Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 34 van 34 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    [quote="Mark S"]
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman
    Mischien de mac beter geconfigureerd? De mac moet het trouwens van de altivec optimalisaties hebben in photoshop, anders blijft het echt nergens. [/u
    Trouwens, als een monteur van de importeur al zegt dat er veel problemen mee zijn....Ik weet dat sommige mensen de mac als heilig verklaren....
    Ik heb je ook al eerder gezegd dat er genoeg mensen zijn die over zijn gegaan op workstations....unix, linux en zelfs win xp is stabiel te krijgen...
    Zie hier...apple ontdekt ook unix...die al vele jaren in de pc wereld bestaat.

    Waarom mag ik hardware en software niet door elkaar halen......mac fans mogen wel ongenuanceerd de pc afkraken maar andersom... je weet zelf net zo goed als ik dat er met name in het begin met de g4 en os x, veel prof software gewoon niet draaide op een g4. wat heb je dan aan zo'n ding!
    Dit was zeker niet alleen de schuld van de software ontwikkelaars.

    Maargoed, zoals gezegd........geen mac hater maar ben er wel kritisch over... trouwens net zo kritisch als over een pc. :wink:

    Een mac is net zo goed als een pc en een pc is net zo goed als een mac. zo denk ik er over. Alleen bij de mac betaal je iets extra's voor de mooie kast. :wink: En ze zijn erg lastig te upgraden......je moet meteen weer nieuw kopen...

    Laten we eerlijk zijn...als apple echt zo goed zou zijn...zouden zij nu 95% marktaandeel hebben en niet microsoft. :wink:

    dat lukt mij met mijn workstation echt niet hoor!
    Ohja, ook windows 98 heb ik stabiel gekregen. :wink:

    maar..zoals ik al eerder zij..het is nu meer een persoonlijke keuze.
    Tenzij je natuurlijk software draait wat specifiek voor de mac is.
    Apple krijgt ook al microsoft trekjes met hun daddicated mac software.....

    steve jobs hangt teveel rond met bill gates(twee grote vrienden).

    Ohja voor dat ik het vergeet....ook microsoft heeft een erg groot pakket aandelen apple...... Who is really in control?


    We gaan nu wel erg off topic.
    Ik zie niet in wat er verkeerd aan is als software geoptimaliseerd wordt voor een processor type dmv Altivec instructies. Zeker als het effect merkbaar groter is dan bij MMX/SSE.
    Ik ook niet. :wink: snelheid is alles in de prof. wereld(naast stabiliteit).
    wat sse/mmx tekort komt wordt door de ruwe power van de procs meer dan goed gemaakt! mac kan niet mee met de ruwe power van een pc en is daarom minder afhankelijk van optimalisaties. Maar het helpt zeker. :wink:
    Vergis je niet: er zijn slechts een aantal filters wat gebruik maakt van sse, terwijl heel photoshop door adobe is geoptimaliseerd voor de mac.
    als je je nog goed kunt herinneren is er een tijd geweest dat er geen altivec optimalisatie in het os/chip zat...nauw ze schreeuwden moord en brand: alle prof. apps waren niet vooruit te branden. :wink:

    Op de G4 onder OS9 kon alle software draaien die ook op de oudere Macs draaiden.
    Noem mij 1 programma wat niet op een G4 onder OS9 werkte.
    Een Photoshop crash onder OS9 is in de meeste gevallen een kwestie van te weinig RAM of een conflict met gebruikte fonts.
    Tegen de tijd dat OSX op de markt kwam was de G4 inmiddels ruim 2 jaar oud.
    Ik verklaar de Mac niet heilig. Maar hardwarematig zit ie veel beter in elkaar qua betrouwbaarheid dan de G5, en bepaalde series van de iBook en Powerbook.
    Quark zeker vergeten? maarja, je bent ook een video man. :wink:
    er zijn erg veel bedrijven geweest die eigenlijk min of meer hebben moeten wachten met os x op een g4 totdat quark eindelijk goed werd ondersteunt.
    Daarnaast: te weinig ram is dus wel een hardware probleem...geheugen bijkopen of je moet je virtual memory vergroten.. dan werkt het op een mac meestal ook weer. :wink:

    Het verhaal van de G4 is eigenlijk volgende: apple lag ver achter kwa processorkracht en probeerde met de mac G4 en osx bij te blijven. helaas is os x veels te gehaast geintroduceerd waardoor alles niet vlekkeloos draaide. Microsoft doet dat eigenlijk ook wel een beetje......gezien de service packs. Maargoed voor xp ligt het wat ingewikkelder zoals ik al eerder zij vanwege compatibiliteit e.d.

    Vanaf 10.3 is het een beetje goed gaan lopen.


    Dat veel prof. software aanvankelijk niet onder OSX draaide of niet eens bestond vind ik niet vreemd. Zeker niet in een tijd dat men nog steeds huiverig was voor de Mac als levensvatbaar platform. Alle software-ontwikkelaars zouden vanaf scratch een OSX versie moeten ontwikkelen, en dat kost tijd en heel veel geld. OSX is ook pas vanaf 10.2.x echt een beetje werkbaar geworden. En volgens mij is er nu meer software beschikbaar voor OSX dan onder het oude OS.
    Moet eerlijk zeggen dat windows xp eigenlijk best stabiel is! de meeste problemen ontstaan door slecht ontwikkelde drivers van derden! Vaak krijgt het os daar de schuld van maar dat is in het overgrote deel van de gevallen niet terecht!
    Dat is eigenlijk een van de problemen van een os als win2k of xp...het moet compatible blijven met ouder software. met alle problemen van dien. :wink: (veel, oude codec in nieuwe os).
    Je zag dat toen win2k uitkwam en eisen stelde aan hardware en software, het een stuk stabieler werd. Xp is nog weer een stukje stabieler!

    Een compleet nieuw os ontwikklen met eigen software wat daar alleen opdraait is veel, veel gemakkelijker.
    Ik kan je vertellen dat alle prof. apps op een xp prof. of win2k prof. gewoon super stabiel draaien.waar de problemen vaak ontstaan is in het consumenten segment: spelletjes en dat soort zo. :wink:
    Nog nooit problemen gehad met zware render werkzaamheden e.d. :wink: )(denk aan redeneren dvd e.d.) nog geen crashes gehad hoor!

    Eigenlijk wil microsoft ook het liefst een nieuw os ontwikkelen met specifieke software...maar dat gaat niet vanwege de grote compatibiliteit die het os moet garanderen aan oude soft - en hardware.
    Die problemen kent apple niet: specifieke hardware voor hun os. meteen ook het grootste nadeel: niet compatible met losse hardware.
    Nu je ziet dat het eigenlijk een pc is geworden kent apple problemen. Nu moet het os ook overweg kunnen met andere grafische kaarten e.d.
    veel lastiger stabiel te krijgen, daarnaast ben je ook erg afhankelijk van de kwaliteit van de drivers van die losse hardware!

    aandelen fabeltje. In 1997 voor 150 miljoen USD aan non-voting aandelen van Apple gekocht dat op het slechtste moment van haar bestaan nog 1,5 miljard USD bezat. Dus 10% aan aandelen waar ook nog niet eens dividend op wordt uitgekeerd. En dat als onderdeel van een deal om een eind te maken aan een jarenlang slepende rechtszaak.
    reken maar van yes, dat ome bill een grote vinger in de pap heeft. je ziet niet voor niets steve jobs steeds achter bill aanlopen op de foto's. :wink:

    Ook krijgt apple steeds meer monopolistische microsoft trekjes...met hun daddicated software en integraties. :wink:
    Straks kun je alleen nog maar apple software draaien op een mac.....
    sommige software is wel goed zoals jezelf ook weet maar dit soort zaken is gewoon niet goed voor de ontwikkeling. Het kan ook remmend werken of er wordt iets dootr je strot geduwd wat je eigenlijk niet wilt.

    Ik zal met net zoveel plezier op een mac werken als op een pc! geen problemen mee. Ik heb alles nog goed stabiel gekregen. :wink:

    Dat de een nu echt veel beter is dan de ander, nee dat kan ik echt niet zeggen.
    Je zegt zelf al dat nu de mac intern steeds meer op een pc gaat lijken de problemen alleen maar groter worden. :wink:

  2. #27

    Standaard

    Quark is een verhaal apart, daar moet je 2 jaar wachten op een minor upgradeje waar je dik voor moet bloeden. Dat was onder het oude OS al zo. En toen Apple USB ging gebruiken en de ADB-poort kwam te vervallen, mochten diezelfde dik betalende klanten bij Quark smeken en smeken om na een half jaar eindelijk eens een USB dongle te krijgen. Het is niet voor niets dat veel DTP bedrijven nog steeds met versies 3.x en 4.x van Quark werken. Ze kunnen de nieuwe versies amper betalen en krijgen er qua verbetering amper iets voor terug. Een flink aantal is toen maar overgestapt op InDesign.

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark S
    Quark is een verhaal apart, daar moet je 2 jaar wachten op een minor upgradeje waar je dik voor moet bloeden. Dat was onder het oude OS al zo. En toen Apple USB ging gebruiken en de ADB-poort kwam te vervallen, mochten diezelfde dik betalende klanten bij Quark smeken en smeken om na een half jaar eindelijk eens een USB dongle te krijgen. Het is niet voor niets dat veel DTP bedrijven nog steeds met versies 3.x en 4.x van Quark werken. Ze kunnen de nieuwe versies amper betalen en krijgen er qua verbetering amper iets voor terug. Een flink aantal is toen maar overgestapt op InDesign.
    Indesign is een zegen vergeleken met Quark!
    Zeker de Creative suite is erg goed en flexibel. :wink:

    Voor mij geen Quark. :wink:

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark S
    Quark is een verhaal apart, daar moet je 2 jaar wachten op een minor upgradeje waar je dik voor moet bloeden. Dat was onder het oude OS al zo. En toen Apple USB ging gebruiken en de ADB-poort kwam te vervallen, mochten diezelfde dik betalende klanten bij Quark smeken en smeken om na een half jaar eindelijk eens een USB dongle te krijgen. Het is niet voor niets dat veel DTP bedrijven nog steeds met versies 3.x en 4.x van Quark werken. Ze kunnen de nieuwe versies amper betalen en krijgen er qua verbetering amper iets voor terug. Een flink aantal is toen maar overgestapt op InDesign.
    gelukkig is er een dongle patch. :wink:
    want die hardware sleutel remt aardig af....

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman
    gelukkig is er een dongle patch. :wink:
    want die hardware sleutel remt aardig af....
    Uhm..patch of crack? :wink:

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark S
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman
    gelukkig is er een dongle patch. :wink:
    want die hardware sleutel remt aardig af....
    Uhm..patch of crack? :wink:
    daar kunnen we het hier niet over hebben :wink:

  7. #32

  8. #33

    Standaard

    Misschien moeten we Os 9 gewoon vergeten? Dat was inderdaad geen positief uithangbord voor de mac maar OS X is echt waanzinnig. (en dan maakt het even niet uit of je een G4 heb of een G5)

  9. #34

    Standaard

    Heb zelf recentelijk goede ervaringen met WinAvi. Vooral de snelheid van dit pakket is heel bijzonder.

    http://www.winavi.com/en/products.htm

    hiermee kan ook van MOV naar MPG e.d.
    idd: Diana en ik zijn een dvd-stelletje

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •