Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 57 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Aristona DVD-recorder / Aristona apparatuur

    Ik heb deze vraag al zijdelings gesteld in een antwoord van deze post, maar misschien hebben niet alle mensen die vraag opgemerkt, dus toch even een apart topic (hoop dat ik niet de regels overtreed , anders hoor ik het wel).

    Bij een aantal winkels (Harense smid, Scheer & Foppen, Modern) is nu een DVD-recorder van Aristona te koop voor 199 euries (zag hem zelfs hier al voor € 192,50), die ik overweeg te kopen i.v.m. overlijden van mijn video. Ik stel geen eisen, het is alleen voor huis-tuin-en-keuken opneemwerk.

    Ik kan echter weinig van het apparaat vinden. Weet iemand er meer van ? Ik kan me van "vroeger" herinneren dat Aristona een B-merk van Philips was ?
    Modern zegt mij dat het "100%" Philips is, maar bij HarenseSmid hoor ik weer dat men vermoedt dat dit toch uit een andere fabriek komt (Philipos zou wel de garantie regelen).

    Ik kan bijvoorbeeld ook geen Aristona-website vinden.

    Heeft iemand wellicht ervaringen met andere Aristona-apparatuur (spelers etc.)

    Bedankt alvast !
    Groeten,
    Herald

    "Life is like a box of chocolates : You never know what you're gonna get" - Forrest Gump

  2. #2
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard Re: Aristona DVD-recorder / Aristona apparatuur

    Zover ik weet is de Aristona dvd recorder van betere kwaliteit dan de meeste philips recorders die nogal wat mankementen vertonen.

    Van artistona dvd recorders heb ik nog 0.0 klachten gehad. Dus dit duid erop dat het van goede kwaliteit is.

    die 199 euro is echt een koopje voor een dvd recorder! Niet twijfelen en kopen . betere prijs/kwaliteit verhouding zul je niet vinden denk ik.

    gr.

  3. #3

    Standaard Re: Aristona DVD-recorder / Aristona apparatuur

    Citaat Oorspronkelijk gepost door R Klemkerk
    Zover ik weet is de Aristona dvd recorder van betere kwaliteit dan de meeste philips recorders die nogal wat mankementen vertonen.

    Van artistona dvd recorders heb ik nog 0.0 klachten gehad. Dus dit duid erop dat het van goede kwaliteit is.

    die 199 euro is echt een koopje voor een dvd recorder! Niet twijfelen en kopen . betere prijs/kwaliteit verhouding zul je niet vinden denk ik.

    gr.
    Ahum.....Ik zal niet twisten over de kwaliteit, maar ik denk dat tegenover elke Aristona recorder zo'n beetje 100 philips recorders verkocht worden dus die zullen ook wel vaker terugkomen dan.

    Overigens wat tv's betreft had Aristona op een gegeven moment eevoudigere menu's om meer verschil met Philips aan te geven. Afgezien daarvan waren ze technisch hetzelfde. Ik weet niet of dat met de recorders ook zo is, maar het zal zeker voldoen.
    Marantz NR1501
    PS3
    Humax 5050C
    Popcorn Hour C200 (met LG104 BR)
    Mordaunt Short Premiere 5.1 speakers
    Panasonic 42G10

  4. #4
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard Re: Aristona DVD-recorder / Aristona apparatuur

    Citaat Oorspronkelijk gepost door basset
    Citaat Oorspronkelijk gepost door R Klemkerk
    Zover ik weet is de Aristona dvd recorder van betere kwaliteit dan de meeste philips recorders die nogal wat mankementen vertonen.

    Van artistona dvd recorders heb ik nog 0.0 klachten gehad. Dus dit duid erop dat het van goede kwaliteit is.

    die 199 euro is echt een koopje voor een dvd recorder! Niet twijfelen en kopen . betere prijs/kwaliteit verhouding zul je niet vinden denk ik.

    gr.
    Ahum.....Ik zal niet twisten over de kwaliteit, maar ik denk dat tegenover elke Aristona recorder zo'n beetje 100 philips recorders verkocht worden dus die zullen ook wel vaker terugkomen dan.

    Overigens wat tv's betreft had Aristona op een gegeven moment eevoudigere menu's om meer verschil met Philips aan te geven. Afgezien daarvan waren ze technisch hetzelfde. Ik weet niet of dat met de recorders ook zo is, maar het zal zeker voldoen.
    Klopt, maar je wilt niet weten hoeveel problemen er zijn met philips dvd recorders, dus ik durf deze uitspraak gerust te doen zonder me te schamen.

  5. #5

    Standaard Re: Aristona DVD-recorder / Aristona apparatuur

    Citaat Oorspronkelijk gepost door R Klemkerk
    Van artistona dvd recorders heb ik nog 0.0 klachten gehad. Dus dit duid erop dat het van goede kwaliteit is.
    gr.
    Bedankt ! Info uit de praktijk, daar heb ik wat aan

    Je zit in "de handel" 8) begrijp ik ?
    Groeten,
    Herald

    "Life is like a box of chocolates : You never know what you're gonna get" - Forrest Gump

  6. #6
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard Re: Aristona DVD-recorder / Aristona apparatuur

    Citaat Oorspronkelijk gepost door H. Bruin
    Citaat Oorspronkelijk gepost door R Klemkerk
    Van artistona dvd recorders heb ik nog 0.0 klachten gehad. Dus dit duid erop dat het van goede kwaliteit is.
    gr.
    Bedankt ! Info uit de praktijk, daar heb ik wat aan

    Je zit in "de handel" 8) begrijp ik ?
    :wink: you got it! :wink:

  7. #7

    Standaard Re: Aristona DVD-recorder / Aristona apparatuur

    Citaat Oorspronkelijk gepost door R Klemkerk
    [
    :wink: you got it! :wink:
    Dan ga ik daar toch nog even "misbruik" van maken :wink: .

    Het hier aangeboden type is de ARV645. De man van HarenseSmid (die overigens niet echt de indruk wekte veel verstand van zaken te hebben; hij moest een collega vragen of het nou + of - was ) had het er over dat dit een nieuw apparaat was (misschien heeft hij bedoeld : in hun assortiment).

    Ik begrijp dat jij ze al langere tijd verkoopt / verkocht hebt ?
    Groeten,
    Herald

    "Life is like a box of chocolates : You never know what you're gonna get" - Forrest Gump

  8. #8

    Standaard

    Heb inmiddels al 3 Aristona video's gekocht (2 voor mezelf, 1 voor m'n ouders) en ben al vele jaren tevreden over m'n Aristona tv. Philips kwaliteit met de belangrijkste mogelijkheden, alleen niet altijd alle (vaak de overbodige) toeters en bellen). Zou het merk zo weer kopen, alleen qua DVD recorders kan ik je geen ervaring melden.

  9. #9
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard Re: Aristona DVD-recorder / Aristona apparatuur

    Citaat Oorspronkelijk gepost door H. Bruin
    Citaat Oorspronkelijk gepost door R Klemkerk
    [
    :wink: you got it! :wink:
    Dan ga ik daar toch nog even "misbruik" van maken :wink: .

    Het hier aangeboden type is de ARV645. De man van HarenseSmid (die overigens niet echt de indruk wekte veel verstand van zaken te hebben; hij moest een collega vragen of het nou + of - was ) had het er over dat dit een nieuw apparaat was (misschien heeft hij bedoeld : in hun assortiment).

    Ik begrijp dat jij ze al langere tijd verkoopt / verkocht hebt ?
    Aristona is van Philips. Philips heeft de +R(W) rechten in handen dus de aristona is ook +r(w).

    Bij ons is hij ook nieuw maar hij vliegt als warme broodjes over de toonbank.

    Het typenummer weet ik niet precies uit mijn hoofd maar het begint wel met arv Dus dat zal wel dezelfde zijn...

  10. #10

    Standaard Ervaringen

    Gisteren de knoop maar eens doorgehakt en voor € 195,50 (incl. verwijderingsbijdrage) eigenaar geworden van de ARV645.

    En ik moet zeggen : het valt me helamaal niet tegen. De handleiding maakt klip en klaar duidelijk dat het een Philips-produkt is (incl. Ph-logo). Diezelfde handleiding is eenvoudig en duidelijk; het enige waar op bespaard lijkt te zijn is de kwaliteit van het papier, maar goed, voor die prijs
    Ook het apparaat zelf maakt een degelijke indruk. Je kan natuurlijk wel zien dat het geen high-end is (het is net wat meer plastic-achtig), maar er is in ieder geval geen sprake van gerammel of luidruchtig loopwerk.

    Tenslotte aansluiting en bediening : ook dat is een makkie. Menu is NL-talig en best overzichtelijk. Installeren van de zenders kan automatisch of handmatig en er is ook een functie om de zenderindeling gelijk te trekken met de indeling op je TV.
    Opnemen heb ik alleen nog handmatig gedaan en dat gaat zeer simpel. Als ik wat meer ervaring heb met de timer-functie en de verschillende kwaliteitsniveau's zal ik eventuele bijzonderheden hier posten.

    Het enige "nadeel" is eigenlijk dat je je nog meer realiseert wat een belabberde beeldkwaliteit de kabel-tv eigenlijk heeft. Misschien toch maar eens voor een schotel kijken :wink:
    Groeten,
    Herald

    "Life is like a box of chocolates : You never know what you're gonna get" - Forrest Gump

  11. #11

    Standaard

    Herald,

    Ook ik heb zo'n ding en ik ben al een paar dagen op zoek naar de code om 'm regiovrij te schakelen...

    Schakelen tussen de diverse regio's lukt me al, maar als ik dan van de ene regio naar de andere 'spring' dan moet ik de codes weer opnieuw invoeren.....

    Ik zoek dus één code om de recorder definitief regiovrij te maken. Heb jij een idee?

    Schakelen tussen de regio's gaat trouwens alsvolgt:

    - Zet de recorder aan, zonder disc in de lade
    - druk op PLAY en vervolgens 159
    - het scherm op je display verandert nu in --- --- ---
    - type code 121 212 005 00x (waarbij de 'x' voor de gewenste Regio staat)

    Dit werkt als een tierelier... alleen gaan er geruchten dat dit 'schakelen' maar 25x is toegestaan, maar ik moet de eerste persoon nog tegenkomen dit dit ècht kan bevestigen.

    Groet,
    Goswin

  12. #12

    Standaard

    Is het iemand trouwens ook opgevallen dat de recorder beter met DVD+RW's omgaat dan met DVD-RW's?

    Opnames op DVD-RW's resulteren vaker in schokkend beeld.

    ... offu... ligt 't aan mij?

    Gr.
    G.

  13. #13
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Goswin
    Is het iemand trouwens ook opgevallen dat de recorder beter met DVD+RW's omgaat dan met DVD-RW's?

    Opnames op DVD-RW's resulteren vaker in schokkend beeld.

    ... offu... ligt 't aan mij?

    Gr.
    G.
    opnemen op dvd-rw???? De Aristona doet alleen +R/W!!

    Je kunt niet zo maar elk type dvd erin flikkeren.

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Goswin
    Herald,

    Ook ik heb zo'n ding en ik ben al een paar dagen op zoek naar de code om 'm regiovrij te schakelen...

    Schakelen tussen de diverse regio's lukt me al, maar als ik dan van de ene regio naar de andere 'spring' dan moet ik de codes weer opnieuw invoeren.....

    Ik zoek dus één code om de recorder definitief regiovrij te maken. Heb jij een idee?

    Schakelen tussen de regio's gaat trouwens alsvolgt:

    - Zet de recorder aan, zonder disc in de lade
    - druk op PLAY en vervolgens 159
    - het scherm op je display verandert nu in --- --- ---
    - type code 121 212 005 00x (waarbij de 'x' voor de gewenste Regio staat)

    Dit werkt als een tierelier... alleen gaan er geruchten dat dit 'schakelen' maar 25x is toegestaan, maar ik moet de eerste persoon nog tegenkomen dit dit ècht kan bevestigen.

    Groet,
    Goswin
    En als je op de 'x' nu een NUL invoert???
    ... naar mijn bescheiden mening dan hè

  15. #15

    Standaard

    Leuk geprobeerd.. maar ik heb de '0' (lees:nul), 254, 255 en de '10' al geprobeerd.

    Helaas, geen soelaas.

    Gr.
    G.

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door R Klemkerk
    opnemen op dvd-rw???? De Aristona doet alleen +R/W!!

    Je kunt niet zo maar elk type dvd erin flikkeren.
    Nee, dáár was ik al achter, maar ik bedoelde dus dat opnames die reeds op een DVD-RW staan, tijdens het afspelen op de Aristona 'schokken', terwijl dezelfde opnames, gemaakt op een DVD+RW dit niet doen.

    Sorry voor mijn eerdere, onduidelijke, uitleg.

    Gr.
    G.

  17. #17

    Standaard

    Leuk apparaat, ik heb 'm zelf ook. Wat me wel opvalt is dat het loopwerk nogal luidruchtig is tijdens een opname.

    Ik heb zelf TV-Home. Een opname via TV-home is op de 4-uurs stand op een 55cm nog erg goed te doen. De 6-uurs stand geeft via TV-Home toch wel een kwaliteits achteruitgang al is het nog steeds goed te doen.

    Op de 2-uurs stand is het zelfs voor een beamer goed te doen (1280*720 op 2-meter breed)

  18. #18

    Standaard Thnx

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Goswin
    Herald,

    Ook ik heb zo'n ding en ik ben al een paar dagen op zoek naar de code om 'm regiovrij te schakelen...

    Schakelen tussen de diverse regio's lukt me al, maar als ik dan van de ene regio naar de andere 'spring' dan moet ik de codes weer opnieuw invoeren.....

    Ik zoek dus één code om de recorder definitief regiovrij te maken. Heb jij een idee?

    Schakelen tussen de regio's gaat trouwens alsvolgt:

    - Zet de recorder aan, zonder disc in de lade
    - druk op PLAY en vervolgens 159
    - het scherm op je display verandert nu in --- --- ---
    - type code 121 212 005 00x (waarbij de 'x' voor de gewenste Regio staat)

    Dit werkt als een tierelier... alleen gaan er geruchten dat dit 'schakelen' maar 25x is toegestaan, maar ik moet de eerste persoon nog tegenkomen dit dit ècht kan bevestigen.

    Groet,
    Goswin
    Bedankt voor de tip !
    Ik heb niet zo veel DVD's uit andere regio's, maar ik ga het zeker eens proberen, al was het maar voor de "sport"
    Groeten,
    Herald

    "Life is like a box of chocolates : You never know what you're gonna get" - Forrest Gump

  19. #19

    Standaard Code voor definitief regio vrij ?

    ===
    Ik zoek dus één code om de recorder definitief regiovrij te maken. Heb jij een idee?
    ===

    Volgens mij is dit mogelijk met de zelfde hack als die voor philips dvd recorders. Je moet dan een RC6 Ir code versturen. Helaas heb ik geen remote die dit aan kan. Je kan hier http://www.home.zonnet.nl/jeroenverh...giovrijall.htm
    vinden hoe het moet

    Ik heb ook van die andere hack gehoord die jullie op deze forum hebben staan en ook hierbij kreeg ik de waarschuwing het niet meer dan 25 keer te proberen. Heeft er hier iemand dit al kunnen bevestigen ? (Liever niet natuurlijk :wink: .
    ===========================
    Kunnen wij het branden ? Nou en of
    ===========================

  20. #20

    Standaard

    Ik heb die RC6 hack geprobeerd ... via mijn Palm ... maar daar reageert de Aristona helaas NIET op.

    Volgens mij ben ik de 25* al gepasseerd, maar ik zie nog niks gebeuren .... als ie trouwens wel op de e.o.a. manier vast wordt gezet op 'n Regio, dan is het volgens mij altijd mogelijk om de firmware opnieuw te flashen (dan begin je weer op 0).

    Over Firmware: ik heb geprobeerd om de Aristona te Flashen met de allernieuwste Philips software, maar tot op heden nog geen succes....

    Heeft iemand een firmware(-upgrade) van Aristona? Weet iemand überhaupt wáár je moet zijn als je service nodig hebt van Aristona?

    Ik zou zo graag eens spreken met de helpdesk van dat bedrijf.

    Gr.
    Goswin
    Laatste nieuwe DVD's: 24-season I, II èn III.. maar is dát nu interessant voor jullie?

  21. #21

    Standaard

    Het schijnt als je dit invoerd in de bovenstaande truc 121212005255 dat hij dan wel regiovrij is alleen zelf krijg ik geen - of in die trand om het in te vullen.

  22. #22

    Standaard

    Juist... dat had ik dus ook en daarom durf ik wel te stellen dat de RC6 methode NIET bij de Aristona 645 werkt.

    Maar wat wel.... that's the question.

    Gr.
    Goswin
    Laatste nieuwe DVD's: 24-season I, II èn III.. maar is dát nu interessant voor jullie?

  23. #23

    Standaard

    Weet niet of het helpt maar aristona gaat in america door het leven als Magnavox. Deze recorder heet daar de Magnavox mrv640. En in de philips range ging deze door het leven als de philips 610.

  24. #24

    Standaard Firmware / RC6 code

    Heeft iemand een code om de firmware van deze Aristona op te roepen ?
    Wat ik zo kan zien is dat de menu's het zelfde lijken te zijn als die voor de philips 7.x. Snap niet dat die RC6 code niet werkt. Want die andere tray/play code is ook gewoon een philips code.
    ===========================
    Kunnen wij het branden ? Nou en of
    ===========================

  25. #25

    Standaard

    Krijg PLAY code ook niet aan het werk en volgens de philips codes moet je remote via system op player mode zetten ook die functie kan ik nergens vinden.

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •