Pagina 1 van 6 12345 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 142 worden weergegeven.

Discussie: OldBoy

  1. #1

    Standaard OldBoy

    Viel me op dat hier nog geen thread van is. Heb 'em een paar maanden geleden alweer voor het laatst gezien, maar wat was ie goed. Alleen de ondertiteling ging op sommige momenten wat snel weg zodat je het niet altijd meer zo heel duidelijk kon volgen.

    De hoofdrolspeler heeft een prachtrol en de eerste scene is subliem geschoten ([spoiler:7c74111e40]dus totdat Dae-Su wordt ontvoerd bij de telefooncel[/spoiler:7c74111e40]). Tevens het lange shot later in de film (degene die 'em gezien hebben weten wat ik bedoel).

    Gelukkig is de film steeds bekender aan het worden en ik zag dat ie zelfs al in de Top 250 van IMDb stond (en ook nog eens vrij hoog). Reden dus om er een thread voor te openen.

    Wat vonden jullie ervan ?
    Five-Star Trader (778+) | Gold Trader (156+) | eBay (ex-lid) (191+)

  2. #2

    Standaard

    Ik was erg onder de indruk, de vechtscènes en de cinematografie was allemaal dik in orde. Ik dacht alleen tot halverwege dat het verhaaltje toch wel erg simpel en oppervlakkig was. [spoiler:39d64d5ffa]Totdat het verleden van Dae-Su naar boven komt,[/spoiler:39d64d5ffa] plots verheft het verhaal zich naar Griekse proporties en ontstaat een ontzettend fascinerend psychologisch spelletje.

    Acteren was super, Min-sik Choi speelde een bijzonder veeleisende (fysieke) rol en weet dat prima neer te zetten, die kerel kan echt angstaanjagend zijn.

    Echt een van de betere films van de afgelopen jaren.

  3. #3

    Standaard

    op mark zijn aanraden heb ik hem maar besteld gisteren, dus ik ben zeer benieuwd, las ook zeer positieve reacties en geweld met een hamer dus dat kan alleen maar positief zijn.
    ..perfecte mensen bestaan niet, wel perfecte bedoelingen...
    ...yaddimaina!!...George Lucas is een Ajacied
    ... Ultimatestartrader 1945 trades...

  4. #4

    Standaard

    Ik ga hem binnenkort zien in Filmmuseum van Amsterdam...kijk er erg naar uit...

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door John Sital
    op mark zijn aanraden heb ik hem maar besteld gisteren, dus ik ben zeer benieuwd, las ook zeer positieve reacties en geweld met een hamer dus dat kan alleen maar positief zijn.
    Zul je zeker geen spijt van krijgen. Heb hier de R3 2disc van koreandvds liggen en dit is gewoon een prachtige uitvoering. De soundtrack op disc2 is ook verbluffend mooi.

  6. #6

    Standaard

    Ik heb hem inmiddels al 2x gezien.

    Dit is voor mij dé film van 2004.
    Mijn favo film van 2003 was toevallig ook een Koreaanse film, nl A Tale of Two Sisters.

    OldBoy blijft maar stijgen op IMDB. Een paar weken geleden kwam het pas in de Top 250 terecht en nu staat het al op 153!
    "For relaxing times... make it Suntory time." - Bob Harris

    The Collection

  7. #7

    Standaard

    Een van de beste koreaanse films ooit. Kan niet wachten op de Ultimate edition Box

  8. #8

    Standaard

    Voor mij is dit de beste film van 2004. Ik kan mij niet voorstellen dat ik in de anderhalve maand die 2004 nog rest een betere film te zien krijg.
    Ik kan niet wachten op de R2 DVD van deze film!

    Off-topic, maar is er al nieuws bekend ivm een eventuele A Tale of Two Sisters R2 DVD release?

  9. #9

    Standaard

    Ik ga hem vanavond kijken in Eindhoven, het verhaal sprak me erg aan. Ook de persoonlijke favoriet van Quentin Tarantino van dit jaar, dus dat moet wel goed zitten. Ik vind het alleen jammer dat hij maar op 6 plaatsen draait in Nederland...in Eindhoven alleen op dinsdag en woensdag om 21.45 uur. Terwijl er een hoop kl*tefilms elke dag een keer of drie gedraaid worden. Zo zijn er maar weinig mensen die de film zullen zien. Alleen mensen die zich wat meer in films verdiepen zullen de film zien. Snap ik niks van. Alleen maar omdat het een Koreaanse en niet een Amerikanse of Nederlandse film is?

  10. #10

    Standaard

    Gister dus geweest, mooie film, goeie scene met die hamer Moet wel zeggen dat op het laatst in het penthouse de ontknoping me een beetje is ontgaan, kon het niet helemaal meer volgen , maar ik kijk hem nog wel een keer :wink:

  11. #11

    Standaard

    Heb de film gisteren gezien: wat een film!
    Maar tot mijn grote teleurstelling zag ik op IMDB dat er een Amerikaanse remake voor 2006 staat gepland!

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door xandernijsten
    Heb de film gisteren gezien: wat een film!
    Maar tot mijn grote teleurstelling zag ik op IMDB dat er een Amerikaanse remake voor 2006 staat gepland!
    Ik krijg wat van dat fantasieloze ge-remake van tegenwoordig.. Ik vind het jammer dat dit soort meesterwerkjes, die aan de neus van velen voorbij gaan, in de vorm van makkelijk verteerbare Amerikaanse brokjes geconsumeerd worden.

    Ik heb hem zaterdag ook voor het eerst gezien: puike flm! Alleen de laatste keuze van de hoofdrolspeler vond ik een beetje vreemd... Wie kan met zijn volle verstand die beslissing nou nemen!..

    ..Ook vernieuwend... dit keer met een schaar... knnnnip!! auww!! :wink:

  13. #13

    Standaard

    Als het goed is ga ik er zaterdag heen......kan niet w8en. 8)
    .....The Only Verdict Is Vengeance, A Vendetta.....

    V (Hugo Weaving)- V For Vendetta

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door D.R.
    ..Ook vernieuwend... dit keer met een schaar... knnnnip!! auww!! :wink:
    Dat is niet vernieuwend .

    Kijk maar eens naar [spoiler:ffacd94eb8]Miike's Ichi The Killer, waar het nog eens minder suggestief in beeld komt ook![/spoiler:ffacd94eb8].

  15. #15

    Standaard

    Hij komt binnenkort binnen dus we zullen zien.

  16. #16

    Standaard

    Gisteren in Filmmuseum in A'dam gezien.....ongelooflijk goed, vanaf die eerste scene al.

    zeker een van de betere films dit jaar.
    hmm....kan me eigenlijk niet zo snel een film bedenken die ik dit jaar beter vond....
    "Time for power draw near."

  17. #17

    Standaard

    Ik krijg hem binnenkort binnen en ik heb er dan ook zeer hoge verwachtingen van :P .

  18. #18

    Standaard

    Ik weiger films te zien waarin levende dieren worden afgeslacht. Deze dus, plus Cannibal Holocaust.
    Mr Fairbrother: 'Is Ted here?'
    Spike: No, he's doing the whocanputhisheadinabucketofwaterthelongest-competion!

  19. #19
    tycho
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Maarten van Krimpen
    Ik weiger films te zien waarin levende dieren worden afgeslacht. Deze dus, plus Cannibal Holocaust.
    Natuurlijk is het zo dat men kon vermijden een dier te doden in de film, daarmee ben ik wel eens, maar het feit is nu geschied, dus aan de film zal je niets meer kunnen veranderen. Er worden trouwens al voor veel minder edele doeleinden dieren gedood, daarvoor zou ik film niet laten hoor.

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door tycho
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Maarten van Krimpen
    Ik weiger films te zien waarin levende dieren worden afgeslacht. Deze dus, plus Cannibal Holocaust.
    Natuurlijk is het zo dat men kon vermijden een dier te doden in de film, daarmee ben ik wel eens, maar het feit is nu geschied, dus aan de film zal je niets meer kunnen veranderen. Er worden trouwens al voor veel minder edele doeleinden dieren gedood, daarvoor zou ik film niet laten hoor.
    Kan best, maar ik hoef het gewoon niet te zien. Als je in een film een dier doodt oke, maar doe het dan nep. Ik zie het nut er niet van in trouwens ook. En dat dieren worden gedood voor minder edele doeleinden is walgelijk, maar dat is voor mij geen reden om een film te zien waarin ze een dier doden wat een edeler doeleinde is, snappie? :wink:
    Mr Fairbrother: 'Is Ted here?'
    Spike: No, he's doing the whocanputhisheadinabucketofwaterthelongest-competion!

  21. #21

    Standaard

    De eerste scène heb ik helaas grotendeels gemist, was wat te laat. Geweldige film verder, wel zieke, zieke shit, maar wel goed. [spoiler:252f0a5c7a]Die actiescène uit een shot met een hamer, waar ie weetikveel hoelang doorvecht emt een mes nog in zijn rug is echt geweldig.[/spoiler:252f0a5c7a]

    Remake is echt een vreselijk slecht idee. Ik gok op Tom Cruise in de hoofdrol trouwens
    "Gentlemen, you can't fight in here! This is the War Room."

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door miT
    Remake is echt een vreselijk slecht idee. Ik gok op Tom Cruise in de hoofdrol trouwens
    Ik vond de hoofdrolspeler wel iets weghebben van Gary Oldman.

    Maar inderdaad, natuurlijk is een remake een slecht idee. Maar ja, screw those guys, wij hebben het origineel en dan mogen die Amerikanen zometeen lekker naar een softere, slechtere versie kijken. :P
    [mijn collectie]
    You watched it, you can't unwatch it!

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gabriël de Rop
    Gisteren in Filmmuseum in A'dam gezien.....ongelooflijk goed, vanaf die eerste scene al.

    zeker een van de betere films dit jaar.
    hmm....kan me eigenlijk niet zo snel een film bedenken die ik dit jaar beter vond....
    Dinsdag 21.45 (de voorstelling met de boerende man--dat trouwens iets unieks toevoegde aan de stille momenten)? Want toen was ik er ook!

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kars
    Citaat Oorspronkelijk gepost door D.R.
    ..Ook vernieuwend... dit keer met een schaar... knnnnip!! auww!! :wink:
    Dat is niet vernieuwend .

    Kijk maar eens naar [spoiler:d405b2c894]Miike's Ichi The Killer, waar het nog eens minder suggestief in beeld komt ook![/spoiler:d405b2c894].
    .... 8) .. vandaar het "dit keer" ... Ik (probeerde) te refereren naar het mes wat Kakihara gebruikt... De volgene keer zal ik wat duidelijker zijn :wink:

  25. #25

    Standaard

    Net voor het eerst gezien en ik moet zeggen dat de film al die positieve reacties wel waard is. Ik moest wel even slikken bij de [spoiler:b749b9ad25]tandarts[/spoiler:b749b9ad25] scene. Een zeer goed verhaal met prachtige muziek maken deze film toch wel tot een toppertje.

Pagina 1 van 6 12345 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •