Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 72 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    mja ik vrees ook dat ze een beetje heel veel overdrijft

  2. #27
    Anonymous
    Guest

    Standaard

    Tal van megarollen????

    LOL

    Zij is een van de actrices waar ik weiger om naar te kijken, k vind haar echt 3 keer nix

  3. #28

    Standaard

    Ze heeft wel wat aardige rollen staan, alleen de laatste tijd maakt ze de verkeerde keuzes. En ja je moet wel natuurlijk in beeld blijven dus wat zeg je dan in the USA? Dat je gediscrimeerd word en hoppa genoeg uitgevers die ook wel in beeld willen komen en je krijgt weer wat rollen aangeboden.

  4. #29

    Standaard

    Had ze dit ook niet gezegd omdat ze genomineerd is voor een Rasberry award voor haar rol in Catwoman? Tja erg zielig dat ze nu een uitweg aan het zoeken is voor haar slechte prestatie...
    Four-Star Trader (236)

  5. #30

    Standaard

    Tis een mooie vrouw maar dan heb je het wel gehad, ze moet niet zeuren.

  6. #31

    Standaard

    Ze moet niet zeiken, ze krijgt een rol in Catwoman, die strikt genomen eigenlijk vervult had moeten worden door een "blanke " actrice. Tenminste in de strip (en in Batman) was Catwoman geen "zwarte".
    Dus als dit niet getuigt van niet discrimineren dan weet ik het ook niet meer.

    grtz

  7. #32

    Standaard Re: Halle Berry: Hollywood is racistisch

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Qzyn
    Berry nam in 2002 de oscar voor Beste Actrice in ontvangst voor haar prestaties in de film Monsters Ball met de woorden: "Eindelijke erkenning voor alle anonieme zwarte vrouwen die hierdoor een kans krijgen. Er is vanavond een deur geopend voor alle zwarte actrices!"
    Hiermee worden de prestaties van Hattie McDaniel (Gone With The Wind - 1939) en Whoopi Goldberg (Ghost - 1990) even terzijde geschoven...

    Ik weet ook wel dat dat supporting roles waren maar ik vindt dat mevrouw Berry wel wat specifieker had kunnen zijn...
    I have seen things you people wouldn’t believe... ...a perfect Blade Runner sequel...

  8. #33

    Standaard

    Tjongejonge. 32 reacties van voornamelijk blanke mannen die vanaf hier wel even bepalen dat mevrouw Berry zit te zeuren. Jullie hebben geen flauw idee of het waar is of niet. Jullie hebben geen flauw idee of het moeilijk is om als zwarte vrouw in Amerika aan de bak te komen. Maar toch staat iedereen meteen met een oordeel klaar. Ik weet het antwoord ook niet, maar ik neem aan dat je niet zomaar een in Amerika heikel punt als rassendiscriminatie aansnijdt, tenzij het je echt erg dwars zit.
    Kortom: misschien eerst nadenken en dan oordelen.

    BasH

  9. #34

    Standaard Re: Halle Berry: Hollywood is racistisch

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Qzyn

    AMSTERDAM - Halle Berry heeft de aanval geopend op Hollywood door te zeggen dat de filmwereld vol met racisten zit. De zwarte actrice, zegt dat zij moeite heeft werk te vinden en daardoor gedwongen is in haar eigen films te spelen.
    Los van de vraag of racisme in Hollywood heerst, vind ik dit een vreemd argument van mevrouw Berry. Zij heeft moeite met werk vinden. Volgens mij zijn er velen die hun geluk beproeven om in Hollywood een ster te worden, maar het niet eens tot één film weten te brengen. Volgens mij heeft ze financieel niets te klagen en ze speelt nog wel in films.
    Daarnaast zegt zij dat ze gedwongen is in haar eigen films te spelen. Met andere woorden, ze vindt haar eigen films niets. En het woordje gedwongen vind ik erg overdreven. Niemand 'dwingt' haar.

    Tja, racisme. Doet Hollywood er aan of niet? Heel simpel, ik was en ben er niet bij dus ik weet het niet.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BasH
    Ik weet het antwoord ook niet, maar ik neem aan dat je niet zomaar een in Amerika heikel punt als rassendiscriminatie aansnijdt, tenzij het je echt erg dwars zit.
    Dat lijkt me ook niet. Dat doe je niet voor de lol, maar jij weet haar beweegreden ook niet. Het kan best zo zijn dat ze de boel bij elkaar zit te liegen om zichzelf in de picture te spelen. Het kan ook zo zijn dat ze echt de waarheid spreekt, dat zou uiteraard een schande zijn. Toch zal zij dan met bewijzen moeten komen, want op deze manier bereikt ze ook niet zoveel.
    "Our sun is dying. Mankind faces extinction."

  10. #35

    Standaard

    Ik denk ook dat, als ik de vakbladen erop nalees, mevrouw Berry eerder een probleem met zichzelf heeft...
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  11. #36
    Anonymous
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BasH
    Tjongejonge. 32 reacties van voornamelijk blanke mannen die vanaf hier wel even bepalen dat mevrouw Berry zit te zeuren. Jullie hebben geen flauw idee of het waar is of niet. Jullie hebben geen flauw idee of het moeilijk is om als zwarte vrouw in Amerika aan de bak te komen. Maar toch staat iedereen meteen met een oordeel klaar. Ik weet het antwoord ook niet, maar ik neem aan dat je niet zomaar een in Amerika heikel punt als rassendiscriminatie aansnijdt, tenzij het je echt erg dwars zit.
    Kortom: misschien eerst nadenken en dan oordelen.

    BasH
    Bla bla bla, wat heeft onze huidskleur er nu weer mee te maken dan? Het is gewoon makkelijk voor haar om te zeggen dat het 'rasicsme' is. Als het haar niet aanstaat moet ze maar ander werk opzoeken. Zij kiest ervoor om een publiek persoon te zijn, dan kan ze verwachten dat het publiek een mening en oordeel heeft.

    Misschien moet jij maar eens nadenken en dan oordelen.

  12. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Peeters
    Ik denk ook dat, als ik de vakbladen erop nalees, mevrouw Berry eerder een probleem met zichzelf heeft...
    Vertel...?
    *For love some WiLL search the ends of the world..to possess the objects of their desire some even KiLL*
    Mijn collectie

  13. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Argonath
    Bla bla bla, wat heeft onze huidskleur er nu weer mee te maken dan?
    Dat heeft er heel veel mee te maken. Je kan van blanke mannetjes immers niet al te snel verwachten dat ze het opnemen voor een zwarte vrouw.Integendeel.
    Het is gewoon makkelijk voor haar om te zeggen dat het 'rasicsme' is. Als het haar niet aanstaat moet ze maar ander werk opzoeken.
    Ja dat is natuurlijk ook de mentaliteit de laatste tijd niet? Bevalt het je niet, heb je kritiek op de dominante cultuur, ook al is die hypocriet of discriminerend, opzouten maar. Want hoe durf je de heersende massa aan te vallen...
    Halle Berry heeft hersencellen genoeg om te weten wanneer ze wel of niet gediscrimineerd wordt en Hollywood is zeker geen voorbeeld geweest als het ging om burgerrechten,anti-discriminatie etc. Integendeel, men heeft Afro-Amerikanen belachelijk gemaakt en dat is zeker niet eind jaren 30 opgehouden zoals een andere user het beweerde.
    Omdat men in de jaren 80 en 90 een zwarte familie wekelijks op de buis ( the Cosby Show, Fresh Prince)had en we nu iets meer zwarte acteurs en actrices hebben die hoofdrollen vertolken denkt de blanke massa gelijk, "oh, de Amerikaanse zwarten hebben het nu goed hoor".

    Misschien moet jij maar eens nadenken en dan oordelen.
    Misschien moet jij het maar eens niet doen wat betreft dit soort zaken en in je eigen kleine wereld blijven.

    Wat betreft de oscar die Halle gekregen heeft. Natuurlijk joh ,was positieve discriminatie, want zwarte actrices kunnen immers niet acteren? Typisch een reactie van sommige blanke mannetjes die zwarte succesvolle mensen geen prijs gunnen.
    Halle's concurenten waren o.a Renee Zelweger voor Bridget en Nicole Kidman voor Moulin's Rouge. Dat waren ook sterke, leuke rollen maar niet zo diepgravend en emotioneel sterk als die van Halle.Die rol heeft ze zeer overtuigend neergezet en het was inderdaad een schande dat het zo lang heeft moeten duren dat een zwarte actrice een Oscar won. Al vond ik haar "huil-klaagscène" op het oscarpodium bij de uitreiking wel genant worden.
    En als er sommigen zijn die zeggen: "ja dan hadden die zwarte actrices maar beter moeten acteren"dan zit je ook fout want Hollwood weigert tot en met nu veel vrouwelijke hoofdrollen of bijrollen aan zwarte actrices te geven,omdat ze bang zijn dat een groot gedeelte van de blanke bioscoopbezoekende massa dat niet accepteert.
    Gelukkig zijn er actrices als Halle berry die nu iets meer rollen krijgen die niets te maken met zwarte cultuur of aan lager wal geraakte personen.
    Ik wens haar veel succes en een mooie carrière ook al blundert ze af en toe.

  14. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wizz-Art
    Vertel...?
    Gewoon, op kort tijdsbestek een paar zeer negatieve recensies te verwerken gekregen na een periode van relatief artistiek succes (Monster's Ball). Waardoor ze kapsones kreeg, o.a. onredelijke eisen stelde voor haar eventueel wederoptreden in X-Men 3, en uiteindelijk genoegen heeft moeten nemen met "mindere" films.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  15. #40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door SKMbeat
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Argonath
    Bla bla bla, wat heeft onze huidskleur er nu weer mee te maken dan?
    Dat heeft er heel veel mee te maken. Je kan van blanke mannetjes immers niet al te snel verwachten dat ze het opnemen voor een zwarte vrouw.Integendeel.
    Ja, inderdaad. Hoe dúrven blanke mannen een mening te hebben, zeg! Dat is toch zeker hun recht niet? Sjeem zeg, zomaar je mening verkondigen op een forum, daar zijn die dingen écht niet voor bedoeld...

    Je komt zo wel erg discriminerend over.
    God help the outcasts, hungry from birth
    Show them the mercy, they don't find on earth

  16. #41

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nandor
    Ja, inderdaad. Hoe dúrven blanke mannen een mening te hebben, zeg! Dat is toch zeker hun recht niet? Sjeem zeg, zomaar je mening verkondigen op een forum, daar zijn die dingen écht niet voor bedoeld...
    Of je lijdt aan woordenblindheid,maar dat staat er toch echt niet hè?
    Je komt zo wel erg discriminerend over.
    Goh, meen je dat? En dat generaliserend geneuzel van die 32 poster voor me zeker niet?Zwarte actrice uit kritiek op een tak van de filmindustrie en natuurlijk zijn er dan ENKELE blanke mannetjes die dat gaan ontkennen, positieve discriminatie gaan roepen. Ik denk zelfs dat het allemaal (nu nog steeds) veel erger ,maar veel zwarte acteurs,actrices,regisseurs hun mond maar liever houden,om niet voor "slachtofferofferspeler"te worden aangezien of gewoon werk willen hebben. Maar gelukkig zijn er mensen als Spike Lee die met films als Bamboozled kritiek uit op een gedeelte van de filmwereld die maar wat graag verdient aan het in stand houden van vooroordelen.

  17. #42

    Standaard

    De Telegraaf zuigt graag dingen uit hun duim

    of anders is de helft van het verhaal waar
    want van een mug een olifant maken zijn ze zeer goed..
    You know, you come from nothing, you're going back to nothing.What have you lost? Nothing!

  18. #43

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door SKMbeat
    Goh, meen je dat? En dat generaliserend geneuzel van die 32 poster voor me zeker niet?
    Nee, die niet nee. Die zeggen dat ze Halle geen goede actrice vinden, niet dat ze slecht acteerd omdat ze een donkere huidskleur heeft. Jij zegt dat de meningen van anderen er niet toe doen, omdat zij blank zijn.
    God help the outcasts, hungry from birth
    Show them the mercy, they don't find on earth

  19. #44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nandor
    Citaat Oorspronkelijk gepost door SKMbeat
    Goh, meen je dat? En dat generaliserend geneuzel van die 32 poster voor me zeker niet?


    Nee, die niet nee. Die zeggen dat ze Halle geen goede actrice vinden, niet dat ze slecht acteerd omdat ze een donkere huidskleur heeft. Jij zegt dat de meningen van anderen er niet toe doen, omdat zij blank zijn.

    HOPPA DIE ZIT!!!!!!!!


    ENNE AL ZOU ZE BLANK ZIJN OF PIMPELPAARS... ALS ZE NIET KAN ACTEREN, MOET ZE NIET ZEIKEN OVER WEINIG WERK...

  20. #45

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door SKMbeat
    En dat generaliserend geneuzel van die 32 poster voor me zeker niet?Zwarte actrice uit kritiek op een tak van de filmindustrie en natuurlijk zijn er dan ENKELE blanke mannetjes die dat gaan ontkennen, positieve discriminatie gaan roepen. Ik denk zelfs dat het allemaal (nu nog steeds) veel erger ,maar veel zwarte acteurs,actrices,regisseurs hun mond maar liever houden,om niet voor "slachtofferofferspeler"te worden aangezien of gewoon werk willen hebben.
    Dus als mevr. Berry zegt dat ze wordt gediscrimineerd dan is dat ook gelijk zonder meer een feit? Een ieder die daar kritisch naar durft te kijken, is in jouw ogen meteen een generaliserend, neuzelend blank mannetje.
    Vervolgens kom je ook nog met een boude bewering die je in het geheel niet staaft ("Ik denk zelfs dat het allemaal (nu nog steeds) veel erger ,maar veel zwarte acteurs,actrices,regisseurs hun mond maar liever houden"). Als je al iemand wil beschuldigen van generaliseren, bevooroordeeldheid en vooringenomenheid, hoef je alleen maar in de spiegel te kijken.

    Dit kwam ik tegen op internet aangaande (vermeende) rassendiscriminatie in Hollywood:

    Just how bad are things in Hollywood for nonwhites? Black, Hispanic, Asian and Native American actors got 21% of commercial jobs in 1995, compared with 10.8% in 1985. Of these jobs, blacks filled more than half the roles in 1995, or 12% of all commercial jobs, a percentage commensurate with the black population in America. Minority Markets Alert, a New York newsletter, found blacks' images, including voiceovers and music, depicted in 38% of commercials in the local 1995 New York market. And the "Times'" Munoz notes that ethnic minorities comprise 19% of the Screen Actors Guild, and 8% of the Directors Guild.

    So, despite the continued employment of minorities in Hollywood, the rap against the entertainment industry continues–that Hollywood refuses to honor black achievement with Oscars. But look at "black films." Many are comedies, horror films, or teen flicks, typically overlooked by the Academy, irrespective of the race of the performers.

    (...)

    What actor worked the most in the 1990s, appearing in thirty-six films? Black actor Samuel L. Jackson. And during the decade, who was the third most frequently employed film actor? Whoopi Goldberg. Black three-time Oscar nominee Morgan Freeman says, "I don't think Hollywood is racist; I think Hollywood lives and dies on greed. Jobs are not given because of race. They're predicated completely on money."

    Bron: http://www.larryelder.com/hollywood.html

    BTW: De schrijver van bovengenoemd artikel, Larry Elder, is een zwarte radiopresentator/columnist/schrijver/talkshow host uit Los Angeles

  21. #46

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BasH
    Tjongejonge. 32 reacties van voornamelijk blanke mannen die vanaf hier wel even bepalen dat mevrouw Berry zit te zeuren. Jullie hebben geen flauw idee of het waar is of niet. Jullie hebben geen flauw idee of het moeilijk is om als zwarte vrouw in Amerika aan de bak te komen.

    BasH
    Het zal voor zwarte vrouw in Amerika best moeilijk zijn (geweest) om aan de bak te komen, iemand die daar in mijn ogen niet over mee kan praten is mevrouw Barry. Ze heeft tal van grote films op haar naam staan (Bond, Xmen, Monsters ball), een oscar gewonnen en haar bankrekening zal zeer zeker in de tientallen miljoenen staan. Kom dan niet met een verhaaltje dat je het zo zwaar heb......bah.


  22. #47

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nandor
    Nee, die niet nee. Die zeggen dat ze Halle geen goede actrice vinden, niet dat ze slecht acteerd omdat ze een donkere huidskleur heeft.
    Tuurlijk, hypocrisie zal ook wel een woord zijn dat je niet goed begrijpt. Denk je nou echt dat er hier op DVD.nl geen mensen ingelogd zijn die je misschien ook op Stromfront.nl vind of xenofobe uitspraken doen op FOK.nl.
    Ik lurk en post hier nu bij een jaar en heb al genoeg users gevonden die bij zwarte actrices,acteurs, regisseurs gelijk al een negatieve mening klaar hebben staan. Sommige blanke filmliefhebbers kunnen zich nu eenmaal niet inleven in een zwarte speler en reageren dat op zo'n manier af of gunnen door hun xenofobie zwarte spelers geen succes. Dat soort mensen vind je ook hier, waarom niet?
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nandor
    Jij zegt dat de meningen van anderen er niet toe doen, omdat zij blank zijn.
    Als je nou eens wat zou geen doen aan je dyslectie dan kwam je er misschien achter dat dat een reactie was op de vraag wat het er toe deed dat er blanke users negatief reageerden op een zwarte actrice. Mijn antwoord was dat dat er wel toe doet,omdat je uit die hoek eerder negatieve reacties verwacht. Net zoals je bij een discussie over homofobie eerder negatieve reacties verwacht van heterosexuelen, bij Islamfobie eerder uit de hoek van Christenen en andersom etc...


    Citaat Oorspronkelijk gepost door dominique van den hoek
    HOPPA DIE ZIT!!!!!!!!
    Jaha, zo'n "sterk argument" ,daar kan ik niet tegenop hoor.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door dominique van den hoek
    EN ALS ZE NIET KAN ACTEREN, MOET ZE NIET ZEIKEN OVER WEINIG WERK...
    Mwoa, ik denk dat je toch maar eens de film Monster's Ball moet gaan kijken. Maar je met je bevooroordeelde houding jegens Berry heeft dat volgens mij geen zin.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Qzyn
    Berry zegt dat ze wordt gediscrimineerd dan is dat ook gelijk zonder meer een feit?
    Ik vind Halle Berry geen domme vrouw. Anders zet je niet zo'n prestatie neer als in Monster's Ball.Aangezien ik haar dus niet dom vind denk ik dat ze wel 3 keer nadenkt voordat ze zulke uitspraken doet. Haar uitspraak over Hollywood (of ze juist geciteerd is,is nog maar de vraag) is er één volgens haar beleving en een mening die ik ook hoor van regisseurs als Spike Lee ,John Singleton of muzikanten als Chuck D,Quincy Jones.Om Quincy Jones maar eens te quoten uit jouw artikel (tactisch trouwens dat je die hier niet quote....) "There's a lot of racism going on, and I'd be lying if I said there wasn't."

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Qzyn
    Een ieder die daar kritisch naar durft te kijken, is in jouw ogen meteen een generaliserend, neuzelend blank mannetje.
    Niet iedereen, maar bij sommige users sta ik niet versteld van hun negatieve reacties jegens Berry, gelet op hun xenofobe postings in andere threads zoals bv. de moord op Theo van Gogh of als het gaat over "negerfilms",urban movies.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Qzyn
    Dit kwam ik tegen op internet aangaande (vermeende) rassendiscriminatie in Hollywood. Verhaal, etc..
    Gelezen, maar ik heb er weinig aan. Spike Lee zal een heel ander verhaal hebben en hoogstwaarschijnlijk met andere cijfers aankomen. Tijdens het audiocommentaar van Bamboozled bv, zegt hij dat hij te vaak heeft meegemaakt dat filmmaatschappijen zwarte filmcrewleden weigeren,laat staan acterende crewleden.
    Dat de vermeende journalist zelf zwart is, en dan? Dus hij heeft met zijn cijfertjes wel gelijk,want hij zal zijn brothas en sistas niet zomaar door het slijk halen? Kijk gewoon eens naar de totale hoeveelheid films van 2004 dan weet je gelijk wat het aandeel van Afro-Amerikaanse acteurs was in het grote aanbod uit Hollywood.Ik denk dat de verhouding zwart-wit met betrekking tot landelijke Amerikaanse bevolkingsverhoudingspercentages behoorlijk scheef zullen zijn.

    Het gaat de laatste paar jaar inderdaad beter met het aanbod van Afro-Amerikaanse filmmedewerkers, maar d'r is nog een hele lange weg te gaan voor hun.Een groepje acterende acteurs van een Denzel,Jamie,Will,Eddie,Samuel,etc dekt de lading echt niet, daar trap ik niet in.
    Daarvoor wil ik eerst de komende 10 jaar zeer veel verschillende zwarte acteurs,actrices op het doek zien, die neutrale hoofdrollenrollen spelen in menig film, genoeg zwarte regisseurs films zien afleveren,,etc.

    Ik ben het aan de ene kant wel eens met de uitspraak van Morgan Freeman. Hollywood heeft zwarten een lange tijd buiten de boot gehouden,omdat men bang was dat het bezoekersaantal zou tegenvallen, blanke bioscoopbezoekers zagen niet graag zwarte acteurs op het witte doek of sommige regisseurs hielden er een nogal blanke cast-esthetiek op na (Hitchcock).
    Maar als het lucratief wordt voor Hollywood om zwarte acteurs te casten omdat de populariteit van die acteurs groeiende is dan zal Hollywood de eerste zijn om ze te gebruiken in de film,het levert ze immers geld op
    ->Greed.

  23. #48

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door SKMbeat
    Ik lurk en post hier nu bij een jaar en heb al genoeg users gevonden die bij zwarte actrices,acteurs, regisseurs gelijk al een negatieve mening klaar hebben staan. Sommige blanke filmliefhebbers kunnen zich nu eenmaal niet inleven in een zwarte speler en reageren dat op zo'n manier af of gunnen door hun xenofobie zwarte spelers geen succes. Dat soort mensen vind je ook hier, waarom niet?
    En dus is iedereen die kritiek heeft op Halle Berre per definitie een bevooroordeeld blank mannetje? Dat jij anderen ervan dúrft te beschuldigen bevooroordeeld te zijn. Op de rest van je post reageer ik niet eens meer, je bent duidelijk verblind door je eigen vooroordelen.

    Een betere wereld begint nog steeds bij jezelf.

    Oh ja, een ander dom en/of dyslectisch noemen getuigt ook al niet van al te veel respect. Ook weer een vooroordeel: als iemand het niet met je eens is, is hij/zij dyslectisch. Makkelijk.
    God help the outcasts, hungry from birth
    Show them the mercy, they don't find on earth

  24. #49

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nandor
    En dus is iedereen die kritiek heeft op Halle Berre per definitie een bevooroordeeld blank mannetje? Dat jij anderen ervan dúrft te beschuldigen bevooroordeeld te zijn.
    Begrijp je de woorden SOMMIGEN,ENKELEN in tegenstelling tot de woorden ALLE,IEDEREEN die ik hier en daar gebruik?
    Op de rest van je post reageer ik niet eens meer, je bent duidelijk verblind door je eigen vooroordelen.
    Je wilt me heel graag in het hoekje drukken van verblinde, generaliserende blankenhater of zoiets,maar ik denk toch echt dat er iets schort aan je leesvaardigheid,waardoor het moeilijk is om normaal tegen je reageren.
    Prima
    Een betere wereld begint nog steeds bij jezelf.
    Ik ben er mee bezig, jij ook?
    Oh ja, een ander dom en/of dyslectisch noemen getuigt ook al niet van al te veel respect. Ook weer een vooroordeel: als iemand het niet met je eens is, is hij/zij dyslectisch. Makkelijk.
    Ik vind jouw reactie op mijn eerste posting niet erg getuigen van begrijpen van wat ik schrijf en de bijbehorende toon nogal agressief. Dan kan je je niet al te aardige reacties terugverwachten.

  25. #50

    Standaard

    Jongens, laten we de kalmte bewaren aub
    Ik vind Halle Berry niet slecht acteren, kijk maar naar haar rollen in Monsters Ball en Introducing Dorothy Dandridge. Dat ze in een slechte film speelt als Catwoman wil nog niet zeggen dat ze niet kan acteren. Er wordt naar mijn mening te snel geroepen dat Pietje, Klaasje of Truusje niet kan acteren, alleen om het feit dat men de film slecht vind. De kwaliteit van de film staat los van het feit of iemand acteertalent heeft. Uiteraard lijdt een vertolking wel onder een script of regie, maar om nou gelijk te roepen dat ze niet kan acteren gaat mij te ver.
    Of ze gediscrimineerd wordt kan ik niet over meepraten, ik sta niet in haar schoenen. Ik kan wel zeggen dat het er in eerste instantie niet op lijkt omdat ze genoeg grote rollen op haar naam heeft staan. Feit blijft wel dat er in Amerika nog steeds gediscrimineerd wordt, op verschillende schaal dat wel. Dit gebeurd uiteraard ook in de filmwereld, maar dan denk ik eerder aan de "lagere" banen.

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •