De resultaten 1 tot 12 van 12 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard H/K, Philips of Onkyo dvd speler?

    Ik ben op zoek naar een dvd speler die een behoorlijke beeld en geluidskwaliteit heeft. Nu zijn er na wat rondkijken 3 spelers over gebleven.

    -Harman Kardon DVD31
    -Philips DVD963SA
    -Onkyo DV-SP502E

    De Philips is mooi gebouwd en ik kan hem voor een goede prijs kopen (€299,-). Philips had in het verleden naar mijn weten wel veel last van problemen en kwaaltjes. Is dit nog steeds zo?
    Over de Harman Kardon spelers lees ik veel goeds, hoe verhoud de DVD31 zich t.o.v. de andere spelers? Onkyo apparatuur vind ik ook altijd goed in elkaar geschroefd maar wat zijn zijn kwaliteiten op beeld en geluid gebied?

    De apparatuur waar de speler op aangesloten wordt zijn:
    versterking-marantz
    luidsprekers-mission
    projector-sharp

    Wat is jullie advies?

    Groeten,
    Wouter
    Mijn HT

    Panasonic TX-28DK1, Sharp PG-B10S, Sharp VC-MH71, Onkyo DV-SP502E, marantz SR7300, JBL XTI SUB 300, 2x mission m74, mission m7c2, 2x mission m72i, mission m7c1

  2. #2

    Standaard Re: H/K, Philips of Onkyo dvd speler?

    Citaat Oorspronkelijk gepost door noXS21
    Ik ben op zoek naar een dvd speler die een behoorlijke beeld en geluidskwaliteit heeft. Nu zijn er na wat rondkijken 3 spelers over gebleven.

    -Harman Kardon DVD31
    -Philips DVD963SA
    -Onkyo DV-SP502E

    De Philips is mooi gebouwd en ik kan hem voor een goede prijs kopen (€299,-). Philips had in het verleden naar mijn weten wel veel last van problemen en kwaaltjes. Is dit nog steeds zo?
    Over de Harman Kardon spelers lees ik veel goeds, hoe verhoud de DVD31 zich t.o.v. de andere spelers? Onkyo apparatuur vind ik ook altijd goed in elkaar geschroefd maar wat zijn zijn kwaliteiten op beeld en geluid gebied?

    De apparatuur waar de speler op aangesloten wordt zijn:
    versterking-marantz
    luidsprekers-mission
    projector-sharp

    Wat is jullie advies?

    Groeten,
    Wouter
    qua beelds-en geluidskwaliteit was/is die philips 963A een topper. zeker voor het geld. je kunt hem eventueel ook laten modificeren, zodat hij nog beter klinkt. :wink:
    zwak punt blijft bij philips het loopwerk.

    ik zou zeggen; ga ze alle 3 lekker eens zelf beluisteren en oordeel zelf. :wink:

    wat dacht je van de pioneer 668? schijnt erg goed te zijn.
    is helaas ook weer een stuk duurder.

  3. #3

    Standaard

    Mijn zwarte Onkyo DV-SP502E, 3 setjes Oehlbach NF ICE BLUE en een Oehlbach Component Video Interconnect - VGA staan in bestelling!! Waarschijnlijk is het spulletje vrijdag wel binnen .

    Nu zij de dealer dat het aan te raden is om de apparte analoge audio uitgang (dus niet front L en R van de analoge 5.1 uitgang) te gebruiken voor cd weergave. Maakt het verschil of ik voor cd gewoon front L en R van de 5.1 uitgang gebruik of idd de apparte analoge audio uitgang? Het gaat toch door dezelfde processor?

    Groeten,
    Wouter



    Onkyo DV-SP502E


    Oehlbach NF Set ICE BLUE


    Oehlbach Component Video Interconnect - VGA
    Mijn HT

    Panasonic TX-28DK1, Sharp PG-B10S, Sharp VC-MH71, Onkyo DV-SP502E, marantz SR7300, JBL XTI SUB 300, 2x mission m74, mission m7c2, 2x mission m72i, mission m7c1

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door noXS21
    Mijn zwarte Onkyo DV-SP502E, 3 setjes Oehlbach NF ICE BLUE en een Oehlbach Component Video Interconnect - VGA staan in bestelling!! Waarschijnlijk is het spulletje vrijdag wel binnen .

    Nu zij de dealer dat het aan te raden is om de apparte analoge audio uitgang (dus niet front L en R van de analoge 5.1 uitgang) te gebruiken voor cd weergave. Maakt het verschil of ik voor cd gewoon front L en R van de 5.1 uitgang gebruik of idd de apparte analoge audio uitgang? Het gaat toch door dezelfde processor?

    Groeten,
    Wouter



    Onkyo DV-SP502E


    Oehlbach NF Set ICE BLUE


    Oehlbach Component Video Interconnect - VGA
    ziet er mooi uit.
    van harte!

    Ik wens je veel kijk -en luisterplezier.

  5. #5

    Standaard

    Dank u!!!

    Dat gaat wel goed komen denk ik.

    Groeten,
    Wouter
    Mijn HT

    Panasonic TX-28DK1, Sharp PG-B10S, Sharp VC-MH71, Onkyo DV-SP502E, marantz SR7300, JBL XTI SUB 300, 2x mission m74, mission m7c2, 2x mission m72i, mission m7c1

  6. #6

    Standaard

    Hoi,

    Ik heb het spulletje nu 1,5 week. De speler bevalt erg goed. Beeld en geluid zijn erg mooi. Hij blijft lekker koel en maakt niet zoveel lawaai. De klank van SACD zou ik in het kort omschrijven als "het geheel klinkt analoger dan CD".
    Ik heb echter een vraagje. Wanneer ik SACD luister en dus de digitaal/analoog omzetter in de speler gebruik, moet ik het vollume een stuk hoger zetten op de reciever dan wanneer ik een CD luister en de digitaal/analoog omzetter van de reciever gebruik. Is dit normaal?

    Groeten,
    Wouter
    Mijn HT

    Panasonic TX-28DK1, Sharp PG-B10S, Sharp VC-MH71, Onkyo DV-SP502E, marantz SR7300, JBL XTI SUB 300, 2x mission m74, mission m7c2, 2x mission m72i, mission m7c1

  7. #7

    Standaard

    Dit zal wel te maken hebben met de vermogens die uit de D/A omzetter komen. De ene uit je DVD speler en de andere uit je receiver. Ik zou mij daar geen zorgen over maken. Op meerkanaals moet ik mijn Receiver ook altijd harder zetten dan met stereo.

  8. #8

    Standaard

    Beste noXS21, ik sta voor een soortgelijk dilemma als waar jij deze thread mee opende. Voor mij is de keus tussen de Pioneer 575A en de Onkyo DV-SP502E. Qua functionaliteit zijn ze vrijwel identiek, maar de Onkyo is ruim 100 euro duurder.

    Nu wilde ik jou vragen, aangezien er nog bijzonder weinig gebruikerservaringen van de SP502E te vinden zijn op internet:
    - Heb je ook de Pioneer 575 overwogen? Zo nee, waarom niet? Zo ja, waarom niet in de shortlist opgenomen?
    - Hoe bevalt de Onkyo? En dan met name qua beeldkwaliteit, geluidsproductie, constructiekwaliteit (is de lade net zo gammel als tegenwoordig standaard lijkt?) en instellingsmogelijkheden?

    Bij voorbaat dank voor je reactie - als je nog iets kan bedenken over de Onkyo wat niet online te vinden is (en er is bedroevend weinig te vinden, vandaar dat ik de vraag in 't forum en niet per PB stel): ik ben erg benieuwd!

  9. #9

    Standaard

    Hoi,

    Ik heb ook even naar de Pioneer gekeken maar ik vond hem erg "goedkoop" aanvoelen.
    Onkyo gebruikt ook Pioneer componenten dus de kans is behoorlijk groot dat de 575 en 502 componenten delen.
    De speler is mooi in elkaar geschroefd en hij staat lekker stabiel op zijn pootjes. Het loopwerk werkt mooi en maakt alleen wat geluid tijdens het zoeken op de schijf.

    In het begin zag ik weinig verschil in beeldkwaliteit tussen mijn oude marantz en de nieuwe Onkyo. Omdat de Onkyo component aangesloten is lijkt het beeld onscherper dan mijn marantz via S-video. Het component beeld kijkt echter wel "filmischer". Dat S-video scherper lijkt komt doordat het een soort "edge enhancement" lijkt toe te voegen wat er voor zorgt dat het beeld "digitaal" overkomt. Het screendoor effect is via component ook minder duidelijk waarneembaar.
    Na langer naar het beeld gekeken te hebben krijg ik sterk het iede dat snel bewegende beelden beter worden weergegeven. Dit heeft denk ik temaken met de betere videochip (108MHz in de Onkyo, 27MHz in de marantz).
    Ook zijn er aardig wat verschillende instelmogelijkheden. Zo is er een instelling voor de gamma (off, low, medium, high) wat het precies doet weet ik niet maar op low of medium heeft het een positief effect op het beeld. Het lijkt "warmer" te worden.
    Kunnen jullie misschien wat uitleg geven over wat gamma precies inhoud?

    Het verschil tussen CD en SACD is niet wereld schokkend maar toch zeker waarneembaar. SACD klinkt analoger en het geluid is tastbaarder. Er is minder scherpte aanwezig en het laag is duidelijk minder "gecomprimeerd". Het meerkanaalseffect is niet bij iedere opname goed voor elkaar. Zo is mijn eerste SACD van Jamie Cullum en heeft de mixer ervoor gekozen om de stem van Jamie in alle speakers te mixen. Dit heeft als gevolg dat hij ergens in de ruimte zingt en niet voor je staat.

    Groeten,
    Wouter
    Mijn HT

    Panasonic TX-28DK1, Sharp PG-B10S, Sharp VC-MH71, Onkyo DV-SP502E, marantz SR7300, JBL XTI SUB 300, 2x mission m74, mission m7c2, 2x mission m72i, mission m7c1

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door noXS21
    Zo is er een instelling voor de gamma (off, low, medium, high) wat het precies doet weet ik niet maar op low of medium heeft het een positief effect op het beeld. Het lijkt "warmer" te worden.
    Kunnen jullie misschien wat uitleg geven over wat gamma precies inhoud?
    Je kunt meestal helderheid en contrast instellen. Dat is prettig voor het juiste wit en het juiste zwart en het aantal grijstinten daartussen. Toch kan het zo zijn dat bij de juiste instellingen van deze twee toch de middentinten niet juist worden weergegeven (b.v. te donker).
    Een gamma-instelling maakt het mogelijk het grijsnivo van de middentinten aan te passen (dwz donkerder of lichter te maken) zónder de helderheid en het contrast aan te tasten.

    Als je de kleur als grafiek ziet (X-as = ingangs-signaal, Y=grijsnivo) dan spelen de volgende regels:
    - helderheid verplaatst de curve naar links en rechts
    - contrast verandert de hoek van de curve
    - gamma verandert de vorm van de curve (van een rechte naar eentje met een kromming, zie grafiek en effect in onderstaand plaatje)


    Bron afbeelding
    ... naar mijn bescheiden mening dan hè

  11. #11

    Standaard

    Bedankt A3aan,

    Duidelijke uitleg alleen wordt het plaatje bij een kromme curve "feller" dan wanneer hij recht is. Als ik de gamma op low, medium of high zet lijkt het beeld juist "donkerder" te worden tijdens lichte scenes maar geen detail te verliezen in donkere scenes. Het is toch niet zo dat de curve dan hol wordt i.p.v. bol? Want dan zou je minder detail zien in donkere gedeelte van het beeld als ik je goed begrijp.

    En dan had ik nog een vraagje.
    Waarom blijft de schijf in de nieuwe generatie dvd spelers draaien tot dat hij verwijdert word en niet wanneer je op stop drukt?

    Groeten,
    Wouter
    Mijn HT

    Panasonic TX-28DK1, Sharp PG-B10S, Sharp VC-MH71, Onkyo DV-SP502E, marantz SR7300, JBL XTI SUB 300, 2x mission m74, mission m7c2, 2x mission m72i, mission m7c1

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door noXS21
    Duidelijke uitleg alleen wordt het plaatje bij een kromme curve "feller" dan wanneer hij recht is. Als ik de gamma op low, medium of high zet lijkt het beeld juist "donkerder" te worden tijdens lichte scenes maar geen detail te verliezen in donkere scenes. Het is toch niet zo dat de curve dan hol wordt i.p.v. bol? Want dan zou je minder detail zien in donkere gedeelte van het beeld als ik je goed begrijp.
    Als ik het zo hoor wordt het bij jou inderdaad 'hol'. M.a.w. de middentinten worden donkerder terwijl de donkere en lichte tinten dezelfde waarden behouden.
    Of je daardoor detail verliest of wint hangt niet af van de gamma-instelling zélf, maar van het bronmateriaal en de eigenschappen van je beeldscherm. Kennelijk (je zegt dat 't er beter van wordt) is jouw beeldscherm gebaat bij een 'holle gamma'.
    En omdat jouw gamma-instelling alleen maar die kant op in te stellen is verwacht ik dat dat voor tv's ongeveer normaal is.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door noXS21
    En dan had ik nog een vraagje.
    Waarom blijft de schijf in de nieuwe generatie dvd spelers draaien tot dat hij verwijdert word en niet wanneer je op stop drukt?
    Hier weet ik geen antwoord op. Ik kan wel wat fantaseren, maar hoop dat een ander forumlid meer licht op de zaak kan brengen.
    Fantasie:
    - de schijf draait door zodat er geen wachttijd op gaat treden als je weer op play zou drukken (dat zou wel het geval wezen als de schijf stilstaat, omdat dan de drive weer op toeren moet komen, waarna de leeskop (laser) weer moet zoeken naar het fragment waar hij was).
    meer fantasie:
    dit was vroeger onwenselijk omdat doordraaien onprettige bijwerkingen had (slijtage? hitte?), ondertussen is de techniek zover gevorderd dat dat niet meer speelt.
    ... naar mijn bescheiden mening dan hè

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •