Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
De resultaten 51 tot 61 van 61 worden weergegeven.
  1. #51

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rveldhuizen
    Meen me toch te herinneren dat er een verwijzing naar het gebronsde lichaam is van Ford Prefect na [spoiler:92c91b7657]een paar maanden rondzwerven in de prehistorische aarde[/spoiler:92c91b7657]. Kan me voorstellen dat dat de aanleiding van de gedachte moet zijn geweest van deze persoon. Maar zou het weer op moeten zoeken
    Regisseur Garth Jennings had gezegd dat Mos Def (Ford) ook naar de auditie was gekomen. Naar verluid was zijn auditie zo overtuigend en hijzelf zo'n enthousiaste fan van het boek dat hij de producers al snel kon overtuigen. En het leek de regisseur wel leuk om een zwarte Ford te horen zeggen: "Wat zou je zeggen als ik je vertelde dat ik niet uit Guildford kom?"
    Er zijn wel meer dingen veranderd in de filmversie. Zo heeft Zaphod Beeblebrax in het boek twee hoofden naast elkaar in plaats van bovenop elkaar, Marvin de robot is van glanzend metaal ipv wit plastic, de Heart of Gold is in de vorm van een schoen ipv rond. Het personage Humma Kavula komt zelfs helemaal niet in het boek voor. Maar alle veranderingen zijn gedaan met toestemming van schrijver Douglas Adams (vlak voor zijn dood), dus no harm done.
    Fans van het boek zouden de originele 6-delige serie van de BBC uit 1981 eens moeten kijken. Hij ligt momenteel voor ong. 15 euro bij de FRS. Een tikkie verouderd, maar wel heel getrouw naar de eerste twee boeken, en nog steeds erg vermakelijk.
    Mom? If you were in a German Scheiße movie, you'd... you'd tell me, right? - Eric Cartman
    You are entering a world of pain, my friend - Walter Sobchak

  2. #52

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rveldhuizen
    Meen me toch te herinneren dat er een verwijzing naar het gebronsde lichaam is van Ford Prefect na [spoiler:b9b06623a9]een paar maanden rondzwerven in de prehistorische aarde[/spoiler:b9b06623a9]. Kan me voorstellen dat dat de aanleiding van de gedachte moet zijn geweest van deze persoon.
    Ik weet het niet. Die figuur maakte er nogal een punt van. Nou heb je puristen en puristen. Maar zoals die knakker tekeer ging over een zwarte Ford...niet normaal. Alsof zijn hele wereld instortte. Ik weet dan wel hoe laat het is...
    Mike Philippens •• Wat heb ik? •• Wat huur/leen ik? ••

  3. #53
    rveldhuizen
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mike Philippens
    Citaat Oorspronkelijk gepost door rveldhuizen
    Meen me toch te herinneren dat er een verwijzing naar het gebronsde lichaam is van Ford Prefect na [spoiler:4389bb1e81]een paar maanden rondzwerven in de prehistorische aarde[/spoiler:4389bb1e81]. Kan me voorstellen dat dat de aanleiding van de gedachte moet zijn geweest van deze persoon.
    Ik weet het niet. Die figuur maakte er nogal een punt van. Nou heb je puristen en puristen. Maar zoals die knakker tekeer ging over een zwarte Ford...niet normaal. Alsof zijn hele wereld instortte. Ik weet dan wel hoe laat het is...
    Dan heeft ie zelf een probleem, moeten we maar denken...

  4. #54

    Standaard

    Wat een ongeloofelijke flauwe film is dit!
    Ik heb hem niet uit kunnen kijken, ben blij dat ik hem geleend heb.


  5. #55

    Standaard

    Gisteren gekeken en hoewel ik het boek nooit gelezen heb vond ik de film vrij geweldig. De vormgeving was erg gaaf gedaan en die Vogons vond ik ook erg gave figuren. Leuk ook dat dit een film was waarbij de aliens grotendeels uit de studio van Jim Henson komen i.p.v. CGI.

    Het gevoel dat ik bij het kijken van de film kreeg was hetzelfde als ik krijg als ik een boek van Terry Pratchet lees, maar dan in een SF-jasje. Ik zal binnenkort eens op jacht gaan naar dit boek, denk wel dat ik me er mee kan vermaken.

  6. #56

    Standaard

    Hitchhikers Guide To The Galaxy DVD met boek voor € 9,99


    Exclusief bij Free Record Shop! De DVD met een boek van de Hitchhikers Guide To The Galaxy

    Op de 2-DVD vind je de originele Hitchhikers Guide To The Galaxy TV-serie

    Koop het boek en de DVD nu in één slipcase voor maar €9,99!

  7. #57

    Standaard

    Alleen is jammer genoeg is de film zo slecht, een van de grootste teleurstellingen van 2005 voor mijn. Of misschien hou ik wel gewoon niet van dit soort humor

  8. #58

    Standaard

    Deze film is in 1 woord geweldig! Precies het boek. Het is alleen een karige ***dvd...

  9. #59

    Standaard

    Ik heb de film 2 weken terug gezien, en hoewel ik absoluut geen fan ben van "de wereld opblazen" heb ik me ontiegelijk vermaakt. De tijd was om voordat ik er erg in had en ik heb nog lang nagelachen.
    Echt pure humor, maar ik denk dat het voor veel mensen iets te Brits is...en dat is humor die niet iedereen kan waarderen.

    Trouwens nog een paar weetjes:
    -Het script is door de schrijver zelf geschreven, toen deze echter overleed was er nog geen film en zodoende is het script nog wat aangepast. Positief of negatief, ik weet het niet...maar het is in elk geval niet echt een verfilming. Het is meer een nieuw avontuur, gebaseerd op de boeken.
    -De regie werd gedaan door mensen die normaal videoclips regisseren.

    Smooth-J: Bedankt voor de tip.

  10. #60

    Standaard

    Heb de Engelse Regio 2. Niet alleen was die eerder uit, bovendien was die ook nog eens zeer aardig in prijs.

    Het boek ken ik niet, de achtergrond ken ik alleen van recensies. Heb deze gekocht om de goede kritieken van boek en film en omdat het sf is. Toch wel een genre dat ik graag heb.

    Een zeer aparte film. De Britse humor is sahara droog en werkt. Die manisch depressieve robot was absoluut geweldig. Mijn favoriet personage (spinoff please ). Die tweehoofdige president was zeer enerverend. Dat leek me ook wel de bedoeling van de maker(s). Het verhaal was te zot om los te laten. Toch wel één van de origineelste films in jaren.

    Maar anderzijds ... zoals eerder gezegd ... niet iedereen zal dit geweldig vinden.
    Totaal aantal film : teveel !
    Totaal aantal nog te bekijken film ... zucht :)

  11. #61

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mich
    Mijn favoriet personage (spinoff please ). Die tweehoofdige president was zeer enerverend.
    Toevallig heeft Douglas Adams ooit ook een kort verhaal over Zaphod Beeblebrax geschreven, getiteld "Young Zaphod plays it safe", waarin Zaphod nog geen president is, maar een scheepsberger. Zou een mooi begin voor een spin-off tv-serie kunnen zijn. Maar ze kunnen ook van de andere vier boeken nog een tv-serie maken, daar komt Zaphod ook nog in voor.

    Grappig weetje: Sam Rockwell heeft beweerd dat zijn Zaphod een kruising is tussen George Bush en Freddy Mercury.
    Mom? If you were in a German Scheiße movie, you'd... you'd tell me, right? - Eric Cartman
    You are entering a world of pain, my friend - Walter Sobchak

Pagina 3 van 3 EersteEerste 123

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •