De resultaten 1 tot 20 van 20 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Games en software branch in actie tegen piraterij

    Games en software branch in actie tegen piraterij



    Lees dit artikel

  2. #2

    Standaard

    De campagne beoogt een duurzame verlaging van de sociale acceptatie van piraterij, door het bevorderen van ‘peer-to-peer' discussie onder jongeren.
    Wat in godsnaam is een 'peer-to-peer' discussie?

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frank
    Wat in godsnaam is een 'peer-to-peer' discussie?
    In deze context vind ik het ook een erg ongelukkig gekozen aanduiding.

  4. #4

    Standaard

    Het lijkt me juist als je de 'peer-to-peer' discussie bevordert, er alleen maar meer illegale kopieen worden uitgewisseld.

    Dit gezien het feit dat peer-to-peer programma's als Kazaa en Emule met name voor deze (discussie)doeleinden worden gebruikt.
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  5. #5

    Standaard

    Als ze nu eens een duurzame verlaging van de prijzen zouden doen, dan kunnen jongeren van 14-18 jaar de officiële games kopen

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kevin Baeckelandt
    Als ze nu eens een duurzame verlaging van de prijzen zouden doen, dan kunnen jongeren van 14-18 jaar de officiële games kopen
    Inderdaad. De prijzen van de nieuwste games zijn echt belachelijk hoog. Als je anderhalf tot twee jaar wacht zijn ze weer normaal betaalbaar. Maar ja, dan zijn ze niet nieuw meer.
    Bovendien helpen die soort campanges toch niet. Misschien een goed idee voor ze. Aan het begin van het spel een anti-piraterij af laten spelen die je niet over kan slaan. Dat werkt vast .
    When there's no more room in hell, the dead will walk the earth.

    Alles over de nieuwste adventure spellen @ Adventure-Island.nl

  7. #7

    Standaard

    Tja... de meeste software is gewoon te duur om legaal te kopen. Bijvoorbeeld een Photoshop, of Illustrator etc. Als je dat dan nog hebt voor school, dan ga je dat echt niet kopen.

    Qua games koop ik ze meestal in de winkel, maar wacht bij de meeste titels wel totdat ze dik afgeprijsd zijn (Enige uitzonderingen voor top-games daargelaten)
    Bagger games koop ik helemaal niet, maar zou ik bijvoorbeeld wel downloaden om eens te checken.
    Vroeger had ik ook een SNES met copybox en honderden games. Is de games industry daar dus duizenden dollars misgelopen!? Nee... als ik ze niet gratis kon krijgen, zou ik ze ook nooit gekocht hebben. Hell... waarschijnlijk zou ik die SNES nooit gekocht hebben was het niet vanwege die copybox.

    Voor de PC download ik nooit games. Koop ze ook nooit. Maar bijvoorbeeld goude ouwe zoals monkey island etc moet je gewoon kunnen downloaden wat mij betreft. Wordt niet eens meer verkocht in de winkel. Zo ook met andere klassiekers. maybe moeten ze een tijdsperiode hanteren, waardoor het mogelijk is dat de games 2/3 jaar na dato wel vrij versprijd mogen worden ofzo...!?

    Ik heb er geen morele bezwaren tegen in ieder geval. Als iets het echt waard is dan koop ik het wel gewoon, en is het gewoonweg te duur voor wat het biedt, dan download ik het. Simpel. Ze lopen dus geen inkomsten mis, aangezien ik het dan in eerste instantie toch niet zou kopen.
    Stel dat Photoshop gewoon voor 50 euro wordt aangeboden, dan heb je grote kans dat veel meer mensen het gewoon legaal kopen.

    Trouwens, op iedere lege CD/DVD die je in de shop koopt, heb je al een soort belasting/bijdrage betaald die naar de platen/games/film-maatschappijen gaat. [/code]

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sneaker
    Bovendien helpen die soort campanges toch niet. Misschien een goed idee voor ze. Aan het begin van het spel een anti-piraterij af laten spelen die je niet over kan slaan. Dat werkt vast .
    Dat zou JUIST een reden voor mij zijn om illegale versies te downloaden, waarbij dat irritante ge*** is weggehaald. Is ook al zo irritant bij dvd's. Mocht dat nog erger worden, dan download ik voortaan mijn films, ipv dat ik ze op DVD koop. Belachelijk dat je verplicht 5 minuten moet wachten voordat je gekochte DVD begint met spelen, na al die bagger-waarschuwingen etc...

  9. #9

    Standaard

    "Tja... de meeste software is gewoon te duur om legaal te kopen. Bijvoorbeeld een Photoshop, of Illustrator etc. Als je dat dan nog hebt voor school, dan ga je dat echt niet kopen"

    Dat is zo'n gelul. Als je het nodig hebt voor school dan kun je een studenten versie kopen en deze zijn velen malen goedkoper. Ik kan het weten was mijn vorige opleiding. Het is nu alleen zo dat iedereen het programma wil hebben. Wat nergens op slaat, want Photoshop, illustrator worden door de meeste mensen gebruikt om een beetje te bewerken. Er zijn goedkopere programma's die dit doen. Vergeet niet Photoshop en illustrator zijn bedoeld voor profs. Niet voor mainstream. Over games niet te spreken want die zijn al goedkoper. Kan iemand zich de super nes tijdperk herinneren. streetfighter voor 199,- en normale spellen voor 169,- is ook allang niet meer zo. Dvd's voor 79,- zijn ook niet meer zo is ook al goedkoper. Dus wat jij zegt is onzin. zo blijft altijd alles duur. De meeste mensen worden te makkelijk. Waarom betalen als je het gratis kan krijgen
    don't begin a discussion without any argument

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Arces
    "Tja... de meeste software is gewoon te duur om legaal te kopen. Bijvoorbeeld een Photoshop, of Illustrator etc. Als je dat dan nog hebt voor school, dan ga je dat echt niet kopen"

    Dat is zo'n gelul. Als je het nodig hebt voor school dan kun je een studenten versie kopen en deze zijn velen malen goedkoper. Ik kan het weten was mijn vorige opleiding. Het is nu alleen zo dat iedereen het programma wil hebben. Wat nergens op slaat, want Photoshop, illustrator worden door de meeste mensen gebruikt om een beetje te bewerken. Er zijn goedkopere programma's die dit doen. Vergeet niet Photoshop en illustrator zijn bedoeld voor profs. Niet voor mainstream. Over games niet te spreken want die zijn al goedkoper. Kan iemand zich de super nes tijdperk herinneren. streetfighter voor 199,- en normale spellen voor 169,- is ook allang niet meer zo. Dvd's voor 79,- zijn ook niet meer zo is ook al goedkoper. Dus wat jij zegt is onzin. zo blijft altijd alles duur. De meeste mensen worden te makkelijk. Waarom betalen als je het gratis kan krijgen
    Ik doe een grafische opleiding, en we moeten wel degelijk met Photoshop en Illustrator etc werken. Niets op school van leraren ofzo gehoord dat we een studenten versie kunnen aanschaffen (sterker nog, ze zeggen min of meer; 'download maar gewoon, of kopieer van een klasgenootje...' ).
    Als je later werk zoekt zul je met deze programma's kunen werken, ipv knock-off's.

    Over die games. ja vroeger waren die ook te duur. maybe dat die prijs kwam door de geringe afzet markt, of maybe hadden ze juist een geringe afzet markt ivm die hoge prijzen. tegenwoordig is die afzetmarkt minstens vertienvoudigt ofzo, dus dan kunnen de prijzen ook omlaag.
    50 euro voor een TOP game is het hoogste dat ik zal betalen. En met mij vele anderen.

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Yi-Long
    Ik doe een grafische opleiding, en we moeten wel degelijk met Photoshop en Illustrator etc werken. Niets op school van leraren ofzo gehoord dat we een studenten versie kunnen aanschaffen (sterker nog, ze zeggen min of meer; 'download maar gewoon, of kopieer van een klasgenootje...' ).
    Als je later werk zoekt zul je met deze programma's kunen werken, ipv knock-off's.
    Dit klopt wel (als ik de leerkrachten mag geloven). Ik doe ook een grafische opleiding en de docenten zeiden dat ze in overleg met de fabrikanten besloten hebben dat er gewoon kopieen gemaakt mogen worden voor educatieve doeleinden. Echter zodra er iets mee verdient wordt dat dan wel de officiele versie aangeschaft moet worden. En dat is wel zo eerlijk.
    When there's no more room in hell, the dead will walk the earth.

    Alles over de nieuwste adventure spellen @ Adventure-Island.nl

  12. #12

    Standaard

    Als ze wat slim zijn koppelen ze voor de games die je online kan spelen een speciale cd-key eraan, dan kan je toch al niet online spelen met je illegale kopie. Als ze dan nog eens doorgedreven product-activatie doen, dan geraken ze er wel ooit (alhoewel product-activatie ook te kraken valt).

  13. #13

    Standaard

    Ik moet bekennen dat ik in het verleden ook niet altijd de games legaal kocht. Alleen als ik de game dusdanig geweldig vond en de game maker wilde steunen kocht ik de spellen. Ik heb dus alle Grand Prix games van Geoff Grammond in de kast staan omdat ik deze game disigner steun. Ook online games koop ik, anders kun je deze niet spelen in de multi-player mode. Het hebben van de spellen is een grotere sport dan het daadwerkelijk spelen. Ik had spellen als Doom 3, weken voor de release. Niet dat mijn PC die spellen kon draaien, maar het is ook een prestige strijd.

    Voor de hobby gebruik ik Photoshop, wat eigenlijk een ontiegelijk duur pakket is, net zoals MS Office dat is. Heel duur en het is essentieel voor mn opleiding en ook daar geen studenten pakket van office te koop.

  14. #14

    Standaard

    PETER R. DE VRIES TEGEN ILLEGAAL SOFTWARE

    Uitgegeven: 19 januari 2005 14:07

    AMSTERDAM - In de nieuwe campagne tegen softwarepiraterij gaat misdaadverslaggever Peter R. De Vries een prominente rol spelen. Dit heeft de Nederlandse Vereniging voor Producenten en Importeurs (NVPI) woensdag gemeld.


    De campagne zal twee jaar gaan lopen en bestaat uit radio- en televisiereclame en advertenties in dagbladen.

    Volgens de NVPI is "de industrie het zat". En moet er nu actie worden ondernomen. "Lang genoeg is er machteloos toegekeken hoe piraterij een miljoenenstrop creëerde voor softwareontwikkelaars, gameproducenten en winkeliers. De toekomst moet veilig gesteld worden, voor het te laat is".

    Bron: www.nu.nl.

  15. #15

    Standaard

    Ik blijf zeggen....maak de prijzen maar eens met de helft goedkoper!!!!

    Zo heb je pc games vanaf 40 euro....sorry hoor, maar 100 piek voor een game....belachelijk!!!
    Programma's idem dito!!!!

    Audiocd's bijvoorbeeld....vind ik ook veel te duur....daarbij heb ik zoiets van....vind nooit alle tracks goed.....vaak zijn cd's maar 50 minuten of zo
    en dan nog 20 euro betalen....Mazzels....zeg ik dan

    DUS PRIJZEN OMLAAG....wordt er zeker meer gekocht dan nu!!!
    My Collection Last update: 31/01/'04
    StarTrader

  16. #16

    Standaard

    pf wat een geouwhoer zeg. om dit soort dingen kan ik me echt ongelooflijk opwinden!

    Zoals hierboven al gezegd is, verlaag die kloteprijzen dan gewoon Sorry hoor, maar ik vind het zo dom. Dat is toch de meest voor de hand liggende oplossing?
    Vast niet de meest winstgevende oplossing voor de uitgever maar dat word op lange termijn vast wel gecompenseerd door de stijgende verkochte exemplaren.

  17. #17

    Standaard

    Verlaging van de prijzen moet gewoon mogelijk zijn. In amerika kosten spellen ook een stuk goedkoper dan hier, als ze nou gewoon iig die amerikaanse prijzen hanteren.

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frank
    De campagne beoogt een duurzame verlaging van de sociale acceptatie van piraterij, door het bevorderen van ‘peer-to-peer' discussie onder jongeren.
    Wat in godsnaam is een 'peer-to-peer' discussie?
    Een discussie die plaats vindt over een P2P netwerk, tijdens het illegaal versassen van whatever?
    - I want peace on earth and good will toward man.
    - We are the United States Government. We don't do that sort of thing.
    Strips? stripinfo.be | Drum 'n' Bass? drumnbass.be

  19. #19

    Standaard

    Nu.nl, zojuist:

    Software maakt afspelen beveiligde bestanden mogelijk

    Uitgegeven: 20 januari 2005 16:09

    SUNNYVALE - De vier grootste fabrikanten van consumentenelektronica, waaronder Philips, gaan in hun apparatuur gezamenlijk ontwikkelde software inbouwen. Hiermee bieden ze consumenten de kans om beveiligde digitale film- en muziekbestanden af te spelen op de elektronica.

    Daarbij gaat het bijvoorbeeld om bestanden die via internet of via mobiele telefoons zijn binnengehaald, zei een Philips-woordvoerster donderdag.

    Naast Philips doen Sony, Samsung en Matsushita (Panasonic, Technics) en het technologiebedrijf Intertrust Technologies aan het initiatief mee. Het laatstgenoemde bedrijf, in handen van Sony en Philips, houdt zich bezig met het ontwikkelen van software voor kopieerbeveiliging en heeft daarvoor meer dan dertig patenten in handen.

    Het is de bedoeling dat een eerste versie van de software deze zomer voorhanden is. Andere elektronicafabrikanten kunnen daar via licenties gebruik van maken.
    5-Star Safetrader (300+ deals!) / DVD.nl veilingen: 88 (gemiddeld cijfer: 9.61)

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Arces
    "Tja... de meeste software is gewoon te duur om legaal te kopen. Bijvoorbeeld een Photoshop, of Illustrator etc. Als je dat dan nog hebt voor school, dan ga je dat echt niet kopen"

    Dat is zo'n gelul. Als je het nodig hebt voor school dan kun je een studenten versie kopen en deze zijn velen malen goedkoper. Ik kan het weten was mijn vorige opleiding. Het is nu alleen zo dat iedereen het programma wil hebben. Wat nergens op slaat, want Photoshop, illustrator worden door de meeste mensen gebruikt om een beetje te bewerken. Er zijn goedkopere programma's die dit doen. Vergeet niet Photoshop en illustrator zijn bedoeld voor profs. Niet voor mainstream. Over games niet te spreken want die zijn al goedkoper. Kan iemand zich de super nes tijdperk herinneren. streetfighter voor 199,- en normale spellen voor 169,- is ook allang niet meer zo. Dvd's voor 79,- zijn ook niet meer zo is ook al goedkoper. Dus wat jij zegt is onzin. zo blijft altijd alles duur. De meeste mensen worden te makkelijk. Waarom betalen als je het gratis kan krijgen
    Jammer dat Adobe niet aan studenten licenties doet joh . Daarentegen doen ze ook helemaal niet moeilijk over de studenten enzo die illegale versies gebruiken. Macromedia heeft het wel gelukkig, ik heb zo de gehele MX Studio voor nog geen 20 euro kunnen kopen

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •