Pagina 2 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 122 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Ze zijn er wel, goeie copien. Maar, inderdaad, Finding Nemo en LOTR horen hier dus echt niet bij!!!

  2. #27

    Standaard

    Laat een kenner eens antwoorden op mijn vraag? Want ik vind het op zich wel aanneemlijk klinken.

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Topgunn
    Zou het kunnen dat bij het rippen, bijv. met DVDshrink er data, niet verloren, maar aangepast wordt?
    DVDShrink, haalt resolutie weg (data gaat verloren), maar om dat minder zichtbaar te maken, wordt de data opnieuw doorgerekend (ge-encode)...

    Ben zelf geen voorstander van DVDShrink, gebruik altijd DVD2One in combinatie met selectie van alleen de hoofdfilm...

  4. #29

    Standaard

    Hoeft DVD2ONE NIET te reencoden? Ik neem aan dat er bij dit programma toch ook een of andere bewerking plaatsvind? Alleen al macrovision eraf halen, en je moet alweer een nieuwe bewerking erop los laten. Kijk feit blijft dat je niet KOPIEERT, maar RIPT. Bij KOPIEEREN zou ik me kunnen voorstellen dat dit echt 1 op 1 gebeurt, maar bij RIPPEN moet er toch echt een "nieuw" 1-tje worden geschreven.

    Hoe werkt DVD2ONE dan? Misschien kan ik die voortaan beter gebruiken.

    grtzs

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rkrijger
    Ze zijn er wel, goeie copien. Maar, inderdaad, Finding Nemo en LOTR horen hier dus echt niet bij!!!
    die van LOTR staan echter op 2 DVD's en de EE op 4 DVD's, dus geen kwaliteits verlies ( maar wel veel swappen haha )


    en nee, ik heb ook geen illegaal...


  6. #31

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Topgunn
    Hoeft DVD2ONE NIET te reencoden?
    DVD2One encode inderdaad niet opnieuw. Dat is ook het voordeel van dit programma. Nadeel is wel dat DVD2One alleen goeie resultaten oplevert als je niet teveel moet krimpen... Vuistregel is als je van >6Gb komt, dan NIET DVD2One gebruiken. DVD2One haalt wel (indien nodig) info weg. Maar door het weglaten van (onnodige geluidssporen) is dat (vaak) niet nodig...

    Op www.dvd2dvd+r.be (of iets dergelijks) is leuke info te vinden

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter van 't Wout
    F*ck gekopieerde dvd's!
    Helemaal mee eens! Ook vind ik: f*ck prijzen > €15 !!

  9. #34

    Standaard

    Films die het voor mij waard zijn om te kopen koop ik dus ook origineel, voor de rest bied dvd-r een goede uitkomst, en dan met name de release date, die minimaal maanden eerder is dan de officiele date.

    En de kwaliteit is best goed.

  10. #35

    Standaard

    Ik heb nog maar 1 kopie staan in mijn hele dvd collectie: namelijk de bonus disc van Mulholland Drive. Ik zocht overal naar de special edition en die was gelijk nergens meer verkrijgbaar, behalve op sommige plekken voor 30 euro of 25 euro, maar ik vond die 45 minuten extras nu ook geen 15 extra euros waard.
    Dus heb ik mij de originele gekocht, zonder extras, en dan die bonusdisc laten kopieren.

    Voor de rest is alles origineel bij mij.
    Ik ben filmliefhebber, en daarnaast zou ik later zelf graag gaan regisseren, dusja...
    Trouwens ik hou van de goeie beeld en geluidskwaliteit en extras.
    En als je al zolang spaart aan je collectie ben je uiteindelijk er ook veel trotser op. Ik heb toch dat gevoel...

  11. #36

    Standaard

    Persoonlijk heb ik geen kopietjes, ben liefhebber van het origineel.

    Of er kwaliteits verlies is?
    Soms wel en soms ook niet. Licht aan de manier waarop de kopie gemaakt is. Het is al enkele malen aangegeven dat de hoofdfilm niet altijd meer dan 4,7 Gb is. Dan zou je het zonder aanpassingen kunnen overzetten.

    Daarnaast is er ook nog een andere vorm van illegale kopieen. Namelijk namaak dvd's. Hier niet zo benkend maar in azie wel. Daar heb je veel nieuwe films, die hier soms nog in de bios moeten komen, al op dvd voor 15 eurocent !! Niet gekopieerd maar geperst, dubbellaags, met "origineel ogend" hoesje. En de kwaliteit, voorzer ik enkele ervan gezien heb, schommeld. Sommige zijn niet van originele dvd's te onderscheiden, andere zijn duidelijk bios rips.

  12. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Topgunn
    Nou, die mensen blijven toch stug volhouden dat er geen verschil is, zijn veelal dezelfde mensen die zeggen dat een "standaard" mp3 dezelfde kwaliteit is als het origineel.


  13. #38

    Standaard

    Het verschil in kwaliteit ligt helemaal van de kopie af.. je kunt met dvdshrink namelijk de video-stream comprimeren en dan wordt deze dus minder mooi.. de audio blijft trouwens gewoon zoals het origineel..

    Een dvd is digitaal.. er staan gewoon bestanden op.. als je dvdshrink gebruikt en je comprimeert niet, dan ripped ie de bestanden gewoon van de originele dvd en gaat er helemaal niks verloren.. de kwaliteit is dan nog gewoon hetzelfde als het origineel..

    nu moet je deze data dus branden op een dvdtje.. als je een dvd brandt dan onstaan er altijd wat foutjes bij het branden (vooral aan het einde van de dvd) maar deze zijn normaal gesproken niet erg (zolang het maar onder een bepaald niveau blijft).. Als je dus een goeie brander een kwalitatief goeie dvdr gebruikt en je de brandsnelheid niet al te snel insteld (sneller ontstaan er meer foutjes) dan is het onmogelijk om een verschil te zien tussen de kopie en het origineel..

    ps. je hoeft tegenwoordig zelfs niks meer te rippen aangezien er al een poosje dual layer dvdrs op de markt zijn.. dit zijn ook gewoon dvd-9's en je kunt dus een exacte 1:1 kopie maken van welke film je ook maar wilt..[/i]

  14. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door sxblade
    Het verschil in kwaliteit ligt helemaal van de kopie af.. je kunt met dvdshrink namelijk de video-stream comprimeren en dan wordt deze dus minder mooi.. de audio blijft trouwens gewoon zoals het origineel..

    Een dvd is digitaal.. er staan gewoon bestanden op.. als je dvdshrink gebruikt en je comprimeert niet, dan ripped ie de bestanden gewoon van de originele dvd en gaat er helemaal niks verloren.. de kwaliteit is dan nog gewoon hetzelfde als het origineel..

    nu moet je deze data dus branden op een dvdtje.. als je een dvd brandt dan onstaan er altijd wat foutjes bij het branden (vooral aan het einde van de dvd) maar deze zijn normaal gesproken niet erg (zolang het maar onder een bepaald niveau blijft).. Als je dus een goeie brander een kwalitatief goeie dvdr gebruikt en je de brandsnelheid niet al te snel insteld (sneller ontstaan er meer foutjes) dan is het onmogelijk om een verschil te zien tussen de kopie en het origineel..

    ps. je hoeft tegenwoordig zelfs niks meer te rippen aangezien er al een poosje dual layer dvdrs op de markt zijn.. dit zijn ook gewoon dvd-9's en je kunt dus een exacte 1:1 kopie maken van welke film je ook maar wilt..[/i]
    aleen van films in eigen bezit maat. :wink: 8)

  15. #40

    Standaard

    Je kunt idd tegenwoordig als je een DL brander hebt alle DVD's en dan zie je het kwaliteit verschil onder normale omstandigheden niet meer. Heel misschien als je op een beamer kijkt maar het verschil is minimaal en dan ook echt minimaal.
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  16. #41

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman

    aleen van films in eigen bezit maat. :wink: 8)
    hehe.. tjah.. moet je idd wel het origineel (iig tijdelijk) in je bezit hebben..

    Citaat Oorspronkelijk gepost door JCL
    Je kunt idd tegenwoordig als je een DL brander hebt alle DVD's en dan zie je het kwaliteit verschil onder normale omstandigheden niet meer. Heel misschien als je op een beamer kijkt maar het verschil is minimaal en dan ook echt minimaal.
    Wel als je op een beamer kijkt? haha.. dat is onzin.. op een beamer zou je het verschil zelfs nog minder snel moeten zien dan op een goeie tv..

    maja.. zoals ik al zei.. je kunt geen verschil zien als er een goeie kwaliteits 1 op 1 kopie gemaakt is..

  17. #42

    Standaard

    Ik heb zelf ook wel gekopieerde DVD's in mijn collectie, maar dat zijn meer de titels als 2F2F. Films zoals; Schinder's List, LotR e.d. wil ik echt origineel hebben, daar peins ik niet eens over.

    Voor te branden gebruik ik:

    1. DvDdecrypter;
    2. CloneDvD

    Met 'CloneDvD' heb je het voordeel, dat je alles los kunt selecteren, wat de kwaliteit ten goede kan komen. En een mooi pluspunt is, dat er een balk onderloopt, die in % aangeeft wat de kwaliteit is. 100% = geen kwaliteitsverlies en 76% = 24% procent kwaliteitsverlies et cetera..

    Noot:

    Een 1 op 1 kopie maken van een DVD(-5) is niet illigaal. De beveiliging wordt dan meegebrand. Een kopie maken van een DVD-9 via rippen, waar geen beveiliging op zit, is dus ook niet illegaal.

    Een DVD rippen met beveiliging is wel illigaal, omdat je dan de beveiliging om moet zeilen om te kunnen rippen/ branden. En rippen moet je dus doen bij DVD-9 's (als je geen dual-layer brander hebt en dual schijfjes).

    Hier wat meer info:

    http://www.anti-piracy.nl/Opinie/Wat_mag_niet.html
    24, Everybody hates Chris, Family Guy, Lost, My name is Earl, The Office, Prison Break, Rescue Me, The Shield, Sleeper Cell,
    Sopranos, Spooks, The Unit, The Wire, Criminal Minds, Ultimate Force, House, Friday Night Lights, Heroes, Rome, Friends,
    South Park, Supernatural, The Dresden Files, Ncis, Naruto, Jag, Hell's Kitchen, Oz, The Simpsons, The Black Donnelly's, Avatar,
    Californication, Top Gear, Life, Terminator tscc, CSI ny, Monk. Bleach, Reaper.

  18. #43

    Standaard

    Persoonlijk vind ik het schandalig dat er op een forum als dit wordt gesproken over het kopieren van dvd's. Dit is illegaal en voor ieder die zich filmliefhebber noemt onverantwoord. Vandaar dat zo een discussie op dit forum niet thuis hoort. Schandalig!

  19. #44

    Standaard

    Rustig maar hoor moraal riddertje, betaal jij maar lekker veel te veel euri's voor bout films.

  20. #45

    Standaard

    Als je iets wilt, moet je er maar voor betalen, dat lijkt me logisch. Voor de rest wil ik inderdaad niet verder de moraalridder uithangen, maar volgens mij is dit forum niet de gepaste plaats om over kopieren van dvd's te spreken. Dat is alles...

  21. #46

    Standaard

    Ik vind het (op zijn minst) ook al een beetje vreemd dat dit draadje niet allang is dichtgemikt. De crew is hier meestal heel erg kien op...

    mvg
    rdk

  22. #47

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rkrijger
    Ik vind het (op zijn minst) ook al een beetje vreemd dat dit draadje niet allang is dichtgemikt. De crew is hier meestal heel erg kien op...

    mvg
    rdk
    Er worden toch geen illegale dingen gedaan? Er wordt alleen over gediscussieerd of mag dat ook niet? Censuurlovertjes.....bah.

    Enne dvd's kopieren is niet illegaal, lees er de wet maar op na. Neemt niet weg dat ik mijn dvd's ook origineel koop, maar als preview een kopietje gebeurt zo nu en dan ook wel eens.

  23. #48

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rkrijger
    Ik vind het (op zijn minst) ook al een beetje vreemd dat dit draadje niet allang is dichtgemikt. De crew is hier meestal heel erg kien op...

    mvg
    rdk
    We lezen ook wel mee, hoor!

    Even opmerking tussen door: a.u.b. geen name calling hier. Ik kom al termen tegen als "moraalriddertje" en "censuurlovertjes". Accepteer elkaar standpunten zonder te schelden!

  24. #49

    Standaard

    By the way. Ik verplaats dit even naar een ander subforum, aangezien het hier niet om een filmdiscussie gaat.

  25. #50

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door VincentVega79
    Citaat Oorspronkelijk gepost door rkrijger
    Ik vind het (op zijn minst) ook al een beetje vreemd dat dit draadje niet allang is dichtgemikt. De crew is hier meestal heel erg kien op...

    mvg
    rdk
    Er worden toch geen illegale dingen gedaan? Er wordt alleen over gediscussieerd of mag dat ook niet? Censuurlovertjes.....bah.

    Enne dvd's kopieren is niet illegaal, lees er de wet maar op na. Neemt niet weg dat ik mijn dvd's ook origineel koop, maar als preview een kopietje gebeurt zo nu en dan ook wel eens.
    Een discussie voeren moet inderdaad kunnen... zolang we niets illegaals doen... en dat gebeurt lijkt me ook niet met deze topic
    Als we ook kijken naar het allereerste bericht, dan zien we dat ik wilde weten hoe andere filmliefhebbers tegen gekopieerde dvd's aankijken...<ikzelf ben er geen voorstander van> en evt. een discussie los wilde maken... niet meer en niet minder...
    Jake La Motta

Pagina 2 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •