Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 26 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard De post in Belgie..........TUIG.!!

    Tot mijn spijt moet ik mededelen dat ik stop met
    dvd,s versturen in een envelop naar Belgie.
    Ik heb nu weer 2 gevallen dat de dvd,s niet aangekomen zijn in Belgie.
    Ik heb met de kopers afgesproken dat ik ze nieuwe dvd,s toestuur,
    maar meteen met de mededeling dat dit mijn laatste deal naar Belgie is.
    Ik verstuur alleen nog pakketjes (verzekerd) want dat TUIG bij de post
    is gewoon niet te vertrouwen,wil je toch een envelop naar Belgie
    gestuurd krijgen vind ik het prima,maar dan voor je eigen risico,
    ik heb er genoeg van,en op deze manier moet ik er euro,s bij leggen,
    en dat is nou ook niet de bedoeling.
    De lopende zaken handel ik nog af,maar elke nieuwe aankoop uit Belgie
    neem ik GEEN risico meer met envelop verzending.

    De laatste weken heb ik ook 3 gevallen in Nederland gehad,
    ik kijk dat nog even aan,en als dat ook in Holland een trend
    gaat worden,stop ik ook in Holland met de envelope versturen,
    er is geen aardigheid aan op deze manier,
    en kost me klauwen met geld.
    Ik heb al enkele afspraken lopen met div.forumleden
    die vaste klant van mij zijn,en ik spaar tot een dvd of 5
    en dan gaat het met een pakketje,
    en daar is er nog NOOIT een van zoekgeraakt,
    en heb je altijd een bewijs
    (tracknmr.)

    Ik begrijp ook wel met de aantal die ik verstuur,
    de kans groot is dat er wat mis kan gaan,
    maar het is en blijft TRIEST, ook voor de andere partij KLOTE,
    het wachten op de betaalde spullen die NOOIT aankomen.

    gr.jan.

  2. #2
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard

    Jammer voor de belgen dat je ermee stopt maar ik kan je geheel gelijk geven. Ik vind het echt onbeschoft dat er zulke mensen bij de post werken

  3. #3

    Standaard

    Eind oktober is er ook een dvd uit Nederland naar mij gestuurd. Ik heb hem nog altijd niet ontvangen dus daar zitten zeker de krijparmen van een kl*te k*tpostbode tussen. Extreem zielig dat men niet van andermans spullen kan afblijven. Hopelijk loopt die postbode morgen onder een trein.

    Ik ben nog nooit een dvd in de post kwijtgeraakt, heb soms al eens een dikke twee weken op een dvd moeten wachten, maar nu ben ik ook het slachtoffer geworden van het uitschot dat bij de posterijen werkt.

  4. #4

    Standaard

    Klopt van ruim 150 deals in NL ging er welgeteld 1 fout. Naar Belgie gingen er 3 van de 12 fout Twee Disney Treasures (gelukkig R2 maar wel in tin) ben ik erdoor verloren.....


  5. #5

    Standaard

    Aangetekend verzenden lijkt me de enige optie om je een beetje te beschermen tegen deze diefstal op grote schaal. Ik doe het nu al een tijdje zo en voorlopig gaat dat prima. Het kost wel enkele euro's meer maar dat is nog altijd beter dan om de haverklap de dvd collectie van die zielige figuren bij de post te moeten uitbreiden.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Joost v.d. Ham
    Klopt van ruim 150 deals in NL ging er welgeteld 1 fout. Naar Belgie gingen er 3 van de 12 fout Twee Disney Treasures (gelukkig R2 maar wel in tin) ben ik erdoor verloren.....


    Dit is ook een van de reden dat ik dit topic heb geplaatst,
    ik was/ben wel benieuwd of andere forumleden er ook problemen
    mee hebben.
    Aan de eerste reacties is te merken,dat ik er niet alleen LAST van heb.

    Schoften zijn het,en heel TRIEST voor mijn dvd vrienden uit Belgie.

    gr.jan.

  7. #7

    Standaard

    Zegt genoeg...................


    Prijzen voor versturen postpakket verschillen enorm in EU
    De prijzen om een postpakket te versturen naar een ander land in de Europese Unie, verschillen enorm tussen de verschillende lidstaten. Dat blijkt uit een studie over de postdiensten in de Europese Unie die uitgevoerd werd door het netwerk van de Europese Centra voor de Consument.

    Het Europees Centrum voor de Consument (ECC) heeft op 14 september 2004 in totaal 260 pakjes van 2,5 kilogram verstuurd naar dertien bestemmingen in de EU-15. In landen waar het mogelijk was, werden zowel pakjes als prior- en als standaardzending opgestuurd.

    Van de 260 verzonden pakjes, kwamen er 37 beschadigd aan en gingen er 10 verloren. Dat betekent dat 18 procent van de verzonden pakjes hun bestemming niet of niet ongeschonden bereikten. Van de postpakketten die verstuurd werden vanuit België kwamen er zelfs 46 procent beschadigd aan.
    Uit de studie bleek ook dat er grote prijsverschillen bestaan tussen de lidstaten. De prijs van een priorzending van 2,5 kilo ging van 10,10 euro tot 33,95 euro. Voor een standaardzending lagen de prijzen tussen 9 en 22,26 euro. Er bestaat uiteraard een verband tussen de afstand en de prijs van een zending, maar toch verklaart dat het grote prijsverschil tussen de lidstaten niet. In Luxemburg een pakje naar Zweden opsturen kost 17,29 euro, terwijl je in Zweden 31,73 euro betaalt om datzelfde pakket naar het Groothertogdom te verzenden.

    Uit de studie van het ECC bleek verder dat slechts de helft van de priorpakjes vroeger aankwam dan de standaardpakjes. Ongeveer 10 procent van de priorzendingen kwam na de standaardzending aan. Een priorpakje dat in het Spaanse Vitoria werd gepost, deed er zelfs 22 dagen over om Brussel te bereiken. (SAL/SCS, belga)

  8. #8

    Standaard

    Gaat bovenstaande ook op voor pakketjes vanuit Belgie naar Nederland??

    Denk dat als het mij zou overkomen (nu bijna 100 deals en allemaal goed ontvangen) ik toch echt mijn verhaal zou gaan halen bij de Post.

    Al is het maar een brief waarin je aangeeft hiervan niet gedient te zijn. Helpt waarschijnlijk niet, maar eens flink je hart luchten..
    idd: Diana en ik zijn een dvd-stelletje

  9. #9

    Standaard

    Ik heb nog maar 3 keer een enveloppe verstuurd naar onze zuiderburen en daarvan werd er al meteen 1 leeggehaald
    Nou was mijn reactie natuurlijk meteen dat ik niet meer zo snel die kant op ga posten per enveloppe. Maar als een Belgische forummer 1 of 2 dvd's van mij wil kopen, kan ik toch moeilijk nee zeggen of vragen of ze misschien meer dvd's willen aanschaffen omdat ik niet in enveloppes verstuur? Dat is toch ook niet eerlijk, aangezien ze er zelf ook slachtoffer van worden. Dit gaat nog veel vaker voorkomen hier en op een gegeven moment heb je dan een soort van grens tussen de Nederlandse en Belgische/Vlaamse forummers. En dat in deze tijd van open grenzen

    Het zijn overigens wel échte sloebers, die mensen. Kunnen ze zelf geen dvd'tje betalen ofzo? En dat terwijl de prijzen op DVD.nl meestal toch wel laag liggen hoor :wink:

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Henk van der Weerdt
    Gaat bovenstaande ook op voor pakketjes vanuit Belgie naar Nederland??

    Denk dat als het mij zou overkomen (nu bijna 100 deals en allemaal goed ontvangen) ik toch echt mijn verhaal zou gaan halen bij de Post.

    Al is het maar een brief waarin je aangeeft hiervan niet gedient te zijn. Helpt waarschijnlijk niet, maar eens flink je hart luchten..
    Ik heb gemerkt dat jij (wereldwijd) nogal bekend staat als dé goodiehunter. Ze zullen jou uit respect niet lastigvallen
    Leland Gaunt: "The young carpenter from Nazareth? I know him well. Promising young man. He died badly."

  10. #10

    Standaard

    Mijn eerste 2 enveloppen naar Belgie zijn allebei nooit aangekomen. Ik heb toen gelijk besloten om geen dvd's meer naar Belgie te versturen.

  11. #11

    Standaard

    Ik heb het al 1 keer gehad dat een dvd verzonden uit België niet is aangekomen.
    Op het moment zou er nog een dvd moeten binnenkomen, die zou dinsdag/woensdag vorige week verzonden zijn, zaterdag was hij nog niet binnen. Hoop dat hij dit weekend wel binnen is gekomen

  12. #12

    Standaard

    Ik moet jullie helaas gelijk geven...
    Je zou eens moeten zien in welke staat de door de douane-afdeling van De Post tegengehouden zendingen hier toekomen. Ik koop enkel nog R1 bij shops die verzenden vanuit de UK.
    Maar als het een troost mag wezen: mijn vriendin heeft ooit vakantiewerk gedaan bij De Post, en ze is nog steeds verbaasd dat er zo weinig verloren gaat, als ze ziet hoe men daar omspringt met spullen van een ander...

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door tlempers
    Ik heb het al 1 keer gehad dat een dvd verzonden uit België niet is aangekomen.
    Op het moment zou er nog een dvd moeten binnenkomen, die zou dinsdag/woensdag vorige week verzonden zijn, zaterdag was hij nog niet binnen. Hoop dat hij dit weekend wel binnen is gekomen
    Je hebt het waarschijnlijk op A Fish Called Wanda
    Je hebt deze nog altijd niet ontvangen
    Grrrrrr..... dit duurt lang.

  14. #14

    Standaard

    Naast de grijpgrage armpjes van de bostbodes of sorteerders heb je ook pure lompheid. Pakjes op de brievenbus leggen of op de vensterbank.

    Bij ons is er een pakje gestolen omdat de postbode het ding op de trap legde. Zolang ze het in de bus krijgen ... no problem. Maar anders zit je met de bibbers. Vandaar dat ik het o zo fijn vind, dat Kiala aan een opmars bezig is.

    Daar kan bijna niks mislopen.
    Totaal aantal film : teveel !
    Totaal aantal nog te bekijken film ... zucht :)

  15. #15
    Hans De Bisschop
    Guest

    Standaard

    Ik vraag me soms toch wel af of ik in een ander België woon dan de meeste anderen. In heel m'n leven zij er misschien nog maar 2 of 3 pakjes geweest die nooit of veel te laat zijn aangekomen ...

    Als je een pakje in Nederland opd e bus doet kan het trouwens nog verloren gaan vooraleer het zelfs nog maar de grens heeft bereikt ...

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Henk van der Weerdt
    Denk dat als het mij zou overkomen (nu bijna 100 deals en allemaal goed ontvangen) ik toch echt mijn verhaal zou gaan halen bij de Post.

    Al is het maar een brief waarin je aangeeft hiervan niet gedient te zijn. Helpt waarschijnlijk niet, maar eens flink je hart luchten..
    Helpt niet. Als TPG ergens goed in is, dan is het z'n verantwoordelijkheid voor z'n eigen fouten ontlopen!
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hans De Bisschop
    Ik vraag me soms toch wel af of ik in een ander België woon dan de meeste anderen. In heel m'n leven zij er misschien nog maar 2 of 3 pakjes geweest die nooit of veel te laat zijn aangekomen ...

    Als je een pakje in Nederland opd e bus doet kan het trouwens nog verloren gaan vooraleer het zelfs nog maar de grens heeft bereikt ...
    Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik nog nooit een pakje kwijt ben geraakt door de Post. Alleen heb ik wel al es een beschadiging opgelopen en maar vooral al mijn DVD's worden onderschept door de douane. Al lijkt dit nu wel al te minderen onlangs 3 verschillende DVD's van Amazon ontvangen zonder douane
    Ook duurt het soms wel es lang vooraleer de pakjes toekomen
    Enkel wordt alle sonderschept van DVDSoon wat natuurlijk zeer jammer is

  18. #18

    Standaard

    heb zelf zo eens mijn pakje mogen terugvinden op de stoep :x
    in de kletsende regen en drukke straat, ze hadden het wel in de bus proberen duwen (was eraan te zien)

    direct klacht neergelegd

  19. #19

    Standaard

    Ik heb een afspraak met de postbode dat de pakketjes binnen in ons tuinhuisje worden afgeleverd 8)

  20. #20

    Standaard

    Hallo,

    Helaas moet ik je gelijk geven, onze post is verre van betrouwbaar en ook verre van stipt ! ! ! ! ! !

  21. #21

    Standaard

    Ik heb drie pakjes uit Nederland die nooit zijn toegekomen. Twee disney treasures R2 met tin en een keer secret window. Ik heb uiteindelijk de derde poging van de treasure (dit keer zonder tin) ontvangen en de tweede van secret window. Hoewel ik er eerlijkheidshalve aan moet toevoegen dat ik sterk twijfel of secret window wel twee keer verstuurd was. Zelf heb ik nog geen enkele dvd die ik verstuur problemen mee gehad.

    Vanaf nu krijgen mensen die bij mij kopen de keuze: ofwel iets meer verzendingskosten betalen, maar dan stuur ik aangetekend, ofwel de gewone verzendkosten, maar dan ben ik niet verantwoordelijk voor eventueel verlies onderweg.
    Als ik zelf koop ga ik vragen (alvorens te bieden) of het ok is als ik iets meer betaal voor een aangetekende verzending

  22. #22

    Standaard

    Mijn 2 limited edition schindlers list setjes zijn nooit aangekomen van proxis
    Moet nu een maand wachten van hun voor een nieuwe levering of geld terug...

  23. #23
    Hans De Bisschop
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kevin Baeckelandt
    Alleen heb ik wel al es een beschadiging opgelopen en maar vooral al mijn DVD's worden onderschept door de douane. Al lijkt dit nu wel al te minderen onlangs 3 verschillende DVD's van Amazon ontvangen zonder douane
    Ook duurt het soms wel es lang vooraleer de pakjes toekomen
    Enkel wordt alle sonderschept van DVDSoon wat natuurlijk zeer jammer is
    De douanedienst is zowat de enige die zijn werk minder goed zou mogen doen en dat zijn dan weer net degenen die hun werk het best doen :wink:

  24. #24

    Standaard

    ach dit is toch al oud nieuws dat dit gebeurd. en echt niet alleen met dvd's.
    mijn vriendin koopt en verkoopt stripboeken. eerste druk van bijvoorbeeld suske en wiske. voor 6 boekjes betaal je al snel een kleine 6 a 700 euro. weg geld en weg boekjes.

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kevin Baeckelandt
    Ook duurt het soms wel es lang vooraleer de pakjes toekomen
    Dat is mij ook opgevallen, vooral vanaf de zomer dit jaar. Zo heb ik bijvoorbeeld twee maanden moeten wachten vooraleer een pakket van koreandvds aankwam. Maar gelukkig was het uiteindelijk dan toch nog aangekomen.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •