Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 34 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Quicktime naar Video-DVD branden

    Ik heb op een Mac een Quicktime bestand gemaakt van een film die ik gemaakt heb. Nu wil ik deze op mijn PC branden naar een Video-DVD. Hoe doe
    ik dit? Veel brandprogramma's (alle die ik gebruik) ondersteunen geen Quicktime!

    Vincent
    Bekijk de trailer van de eerste Nederlandse superhelden-film: http://www.herocomplex.nl

  2. #2

    Standaard

    Waarom brand je hem dan niet gewoon op de Mac waar je hem op hebt gemaakt?

  3. #3

    Standaard

    Omdat ik daar de beschikking nu niet over heb.
    Bekijk de trailer van de eerste Nederlandse superhelden-film: http://www.herocomplex.nl

  4. #4

    Standaard Re: Quicktime naar Video-DVD branden

    Citaat Oorspronkelijk gepost door netfox
    Ik heb op een Mac een Quicktime bestand gemaakt van een film die ik gemaakt heb. Nu wil ik deze op mijn PC branden naar een Video-DVD. Hoe doe
    ik dit? Veel brandprogramma's (alle die ik gebruik) ondersteunen geen Quicktime!
    Gebruik een MPEG-encoder, of een video-editor die Quicktime ondersteunt. Tips: Cinema Craft MPEG encoder kan quicktime aan. En bijna alle huidige video-editing software kan met Quicktime overweg.

    Exporteer dat dan als MPEG-2 en dat zou je moeten kunnen branden.

  5. #5

    Standaard

    Of installeer de standaard QuickTime player, "ga op zoek naar" een QuickTime Pro serienummer om de standaard versie te unlocken naar de Pro versie, en je krijgt allerlei export formaten tot je beschikking die wel geaccepteerd worden door die software

  6. #6

    Standaard

    Ik had het al geprobeerd met Quicktime Pro... ik kreeg daarop allerlei 'dropouts' in het beeld, wanneer ik het wilde exporteren naar een AVI DV PAL stream.
    Bekijk de trailer van de eerste Nederlandse superhelden-film: http://www.herocomplex.nl

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door netfox
    Ik had het al geprobeerd met Quicktime Pro... ik kreeg daarop allerlei 'dropouts' in het beeld, wanneer ik het wilde exporteren naar een AVI DV PAL stream.
    QuickTime op de PC is kennelijk net zo buggy als Windows Media op de Mac.

  8. #8

    Standaard

    Gelukt met Canopus ProCoder 2. Ben blij dat ik vrijdag weer achter een Mac kan zitten
    Bekijk de trailer van de eerste Nederlandse superhelden-film: http://www.herocomplex.nl

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door netfox
    Gelukt met Canopus ProCoder 2. Ben blij dat ik vrijdag weer achter een Mac kan zitten
    En dat is op je opleiding of zo?

  10. #10

    Standaard

    Jep. HKU te Hilversum.
    Bekijk de trailer van de eerste Nederlandse superhelden-film: http://www.herocomplex.nl

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door netfox
    Jep. HKU te Hilversum.
    Grappig. Een oud-studiegenoot is daar ook beland (in 1989, het Amiga tijdperk). Deed eerst de toelatings- cq. vooropleiding voor Beeld- en Mediatechnologie. In de klas veel whizz-kids en nerds die tot hun grote ontzetting (in plaats van een computer) eerst een stukkie houtskool en een A3 velletje in hun handen kregen geduwd. Onder het motto: Laat maar es zien waar je zelf toe in staat bent..
    Hij heeft vervolgens de Master Class gedaan en is uiteindelijk Cum Laude afgestudeerd.
    Wat voor Macs hebben jullie tegenwoordig tot jullie beschikking?

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark S
    Citaat Oorspronkelijk gepost door netfox
    Jep. HKU te Hilversum.
    Grappig. Een oud-studiegenoot is daar ook beland (in 1989, het Amiga tijdperk). Deed eerst de toelatings- cq. vooropleiding voor Beeld- en Mediatechnologie. In de klas veel whizz-kids en nerds die tot hun grote ontzetting (in plaats van een computer) eerst een stukkie houtskool en een A3 velletje in hun handen kregen geduwd. Onder het motto: Laat maar es zien waar je zelf toe in staat bent..
    Hij heeft vervolgens de Master Class gedaan en is uiteindelijk Cum Laude afgestudeerd.
    Wat voor Macs hebben jullie tegenwoordig tot jullie beschikking?
    Ik doe de richting Audio/Visuele Media (film maken dus). We hebben voornamelijk eMacs staan, en een paar oude PowerMac G4's.
    Bekijk de trailer van de eerste Nederlandse superhelden-film: http://www.herocomplex.nl

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark S
    Citaat Oorspronkelijk gepost door netfox
    Ik had het al geprobeerd met Quicktime Pro... ik kreeg daarop allerlei 'dropouts' in het beeld, wanneer ik het wilde exporteren naar een AVI DV PAL stream.
    QuickTime op de PC is kennelijk net zo buggy als Windows Media op de Mac.


  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark S
    Citaat Oorspronkelijk gepost door netfox
    Gelukt met Canopus ProCoder 2. Ben blij dat ik vrijdag weer achter een Mac kan zitten
    En dat is op je opleiding of zo?
    Vooral die G4 dingen...lopen vast elk halfuur....
    mijn pc workstation draait rondjes om de mac.... :wink:

    Mark. S. even stangen.........

    Moet wel toegeven dat de G5 een stuk beter schijnt te zijn en dat met name 10.3(op unix gebaseerd) veel beter loopt dan de oude G4 bakken met os 9 erop..snel omruilen die dingen.....

  15. #15

    Standaard

    Mac draait om stabiliteit en gebruiksgemak, niet om 'power'. Op school draait alles op Os X... ik heb geen ervaring met versie 9.
    Bekijk de trailer van de eerste Nederlandse superhelden-film: http://www.herocomplex.nl

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door netfox
    Mac draait om stabiliteit en gebruiksgemak, niet om 'power'.
    Laat mij niet lachen....
    Ik heb een jaar met die G4's gewerkt en alleen maar ellende gezien.
    vastlopers, software wat niet werkt of ondersteunt wordt!

    een goed geconfigureerde pc IS NET ZO STABIEL als een MAC!

    maarja en zijn schijnbaar mensen die elk systeem kunnen vern**ken.

    Ik draai zonder problemen een paar jaar zonder schone install op pc's.

    Wat wel een voordeel is van de mac is dat er niet zoveel virussen voor zijn als voor de pc...maarja voor die 2% wereldwijd macgebruikers is het niet zo interessant om een virus voor te maken. het is veel leuker om 95% (ja, windows wordt op 95% van alle computers over de hele wereld gebruikt) te maken.
    KUn je veel meer mesnen pakken :P

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman
    Citaat Oorspronkelijk gepost door netfox
    Mac draait om stabiliteit en gebruiksgemak, niet om 'power'.
    Laat mij niet lachen....
    Ik heb een jaar met die G4's gewerkt en alleen maar ellende gezien.

    een goed geconfigureerde pc IS NET ZO STABIEL als een MAC!
    Ik heb op diverse (professionele) montagecomputers gewerkt, en alle Windows (IBM) bakken vallen in het niet met elke Mac waarop ik werk.

    Maar goed... je gebruikt vast geen Windows op je PC? Linux? De woorden Windows en stabiliteit gaan niet samen; en dit heeft verder dan ook niets met een bepaalde configuratie te maken.
    Bekijk de trailer van de eerste Nederlandse superhelden-film: http://www.herocomplex.nl

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman
    maarja en zijn schijnbaar mensen die elk systeem kunnen vern**ken.
    En dat is dus het gebruiksgemak van de Mac..
    Bekijk de trailer van de eerste Nederlandse superhelden-film: http://www.herocomplex.nl

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door netfox
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman
    maarja en zijn schijnbaar mensen die elk systeem kunnen vern**ken.
    En dat is dus het gebruiksgemak van de Mac..
    Ik heb ook mensen gezien die macs compleet vern**ken hoor.

    Kom maar eens een keer kijken op mijn workstation :wink:

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door netfox
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman
    Citaat Oorspronkelijk gepost door netfox
    Mac draait om stabiliteit en gebruiksgemak, niet om 'power'.
    Laat mij niet lachen....
    Ik heb een jaar met die G4's gewerkt en alleen maar ellende gezien.

    een goed geconfigureerde pc IS NET ZO STABIEL als een MAC!
    Ik heb op diverse (professionele) montagecomputers gewerkt, en alle Windows (IBM) bakken vallen in het niet met elke Mac waarop ik werk.

    Maar goed... je gebruikt vast geen Windows op je PC? Linux? De woorden Windows en stabiliteit gaan niet samen; en dit heeft verder dan ook niets met een bepaalde configuratie te maken.
    De mijne loopt anders zeer stabiel...heeft meer met de gebruikers te maken :wink:

    De mac is van oudsher een professioneel apparaat..mensen die meestal wel weten hoe het werkt. Pc wordt vaak door mensen gebruikt die er geen verstand van hebben. :wink:

    apple mag zich schamen dat ze een g4 niet stabiel kunnen krijgen met speciaal voor hun gemaakte componenten! Een pc moet goed lopen op alle los te verkrijgen componenten en dat is veel lastiger. :wink:
    nog afgezien van de prijs........Ik weet wat er allemaal inzit...je betaald behoorlijk voor de mooie doos.

    Edit:

    Ik ben geen MAC hater....maar die fabeltjes dat een mac beter is dan een pc is allang verledentijd. Er zijn genoeg profs die van mac naar pc zijn gegaan en er zijn ook genoeg profs die van pc naar mac zijn gegaan..nu is het alleen nog maar een persoonlijke voorkeur. :wink:

    Edit2:

    Een monteur van de grootste mac importeur van nederland heeft zelf toegegeven dat er veel meer problemen zijn met de mac dan met pc's. (zij leveren namelijk mac's en pc's). Met name de G4!

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman
    De mijne loopt anders zeer stabiel...heeft meer met de gebruikers te maken :wink:
    Daarom heb ik in dit huishouden, met drie andere gebruikers, ook al verplicht gesteld dat iedereen Opera of Firefox in combinatie met Thunderbird moet gebruiken. Met dank aan SP2 waarbij je IE en OE kunt uitschakelen . Vorige week heb ik namelijk nog een format c moeten uitvoeren ivm. allerlei spyware en virus shit.
    De mac is van oudsher een professioneel apparaat..mensen die meestal wel weten hoe het werkt. Pc wordt vaak door mensen gebruikt die er geen verstand van hebben. :wink:
    True
    Bekijk de trailer van de eerste Nederlandse superhelden-film: http://www.herocomplex.nl

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door netfox
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman
    De mijne loopt anders zeer stabiel...heeft meer met de gebruikers te maken :wink:
    Daarom heb ik in dit huishouden, met drie andere gebruikers, ook al verplicht gesteld dat iedereen Opera of Firefox in combinatie met Thunderbird moet gebruiken. Met dank aan SP2 waarbij je IE en OE kunt uitschakelen . Vorige week heb ik namelijk nog een format c moeten uitvoeren ivm. allerlei spyware en virus shit.
    De mac is van oudsher een professioneel apparaat..mensen die meestal wel weten hoe het werkt. Pc wordt vaak door mensen gebruikt die er geen verstand van hebben. :wink:
    True
    Ondanks spyware en virusshit heb ik geen enkel probleem met stabiliteit hoor. :wink:

    ok.. weer on topic:

    quicktime kun je niet native op een dvd zetten...omzetten naar mpeg 1 of mpeg 2 en je kunt het branden op dvd.
    :wink:

    Edit:

    vreemd trouwens dat jullie met quicktime werken.
    Niet met bijv. avid of apple's eigen final cut pro of dvd studio pro
    dit zijn toch programma's waar jullie veel meer aan hebben, lijkt mij. :wink:
    Zeker gezien jullie in de prof. film indusstrie terecht komen en daar werken ze veel met bovengenoemde programma's.

  23. #23

    Standaard

    Mark. S. even stangen.........
    It takes a little bit more than that... :wink:
    Zowel je opmerking over de G4 als over QuickTime wekken een beetje de indruk, dat je, laat ik het zo uitdrukken: "wel de melk hebt horen klotsen, maar niet weet waar de tepel hangt" :wink:

    Ten eerste moet je software en hardware issues niet door elkaar gooien.
    Voor mijn G5 heb ik 4 jaar lang een van de allereerste G4's gehad, een 400 Mhz. Retestabiel. Onder OS 9 uiteraard minder dan OSX. Maar jij wilt ook niet meer terug naar Windows 98 of ME lijkt me. Met bijv. ProTools of Photoshop onder OS9 kreeg je een Mac echt niet op zijn kont. Dat is me zelfs onder Win2000 regelmatig gelukt. Op mijn werk hebben we naast een aantal G5's ook een drietal DP G4's (Dual 1.25) staan. Geloof me, met de G4 hebben we qua hardware nauwelijks problemen gehad itt tot de G5.

    En zoals ik al eerder heb gezegd in een ander topic, Quicktime is een container voor AV formaten. QuickTime is de engine waarop programma's als FCP, Avid, Premiere, draaien, beter gezegd van IEDER audio of video programma dat op de Mac draait. QuickTime zorgt dan ook voor de onderlinge uitwisselbaarheid tussen al die programma's. Jij bent denk ik in de war met de QuickTime Player.

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark S
    Mark. S. even stangen.........
    It takes a little bit more than that... :wink:
    Zowel je opmerking over de G4 als over QuickTime wekken een beetje de indruk, dat je, laat ik het zo uitdrukken: "wel de melk hebt horen klotsen, maar niet weet waar de tepel hangt" :wink:

    Ten eerste moet je software en hardware issues niet door elkaar gooien.
    Voor mijn G5 heb ik 4 jaar lang een van de allereerste G4's gehad, een 400 Mhz. Retestabiel. Onder OS 9 uiteraard minder dan OSX. Maar jij wilt ook niet meer terug naar Windows 98 of ME lijkt me. Met bijv. ProTools of Photoshop onder OS9 kreeg je een Mac echt niet op zijn kont. Dat is me zelfs onder Win2000 regelmatig gelukt. Op mijn werk hebben we naast een aantal G5's ook een drietal DP G4's (Dual 1.25) staan. Geloof me, met de G4 hebben we qua hardware nauwelijks problemen gehad itt tot de G5.

    En zoals ik al eerder heb gezegd in een ander topic, Quicktime is een container voor AV formaten. QuickTime is de engine waarop programma's als FCP, Avid, Premiere, draaien, beter gezegd van IEDER audio of video programma dat op de Mac draait. QuickTime zorgt dan ook voor de onderlinge uitwisselbaarheid tussen al die programma's. Jij bent denk ik in de war met de QuickTime Player.
    mark..dank u voor het compliment.... :P

    klopt ik ben geen video-expert. :wink:
    Maar de discussie wordt nu wel vervolgd
    wist dat je zou reageren op de mac kwestie...als vervent mac liefhebber.
    Ik heb quicktime pro zelf ook..ik weet wat het is.....en wat je er mee kunt doen. :wink:

    maar zoals ik al eerder zij: in een grote vergelijkende recentie is gebleken dat er wel betere alternatieven zijn nu voor quicktime.
    maargoed...maak dat een mac/apple liefhebber maar eens wijs. :P
    bij mac zit je vast aan quicktime.

    maar heb wel dik een jaar met die G4's gewerkt onder os 9 en geloof me...een paar keer per dag rebooten met die krengen. ja, zelfs photoshop
    bleef wel een paar keer hangen..........Mischien de mac beter geconfigureerd? De mac moet het trouwens van de altivec optimalisaties hebben in photoshop, anders blijft het echt nergens.
    Trouwens, als een monteur van de importeur al zegt dat er veel problemen mee zijn....Ik weet dat sommige mensen de mac als heilig verklaren....
    Ik heb je ook al eerder gezegd dat er genoeg mensen zijn die over zijn gegaan op workstations....unix, linux en zelfs win xp is stabiel te krijgen...
    Zie hier...apple ontdekt ook unix...die al vele jaren in de pc wereld bestaat.

    Waarom mag ik hardware en software niet door elkaar halen......mac fans mogen wel ongenuanceerd de pc afkraken maar andersom... je weet zelf net zo goed als ik dat er met name in het begin met de g4 en os x, veel prof software gewoon niet draaide op een g4. wat heb je dan aan zo'n ding! Dikke ellende.....heel wat mac fans horen schelden hoor!
    Dit was zeker niet alleen de schuld van de software ontwikkelaars.

    De mac g5 is een gewone PC! heeft een ibm chip(i.p.v motorola), gebruikt pc conponenten... zo kan ik nog wel even doorgaan. :wink:

    Maargoed, zoals gezegd........geen mac hater maar ben er wel kritisch over... trouwens net zo kritisch als over een pc. :wink:

    Een mac is net zo goed als een pc en een pc is net zo goed als een mac. zo denk ik er over. Alleen bij de mac betaal je iets extra's voor de mooie kast. :wink: En ze zijn erg lastig te upgraden......je moet meteen weer nieuw kopen...

    Een systeem is slechts zo goed of slecht als zijn gebruiker!

    Laten we eerlijk zijn...als apple echt zo goed zou zijn...zouden zij nu 95% marktaandeel hebben en niet microsoft. :wink: en die 5% moet apple ook nog delen met unix en linux..... :wink:
    apple is in amerika redelijk groot in de markt maar in europa heeft het helemaal niets te vertellen..

    dat lukt mij met mijn workstation echt niet hoor!
    Ohja, ook windows 98 heb ik stabiel gekregen. :wink:

    maar..zoals ik al eerder zij..het is nu meer een persoonlijke keuze.
    Tenzij je natuurlijk software draait wat specifiek voor de mac is.
    Apple krijgt ook al microsoft trekjes met hun daddicated mac software.....

    steve jobs hangt teveel rond met bill gates(twee grote vrienden).

    Ohja voor dat ik het vergeet....ook microsoft heeft een erg groot pakket aandelen apple...... Who is really in control?


    We gaan nu wel erg off topic.

    even goede vrienden. :wink:

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman
    Mischien de mac beter geconfigureerd? De mac moet het trouwens van de altivec optimalisaties hebben in photoshop, anders blijft het echt nergens. [/u
    Trouwens, als een monteur van de importeur al zegt dat er veel problemen mee zijn....Ik weet dat sommige mensen de mac als heilig verklaren....
    Ik heb je ook al eerder gezegd dat er genoeg mensen zijn die over zijn gegaan op workstations....unix, linux en zelfs win xp is stabiel te krijgen...
    Zie hier...apple ontdekt ook unix...die al vele jaren in de pc wereld bestaat.

    Waarom mag ik hardware en software niet door elkaar halen......mac fans mogen wel ongenuanceerd de pc afkraken maar andersom... je weet zelf net zo goed als ik dat er met name in het begin met de g4 en os x, veel prof software gewoon niet draaide op een g4. wat heb je dan aan zo'n ding!
    Dit was zeker niet alleen de schuld van de software ontwikkelaars.

    Maargoed, zoals gezegd........geen mac hater maar ben er wel kritisch over... trouwens net zo kritisch als over een pc. :wink:

    Een mac is net zo goed als een pc en een pc is net zo goed als een mac. zo denk ik er over. Alleen bij de mac betaal je iets extra's voor de mooie kast. :wink: En ze zijn erg lastig te upgraden......je moet meteen weer nieuw kopen...

    Laten we eerlijk zijn...als apple echt zo goed zou zijn...zouden zij nu 95% marktaandeel hebben en niet microsoft. :wink:

    dat lukt mij met mijn workstation echt niet hoor!
    Ohja, ook windows 98 heb ik stabiel gekregen. :wink:

    maar..zoals ik al eerder zij..het is nu meer een persoonlijke keuze.
    Tenzij je natuurlijk software draait wat specifiek voor de mac is.
    Apple krijgt ook al microsoft trekjes met hun daddicated mac software.....

    steve jobs hangt teveel rond met bill gates(twee grote vrienden).

    Ohja voor dat ik het vergeet....ook microsoft heeft een erg groot pakket aandelen apple...... Who is really in control?


    We gaan nu wel erg off topic.
    Ik zie niet in wat er verkeerd aan is als software geoptimaliseerd wordt voor een processor type dmv Altivec instructies. Zeker als het effect merkbaar groter is dan bij MMX/SSE.

    Op de G4 onder OS9 kon alle software draaien die ook op de oudere Macs draaiden.
    Noem mij 1 programma wat niet op een G4 onder OS9 werkte.
    Een Photoshop crash onder OS9 is in de meeste gevallen een kwestie van te weinig RAM of een conflict met gebruikte fonts.
    Tegen de tijd dat OSX op de markt kwam was de G4 inmiddels ruim 2 jaar oud.
    Ik verklaar de Mac niet heilig. Maar hardwarematig zit ie veel beter in elkaar qua betrouwbaarheid dan de G5, en bepaalde series van de iBook en Powerbook.

    Dat veel prof. software aanvankelijk niet onder OSX draaide of niet eens bestond vind ik niet vreemd. Zeker niet in een tijd dat men nog steeds huiverig was voor de Mac als levensvatbaar platform. Alle software-ontwikkelaars zouden vanaf scratch een OSX versie moeten ontwikkelen, en dat kost tijd en heel veel geld. OSX is ook pas vanaf 10.2.x echt een beetje werkbaar geworden. En volgens mij is er nu meer software beschikbaar voor OSX dan onder het oude OS.

    En dat aandelen fabeltje. In 1997 voor 150 miljoen USD aan non-voting aandelen van Apple gekocht dat op het slechtste moment van haar bestaan nog 1,5 miljard USD bezat. Dus 10% aan aandelen waar ook nog niet eens dividend op wordt uitgekeerd. En dat als onderdeel van een deal om een eind te maken aan een jarenlang slepende rechtszaak.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •