Bekijk uitslag poll: Wat wordt financieel de grootste film van 2005?

Stemmers
220. Je mag niet stemmen in deze poll
  • King Kong

    32 14,55%
  • Star Wars III

    103 46,82%
  • Batman Begins

    5 2,27%
  • War of the Worlds

    20 9,09%
  • Charlie and the Chocolate Factory

    2 0,91%
  • The Ring 2

    0 0%
  • Fantastic Four

    0 0%
  • Harry Potter and the Goblet of Fire

    42 19,09%
  • Madagascar

    0 0%
  • Chicken Little

    0 0%
  • Chronicles of Narnia

    8 3,64%
  • Sin City

    4 1,82%
  • Legend of Zorro

    0 0%
  • Kingdom of Heavens

    1 0,45%
  • Meet the Fockers

    2 0,91%
  • Anders

    1 0,45%
Pagina 4 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
De resultaten 76 tot 100 van 106 worden weergegeven.
  1. #76

    Standaard

    Ben toch benieuwd of King Kong net zo veel gaat binnenhalen als Star Wars. Zal veel afhankelijk zijn van de eerste reviews die gaan verschijnen

  2. #77

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Paul_Hijmans
    Ben toch benieuwd of King Kong net zo veel gaat binnenhalen als Star Wars. Zal veel afhankelijk zijn van de eerste reviews die gaan verschijnen
    Ik denk meer :wink: Kong is zelf al een begrip in Amerika + dat deze nieuwe uitgave wordt gemaakt door de maker van LOTR 8)

  3. #78

    Standaard

    Ik ben bang dat we dit jaar een beetje een block buster overdosis hebben...

  4. #79

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door druppelstop
    Ik ben bang dat we dit jaar een beetje een block buster overdosis hebben...
    hmmm, valt wel mee vind ik. Tot nu toe zijn de opbrengsten allemaal tegengevallen.....

  5. #80

    Standaard

    Narnia, maar een deel daarvan zal pas in 2006 terug de kassa binnenstromen.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  6. #81

    Standaard

    Star Wars blijft voor mij op 1.
    War of the Worlds grootste tegenvaller
    idd: Diana en ik zijn een dvd-stelletje

  7. #82

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Henk van der Weerdt
    Star Wars blijft voor mij op 1.
    War of the Worlds grootste tegenvaller
    Qua film bedoel je denk ik? Financieel gezien is het best een klapper geweest met op het moment 600 miljoen $ op de teller.
    Ik denk overigens dat we Harry Potter niet moeten vergeten, die kan wel eens verassend goed gaan lopen ..

  8. #83

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jordy van Buel
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Henk van der Weerdt
    Star Wars blijft voor mij op 1.
    War of the Worlds grootste tegenvaller
    Qua film bedoel je denk ik? Financieel gezien is het best een klapper geweest met op het moment 600 miljoen $ op de teller.
    Ik denk overigens dat we Harry Potter niet moeten vergeten, die kan wel eens verassend goed gaan lopen ..
    Sterker nog, deze staat op de 2e plaats achter SWIII :wink:

  9. #84

    Standaard

    Ik denk dat Henk bedoeld dat hij verwacht had dat War of the Worlds nog meer zou binnenhalen dan wat hij nu binnengehaald heeft aan omzet.

  10. #85

    Standaard

    Op dit moment voert SWIII de leiding met $848.1 MLN. Hiermee haalt SWIII helaas niet de top 10 maar strand op nummer 11.

    http://www.boxofficemojo.com/alltime/world/

    De 2e meeste stemmen (zie poll) ging naar Harry Potter en op de 3e plaats King Kong.

    Dit zijn dan ook de 2 films met nog de meeste kans van slagen om SWIII te verslaan en in de top 10 te komen.

    Persoonlijk denk ik dat King Kong de meeste kans maakt 8)

  11. #86

  12. #87

    Standaard

    Ja, ik heb ook op King Kong gestemd, mede door de previews, maar ook omdat veel mensen King Kong wel kennen, maar de oude film niet hebben gezien. Denk dus dat door nieuwsgierigheid veel mensen wel eens een kijkje in de bios naar deze film zullen wagen.Natuurlijk is het ook weer een film met een groot budget en Pete Jackson weet daar wel raad mee....neem ik aan

  13. #88

    Standaard

    Ik twijfel er niet aan dat King Kong succesvoller zal worden dan Narnia, het maakt niet uit of de inhoud van de laatste dan werkelijk zoveel beter is. Ik weet het niet hoor, een fantasy movie die moet gedragen worden door een stel kinderen... I smell Sixth Sense-like disaster
    Spleen, door Godfried Bomans
    Ik zit mij voor het vensterglas onnoem'lijk te vervelen. Ik wou dat ik twee hondjes was. Dan kon ik samen spelen.
    Mijn blog met filmbesprekingen
    Mercapto ergo sum - Ik zeik, dus ik ben...

  14. #89

    Standaard

    StarWars III punt... :P
    idd: Diana en ik zijn een dvd-stelletje

  15. #90

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Henk van der Weerdt
    StarWars III punt... :P
    Die is geeindigt op c.a. $850mln. Een grote kans dat King Kong hierover heen gaat :wink:

  16. #91

    Standaard

    Op de lange termijn: Batman Begins
    Vanwege de merchandise en dvd sales.

    Box office wise: King Kong.


  17. #92

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kwhuisman
    Op de lange termijn: Batman Begins
    Vanwege de merchandise en dvd sales.

    Box office wise: King Kong.
    Ik denk dat SW en King Kong meer verdienen op merchandise en dvdsales dan Batman

  18. #93

    Standaard

    Maar eigenlijk kan King Kong bijna niet de box-office hit worden van dit jaar want deze film komt pas half december uit. Dat zou betekenen dat in 2 weken tijd meer als $850 mln dollar moet worden binnengeschept dat lukt dus never nooit niet.

  19. #94

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Steve Muller
    Citaat Oorspronkelijk gepost door kwhuisman
    Op de lange termijn: Batman Begins
    Vanwege de merchandise en dvd sales.

    Box office wise: King Kong.
    Ik denk dat SW en King Kong meer verdienen op merchandise en dvdsales dan Batman
    Ik weet het niet, Batman 1989 wordt nog steeds uitgemolken. Ditzelfde zal ook opgaan voor Begins. Batman 1989 is volgens mij de film die tot nu toe het meeste opgehaald heeft met merchandise. Ik zal het vanavond voor de zekerheid nog even opzoeken.


  20. #95

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Paul_Hijmans
    Maar eigenlijk kan King Kong bijna niet de box-office hit worden van dit jaar want deze film komt pas half december uit. Dat zou betekenen dat in 2 weken tijd meer als $850 mln dollar moet worden binnengeschept dat lukt dus never nooit niet.
    Je moet het ook meer zien als 'films die in 2005 uitkomen'. Als ik zie dat SW3 op 850 miljoen staat, tjah dan is het lastig te zeggen of Kong hier overheen zal gaan. Ik hoop het iig wel

  21. #96

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kwhuisman
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Steve Muller
    Citaat Oorspronkelijk gepost door kwhuisman
    Op de lange termijn: Batman Begins
    Vanwege de merchandise en dvd sales.

    Box office wise: King Kong.
    Ik denk dat SW en King Kong meer verdienen op merchandise en dvdsales dan Batman
    Ik weet het niet, Batman 1989 wordt nog steeds uitgemolken. Ditzelfde zal ook opgaan voor Begins. Batman 1989 is volgens mij de film die tot nu toe het meeste opgehaald heeft met merchandise. Ik zal het vanavond voor de zekerheid nog even opzoeken.
    Daar heb je gelijk in. Maar vergeet niet dat Batman uit '89 bijna 3x zoveel bezoekers heeft gehad en de hype toen vele malen groter was. Batman moet tegenwoordig concurreren tegen Spidermans en X-Mens :wink: En volgend jaar ook nog Superman 8)

  22. #97

    Standaard

    Chicken Little doet het goed in Amerika 8)

    'Zathura,' 'Derailed,' 50 Cent Below 'Chicken Little' in Pecking Order
    by Brandon Gray
    November 14, 2005


    The sky didn't fall for Chicken Little, but it has yet to rise in regards to overall business. With modest starts from Zathura, Derailed and Get Rich or Die Tryin', the weekend was down 13 percent from the comparable frame last year, and it was the least attended second weekend in November since 2000.

    Buoyed by Veteran's Day falling on Friday, Disney's Chicken Little eased 21 percent to $31.7 million for an $80.4 million tally after ten days. Among super-saturated releases (over 3,000 theaters), only The Santa Clause 2 and Elf had smaller second weekend drops without the benefit of a major holiday. Chicken Little lost less of its audience than The Incredibles, Monsters, Inc. and Finding Nemo did at the same point, although it's considerably behind overall with less than 58 percent of their attendance. On its current trajectory, Chicken Little could end its run as an average computer-animated event with a gross of over $160 million.


    Zathura blasted off with $13.4 million at 3,223 locations, drawing in the same range as The Adventures of Sharkboy and Lavagirl in 3D earlier this year. Distributor Sony's exit polling indicated that families comprised 71 percent of the audience—an expected turn-out for the board game adventure "from the world of Jumanji." The studio hopes the $65 million picture directed by Elf's Jon Favreau will play well through the holidays, despite a direct hit from Harry Potter and the Goblet of Fire next weekend.

    While Zathura's marketing dazzled with its image of a house floating in space—relating to how children can imagine the extraordinary out of mundane surroundings—the promised adventure simply had things happening to the characters in their house without context, unless one remembers Jumanji from ten years ago. The ads did not emphasize kid empowerment, an element that drives success in the genre from Home Alone to Spy Kids. What's more, the cryptic title did not help—Jumanji overcame that problem with the familiarity of Robin Williams in his family-appeal prime.


    Jonah Bobo in Zathura

    Similar to last year's top two, a Disney-released family movie beat a competing one based on a Chris Van Allsburg (Jumanji) story by more than twofold. Last year, The Incredibles grabbed $50.3 million in its second weekend compared to The Polar Express' $23.3 million. This year, Chicken Little's $31.7 million trumped Zathura's $13.4 million.

    The inaugural release from The Weinstein Company, Derailed, gripped $12.2 million at 2,441 sites. Taking advantage of a dearth of adult thrillers, the adultery and blackmail suspense picture starring Clive Owen and Jennifer Aniston, which supposedly cost $22 million to make, veered ahead of industry expectations. The Weinstein Company's research suggested that 60 percent of the audience was female.

    "A lot of Jennifer's [Aniston] fans showed," said Weinstein's head of marketing, Gary Faber, noting that Derailed played equally well to men and women. "You look at a lot of female pictures lately that disappointed, and there just hasn't been anything for men in them. We plan to shift the campaign to get more men."

    Gangster rapper 50 Cent's Get Rich or Die Tryin' loaded $12 million from 1,652 venues, which was okay but nothing to boast about in light of the movie's hype. Paramount Pictures' $40 million crime drama has bagged $17.7 million in five days of release, and the studio's exit polling indicated that 53 percent of moviegoers were under 25 years old, 51 percent were female and 75 percent were black.


    50 Cent in Get Rich or Die Tryin'

    Relative to Eminem's 8 Mile, 50 Cent's Get Rich or Die Tryin' was two bit. Both pictures were the R-rated semi-biographical big screen debuts of top-selling rappers, directed by unlikely, acclaimed moviemakers (Curtis Hanson for 8 Mile, Jim Sheridan for Get Rich or Die Tryin') and released in early November. However, 8 Mile grabbed $51.2 million in its 2002 opening weekend, with distributor Universal Pictures reporting a demographic breakdown of 69 percent under 25, 53 percent female and 26 percent black. Paramount had a higher "definite recommend" rating from Get Rich moviegoers—87 percent versus 8 Mile's 67 percent.

    "Get Rich or Die Tryin' was pretty much within the figures we were looking for," said Paramount head of distribution, Wayne Lewellen. "Obviously, 50 Cent's popularity as a rap artist was the appeal, and the fact that the movie's a semi-biography of his life." Lewellen denied that the release was patterned after 8 Mile. "Basically, what they have in common are the musical backgrounds, beyond that I don't think you could draw comparison. The timing was coordinated with the release of 50 Cent's latest album and of his video game, and we felt like the market conditions were right."

    Whereas 8 Mile promised a rousing underdog story, putting Eminem's music at the fore, Get Rich or Die Tryin' looked like a generic crime drama with some music on the side—50 Cent was its only distinguishing characteristic, taking the picture a little higher than the similar Hustle and Flow from earlier this year.

    Among holdovers, Jarhead was most notable for its fall, fueled by mixed word-of-mouth. In its second weekend, Universal's $72 million frustrated war drama retreated 58 percent to an estimated $12.3 million, a drop analogous to previous November military-themed movies, Behind Enemy Lines and Starship Troopers. Ten days into deployment, Jarhead has amassed $46.5 million.

  23. #98

    Standaard

    Ik denk toch dat star wars op de lange termijn het meeste gaat binnenhalen. Vooral de merchandising is gigantisch! De meningen over king kong zijn verdeeld; er zijn nu ook al zat mensen die een grote aap op het witte doek niet zien zitten! Harry potter 4 acht ik ook in staat om gigantische bedragen binnen te halen. :wink:

  24. #99

    Standaard Re: Wat wordt financieel de grootste hit van 2005???

    Potter gestemd. No way dat het Star Wars gaat worden!

  25. #100

    Standaard Re: Wat wordt financieel de grootste hit van 2005???

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rkrijger
    Potter gestemd. No way dat het Star Wars gaat worden!
    Potter gaat het ook niet redden

    Gaat waarschijnlijk niet eens de $300mln redden......

    De enige kanshebbers om SWIII te verslaan zijn Narnia en natuurlijk KING KONG 8)

    Harry nog steeds bovenaan de boxoffice

    Posted op Zondag 04 December 2005 - 20:20 | Bron : Coming Soon

    Het weekend na Thanksgiving is niet echt een weekend om over naar huis te schrijven. Dit jaar is het helemaal huilen met de pet of met maar 1 nieuwe film.

    Nog steeds bovenaan staat Harry Potter and the Goblet of Fire. Dit weekend kwam de film aan $20.4 miljoen, zo’n 62% minder dan vorig weekend. Gobelt of Fire heeft nu net geen $230 miljoen opgebracht.

    De nieuwe film, Æon Flux met Charlize Theron, wist meteen de twee plek te veroveren. De science fiction film, gebaseerd op de MTV animatie serie, wist $13.1 miljoen op te halen. Nog steeds sterk doet de Johnny Crash drama Walk the Line het. Met zo’n $10 miljoen kwam de film op de derde plek terecht. De film heeft nu een totale opbrengst van $69 miljoen. Wanneer de film genomineerd wordt voor een Oscar zal dit waarschijnlijk door de $100 miljoen gaan.

    1. Harry Potter and the Goblet of Fire - $20,450,000
    2. Aeon Flux - $13,100,000
    3. Walk the Line - $10,000,000
    4. Yours, Mine and Ours - $8,400,000
    5. Just Friends - $5,600,000
    6. Pride & Prejudice - $4,624,000
    7. Rent - $4,600,000
    8. Chicken Little - $4,512,000
    9. Derailed - $2,417,000
    10. In the Mix - $1,900,000

Pagina 4 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •