De resultaten 1 tot 7 van 7 worden weergegeven.
  1. #1
    Sleeprunner
    Guest

    Standaard Welke keuze UDF formaat en hoe te branden?

    Hoi beste mensen,

    ben een beetje erg nieuw hier, maar misschien dat ik nog van nut kan zijn voor deze of gene.
    Ik werk nu sinds enkele jaren als PC - DVD-Author en sinds kort is het de bedoeling DVD's dual layer te gaan branden, in plaats van op DLT aanleveren.

    I.v.m. de compatibiliteit in diverse merken DVD-players ontstaat het verhaal dat deze in Philips en Thompson niet afspeelbaar zijn.

    Ik brandde de DVD's met Nero (DVD-Video / UDF formaat 1.02) maar dat leverde dus die problemen op.
    Ik las in een andere thread dat in Toast gekozen moet worden voor DVD UDF, maar deze optie werkt niet voor Nero.
    Ik heb ook geprobeerd de optie DVD UDF/ISO, en die lijkt te werken, maar zekerheid heb ik hier niet over. Ik kan ze niet in alle merken players testen.

    Wie kan me helpen met software voor PC die het branden van Dual-layer UDF-images mogelijk maakt? Dan wel iemand die weet welke brandopties bij Nero ingesteld zouden moeten worden.
    Voorheen werden de DVD-5 images met de Pioneer DVR-S201 gebrand, maar die brandt nu eenmaal geen dual layers.

    Bij voorbaat dank!

  2. #2

    Standaard

    Even een slightly off-topic vraagje: kan je bij het dual layer branden ook kiezen tussen OTP (Opposite Track Path) en PTP (Parallel Track Path) ??

  3. #3

    Standaard

    In de nieuwste versies van nero 6 kun je de bitsettings veranderen.
    Let wel: dit kan alleen als je dvd-brander dit ook ondersteunt.

    door je bitsetting te veranderen naar bijv. dvd-rom denkt je dvdspeler dat het een geperste dvd is(i.p.v. een dvd+r of dvd-r) en zal hem ook zo afspelen. dit verhoogt de compatibiteit met een grote factor. :wink:

    Er zijn echter niet zo veel die de bitsetting kunnen veranderen.
    Branders waarvan ik weet dat ze het kunnen:
    de nec 3500
    de plextor x12a en de plextor x16a. :wink:

    De bitsetting is eigenlijk niets anders dan een informatie code die in het begin van de dvd wordt weggeschreven, zodat de dvdspeler weet wat het is. :wink:

    Er zijn al meer mensen geweest met dl schijfjes die problemen gaven bij het afspelen. door de bitsetting te veranderen konden de meesten wel zonder problemen gelezen worden. :wink:

  4. #4

    Standaard

    Kijk... dAt is nou wat ik bedoelde met die thread over 'headers' en hoe een DVD-ROM te maken. Zie http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=26592

    Ik gebruik nu Roxio Toast met DVD-ROM UDF en alles loopt prima.
    Toch een beetje gelijk

    Paz
    [/url]
    * No RISC, no power *

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sandman
    Kijk... dAt is nou wat ik bedoelde met die thread over 'headers' en hoe een DVD-ROM te maken. Zie http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=26592

    Ik gebruik nu Roxio Toast met DVD-ROM UDF en alles loopt prima.
    Toch een beetje gelijk

    Paz
    [/url]
    Ik zag het. Maar Toast brandt een UDF toch altijd automatisch als DVD-ROM?

  6. #6

    Standaard

    Dat heb ik begrepen ja. Hierboven wordt gezegd dat slechts enkele branders de bitsettings kunnen aanpassen, hoe doet Toast dat dan, met laat ik zeggen een wilekeurige brander?

    Paz
    * No RISC, no power *

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sandman
    Dat heb ik begrepen ja. Hierboven wordt gezegd dat slechts enkele branders de bitsettings kunnen aanpassen, hoe doet Toast dat dan, met laat ik zeggen een wilekeurige brander?

    Paz
    Dit zegt alles:

    Whatever you call it, bitsetting is a process that changes the identity of a DVD+R disk as seen by DVD players. DVD-R disks have information embedded in them which identifies them to players as DVD-R. Replicated DVD's (ones that have been stamped rather than burned) are identified as DVD-ROM. DVD+R disks have no such embedded identity and, using certain DVD burners, it is possible to make the DVD+R disks identify themselves as DVD-ROM.

    En er zijn slechts een paar merken die dat ook daadwerkelijk kunnen!

    de Plextor 12a en 16a kunnen dit alsmede de NEC 3500.

    Let wel: bitsetting veranderen is dus een fysieke eigenschap van een brander! Hij ondersteunt het of niet! :wink:

    Dus, even populair samengevat kunnen alleen dvdbranders die specifiek deze functie ondersteunen ook daadwerkelijk de herkenningscode van een (geperste) dvd-rom wegschrijven op een dvd+R!

    Als je dus bijv. films brandt (degene in eigen bezit :wink: ), ziet je dvdspeler die schijf als een dvd+R. Sommige spelers hebben hier moeite mee of soms zelfs een beveiliging.(je kunt geen gebrande discs afspelen)
    Nu kun je via de bitsetting dus aangeven dat je er een geperste dvd-rom van wilt maken en zal de brander de identificatiecode van een dvdrom in het begin van de disc wegbranden. De dvdspeler zal de schijf lezen (identificeren)als een dvd-rom en niet als een dvd+R en de schijf gewoon zonder problemen afspelen.

    Het is eigenlijk een truukje om je dvdspeler te laten geloven dat hij een originele geperste dvd aan het lezen is, terwijl het eigenlijk een dvd+R is! :wink:

    Dit verschilt met bijv. het kiezen van een dvd(udf). Deze wordt volgens een bepaalde softwarematige standaard weggebrand. Bij bitsetting zullen alle typen dvd's die je maar kunt branden dan ook zo'n herkenningscode meedragen en worden herkent als een geperste dvd. :wink:En is de kans vele malen groter dat alle dvdspelers deze disc ook goed kunnen lezen.


    Dus, het is best wel belangrijk om bij aanschaf van een dvdbrander te kijken naar de mogelijkheid om de bitsetting te veranderen!

    Veel mensen weten hier dus (schijnbaar) weinig van af.

    Ik denk dat alles nu wel zo'n beetje duidelijk zal zijn. :wink:

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •