... geen gekopieerde dvd's in mijn collectie... (overigens bij voorkeur ook geen gekopieerde cd's in mijn collectie)...
    Jake La Motta

  21. #21

    Standaard

    je hebt kopies en je hebt kopies...

    Geblokte ondertitels ben ik nog nooit tegengekomen, vraag mij ook af hoe je dit doet (of het moeten ingebrande ondertitels zijn) en wat het oplevert (een ondertitel is ong 3 mb groot, levert dus geen ruimte op om hiermee wat te doen)
    Oh I'm sorry. Did I break your concentration?

  22. #22

    Standaard

    Zou het kunnen dat bij het rippen, bijv. met DVDshrink er data, niet verloren, maar aangepast wordt? Ik bedoel je ziet toch dat er opnieuw "geencode" moet worden, gedurende dit proces kan het toch zijn dat de data er NIET helemaal precies hetzelfde gaat uitzien?
    Dan is het toch logisch, dat er mensen zijn die verschillen kunnen waarnemen?

    grtz

  23. #23

    Standaard

    DVD's zijn een hobby voor mij, en ik tolereer geen rommel in de collectie!
    Kopies degraderen heel mijn collectie.

    Maar om even on topic te blijven.
    Als je iets kopieert (zonder compressie) dan is de kwaliteit toch hetzelfde?
    En compressie hoeft toch niet, je haalt gewoon alles eraf wat je niet nodig hebt.
    "For relaxing times... make it Suntory time." - Bob Harris

    The Collection

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Cloud
    Maar om even on topic te blijven.
    Als je iets kopieert (zonder compressie) dan is de kwaliteit toch hetzelfde?
    En compressie hoeft toch niet, je haalt gewoon alles eraf wat je niet nodig hebt.
    Daat staat ook zo ongeveer bovenin deze draad...


  25. #25

    Standaard

    Heb ooit eens een kopie van finding nemo gehad.Dit zou dus een dvd "rip"geweest zijn.Met het vergelijken van een orginele kwan de aap al gauw uit de mouw.Heb twee pioneer dvd,s dus vergelijken was simpel en de kopie was op alle fronten zichtbaar minder.

    De kopie ging de vuilnisbak in .

    Meer ervaring heb ik niet maar in mijn collectie alleen maar echt

    (een kopie van LOTR is voor mij ondenkbaar)
    who is more foolish,the fool or the fool that
    follows him

Pagina 1 van 5 12345 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •