Pagina 1 van 5 12345 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 113 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Is dit een goede plasma-tv?

    Ik kan deze plasma-tv (link : http://www.v2max.be/documents/93.html ) via mijn broer kopen voor ongeveer 1.500€. Is dit een goeie deal? Is de tv kwalitatief goed? Andere optie is een Philips 107cm Pixel Plus 2 met ambilight die ik via-via kan kopen voor +-1.800€. Wat is de beste keuze dan?



    Graag jullie advies!

  2. #2

    Standaard

    Nooit van dat merk gehoord....

    voor 1800 euro zou ik fijn voor de 42" Philips gaan...
    --Check out the big brain on Brett!--
    ---------------Jules----------------

    [•]Three Star Trader[••]SafeTrader[•]

  3. #3
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard

    Ik zou eerst eens zelf gaan kijken welke je het beste bevalt.

    Plasma schermpies zijn nou niet bepaald erg goed in het zwart weergeven. dit uit zich snel in grijs.

  4. #4
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Persoonlijk zal ik ook voor de Philips gaan maar ik kan dat scherm van je broer niet.
    Je weet zelf wel of je het beeld mooi vind of niet.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door R Klemkerk
    Ik zou eerst eens zelf gaan kijken welke je het beste bevalt.

    Plasma schermpies zijn nou niet bepaald erg goed in het zwart weergeven. dit uit zich snel in grijs.
    Waren het niet de TFT's die daar juist minder in waren. Plasma's deden dat juist heel behoorlijk.

    Ik zou toch zeggen, koop voor dat geld een goede gewone TV. Mooier dan TFT of Plasma.
    Marantz NR1501
    PS3
    Humax 5050C
    Popcorn Hour C200 (met LG104 BR)
    Mordaunt Short Premiere 5.1 speakers
    Panasonic 42G10

  6. #6

    Standaard

    De typebenaming is dezelfde als de Marantz?
    Ik zou voor die prijs ook voor de Philips gaan! Is in de testen (boekjes) een topper. Trouwens waar kan je hem voor die prijs vinden?

  7. #7
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door basset
    Citaat Oorspronkelijk gepost door R Klemkerk
    Ik zou eerst eens zelf gaan kijken welke je het beste bevalt.

    Plasma schermpies zijn nou niet bepaald erg goed in het zwart weergeven. dit uit zich snel in grijs.
    Waren het niet de TFT's die daar juist minder in waren. Plasma's deden dat juist heel behoorlijk.

    Ik zou toch zeggen, koop voor dat geld een goede gewone TV. Mooier dan TFT of Plasma.
    Ik werk bij een winkel waar ze vele plasma's en TFT 's verkopen en merk toch dat de LCD (andere techniek dan TFT!!!!) beter is in het weergeven van zwart dan plasma's. En dan heb ik het over de merken Sony en Philips. De enige die er bij plasma voor mij echt uitsprong waren de hataichi, en de pioneer. maar die kosten ook een beetje meer

  8. #8

    Standaard

    die 1500€ tv zou blijkbaar de OEM-leverancier zijn voor Marantz, dus echt slecht zal die niet zijn denk ik. ik twijfel eigenlijk vooral omdat de resolutie van die Philips hoger is (1024x1024) tov de 852x450 van die goedkopere plasma. is dit merkbaar?

    oja, de philips zou me, na navraag, toch rond de 2000€ kosten en dat is al een redelijk groot verschil hé. wil gewoon zeker zijn dat beeldkwaliteit (vooral tv) even goed is als de philips (ik kan die goedkopere plasma niet op voorhand bekijken, komt via groothandel)

  9. #9

    Standaard

    Het verschil zit 'm vooral in de toekomst. De Philips kan het beste halen uit de digitale tv. Ik weet trouwens niet 100 % of de afgebeelde plasma een Marantz is.

  10. #10
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door basset

    Ik zou toch zeggen, koop voor dat geld een goede gewone TV. Mooier dan TFT of Plasma.
    Dit ben ik gedeeltelijk met je eens.
    Een goede crt beeldbuis is zeker mooi maar onderschat de goede lcd schermen niet.
    Er zijn ook zat crt beeldbuizen die het aanzien niet waard zijn, zo hebben alle technieken hun betere en slechtere exemplaren erbij.
    Voor mij persoonlijk geld dat wanneer de crt-tv kapot gaat (tv waar ik overigens zeer tevreden over bent) het zeker een lcd wordt.
    Ik heb voor mezelf de keuze al gemaakt sinds ik een paar prachtige lcd,s aan het werk heb gezien.
    Ik bedoel maar te zeggen dat het niet vanzelf sprekend is dat crt,s mooier beeld geven dan lcd (tft).
    De meeste weten dat wellicht wel maar toch, voor de eventuele nieuwkomers hierzo.
    Plasma,s ben ikzelf ook minder over te spreken.

  11. #11
    Senior Member
    Registratie datum
    Jan 2004
    Woonplaats
    Stad in het groen

    Standaard

    Bij Computerland gezien, de jongens hebben er met Radeon 9800 Pro op gegamed.

    Jewel 42" PLASMA 1000:1 PLASMA Zilver € 1.999,-
    Schermgroote: 42" (107 cm)
    Type beeldbuis: Samsung Flatpanel
    Beeldverhouding: 16:9
    Resolutie (max): 852x480
    Contrastratio: 1000:1
    Helderheid: 640 cd/m2
    Kleur: Zilver

    Jewel 42" PLASMA 3000:1 PLASMA Zilver € 2.299,-
    Contrastratio: 3000:1
    Helderheid: 1000 cd/m2

    Info
    http://www.computerland.nl/index.php...cten&catid=446

    Persoonlijk vond ik het wel een aardig scherm, prettig geprijst.
    mijn HT Loewe Xelos 5270 ZW @media 100hz breedbeeld tv,
    Denon AVR-2700 5x80watt, Denon DCD-960, Pioneer DV-565A (sacd), JVC HR-S8500 (s-vhs),
    Front (2x) Magnat Zero 7, Rear (2x) B&W DM601, Center (1x) B&W CC6.

  12. #12

    Standaard Re: Is dit een goede plasma-tv?

    Citaat Oorspronkelijk gepost door lapino
    Andere optie is een Philips 107cm Pixel Plus 2 met ambilight die ik via-via kan kopen voor +-1.800€.

    Da`s toch wel een héél zacht prijsje voor zo`n ambilight toestel daar hoefde ik dus niet lang over na te denken. Is ie soms "van de wagen gevallen" ofzo? :wink:
    "This is not about revenge, this is punishment..." -> Tom Jane - The Punisher

  13. #13

    Standaard

    Ik zou voor deze gaan:
    Andere optie is een Philips 107cm Pixel Plus 2 met ambilight die ik via-via kan kopen voor +-1.800€. Wat is de beste keuze dan?

    die pixelplus 2 schermen zouden erg goed moeten zijn.

    het is wel aan te raden om ergens eens zo'n scherm te gaan bekijken. :wink:

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door basset

    Ik zou toch zeggen, koop voor dat geld een goede gewone TV. Mooier dan TFT of Plasma.
    Dit ben ik gedeeltelijk met je eens.
    Een goede crt beeldbuis is zeker mooi maar onderschat de goede lcd schermen niet.
    Er zijn ook zat crt beeldbuizen die het aanzien niet waard zijn, zo hebben alle technieken hun betere en slechtere exemplaren erbij.
    Voor mij persoonlijk geld dat wanneer de crt-tv kapot gaat (tv waar ik overigens zeer tevreden over bent) het zeker een lcd wordt.
    Ik heb voor mezelf de keuze al gemaakt sinds ik een paar prachtige lcd,s aan het werk heb gezien.
    Ik bedoel maar te zeggen dat het niet vanzelf sprekend is dat crt,s mooier beeld geven dan lcd (tft).
    De meeste weten dat wellicht wel maar toch, voor de eventuele nieuwkomers hierzo.
    Plasma,s ben ikzelf ook minder over te spreken.
    johan,

    ik ben het wederom ook gedeeltelijk met jouw eens.

    het zal best zo zijn dat een slechte of middelmatige crt overtroffen kan worden door een top tft/lcd scherm.

    echter ben ik nog steeds van mening dat een top crt, zoals sony-philips-loewe,-B&O nog steeds een beter beeld geven dan een tft/lcd. ook kunnen tft's niet de kleuren weergeven die een goede crt aankan. ze zitten nu nog met limieten. als dat verholpen is, kunnen tft/lcd schermen inderdaad net zo goed of beter worden als crt beeldschermen. :wink:

  15. #15

    Standaard

    De prijsprestatieverhouding van een CRT zijn natuurlijk het beste maar een Plasma / LCD hebben natuurlijk wel een aantal voordelen tov een CRT. Het beeld is flikkervrij en scherper in de zin van een hogere resolutie.
    Verder is naar mijn mening de kleurechtheid, lichtopbrengst en contrast van een plasma vele malen beter dan van een LCD. Ook de levensduur van een plasma is langer. Plasma heeft een heel negatief beeld gekregen wat betreft inbranden. Dit is op dit moment echter nog nauwelijks een issue. Dode pixels bij LCD schermen komt volgens mij veel regelmatiger voor. Verder wordt de levensduur gemeten op basis van de half-helderheidstijd. Bij een plasma is dit ongeveer 30000h, das dus ruim 10 jaar en daarna doet ie het nog wel maar is de helderheid dus onder niveau. Een LCD scherm gaat meer dan 50000h meer maar de lichtbron achter het LCD scherm slechts 10000 tot 25000 uur. Vervangen van die lamp zal niet goekoop zijn waardoor het LCD scherm dan als afgeschreven kan worden beschouwd. Die levensduur zal wel verbeteren, en is misschien al boven de 25000 uur maar nog altijd minder dan van een plasma. Daarnaast is de prijs prestatie verhouding van een plasma natuurlijk veel beter dan van een lcd. Wanneer je echter schermen gaat vergelijken moet je niet een 28" met een 42" gaan vergelijken want dan zou de 28" van een meter afstand wel eens scherper kunnen zijn 8)
    Denon AVR3805, Denon DVD3910, B&W 703, B&W HTM-7, Pioneer PDP-435FDE

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jollykart
    De prijsprestatieverhouding van een CRT zijn natuurlijk het beste maar een Plasma / LCD hebben natuurlijk wel een aantal voordelen tov een CRT. Het beeld is flikkervrij en scherper in de zin van een hogere resolutie.
    Verder is naar mijn mening de kleurechtheid, lichtopbrengst en contrast van een plasma vele malen beter dan van een LCD. Ook de levensduur van een plasma is langer. Plasma heeft een heel negatief beeld gekregen wat betreft inbranden. Dit is op dit moment echter nog nauwelijks een issue. Dode pixels bij LCD schermen komt volgens mij veel regelmatiger voor. Verder wordt de levensduur gemeten op basis van de half-helderheidstijd. Bij een plasma is dit ongeveer 30000h, das dus ruim 10 jaar en daarna doet ie het nog wel maar is de helderheid dus onder niveau. Een LCD scherm gaat meer dan 50000h meer maar de lichtbron achter het LCD scherm slechts 10000 tot 25000 uur. Vervangen van die lamp zal niet goekoop zijn waardoor het LCD scherm dan als afgeschreven kan worden beschouwd. Die levensduur zal wel verbeteren, en is misschien al boven de 25000 uur maar nog altijd minder dan van een plasma. Daarnaast is de prijs prestatie verhouding van een plasma natuurlijk veel beter dan van een lcd. Wanneer je echter schermen gaat vergelijken moet je niet een 28" met een 42" gaan vergelijken want dan zou de 28" van een meter afstand wel eens scherper kunnen zijn 8)
    die hogere resolutie heb je ook daadwerkelijk pas wat aan als je hd-dvd of blu-ray hebt. tv uitzendingen zijn nog steeds niet op een dusdanig niveau.

  17. #17

    Standaard

    Veel dvd spelers kunnen al in 720p of 1080i resolutie weergeven. En via sateliet is er al 1 HDTV zender Hoewel ik het nog niet heb kunnen proberen denk ik dat ook Superbit DVD's op plasma meer zichtbare voordelen hebben dan op CRT.
    Denon AVR3805, Denon DVD3910, B&W 703, B&W HTM-7, Pioneer PDP-435FDE

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jollykart
    Veel dvd spelers kunnen al in 720p of 1080i resolutie weergeven. En via sateliet is er al 1 HDTV zender Hoewel ik het nog niet heb kunnen proberen denk ik dat ook Superbit DVD's op plasma meer zichtbare voordelen hebben dan op CRT.
    de plasma's en lcd schermen die ik tot nu toe even in een winkel heb bekeken hadden zeker niet een beter beeld dan mijn crt.

    sterker nog: ik vond dat er tot op heden maar weinig winst is geboekt op dat gebiedt. ik had het veel beter verwacht.

    bij superbit zie ik ook op mijn crt duidelijk verschillen. mits er duidelijk verschillen zijn natuurlijk tussen de gewone uitvoering en superbit.

    die hoge resolutie dvvdspelers is leuk maar ik denk dat hd-dvd of blu-ray meer te bieden heeft. pas dan heb je ook wat aan een hoge resolutie.
    nu staan de films nog steeds op een lage resolutie op de schijf. dan heeft die 1080i ook weinig zin volgens mij.

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door H.stadman
    die hoge resolutie dvvdspelers is leuk maar ik denk dat hd-dvd of blu-ray meer te bieden heeft. pas dan heb je ook wat aan een hoge resolutie.
    nu staan de films nog steeds op een lage resolutie op de schijf. dan heeft die 1080i ook weinig zin volgens mij.
    Het interpoleren van extra beeldlijnen gebeurt soms op een dusdanige manier dat het beeld hierdoor kunstmatig mooier wordt. Natuurlijk niet zoals echte HD-TV, maar al wel beter dan de normale resolutie. Ik heb nu 2,5 jaar een plasma en het valt me iedere keer weer op als ik naar een gewone TV kijk. Dat en het feit dat de plasma het beeld progressief laat zien maken het geheel rustiger en duidelijker.
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edwin V
    Citaat Oorspronkelijk gepost door H.stadman
    die hoge resolutie dvvdspelers is leuk maar ik denk dat hd-dvd of blu-ray meer te bieden heeft. pas dan heb je ook wat aan een hoge resolutie.
    nu staan de films nog steeds op een lage resolutie op de schijf. dan heeft die 1080i ook weinig zin volgens mij.
    Het interpoleren van extra beeldlijnen gebeurt soms op een dusdanige manier dat het beeld hierdoor kunstmatig mooier wordt. Natuurlijk niet zoals echte HD-TV, maar al wel beter dan de normale resolutie. Ik heb nu 2,5 jaar een plasma en het valt me iedere keer weer op als ik naar een gewone TV kijk. Dat en het feit dat de plasma het beeld progressief laat zien maken het geheel rustiger en duidelijker.
    dus, plasma heeft een beter beeld dan een lcd/tft volgens jouw. :wink:

    die nieuwe dingen die ik heb bekeken vond ik toch echt wat tegenvallen hoor. ik had echt veel meer progressie verwacht op tv gebied. een goed crt is nog steeds erg goed.

  21. #21
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door H.stadman

    johan,

    ik ben het wederom ook gedeeltelijk met jouw eens.


    het zal best zo zijn dat een slechte of middelmatige crt overtroffen kan worden door een top tft/lcd scherm.

    echter ben ik nog steeds van mening dat een top crt, zoals sony-philips-loewe,-B&O nog steeds een beter beeld geven dan een tft/lcd.
    Dat is absoluut waar maar wat ik bedoel te zeggen is dat de verschillen soms zeer klein zijn en bijna te verwaarlozen.
    Ik praat dan over zowel top crt,s en top lcd,s, eerlijk vergelijk dus al is het dat niet kwa prijs.
    Voor mij persoonlijk is het verschil klein genoeg om tot de lcd,s over te gaan indien ik nu een andere tv moest kopen.

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door H.stadman

    johan,

    ik ben het wederom ook gedeeltelijk met jouw eens.


    het zal best zo zijn dat een slechte of middelmatige crt overtroffen kan worden door een top tft/lcd scherm.

    echter ben ik nog steeds van mening dat een top crt, zoals sony-philips-loewe,-B&O nog steeds een beter beeld geven dan een tft/lcd.
    Dat is absoluut waar maar wat ik bedoel te zeggen is dat de verschillen soms zeer klein zijn en bijna te verwaarlozen.
    Ik praat dan over zowel top crt,s en top lcd,s, eerlijk vergelijk dus al is het dat niet kwa prijs.
    Voor mij persoonlijk is het verschil klein genoeg om tot de lcd,s over te gaan indien ik nu een andere tv moest kopen.
    dat is het probleem nu ook nog eigenlijk een beetje.
    wil je dezelfde kwaliteit als een top crt moet je er nu nog veel meer voor betalen.

    dat plasma's en lcd's uiteindelijk ook op hetzelfde niveau komen is uiteraard slechts een kwestie van tijd. wil het echt door gaan breken moet de prijs op hetzelfde niveau komen als dat van de crt's. pas dan is het voor de grote gros ook aantrekkelijk. :wink:

  23. #23
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Maar ik ben van mening dat dat dus ook gaat gebeuren.
    Op welke termijn..........geen idee maar vlugger dan we denken denk ik.

  24. #24

    Standaard

    Het zou me niet verbazen als plasma's en lcd's binnen nu en 5 jaar een danige prijs hebben gekregen dat ze ook voor de normale consument in ieder geval het overwegen waard zijn.
    Als we kijken naar de prijsontwikkeling van de laatste jaren Die dingen worden in vergelijking met 5 jaar geleden echt weggegeven met een pak melk

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer
    Het zou me niet verbazen als plasma's en lcd's binnen nu en 5 jaar een danige prijs hebben gekregen dat ze ook voor de normale consument in ieder geval het overwegen waard zijn.
    Als we kijken naar de prijsontwikkeling van de laatste jaren Die dingen worden in vergelijking met 5 jaar geleden echt weggegeven met een pak melk
    nauw 3000 tot 6000 euro voor een plasma of lcd is niet echt weggeven hoor.

    daar heb je ook zeer goede top alternatieven voor zoals beamers en top crt's. heb je nog geld over voor een mooie ht. :wink:

Pagina 1 van 5 12345 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •