Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 61 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Net gezien, is me dit een belabberde film zeg ! :sick:

    Mijden als de pest, wou em al eerst niet uitzien.

    Waarom is moeilijk te zeggen, foute humor, zeer slecht alien design (en uitvoering), plot is een regelrechte ramp en acteerprestaties zijn beneden alle pijl.

    Heb je de trailer gezien, dan heb je de beste stukken gezien, meer moet dat niet zijn.

  2. #27

    Standaard

    net trailer en gezien ziet er wel leuk uit. Maar is dat niet dezelfde muziek als uit Men in Black 2 (weet iemand hoe dat zit??)
    Impressive MOST Impressive!

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ronald Sneep
    net trailer en gezien ziet er wel leuk uit. Maar is dat niet dezelfde muziek als uit Men in Black 2 (weet iemand hoe dat zit??)
    Muziek in een trailer is zelden van de film zelf, of het moest al een sequel zijn. Dit is idd de muziek van MIB, en ik denk dat de maker ook een gevoel van MIB in hun film wilde steken, maar helaas.......

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door expo
    Net gezien, is me dit een belabberde film zeg ! :sick:

    Mijden als de pest, wou em al eerst niet uitzien.

    Waarom is moeilijk te zeggen, foute humor, zeer slecht alien design (en uitvoering), plot is een regelrechte ramp en acteerprestaties zijn beneden alle pijl.

    Heb je de trailer gezien, dan heb je de beste stukken gezien, meer moet dat niet zijn.
    Ik vond hem wel erg goed. lekker maf

    (smaken verschillen )

    En ja hij ciruleert op internet. Ja downloaden is legaal in NL. Ja de filmmakers hebben erom gevraagd. (film voor sf liefhebbers niet met wereldwijde release doen? stom)

  5. #30

    Standaard

    Gezien in Dublin in het openings weekend. Het is de meest vreemde SF die ik ook gezien heb. Het is wel lachen, maar heel vaak zit je echt zo van "waar zit ik in godsnaam naar te kijken".

  6. #31

    Standaard

    Toen ik hoorde dat ze er een film van aan het maken waren was ik niet zo enthousiast. Nu ik de trailer zie ben ik toch wel geinteresseerd geraakt in deze film. Maar eerst maar eens het boek herlezen!

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Xin
    Gezien in Dublin in het openings weekend. Het is de meest vreemde SF die ik ook gezien heb. Het is wel lachen, maar heel vaak zit je echt zo van "waar zit ik in godsnaam naar te kijken".
    Zoiets had ik ook toen ik 't boek las. Perfect dan. :P
    "God schmod. I want my monkey man!"

    Mijn Schijfjes

  8. #33

    Standaard

    Deze draait vanavond bij ons in de Sneak, ik denk dat ik hem ga zien.. lijkt me erg leuk.
    "City of light, city of magic!"

  9. #34

    Standaard

    Zal hier maar eens heengaan, de trailer doet een vreemde film verwachten...
    We stand alone together...Preciousss...And like that, he's gone...
    My Website Mijn verkoopthread

  10. #35

    Standaard

    Ik heb 'm afgelopen woensdag gezien in een voorpremière die geregeld was door 2 en 40. Dat bedrijf deed dit volledig belangeloos, en dat vond ik wel wat. Geen verkooppraatje ofzo, maar gewoon voor de lol gedaan. Moet wel natuurlijk als je je bedrijf naar het belangrijkste getal in het universum genoemd hebt. Als presentje kreeg iedereen een handdoek (heeeel belangrijk) met hun logo erop. Erg leuk. Chapeau voor 2en40!

    De film
    In één woord: geweldig! Ik heb alle vier delen van de trilogie gelezen en indertijd regelmatig over de grond gerold van het lachen. Die Adams was echt krankzinnig. Ik heb me altijd afgevraagd hoe je een verhaal dat nauwelijks na te vertellen is (en waarbij elke druk kan verschillen met een andere druk van hetzelfde verhaal) in hemels naam op film te zetten is. De BBC serie schijnt niet zo denderend te zijn, dus ik heb ook nooit moeite gedaan om die te gaan zien. Maar deze film kan ik elke HHGTTG fan aanraden. Je moet houden van absurdistische humor, bizarre plotwendingen en absoluut onlogische gebeurtenissen. Het is melig, maar anders als Mel Brooks films. Kortom: ik vond de film fantastisch en ik denk dat ik elke uitvoering van de DVD ga kopen... :wink:

    Wat erg goed is aan de verfilming is dat ze niet alle 4 delen in een korte film hebben gepropt. Nee, ze hebben de leukste dingen uit het boek gepakt en die op grandioze wijze in beeld gebracht. Ik had eigenlijk helemaal geen voorstelling van de dingen uit het boek. Dat kan ook moeilijk anders, want het is allemaal te vaag om uit te leggen. En dat komt in de film goed tot uiting, want ik denk dat je van goede huize moet komen om het Vogon schip te beschrijven. Ook de Improbability Drive in de Heart of Gold is goed gebracht. Puntje van kritiek is dat die ID niet helemaal goed uitgelegd wordt. Zo af en toe komt de HHGTTG in beeld met een uitleg over het een en ander. In het boek is de ontwikkeling van de ID iets beter beschreven en ook voorontwikkeling (de Bad News Drive, want 'bad new travels fast') miste ik. Maar dat zijn kleine puntjes. De Babelfish kwam er goed uit en ook het '42' verhaal met Deep Thought. Natuurlijk zijn dat de kernpunten uit het verhaal, dus die moeten er wel in zitten. De Vogons kwamen erg goed uit de verf als een soort Belasting ambtenaren. De figuur van Slartibartfast was erg goed, ook zijn planeet en zijn werk kwamen bijzonder goed over. [spoiler:a029663a4d]Briljant gewoon zoals er op een gegeven moment iemand met een flinke slang de oceanen aan het vullen is en iemand anders de Red Rocks in Australie aan het schilderen is.[/spoiler:a029663a4d].

    Ik noemde het al: de acteurs zijn erg goed. Slartibartfast word gespeeld door Bill Nighy (zag ik eerder in Girl in the cafe - zeer goede film) en die is gewoon geboren voor die rol. Die man kan zó 'Engels' spelen. Ik kan me geen andere acteur voorstellen. Ja, misschien die man die Gandalf speelde (Ian nogwat) misschien. Maar die is weer tè statig. HHGTTG is niet serieus genoeg voor zo'n figuur denk ik. Verder waren Arthur Dent, Ford Prefect en Zaphod ook heel goed gecast. Hama Kavula (John Malkovic) was ook goed. Die man kan zo lekker schizo kijken...love it!

    Nee, van mij zul je geen kwaad woord horen over deze film. Heel goed gefilms en het boek is naar mijn idee niet al teveel geweld aangedaan. Het is al wat jaartjes geleden dat ik het boek heb gelezen dus misschien pak ik het nog wel een keer uit de kast. Ik vermoed dat er nog wel een of twee films in het boek zitten. [spoiler:a029663a4d]aan het einde gaan ze wat eten in het 'Restaurant at the end of the Universe' dus ik denk dat ze de deur open laten voor een tweede deel. [/spoiler:a029663a4d]Volgens mij moet dat kunnen zonder het boek totaal te verkrachten. [spoiler:a029663a4d]Alleen weet ik niet meer uit het hoofd wat er nou in het boek precies met de aarde gebeurde. Die backup die ze in de film terugzetten kan ik me ook wel herinneren, maar volgens mij wordt ie aan het einde van deel 4 alsnog vernietigd.[/spoiler:a029663a4d]
    Ach...we zien wel. Ik heb mijn handdoek nog...
    Mike Philippens •• Wat heb ik? •• Wat huur/leen ik? ••

  11. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door FredKroket
    Deze draait vanavond bij ons in de Sneak, ik denk dat ik hem ga zien.. lijkt me erg leuk.
    Leuk zo'n sneak :S beetje heel de lol weg van de sneak ;D

    Maar ik heb hem iig ook gezien in de sneak ;P (zonder dat ik wist dat het deze was ;p) en ik vond hem erg geinig ;D soms heel flauw maar ik heb wel genoten.

    4/5

  12. #37

    Standaard

    Leuke film, soms flauw maar soms ook (erg) grappig. Eindscene (bij het huis) was leuk gedaan
    Die robot werd alleen wat deprimerend na een tijdje, maar was wel cool gemaakt aan de andere kant 8)
    Voor de rest speelde die kerel uit de Green Mile wederom top. De rest trouwens ook wel, maar hij stak er een beetje bovenuit.
    Dat meidje mocht er trouwens zeker wezen
    Hoe dan ook, leuke film wel
    Five-Star Trader (778+) | Gold Trader (156+) | eBay (ex-lid) (191+)

  13. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark de Jong
    Die robot werd alleen wat deprimerend na een tijdje, maar was wel cool gemaakt aan de andere kant 8)
    Marvin is een depressieve robot...hij kan niet anders...

    Ach ja...flauw...het is een bepaalde humor waar je van moet houden. Net als films van Mel Brooks, Monty Python enzo. Ik ben in ieder geval een groot fan sinds ik jaren geleden het boek heb gelezen. Voor mij kan ie niet meer stuq.
    Mike Philippens •• Wat heb ik? •• Wat huur/leen ik? ••

  14. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mike Philippens
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark de Jong
    Die robot werd alleen wat deprimerend na een tijdje, maar was wel cool gemaakt aan de andere kant 8)
    Marvin is een depressieve robot...hij kan niet anders...

    Ach ja...flauw...het is een bepaalde humor waar je van moet houden. Net als films van Mel Brooks, Monty Python enzo. Ik ben in ieder geval een groot fan sinds ik jaren geleden het boek heb gelezen. Voor mij kan ie niet meer stuq.
    Nee, dat bedoelde ik niet. Ik bedoelde meer dat de robot niets toevoegd (in feite) en dat ik er zelf ook onderhand depri van werd
    Na een paar keer was het wel duidelijk dat ie depri was.
    Five-Star Trader (778+) | Gold Trader (156+) | eBay (ex-lid) (191+)

  15. #40

    Standaard

    Leuke film, met vooral aan het begin een aantal zeer leuke momenten [spoiler:d540ded9bf]de begincredits met de dolfijnen en de vernietiging van de aarde[/spoiler:d540ded9bf]. Hoewel de film daarna ook nog zijn momenten had, met een aantal zeer fraaie scenes, vond ik toch het script een beetje afgeraffeld overkomen. Maar gelukkig waren er nog altijd Marvin en vooral Sam Rockwell, die na Confessions of a Dangerous Mind en Matchstick Men eens te meer bewijst één van de grootste acteertalenten van dit moment te zijn.
    Sometimes nothin' can be a real cool hand.

  16. #41

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mr. Incredible
    Leuke film, met vooral aan het begin een aantal zeer leuke momenten [spoiler:a6c6fcfe10]de begincredits met de dolfijnen en de vernietiging van de aarde[/spoiler:a6c6fcfe10]. Hoewel de film daarna ook nog zijn momenten had, met een aantal zeer fraaie scenes, vond ik toch het script een beetje afgeraffeld overkomen.
    Toch overheerst bij mij het gevoel van 'zeer geslaagde verfilming'. Ik denk dat dit, samen met LOTR, één van de moeilijkste films is om te maken. Deels omdat het totale nonsens is wat in het boek staat, deels omdat het een cult is geworden. Miljoenen mensen zijn absoluut fan van het boek, dus gaan die een film helemaal kapot analyseren. Net als met LOTR moet je ervoor waken om geen 'insider' film te maken die alleen de fans aanspreekt. Het moet ook leuk zijn voor mensen die er wel van gehoord hebben maar geen idee hebben waar het over gaat. Dus met al die zaken rekening houdend vind ik het een prima film. Ik heb me in ieder geval kostelijk vermaakt. Ik heb het boek jaren terug gelezen, en dat is misschien maar goed ook. Als je het verhaal te goed kent, ga je teveel dingen zoeken. Toch denk ik dat de essentie van het verhaal intact is gebleven, de mensen hebben de juiste rollen én karakters, dus wat mij betreft klopt het helemaal.

    Maar ja...dat is mijn idee...ik heb al stukken op IMDB gelezen van mensen die het compleet afbrandden.

    Het vaagste commentaar dat ik las is van iemand die zich eraan stoorde dat Ford Prefect een afro-amerikaan is. In het boek zou daar geen enkele indicatie voor zijn. Dus wat hem betreft had het een blanke moeten zijn. Nou ja...Ford komt van Betelgeuse...hoe zien die bewoners er uit? Naar mijn idee een behoorlijk racistische insteek (misschien zelfs zonder dat ie het zichzelf realiseert).
    Mike Philippens •• Wat heb ik? •• Wat huur/leen ik? ••

  17. #42

    Standaard

    aardige film, heb mij goed vermaakt
    ..perfecte mensen bestaan niet, wel perfecte bedoelingen...
    ...yaddimaina!!...George Lucas is een Ajacied
    ... Ultimatestartrader 1945 trades...

  18. #43

    Standaard

    leuk film
    en eh.. <3 Trillian :P cute

  19. #44

    Standaard

    IK heb hem gister ook gezien, ik heb het boek nooit gelezen, en kan er alleen maar over zeggen dat ik blij was toen de film afgelopen was.

    Ik vond alleen het begin vermakelijk...

  20. #45

    Standaard

    Hoewel de film daarna ook nog zijn momenten had, met een aantal zeer fraaie scenes, vond ik toch het script een beetje afgeraffeld overkomen.
    Dit is ook mijn grootste punt van kritiek. Alhoewel HHG2G op zich geen dik boek was, had ik vaak het idee dat de makers zich door het verhaal heen moesten haasten om binnnen de speelduur te blijven.
    De boekenreeks is een schoolvoorbeeld van briljante onzin. Ik heb de eerste twee boeken 6 jaar geleden voor het eerst gelezen, en me kapot gelachen. Ik weet ook nog dat ik dacht: dit zou leuk zijn als film, maar eigenlijk is het onverfilmbaar. Het verhaal van Arthur en Ford is al knettergek, maar wat het zo geinig maakt zijn al die maffe zijpaden en achtergronden die eigenlijk nergens op slaan, maar wel superleuk zijn. Dat is altijd moeilijk te verwezenlijken binnen de lineaire structuur van een film. De film komt wat dat betreft een heel eind met het commentaar van The Guide dat steeds tussendoor komt, om bepaalde zaken in de film te verduidelijken. Maar het is jammer dat de film geen tijd heeft om alle grappen en krankzinnige observaties uit het boek helemaal uit te spelen. Bv. de uitleg die het boek geeft aan de werking van de Infinite Improbabilty Drive, en de Babel Fish, was echt om je te bescheuren zo krankzinnig, maar tegelijkertijd op een rare manier volstrekt logisch. In de film miste ik die gekke sci-fi logica een beetje en komen sommige grappen wat uit de lucht vallen.
    Sowieso vond ik het verhaal tamelijk rommelig. Er komen in korte tijd een hoop buitenaardse lokaties en gekke aliens voorbij, maar de motivatie en coherentie ontbraken een beetje. Alsof de makers geprobeerd hebben zoveel mogelijk van het boek in de film te stoppen. Misschien was het beter geweest wat dingen weg te laten en meer te focussen op de overblijvende elementen en een rode draad.
    Nu klinkt dit allemaal wat negatief, maar er zit ook veel geslaagds in. Er zaten stukken in het boek die zich goed leenden voor visuele interpretatie, zoals [spoiler:adf4b61fce]het effect van de Improbabilty Drive (dat iedereen ineens verandert in poppetjes), de point-of-view gun, een bezoekje aan de planeet van de Vogons (gek genoeg kwam dat juist niet in het boek voor) en de planetenwerf op Magratea waar men een tweede aarde maakt[/spoiler:adf4b61fce], erg leuk allemaal.
    Samengevat heb ik me vermaakt met HHG2G, maar het boek was stukken beter. Tegelijkertijd besef ik me dat ik als fan van het boek wellicht bevooroordeeld ben, en dat de verfilming ook geschikt moet zijn voor kijkers die het boek niet kennen. Voor hen is het allemaal een stuk minder vanzelfsprekend, dus misschien lachen zij uiteindelijk het hardst.
    Mom? If you were in a German Scheiße movie, you'd... you'd tell me, right? - Eric Cartman
    You are entering a world of pain, my friend - Walter Sobchak

  21. #46

    Standaard

    Heb hem net met m'n vriendin gekeken, en we zijn er mee opgehouden na een uurtje, [spoiler:e2d25dae31](toen ze eindelijk op de planeet kwamen waar ze heen moesten voor de "ultieme" vraag.[/spoiler:e2d25dae31]
    Ik kan niet goed tegen al die "engelse" humor, en het is voor mij echt te onecht.

    Dus heb de dvd snel uit mijn speler gehaald en me buurman weer eens erg blij gemaakt.
    (wie weet haalt die nou eens het onkruid uit zijn tuin zodat het niet in onze tuin overgroeid )
    Jordé den Tenter Formally Known As JDT.

  22. #47

  23. #48

    Standaard

    Ik heb wel sterk het vermoeden dat het bij dit eerste deel uit de reeks blijft. De film is inmiddels mooi uit de kosten, maar een blockbuster was het niet, en alle volgende delen lenen zich nog veel minder goed voor een verfilming (met al die open eindes). Heb op IMDb ook geen aanwijzingen kunnen vinden dat ze nu bezig zijn met "The Restaurant at the End of the Universe". Misschien moeten ze van de rest gewoon weer een tv-serie maken.
    Mom? If you were in a German Scheiße movie, you'd... you'd tell me, right? - Eric Cartman
    You are entering a world of pain, my friend - Walter Sobchak

  24. #49

    Standaard

    Nou, ik heb de DVD na 1 x kijken weer doorverkocht.
    Zeer teleurstellende film (alweer).
    De film boeit gewoon niet..........humor is niet leuk. Zucht..........

  25. #50
    rveldhuizen
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mike Philippens
    Het vaagste commentaar dat ik las is van iemand die zich eraan stoorde dat Ford Prefect een afro-amerikaan is. In het boek zou daar geen enkele indicatie voor zijn. Dus wat hem betreft had het een blanke moeten zijn. Nou ja...Ford komt van Betelgeuse...hoe zien die bewoners er uit? Naar mijn idee een behoorlijk racistische insteek (misschien zelfs zonder dat ie het zichzelf realiseert).
    Meen me toch te herinneren dat er een verwijzing naar het gebronsde lichaam is van Ford Prefect na [spoiler:5363a0a7da]een paar maanden rondzwerven in de prehistorische aarde[/spoiler:5363a0a7da]. Kan me voorstellen dat dat de aanleiding van de gedachte moet zijn geweest van deze persoon. Maar zou het weer op moeten zoeken

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •