Pagina 4 van 9 EersteEerste 12345678 ... LaatsteLaatste
De resultaten 76 tot 100 van 219 worden weergegeven.

Discussie: The Departed

  1. #76

    Standaard

    Gister gezien, 8.5/10.
    Architect: Denial is the most predictable of all human responses.

  2. #77

    Standaard

    Mmmhh... Ik denk dat ik van't weekend er ook maar eens naartoe ga.
    "Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul,
    ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul."

    Greetz, the Dude / Four-Star SafeTrader
    Last.fm | Filmlijst en -recensies | DVD Profiler

  3. #78

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennis Oosterhuis
    Mmmhh... Ik denk dat ik van't weekend er ook maar eens naartoe ga.
    Voor mij wordt het vanaaf al :wink:

    Heb er zin in! Heb Infernal Affairs al minstens 5x gezien maar ik zal me dwingen de vergelijking niet op te zoeken...
    **** Mijn Traderstatus (160+ trades)

  4. #79

    Standaard

    Bijzonder goede film! Ga nu ook maar eens t origineel bekijken... :wink:

    Maareh ben ik de enige die zich begint te storen aan de steeds explicietere en frequentere "vuilbekkerij"?? Begrijp me niet verkeerd hoor ik heb absoluut geen hekel aan de nodige f.u.c.k. op z'n tijd (Reservoir Dogs is dan ook een van m'n favoriete films! :wink: ), maar wat bijv. Jack zo hier en daar uitkraamt doet alleen maar afbreuk aan z'n verder perfect geacteerde rol. Het lijkt er sterk op dat regisseurs een tikkie aan t doorslaan zijn na al die jaren van censuur op de Amerikaanse tv...

  5. #80

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rvvnr1
    Maareh ben ik de enige die zich begint te storen aan de steeds explicietere en frequentere "vuilbekkerij"?? Begrijp me niet verkeerd hoor ik heb absoluut geen hekel aan de nodige f.u.c.k. op z'n tijd (Reservoir Dogs is dan ook een van m'n favoriete films! :wink: ), maar wat bijv. Jack zo hier en daar uitkraamt doet alleen maar afbreuk aan z'n verder perfect geacteerde rol. Het lijkt er sterk op dat regisseurs een tikkie aan t doorslaan zijn na al die jaren van censuur op de Amerikaanse tv...
    Ik vind het wel meevallen en moest soms erg lachen erom,een hoop is ook geimproviseerd door Jack wat ik vernomen heb,hij heeft zich even helemaal laten gaan.
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

  6. #81

    Standaard

    Ik ga hem morgen zien, ben benieuwd!
    "If a man can bridge the gap between life and death. I mean, if he can live on after he has died, then maybe he was a great man."
    ~James Dean

  7. #82

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennis Kuijper
    Ik vind het wel meevallen en moest soms erg lachen erom....
    Vind t idd ook bijzonder lachwekkend, maar dan op een heel andere manier... :wink: T komt me gewoon allemaal een tikkie te geforceerd over.

  8. #83

    Standaard

    In het kort:

    The Departed heeft meer humor, betere opbouw, wat meer kijkplezier en geen warrig begin en uiteraard Nicholson.
    Infernal Affairs is sterker qua gevoelens, meeslepender, spannender en uiteraard origineler wat toch ook heel belangrijk is voor de twists.

    Al met al vind IA net wat beter alhoewel ik moet zeggen dat ik IA een hele tijd terug heb gezien.

    In een wat langer verhaal:

    The Departed (2006)
    Deze nieuwe film van Scorsese scoort belachelijk hoog op IMDB en dat geeft je toch enigszins hoge verwachtingen in combinatie met vooral ook de namen van Scorsese, de topcast en ook dat het een remake is van Infernal Affairs alhoewel dat laatste nou ook weer niet een positief punt is aangezien remakes vaak niet in de buurt komen van het origineel. In The Departed zit opvallend veel humor en leuke dialogen afkomstig van vooral een sterke en droge Nicholson (soms 'een beetje' als As Good As It Gets) en Baldwin die helaas (in deze film) schaars in beeld is. Verder ligt het kijkplezier enorm hoog en is dat ook vrijwel constant aanwezig op dit hoge niveau van begin tot eind wat toch wel belangrijk is voor een film van 150 minuten. De hoofdrolspelers verliezen het duidelijk vd 2 genoemde oudere mannen waarbij m.n. DiCaprio (wat ik opzich geen slechte acteur vind itt velen) niet in het bijzonder opvalt. Damon is vooral in het begin goed bezig maar ook weer niet beter dan dat je van hem gewend bent. Sheen en Wahlberg zijn degelijk en hebben bijrollen van toegevoegde waarde waarbij Wahlberg's karakter soms wel iets te gemaakt is. Het grootste minpunt van IA (het origineel) is dat ik m.n. het begin (de opzet van het plot) veel te warrig vind en dat je niet een goed beeld krijgt van het verleden van de twee spionnen. Dat heeft Scorsese zoals verwacht juist sterk gedaan ook al gaat het begin in een stroomversnelling. Helaas is het plot soms voorspelbaar (uiteraard inherent aan een remake die zijn origineel nauwlettend wil volgen) en zijn zelfs nieuwe elementen toegevoegd door Scorsese niet bijzonder origineel zoals het einde. Het romantische subplotje is niet slecht maar had beter hetzij anders gekund en verder is The Departed gewoon een vrij normale goed uitgevoerde degelijke film met veek kijkplezier verpakt in een verhaal over twee jonge mannen die als spionnen in werelden belanden van elkaars vijanden in een goed verfilmde remake door Scorsese. Ten slotte vind ik ook dan ook dat IA een wat meeslepender en realistischer beeld geeft over de moeilijkheden die beide mannen hebben als mol en is het uiteraard het origineel en dus in veel gevallen ook origineler. The Departed is absoluut de moeite waard, maar niet Scorsese's beste film en dan vooral qua originaliteit. Denk niet dat ik IA velen malen beter vind, want IA heeft ook zeker zijn negatieve ascpecten die je weer niet in The Departed ziet zoals het warrige begin en is daardoor minder degelijk en minder sterk opgebouwd. Aanrader voor in de bios als je een film wilt zien met een redelijk goed script, met veel wendingen (als je IA niet hebt gezien), veel humor en een leuke Nicholson (en ook Baldwin in een bijrol). Niet de IMDB-topper qua inhoud en originaliteit als je zoals ik IA al wel hebt gezien.

    8.3

  9. #84

    Standaard

    Gisteren gezien! Geweldige film! Wat een acteerwerk en een aantal leuke, schokkende wendingen! Heb het origineel niet gezien, maar dat ga ik nu wel doen....


  10. #85

    Standaard

    Regie: Martin Scorsese
    Cast: Leonardo DiCaprio, Matt Damon, Jack Nicholson, Mark Wahlberg, Martin Sheen
    Genre: Thriller / Actie / Drama
    Jaar: 2006



    Normaal ben ik geen voorstander van remakes, zeker niet als ze zo snel na het origineel uitkomen. Maar The Departed heeft een topregisseur en een sterrencast, waardoor ik toch wel interesse kreeg.

    De jonge undercoveragent Billy Costigan infiltreert in het syndicaat van maffiabaas Costello. Terwijl Billy snel Costello's vertrouwen wint, gaat de crimineel Colin Sullivan aan het werk bij de politie als Costello's informant. Langzaam maar zeker raken Billy en Colin verstrikt in hun dubbellevens. Wanneer duidelijk wordt voor zowel criminelen als politie dat er een verklikker in hun midden is, zijn Billy en Colin in levensgevaar.

    Vooraf moet ik toegeven dat ik het origineel Infernal Affairs uit 2002 nooit heb gezien, dus een vergelijking zit er voorlopig niet in. Al vanaf de eerste heerlijke tonen van Dropkick Murphys, die tijdens de begintitels door de speakers knallen, zit de vaart er goed in. Direct is ook duidelijk dat de stad Boston, met zijn Ierse wortels, niet voor niets is gekozen. Wat volgt is een snelle actiethriller, waar je op het puntje van je stoel zit. Vooral Billy zit enkele malen dicht bij ontmaskering.

    Wat de film zo sterk maakt is het feit dat je geboeid bent en dat het echt spannend is, hoewel je al vanaf het begin weet wie de verraders zijn en wat zij doen. Je bent echt verplicht de film te zien vorderen, omdat hij telkens weet te verrassen. Ik ben een behoorlijk frequente filmkijker, maar de finale laat zich totaal niet raden. En die voor Hollywood begrippen gewaagde climax mag gezien worden! Tweeënhalf uur lang, maar geen moment zakt de film in of voelt hij te lang aan. Martin Scorsese levert met The Departed zijn beste film in jaren af en het is duidelijk dat de man in het misdaadgenre het best zijn ei kwijt kan.

    De manier van filmen is goed gekozen. Duidelijke en heldere scènes, die door snelle cuts de aandacht goed vasthouden. De muziek is zoals eerder gezegd heerlijk. Niet wat je in een Scorsese film verwacht waarschijnlijk, maar met name de Amerikaans Ierse punkrock klinkt fantastisch onder de shots van coole gangsterbaas Costello.

    De man wordt beter met de jaren! Natuurlijk heb ik het dan over Jack Nicholson, die een fenomenaal stukje acteren laat zien, compleet vrijgelaten door de regisseur. Zijn Costello is een overdreven, maar zeer geloofwaardige misdaadbaas die niet kan accepteren dat zijn tijd er misschien op zit en dat hij een stapje terug moet doen. Hij is een vervelende man en toch heb je sympathie voor hem als hij twee geestelijken aanspreekt op hun pedofiele gedrag. Leonardo DiCaprio is onder de vleugels van Martin Scorsese in staat om boven zichzelf uit te stijgen. In hun derde samenwerking laat hij zijn beste acteerprestaties tot op heden zien. Matt Damon is voor het eerst een badguy en dat speelt hij zonder problemen klaar. Voor beide hoofdrollen geldt het Face/Off principe: ze kunnen zowel hun aardige als hun kwaadaardige gevoelens naar boven halen. Mark Wahlberg heeft met zijn hoge “fuck” en “cunt” gehalte zijn Funky Bunch definitief achter zich gelaten. Hij speelt de contactpersoon van Billy. Zijn superieur wordt gespeeld door Martin Sheen, die ook al zo lekker op dreef is. En de baas van Colin wordt ten slotte gespeeld door Alec Baldwin. De acteurs lijken stuk voor stuk onder de supervisie van Scorsese het beste in zich boven te kunnen halen. Zelfs comedyacteur Anthony Anderson past in deze film.

    Score: 9/10


  11. #86

    Standaard

    Ik wil denk ik toch wel eerst de Infernal Affairs Trilogy zien voordat ik deze ga bekijken.

  12. #87

    Standaard

    Echt een film die door de mensen die het origineel niet hebben gezien automatisch hoger scoort dan voor mensen die het origineel wel kennen. Dat kan bijna niet anders... De films zijn als tweelingbroers (1 ei-ig), ze hebben alleen andere kleren aan en de tweede broer is een stuk drukker en luidruchtiger van karakter. Nou, ik hou meer van de eerstgeborene!

    The Departed: ***1/2//*****

    Infernal Affairs: ****//*****
    **** Mijn Traderstatus (160+ trades)

  13. #88

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Martin Zandbergen
    Echt een film die door de mensen die het origineel niet hebben gezien automatisch hoger scoort dan voor mensen die het origineel wel kennen. Dat kan bijna niet anders...
    Denk het ook en heb dan ook niet geheel toevallig ongeveer dezelfde soort beoordelingen over beide films.

  14. #89

    Standaard

    Internal Affairs heb ik nog niet gezien, dat zal nog wel gaan gebeuren, maar ik ga The Departed waarschijnlijk eerder kijken. Ik zie geen reden om eerst IA te moeten kijken om The Departed op waarde te kunnen schatten ofzo. Ik ga gewoon lekker kijken en ik zie wel wat ik ervan vind. Ben wel erg benieuwd.

  15. #90

    Standaard

    Grmbl... Vrijdag wezen kijken... (IA nooit gezien dus nog lekker blanco)
    Ik had alleen een vermoeiende week achter de rug en een voorstelling van 22:50.
    Even Indisch wezen eten van te voren en net ff _iets_ teveel alcohol d'r bij ingenomen. En hoppa... lag lekker te snurken na zo'n 1.5 uur. Alleen het laatste kwartier kon mij dan weer wel bekoren: lekker Tarantino style

    Magoed: lekker dom van me dus en ik zal 'm nog wel een keer op disc tegenkomen. Van wat ik heb gezien moet ik zeggen dat het een kwalitatief zeer goede film was maar dat de pacing me dus een beetje tegenviel.

    (/offtopic: ter illustratie: de dag ervoor heb ik nog zwartboek gekeken en daar kwam ik dus blij-verrast de bioscoop uit.. eindelijk weer eens een kwali NL oorlogsfilmpje.)

  16. #91

    Standaard

    Ook ik heb IA nog nooit gezien, dus kan ik geen vergelijk maken. Als die film nog veel beter is, prima, want ik wil 'm best eens zien.

    Maar even beperken tot The Departed: steengoede film, die welliswaar tijd neemt, maar mij geen moment heeft verveeld.

    Nicholson op zijn best, Damon is overtuigend, DiCaprio groeit nog steeds met iedere rol, Wahlberg doet het goed en Baldwin schmiert ook heerlijk. De rol van Sheen had nog iets meer ingezeten, denk ik.

    Het einde zal niet naar ieders tevredenheid zijn, ik bespeurde in de bios ook wel wat verbaasde reakties en weerwil, maar persoonlijk vond ik het goed bij de film passen.

    Grootste pluspunt: dialogen en plotselinge geweldsuitbarstingen, die toch soms ook voor een komische noot zorgen.

    Het hoeft niet altijd een mindfu*k te zijn, gewoon een goede misdaadfilm.

    En nogmaals, ik heb IA nog niet gezien, maar ergens gelezen dat alleen het grondbeginsel van het plot is gebruikt voor The Departed, zodat je het niet per sé als remake hoeft te bezien.
    Send a maniac to catch a maniac...

  17. #92

    Standaard

    Zoals hierboven ook al gezegd wordt, steengoeie politiefilm die zichzelf gelukkig serieus neemt. Nicholson is inderdaad goed bezig en DiCaprio en Damon vond ik zowaar beide goed. ( en dat wil wat zeggen want ik ben geen fan van beide om het zacht uit te drukken ).
    De film duurt wat lang maar dat is nodig om alle karakters goed uit te werken. Als het verhaal in een film van 1,5 uur gepropt wordt dan verliest het veel van zijn charme en diepte waardoor het een vrij normale film zou worden. Nu is het een waar misdaad-epos geworden waar Scorcese eindelijk een Oscar voor gaat krijgen, toch?
    -are you not entertained- Maximus

  18. #93

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door etterletter
    1.
    Als het verhaal in een film van 1,5 uur gepropt wordt dan verliest het veel van zijn charme en diepte waardoor het een vrij normale film zou worden.
    Nu is het een waar misdaad-epos geworden waar Scorcese eindelijk een Oscar voor gaat krijgen, toch?
    1.Het orgineel duurt maar 97 minuten en schijnt ook erg goed te zijn.
    2.Een oscar had hij allang gehad moeten hebben,maar ik geloof nooit dat hij hier een Oscar voor gaat krijgen.
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

  19. #94

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennis Kuijper
    Citaat Oorspronkelijk gepost door etterletter
    1.
    Als het verhaal in een film van 1,5 uur gepropt wordt dan verliest het veel van zijn charme en diepte waardoor het een vrij normale film zou worden.
    1.Het orgineel duurt maar 97 minuten en schijnt ook erg goed te zijn.
    Lukt met gemak in een dikke anderhalf uur idd wat IA laat zien
    **** Mijn Traderstatus (160+ trades)

  20. #95

    Standaard

    Ik heb gisteravond de film gezien, hij krijgt van mij een 9 en wel omdat het lang is geleden dat ik een film heb gezien met zo'n briljante cast die zo ontzettend goed acteerde, klasse gewoon.

    En ja, hij duurt wel 2.5 uur, maar die zijn ook zo om 8)

  21. #96

    Standaard

    vond er geen moer aan .

    vergeleken bij good fellas (want dat is wel de kwaliteit die ik verwachte) vond ik het helemaal 3 x niks.

  22. #97

    Standaard

    Zeer goede en degelijke film. Met name dankzij het fantastische script van het origineel. Maar onder de terughoudende regie van Scorsese, die zich gelukkig niet te buiten gaat overdadige cinematografie, exceleren alle acteurs. DiCaprio is erg goed en speelt zijn eerste volwassen rol, Nicholsen geweldig als altijd. (Zijn rat scene is een juweeltje) en zelfs Matt Damon weet voor het eerst sinds Good Will Hunting te overtuigen. 4,5* uit 5

    Jammer dat de projectie voor de pauze onscherp was.

  23. #98

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Reinbo
    DiCaprio is erg goed en speelt zijn eerste volwassen rol.
    Misschien moet je de aviator en gangs of new york gaan zien. Ik vond dat hij daar al heeft laten zien een volwassen en een veelzijdig acteur te zijn.
    Turn around and feel the vibe.....

  24. #99

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Fikret
    Wat een matige laatste kwartier zeg.
    Zeg maar K.U.T einde

    Ik snap echt niet waarom deze (bijna)fantastische film zo afloopt
    .
    Erg jammer van dit [spoiler:60d6969a84]pief paf poef einde[/spoiler:60d6969a84]

    Ik zit nu nog te balen....
    I'll be back...

  25. #100

    Standaard

    Hmmm, ik vond het einde juist erg sterk omdat het voor Hollywood zeer onverwachts is.


Pagina 4 van 9 EersteEerste 12345678 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •