Pagina 4 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
De resultaten 76 tot 100 van 120 worden weergegeven.
  1. #76

    Standaard

    Opzich lijkt me het wel stoer om inderdaad star wars in thx te horen. Maar afgezien van dat vind ik die functie met die opmeet microfoons tegenwoordig ook erg aantrekkelijk.

  2. #77

    Standaard

    En de yamaha heeft ook een kalibratieprogramma, genaamd YPAO (met Mic) maar die vond ik zijn werk dus minder goed doen dan MCACC. Toch hebben de 1014 en 2014 een 5 bands eq en de Yamaha een 10 bands eq
    dus die is naderhand weer fijner in te stellen...
    Moeilijk he?
    toch echt zelf gaan luisteren!!!! :wink:
    It is far better to understand the universe as it really is, than to persist in delusion - no matter how satisfying or reassuring.
    - Carl Sagan

  3. #78

    Standaard

    HK heeft geen THX sticker maar levert dezelfde kwaliteit als de andere Receivers. Bij HK weigert men simpelweg te betalen voor zo'n sticker en zonder dat geld plak George Lucas geen sticker op je set.
    Harman en KArdon geeft zeker wel een fijn niveau van hard laag.
    Marantz SR7500 weet ik dat die erg sprankelend klinkt in combinatie met Mission. Films heb ik niet gezien met die opstelling dus of je van je stoel blaast weet ik niet. Marantz kennende zit dat ook wel helemaal goed.

  4. #79

    Standaard

    nogmaals het is niet aleen de sticker voor THX het is ook een surround mode... en te zien aan de prijs van de pioneers hebben ze niet zo heel bar veel betaald voor die "sticker" :wink:
    It is far better to understand the universe as it really is, than to persist in delusion - no matter how satisfying or reassuring.
    - Carl Sagan

  5. #80

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Phorze
    nogmaals het is niet aleen de sticker voor THX het is ook een surround mode... en te zien aan de prijs van de pioneers hebben ze niet zo heel bar veel betaald voor die "sticker" :wink:
    Tuurlijk is het niet alleen een sticker, maar ook kwaliteit die men leverd. Er zijn ook merken die dezelfde kwaliteit leveren en soms zelfs beter, maar die hebben GEEN THX certificaat (wilde geen geld betalen voor certificatie). Een certificaat zegt dus zeker niet alles en moet je niet op blindstaren, luisteren van de verschillende receivers is beter dan kijken naar stickers.

  6. #81

    Standaard

    voordeel van de 2014 boven de 1014 is trouwens dat deze over ILink beschikt. Dit is een firewire verbinding naar je dvdspeler (die ook Ilink moet hebben) Dit werkt zeer goed bij het jittervrij overbrengen van bijvoorbeeld je DVD-audio of SaCD signalen. Verder blijft er weinig over wat de 2014 nou zoveel beter maakt dan de 1014. En de videoconversie tussen de verschillende formaten is geloof ik wat beter(als je bijv input svideo heb en je wilt er composiet aanhangen bijvoorbeeld)
    It is far better to understand the universe as it really is, than to persist in delusion - no matter how satisfying or reassuring.
    - Carl Sagan

  7. #82

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roberto Corleone
    HK heeft geen THX sticker maar levert dezelfde kwaliteit als de andere Receivers. Bij HK weigert men simpelweg te betalen voor zo'n sticker en zonder dat geld plak George Lucas geen sticker op je set.
    De prijs van het stickertje zelf valt reuze mee, altec lansing en creative / soundbridge hebben ze zelfs al op bepaalde speakers voor de pc.

    Daarnaast wil ik maar ten dele met je meegaan in het verhaal dat HK gewoon weigert te betalen.

    JBL heeft wel diverse producten met THX "stickertje".
    En ja JBL is toch ook echt van Harman International, net als Harman Kardon.

    Zou ik zelf het wel of niet hebben van THX mee laten wegen bij mijn keuze?
    Nee.
    THX is een certificering mbt de geluidskwaliteit, om echt te voldaan aan de THX voorwaarden zal ook de opstel gekeurd moeten worden, en een huiskamer is nu een maal geen bioscoop ruimte met bij behorende akoestiek (althans bij mij niet ) De meerwaarde van het certificaat op de reciever valt dan al gauw weg. Omdat veel mensen er niet zo'n grote waarde aan hechten, alleen de echte liefhebbers doen dat over het algemeen, hebben haast alleen de duidelijk duurdere modellen, die door die zwaar verslaafde liefhebbers aanbeden worden, deze certificering.
    Tegenwoordig is THX, naast het geluids type, ook bezig met zijn eigen geluids codering, bij mijn weten nog op geen enkle dvd mee in begrepen. Dat wat op dit moment aan THX op een dvd staat is een soort van equalizer instelling (erg kort door de bocht maar men begrijpt wat ik bedoel). Deze instellingen komen het beste tot hun recht met een THX erkende reciever die dan net dat beetje extra zou kunnen leveren als de rest, speakers ruimte etc, meewerkt.

    Dan even een andere, meer ontopic, vraag / opmerking.
    De 2105 is indirect de opvolger van de 1804. Echter heeft de 2105 toch iets andere specs op amp gebied dan de 1804. 7 tov 6 versterkte kanalen voor de 2105. Tevens heeft de 2105 125 Watt bij 6 Ohm, iets dat de 1804 niet ondersteund bij mijn weten dan.

    Ik ben zelf nog aan het twijfelen over de 2105...

  8. #83

    Standaard

    2105 = 90watt/ch @8ohm
    It is far better to understand the universe as it really is, than to persist in delusion - no matter how satisfying or reassuring.
    - Carl Sagan

  9. #84

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mr_Parker
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roberto Corleone
    HK heeft geen THX sticker maar levert dezelfde kwaliteit als de andere Receivers. Bij HK weigert men simpelweg te betalen voor zo'n sticker en zonder dat geld plak George Lucas geen sticker op je set.
    De prijs van het stickertje zelf valt reuze mee, altec lansing en creative / soundbridge hebben ze zelfs al op bepaalde speakers voor de pc.
    De eisen voor PC THX zijn HEEL, maar dan ook HEEL anders dan voor Home Theater producten. Ook de prijs en methode van certificering zal totaal anders zijn, deze zijn dus totaal niet met elkaar te vergelijken en de thx certificering ook niet. Of kan ik beter een creative speakerset aan mijn receiver hangen?? :wink:
    Lijkt mij niet.

    Ik denk dat je en receiver beter kunt beluisteren en dat THX misschien wel een leuke gadget is maar voor MIJ geen direct verkoop argument. Misschien moet ik mijn eigen certificering gaan beginnen. :wink:

  10. #85

    Standaard

    euhh citaat??? waar staat dat de certificeringen verschillend zijn?
    It is far better to understand the universe as it really is, than to persist in delusion - no matter how satisfying or reassuring.
    - Carl Sagan

  11. #86

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Phorze
    euhh citaat??? waar staat dat de certificeringen verschillend zijn?
    Dat neem ik aan, aangezien er een verschil in functie tussen de verschillende dingen zit. Home Cinema is toch echt iets anders dan een 5.1 pc speakerset.

    Dit staat er over Home Theater products
    Citaat Oorspronkelijk gepost door THX.com
    They established a set of standards for manufacturing to ensure accurate movie playback and deliver a home theater experience comparable in sound and picture quality to a movie-house presentation.

  12. #87

    Standaard

    Ja ik had ook wel ff gekeken op de thx site en home cinema en die speakersetjes staan ook onder een ander menu onderdeel dus het zal idd wel een andere maatstaaf zijn. Oh ja ik zie trouwens ook dat ze voor home cinema THX select dan wel THX ultra tekentje gebruiken en bij de setjes gewoon THX certified dus daar zal het m ook wel in zitten
    It is far better to understand the universe as it really is, than to persist in delusion - no matter how satisfying or reassuring.
    - Carl Sagan

  13. #88

    Standaard

    Phorze, hier ging ik ook al vanuit voordat ik de THX site bekeek. Computer speakers zijn gewoon niet te vergelijken met home theater.

    THX zegt wel iets over de kwaliteit van Receivers, maar je moet het toch echt vooral zelf gaan luisteren.

  14. #89

    Standaard

    Ben vandaag wezen luisteren. Heb Onkyo en Harman gehoord. vooral Onkyo klonk erg heftig. Harman was ik iets minder kapot van. Tevens was bij die zaak een aanbieding van een Onkyo tx-nr801 voor 899 euro. Is dat wat?

  15. #90
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Phorze

    Citaat:
    Quote:
    ik geloof er wel in dat het uitmaakt of je er flink 4.0mm koperdraad tussen hebt of gewoon dunne flutdraadjes.

    Dikte zeg dus juist weer niets.
    En of dat wat zegt!?!? hoe kun je nou zeggen dat dikte niets uitmaakt???
    misschien dat die nordost kabels volgepropt zitten met zilver of andere troep, maar een dikke koperkabel klinkt weldegelijk beter dan een te dunne koperkabel.... Laat je niets wijsmaken 8)
    Ik laat me niets wijsmaken maar weet het uit eigen ervaring. :wink:
    Ervaring met zowel luidspeakers kabels en subwoofer kabels waarbij de dikte zeker niet alles zeg.
    Sterker nog, de dunne kabels hebben gewonnen.

    Daarbij zijn Nordost kabels inderdaad goed maar bezitten geen troep maar er zijn meer dunne kabels op de markt.
    Nog een punt is dat zilver niet altijd een positieve toevoeging is.

    Kortom, dikte zeg maar voor een klein gedeelte iets maar staat niet garant dat ze beter zullen zijn de dunne exemplaren.

  16. #91
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Volumius
    Oki maar wat moet ik nou kopen als ik (zie paar posts terug) die filmavondjes lekker heftig wil beleven?
    In dat geval zal ik toch kijken bij de merken als Pioneer, Yamaha of Sony.
    Die geven mijn inziens toch wel de meeste "bioscoop" impackt.
    Wil je een wat subtieler geluid dan heb je o.a H/K, Marantz, Denon en dergelijk.
    Uiteraard is het ook weer sterk afhankelijk van de speakers maar dat spreekt voor zich.

    Verders moet je niet teveel nadruk leggen op THX en auto setup.
    Dit zijn slechts (niets)zeggende bijzaken waar je zeker je keuze niet vanaf moet laten hangen.

  17. #92

    Standaard

    Ik denk dat als jij op een erg hoog volume wilt luisteren, dat je dan het meeste hebt aan een receiver met een zware voeding. Een receiver die dus hoge power consumtion heeft. Een receiver met een zware voeding heeft meer power reserve om dat over die 5 kanalen te verdelen. De Harman kardon 430 heeft een power consumption van 940watt maximaal. Ik denk dat die wel voldoende vermogen kan leveren. Ik moet er wel bijzeggen dat ik hem nog nooit gehoord heb maar op papier lijkt deze het meeste power te hebben.

    Een receiver is alleen niet het belangrijkste voor het volume. De speakers hebben hier ook een grote invloed op, per 3db extra is er dacht een verdubbeling van het vermogen nodig.

    Maar ja luisteren is natuurlijk de enige optie om te kunnen beoordelen welke voor jou het beste is.

  18. #93

    Standaard

    Onkyo wordt hier nogal ondergewaardeerd. Ik heb er verschillende gehad en heb de positieve evolutie kunnen volgen.
    Voor die prijs van de Onkyo 801 , zou ik geen twee keer nadenken. Onkyo heeft in de vakpers een heel goede reputatie. Ik had wel gedacht, na het lezen van je voorkeuren, dat een Onkyo wel iets voor je was.
    Alternatieven in de prijsklasse zijn de yamaha 2500 (zou iets minder in stereo zijn, maar HT is geweldig), Denon 2805 (zou heel neutraal zijn), Marantz 7500 (iets beter in stereo, minder in HT), pioneer 2014 (volgens de testen geen spek voor jouw bek)
    Voorzichtig zijn wat betreft kwaliteit. Zorg dat je het podukt bij problemen terug kunt inleveren.

  19. #94

    Standaard

    Wat zou dan beter zijn, Onkyo 801 of onkyo 702?

    Overigens vind ik de pioneer 2014 ook wel interessant, ik heb namelijk met een man van mission gemaild en die raadde mij pioneer, onkyo of yamaha aan. Maar heeft die pioneer voldoende power? En in de ene test lees je dat die pioneer wollig klinkt en weinig power heeft en in de andere lees je weer precies het tegenovergestelde.

    Overigens hoor ik over de yamaha veel te veel dat het te schel klinkt en weinig bas heeft dus wat yamaha betreft schrap ik die maar, die vertrouw ik niet echt.

    Heb bij radio roelandschap in amersfoort een onkyo 602 gehoord, klonk niet verkeerd opzich maar heb niet echt goed kunnen vergelijken of zo en hij stond ook aangesloten op klipsch zuilen.
    Ik kan bij die zaak de pioneer 2014 voor 775 euro krijgen, die onkyo 801 is in de aanbieding voor 899 euro en die onkyo 702 volgens mij ook voor zoiets. Dit alles met de garantie dat als de gekozen receiver qua geluid niet bevalt dat ik hem dan probleemloos mag ruilen voor een andere!

  20. #95
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Volumius

    Overigens hoor ik over de yamaha veel te veel dat het te schel klinkt en weinig bas heeft dus wat yamaha betreft schrap ik die maar, die vertrouw ik niet echt.
    Het lijkt me beter als je dat zelf eens gaat ondervinden dan.
    Yamaha staat juist sterk op het ht gebied.

  21. #96

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Volumius
    Wat zou dan beter zijn, Onkyo 801 of onkyo 702?

    Overigens vind ik de pioneer 2014 ook wel interessant, ik heb namelijk met een man van mission gemaild en die raadde mij pioneer, onkyo of yamaha aan. Maar heeft die pioneer voldoende power? En in de ene test lees je dat die pioneer wollig klinkt en weinig power heeft en in de andere lees je weer precies het tegenovergestelde.

    Overigens hoor ik over de yamaha veel te veel dat het te schel klinkt en weinig bas heeft dus wat yamaha betreft schrap ik die maar, die vertrouw ik niet echt.

    Heb bij radio roelandschap in amersfoort een onkyo 602 gehoord, klonk niet verkeerd opzich maar heb niet echt goed kunnen vergelijken of zo en hij stond ook aangesloten op klipsch zuilen.
    Ik kan bij die zaak de pioneer 2014 voor 775 euro krijgen, die onkyo 801 is in de aanbieding voor 899 euro en die onkyo 702 volgens mij ook voor zoiets. Dit alles met de garantie dat als de gekozen receiver qua geluid niet bevalt dat ik hem dan probleemloos mag ruilen voor een andere!
    Heb hier gehoort dat de 801 een 701 met THX is.
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  22. #97

  23. #98

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Volumius
    Overigens hoor ik over de yamaha veel te veel dat het te schel klinkt en weinig bas heeft dus wat yamaha betreft schrap ik die maar, die vertrouw ik niet echt.
    Vertrouw niet op ons, vertrouw op je oren!

    m.a.w. als je over een onderdeel iets hoort zegt dat heel weinig. Het gaat altijd over meningen en die zijn onder meer bepaald door smaak.
    Het prettige als je wat gedetailleerder hoort waaróm iemand een bepaald apparaat/merk niet prettig vindt is wel dat je dan weet waar je op kunt letten als je luistert.

    'te schel' voor de een is 'fijn helder' voor de ander
    'weinig bas' voor de een is 'niet te dreunend' voor de ander

    Bovendien kan de ene receiver op bepaalde boxen inderdaad niet lekker klinken (als bijvoorbeeld beiden warm zijn, dan is het resultaat al snel tá warm) maar op anderen juist weer wel.
    ... naar mijn bescheiden mening dan hè

  24. #99

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door A3aan
    Vertrouw niet op ons
    Vooral A3aan niet :wink:
    Citaat Oorspronkelijk gepost door A3aan
    vetrouw je oren
    Helemaal gelijk, je moet gaan luisteren en het zelf ondervinden. JIJ koopt een receiver die JIJ gaat gebruiken. Wij hebben er al 1 die WIJ lekker vinden klinken. Dus echt gaan luisteren.

  25. #100

    Standaard

    Ik kan de heren hierboven ook alleen maar bijtreden. Zelf gaan luisteren.
    Omdat je niet zo van dat 'wollige' hield had ik die pioneer er al uitgeselecteerd.
    De onkyo 702 zou iets beter in stereo zijn, de 801 in HT (ook weer hier volgens de boekjes).

Pagina 4 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •