De resultaten 1 tot 13 van 13 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Metallica: Some Kind of Monster in Januari

    25 Januari is het zo ver 8)



    Extra's:
    40 Additional Scenes
    Exclusive Intimate Interviews with Metallica about the film
    Highlights from Festivals and Premieres
    2 Audio Commentaries by the Band and Directors
    2 Trailers and a Music Video

    Het gaat hier om de R1 versie.
    Lost in Translation: best movie ever!

    312 +


  2. #2

    Standaard

    Ik zag hier laatst iets over op tv. Vind Metallica een goede band, maar weet niet precies wat ik hiervan moet verwachten. Ga hem zeker kijken...
    He is but one man. One man alone cannot fight the future.

  3. #3

    Standaard

    ben ook erg benieuwd.

    Toch ben ik steeds verder van Metallica aan het wegvallen. Ik was vroeger een zeer grote fan, en het wordt steeds minder. Hoe dan ook wil ik deze DVD wel hebben.
    Avi: Should I call you Bullet? Tooth?
    Bullet Tooth Tony: You can call me Susan if it makes you happy...

  4. #4

    Standaard

    Zeer leuke documentaire.

    Ze zeggen dat hij zowel voor fan als niet-fan interessant is.. Maar als Metfan moet ik dat in twijfel trekken.
    Ik heb de film al 2 keer gezien en ik denk niet de film aan iedereen besteed is. Wat voorkennis met wie al die mannen nou eigenlijk zijn is naar mijn inzien wel nodig. Want er komen aardig wat mannen voorbij: De band zelf, Jason, Dave, Bob Rock, Phil Townes de therapeut, vader van Lars, mensen van magazine's enz enz.
    Voor niet Metkenners is het best lastig om het allemaal maar bij te houden en te snappen. Want wat is nou precies de relatie tussen de personen en waarom voelen ze zich zo tegenover elkaar?
    Dit word wel uitgelegt, maar slechts beperkt.

    Daarbij is de film best lang en vol met therapie gesprekken. Ik zelf vond dat zeer interessant om te zien, maar ik denk niet dat zulke gesprekken aan ieder besteed is. Sommige mensen zullen dit waarschijnlijk als ''saai'' bestempelen.

    Is de film/documentaire interessant en entertainent?
    Voor de fans: ja zeker.
    Voor de nietfans: dat ligt aan de persoon.

  5. #5

    Standaard

    YES! Eindelijk. Ik heb met smart zitten wachten tot ie hier in de bios kwam, maar nop...
    Dus heb ik mijn toevlucht moeten nemen tot een downloadversie om toch maar te zien hoe ie was. Dit met de gedachte dat ik 'm toch wel koop als ie op DVD uit zou komen. Ik vind 'm zeer zeker de moeite waard, maar het is niet iets waar je zonder enige voorkennis van Metallica en de situatie waarin ze zaten naar kunt kijken. Zelfs voor de fan/liefhebber is het niet altijd even makkelijk om te weten waar het precies over gaat. Ik ben al een tijdje lid van de fanclub, dus een hoop dingen heb ik reeds in de 'So What!" gelezen en begrijp je dan iets beter.
    Evengoed een mooi stukje werk. Je zou het kunnen zien als een soort reality soap/docu rondom de perikelen in Metallica tijdens het opnemen van de nieuwe CD. Alles is echt, geen moment is geknipt omdat het niet zo mooi/netjes/stoer zou zijn. Je ziet echt één van de mannen bijna janken als ie geconfronteerd wordt met iets uit het verleden, flinke ruzies tussen James en Lars, en de selectie van de nieuwe bassist.

    Meer info: http://www.somekindofmonster.com/
    Mike Philippens •• Wat heb ik? •• Wat huur/leen ik? ••

  6. #6

    Standaard

    leuke band.... tot de laatste cd... dus zit eigenlijk niet te wachten op een making of/docu over de laatste cd k heb liever t ArenA concert van afgelopen zomer op dvd

  7. #7

    Standaard

    eindelijk op DVD! Ben er benieuwd naar. Metallica was vroeger inderdaad beter, ik vind de Live Shit DVDs ook al beter dan de Cunning Stunts series. Maargoed, een rockementary is altijd leuk toch?
    -> 3 sterren, safetrader | Bezoek ook www.joostvanhoek.nl

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Joost van Hoek
    eindelijk op DVD! Ben er benieuwd naar. Metallica was vroeger inderdaad beter, ik vind de Live Shit DVDs ook al beter dan de Cunning Stunts series. Maargoed, een rockementary is altijd leuk toch?
    Het is geen rockumentary. Het is meer een real life toestand waar je ziet wat de groep doormaakte tijdens James' zijn rehab, het zoeken naar de nieuwe bassist en 'en passant' het maken van het nieuwe album.

    Zonder er nu weer een hele discussie over op te starten vind ik het allemaal maar een beetje gelul dat Metallica niet meer zo goed is en al die ellende meer. Ze zijn anders, en dat is niet hetzelfde als slechter. Het geinige is, dat als ze precies hetzelfde gedaan zouden hebben als 20 jaar geleden, het waarschijnlijk ook niet goed zou zijn. Load en reload zijn misschien niet zo kogelhard als de voorgaande albums, maar ik vind ze zeker niet slecht. Het blijft tyfusherrie in de oren van mijn moeder En het nieuwe album kun je van vinden wat je wilt, maar het is metal, en lekker hard ook. Zeker niet zo toegankelijk als load/reload, dus commercieel is het ook niet echt. Maar ja...het blijft een kwestie van smaak. Ik baal er alleen van dat iedereen vaak roept dat ze 'commercieel' geworden zijn enzo (niet dat jij dat zei ofzo). Natuurlijk zijn ze commercieel! Waar moet Lars anders die Picasso's van betalen? Om het geld hoeven ze allang niets meer te doen, dus als ze iets doen, doen ze dat omdat ze het leuk vinden. Want het zijn nou niet bepaald jetset types...
    Mike Philippens •• Wat heb ik? •• Wat huur/leen ik? ••

  9. #9

    Standaard

    [edit]dju!!! al m'n tekst weg :x [/edit]
    So good to know there's still a little magic in the air

    Mijn bescheiden DVD-Collectie

  10. #10

    Standaard

    Coole docu die hier gelukkig wel in de bios draaide 8)
    Deze gaat er dan ook zeker komen, alhoewel ik me afvraag hoe vaak ik hem zal kijken.
    De nieuwe cd vind ik trouwens crap. Dat irritante drumgeluidje gaat snel vervelen en de nummers lopen niet lekker vind ik, maar das uiteraard persoonlijk.

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel den Haan
    Coole docu die hier gelukkig wel in de bios draaide 8)
    Deze gaat er dan ook zeker komen, alhoewel ik me afvraag hoe vaak ik hem zal kijken.
    De nieuwe cd vind ik trouwens crap. Dat irritante drumgeluidje gaat snel vervelen en de nummers lopen niet lekker vind ik, maar das uiteraard persoonlijk.
    Drumgeluid? Volgens mij gebruikt Lars potten en pannen op St Anger.....
    Lost in Translation: best movie ever!

    312 +


  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Martin Stanneveld
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel den Haan
    Coole docu die hier gelukkig wel in de bios draaide 8)
    Deze gaat er dan ook zeker komen, alhoewel ik me afvraag hoe vaak ik hem zal kijken.
    De nieuwe cd vind ik trouwens crap. Dat irritante drumgeluidje gaat snel vervelen en de nummers lopen niet lekker vind ik, maar das uiteraard persoonlijk.
    Drumgeluid? Volgens mij gebruikt Lars potten en pannen op St Anger.....
    hahaha zeg dat wel. En tja, dat Metallica anders wordt.... dat doen helaas meer bandjes, daarom zijn ook zovaak de eerste cd('s) het beste... maarja, bij mij word And Justice for All... helemaal grijs gedraait, bij de ander load, ieder zn ding.... Het zou trouwens leuker geweest zijn om een documentaire te maken zoals Chimaira dat pas heeft gedaan. Ze bestaan nog niet zo bar lang, 5-6 jaar ofzo, maar echt ALLES kom je te weten, van het begin van de band tot het maken van het laatste album. Is dit van M'tallica ook zoiets? vast niet.... Nee, de meeste bandjes kunnen nog een puntje zuigen aan die docu van Chimaira...

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ill Niño
    Het zou trouwens leuker geweest zijn om een documentaire te maken zoals Chimaira dat pas heeft gedaan. Ze bestaan nog niet zo bar lang, 5-6 jaar ofzo, maar echt ALLES kom je te weten, van het begin van de band tot het maken van het laatste album. Is dit van M'tallica ook zoiets? vast niet.... Nee, de meeste bandjes kunnen nog een puntje zuigen aan die docu van Chimaira...
    Voor zover er nog behoefte is aan nóg meer geschiedenis (MTV en VH1 hebben al verschillende rockumentaries uitgezonden) zijn er natuurlijk 'Cliff 'm all' en 'A Year & A Half In The Life Of Metallica'. Ik weet niet of ze allemaal in Nederland te krijgen zijn, maar ik heb ze uit de States. Ook is er nog een on-officiele bio maar die voegt echt niets toe aan wat je al weet. Het is meer een compilatie van vrij verkrijgbaar materiaal.

    En wat de 'nieuwe' sound betreft: ik vind het allemaal erg lekker klinken. Maar ik ben ook niet iemand die steeds hetzelfde wil horen. Ik beoordeel elk album (van elke artiest/band) als een individueel stuk en niet in verhouding tot wat er eerder gemaakt is. Kijk, Fransje Bouwer klinkt nog steed hetzelfde, en dat zullen een hoop mensen prima vinden. Op zich nics mis mee als het goed klinkt. Maar zo af en toe iets nieuws proberen is ook niet verkeerd. Als de Metallicats 20 jaar lang precies hetzelfde kunstje hadden gedaan had het wat mij betreft een doorsnee bandje geweest wat teert op oude (vergane?) glorie. Ze laten nu tenminste zien dat ze a)creatief zijn b)risico durven nemen en c)lekker doen waar ze zelf zin in hebben.
    Vergeet niet dat een beetje componist gewoon op commando een hit kan schrijven en als je gebaande paden wilt bewandelen kun je ook in de metal heel makkelijk scoren met bekende shit. Dat doen zij dus niet.

    Maar goed, het blijft nog steeds een kwestie van smaak. Maar soms moet de smaak wennen omdat er iets geserveerd wordt dat niet verwacht werd.
    Mike Philippens •• Wat heb ik? •• Wat huur/leen ik? ••

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •