De resultaten 1 tot 7 van 7 worden weergegeven.
  1. #1
    Sleeprunner
    Guest

    Standaard Welke keuze UDF formaat en hoe te branden?

    Hoi beste mensen,

    ben een beetje erg nieuw hier, maar misschien dat ik nog van nut kan zijn voor deze of gene.
    Ik werk nu sinds enkele jaren als PC - DVD-Author en sinds kort is het de bedoeling DVD's dual layer te gaan branden, in plaats van op DLT aanleveren.

    I.v.m. de compatibiliteit in diverse merken DVD-players ontstaat het verhaal dat deze in Philips en Thompson niet afspeelbaar zijn.

    Ik brandde de DVD's met Nero (DVD-Video / UDF formaat 1.02) maar dat leverde dus die problemen op.
    Ik las in een andere thread dat in Toast gekozen moet worden voor DVD UDF, maar deze optie werkt niet voor Nero.
    Ik heb ook geprobeerd de optie DVD UDF/ISO, en die lijkt te werken, maar zekerheid heb ik hier niet over. Ik kan ze niet in alle merken players testen.

    Wie kan me helpen met software voor PC die het branden van Dual-layer UDF-images mogelijk maakt? Dan wel iemand die weet welke brandopties bij Nero ingesteld zouden moeten worden.
    Voorheen werden de DVD-5 images met de Pioneer DVR-S201 gebrand, maar die brandt nu eenmaal geen dual layers.

    Bij voorbaat dank!

  2. #2

    Standaard

    Even een slightly off-topic vraagje: kan je bij het dual layer branden ook kiezen tussen OTP (Opposite Track Path) en PTP (Parallel Track Path) ??

  3. #3

    Standaard

    In de nieuwste versies van nero 6 kun je de bitsettings veranderen.
    Let wel: dit kan alleen als je dvd-brander dit ook ondersteunt.

    door je bitsetting te veranderen naar bijv. dvd-rom denkt je dvdspeler dat het een geperste dvd is(i.p.v. een dvd+r of dvd-r) en zal hem ook zo afspelen. dit verhoogt de compatibiteit met een grote factor. :wink:

    Er zijn echter niet zo veel die de bitsetting kunnen veranderen.
    Branders waarvan ik weet dat ze het kunnen:
    de nec 3500
    de plextor x12a en de plextor x16a. :wink: