De resultaten 1 tot 21 van 21 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Heb je beter geluid dan in de bioscoop?

    Gisteren ben ik naar LOTR geweest en ik was erg onder de indruk; wat een film zeg! Wat mij opviel was dat het geluid echt heel erg goed was. Zo waren alle instrumenten duidelijk te plaatsen, en tijdens sommige momenten bouwde het geluid zich op als een torenhoge muur. Tijdens sommige scene`s waar veel laag in zat, werd ik spontaan bang van het grommend laag, maar toch zeer goed gebalanceerd. Het was echter allemaal zo knallend hard dat ik mij afvroeg hoeveel vermogen je wel niet nodig hebt om zoiets thuis te verkrijgen. Aldus mijn vragen:

    Heb ik nu op refentie niveau zitten luisteren?

    Is het bioscoop geluid beter dan een redelijk goede HT set?

    De bioscoopzaal waar ik de film gezien heb, was THX gecertificeert.

    grtz
    follow the white rabbit...

    Mijn set

  2. #2

    Standaard

    welke bios ben je dan geweest???
    Heroes are just ordinary men, who do extraordinary things in extraordinary times..... (U-571)

  3. #3

    Standaard

    Cinecity in Vlissingen, dit is een bioscoop die bijna hetzelfde is als die in Antwerpen; Metropolis. Ok ze hebben maar 1 zaal met THX maar dat is gewoon een kwestie van "op tijd" naar de film gaan, ze draaien nl meestal een week of drie in de THX zaal.
    follow the white rabbit...

    Mijn set

  4. #4

    Standaard

    Volgens mij is het (echte) bioscoop geluid gewoonweg niet te evenaren met een HT set. Ik heb het wel over een menselijke HT set overigens, niet eens set van over de ton. Ik vond LOTR ook heel erg goed klinken in de Minerva overigens.

  5. #5

    Standaard

    Geluid beter dan in de bioscoop? Daar kan ik kort over zijn: nee!

    Maar ik zit thuis wel meestal een stuk relaxter en ik kan er zelf bepalen wanneer het pauze is
    Panic, chaos & disorder...my work here is done!

  6. #6

    Standaard

    Thuis zit je in een kleinere kamer, dus heb je sowieso minder vermogen in je installatie nodig om de ramen aan het trillen te krijgen.
    Verder kunnen veel surroundeffecten thuis juist beter tot hun recht komen dan in de bios omdat je thuis op de optimale plek kunt gaan zitten en hier houden ze bij het remixen van de soundtrack voor de DVD ook rekening mee (zie ook het audiocommentaar op Se7en S.E.)

    Mijn mening: een goede thuisset klinkt beter en geeft een ruimtelijker geluid dan in de bios.

  7. #7

    Standaard

    Gelijk heb je, kleine details komen thuis vaak beter uit!

    Eigenlijk kun je de bioscoop niet met een HT set vergelijken en het geluid is er niet beter in die zin dat het zuiverder e.d. is maar ze hoeven daar tenminste geen rekening te houden met de buren...al mag ik over die van mij ook niet klagen hoor!
    Panic, chaos & disorder...my work here is done!

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nathan -ZeroDown- Strik
    Mijn mening: een goede thuisset klinkt beter en geeft een ruimtelijker geluid dan in de bios.
    Hier ben ik helemaal mee eens

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nathan -ZeroDown- Strik
    Thuis zit je in een kleinere kamer, dus heb je sowieso minder vermogen in je installatie nodig om de ramen aan het trillen te krijgen.
    Verder kunnen veel surroundeffecten thuis juist beter tot hun recht komen dan in de bios omdat je thuis op de optimale plek kunt gaan zitten en hier houden ze bij het remixen van de soundtrack voor de DVD ook rekening mee (zie ook het audiocommentaar op Se7en S.E.)

    Mijn mening: een goede thuisset klinkt beter en geeft een ruimtelijker geluid dan in de bios.

    Ben ik volkomen met je eens!!!


    Maar de Bios heeft toch altijd wel iets apparts...
    StarTrader

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door papagaai-2


    Hier ben ik helemaal mee eens
    Welke bios gaan jullie eigenlijk? Een bios is dus pas echt ruimtelijk, hoe kun je dat nu vergelijken met een thuis set Misschien kun je thuis iets beter de geluiden lokaliseren omdat je een halve meter van je achterspeakers zit of zo (?). En dat niet iemand zegt dat ie niet meer naar bios hoeft omdat ie thuis een bios heeft..

  11. #11

    Standaard

    Het is moeilijk te vergelijken denk ik. Beide hebben zo hun charmes. Dat is niet een kwestie van beter of slechter.

    Nu kunnen bioscopen aan het geluid wel heel veel doen. Mijn ervaring is dat de meeste bioscopen (vooral Pathé) het geluid slecht hebben afgesteld en het volume VEEEEEEL te hoog hebben staan. Resultaat: schel geluid, pijn in je oren -> ergenis.

    Maar een kleinere bioscoop waar men met zorg de installatie heeft ingeregeld. Dan is het prachtig!

  12. #12

    Standaard

    Klopt, veel bioscopen stellen bijvoorbeeld de bas veel en veel te hard in zodat subtielere geluiden weggedreund worden. Ik ben er ook voor om meer THX-bioscopen te maken, want de huidige trend van "hoe harder hoe beter" is erg dom.
    Denk eraan, het zijn meestal de subtiele dingen die je aandacht trekken, niet de lompe dingen.
    En de bios heeft zeker zijn charme met zijn rollende bas enzo, maar ik hoor thuis vaak genoeg dingen die me in de bios niet zijn opgevallen...

  13. #13

    Standaard

    Het geluid was wel goed gebalanceerd, niet teveel bas of zo. Het is ook echt een toffe bioscoop, net metropolis, maar dan kleiner.
    Als je in de ideale luisterpositie zit klinkt het natuurlijk beter, maar ik dacht dat die surrounds juist overal goed klonken? Mij viel overigens wel op dat voor de film begon, de muziek voor geen meter klonk. Net alsof ze een magneet in een kartonen doos hadden geplakt, wat dat een speaker voor moest stellen. Maar tijdens de film was het geluid perfect.
    Mischien omdat een bioscoop zaal groter is, krijg je een wat ruimtelijker geluid of maakt dat niets uit?
    follow the white rabbit...

    Mijn set

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nathan -ZeroDown- Strik
    Mijn mening: een goede thuisset klinkt beter en geeft een ruimtelijker geluid dan in de bios.
    Dit vind ik ook. Mijn vriendin schrikt meer van de geluidseffecten thuis dan in de bios. Het geluid staat soms ook te hard in de bios waardoor het vervormt en je geen idee meer hebt waar het vandaan komt (overal).

  15. #15

    Standaard Geluid in Bios.

    Beste geluid vind ik nog steeds in Metropolis Antwerpen(sowieso de beste bioscoop die ik met een bezoek mocht vereren,alleen die "Relaxzetels" al en geen pauze, wat een verademing !
    Klopt inderdaad wel dat je een bioscoopzaal niet met een huiskamer kunt vergelijken toch een andere akoestiek volgens mij.

  16. #16

    Standaard a.i

    Ik heb A.I. en Memento (3X) gezien in (Den Haag) Metropole, beeld en geluid waren beneden alle pijl. Het geluid leek mono en ik hoop dat ze voor de transfer naar de DVD niet deze kopieën gebruiken. Zagen er niet uit!!!

    verlangde echt naar mijn (niet eens zo dure) HT
    I got you the big screen TV, deluxe karaoke machine, and THX quality sound that would make George Lucas cream in his pants!

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Raskel
    Volgens mij is het (echte) bioscoop geluid gewoonweg niet te evenaren met een HT set. Ik heb het wel over een menselijke HT set overigens, niet eens set van over de ton. Ik vond LOTR ook heel erg goed klinken in de Minerva overigens.
    Wat is er mis met een HT set van over de ton ?
    Jl ipv wbo Fmmfo !!!

  18. #18

    Standaard

    niks mis mee, maar moet eerst die loterij gaan winnen hè?

    maargoed over het onderwerp:

    Ik denk dat in een beetje goed afgestelde bios het geluid beter moet klinken dan thuis. In een bioscoop gebruiken ze namelijk wat meer luidsprekers, dus dan komt het echt van alle kanten. Ik geloof dat ze hier in zoetermeer iets van 5 of 6 luidsprekers lang elke zijkant hebben, een stuk of vier achter je, en dan zitten er natuurlijk nog een zooi achter het scherm. Voorwaarde om dit goed te laten klinken is natuurlijk wel goede afstelling zoals hier al gezegd werd

    Ik wil overigens niet zeggen dat een HT niet goed klinkt hoor. Laatst nog ff me ma laten schrikken, saving private ryan aan, en de glazen in de kast stonden letterlijk tegen elkaar aan de rinkelen (staat toch aardig wat metertjes van de subwoofer). Maar toen ook het raampje boven de deur naar de gang begon te trillen hebben we hem maar iets zachter gezet...

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DrBob
    Ik denk dat in een beetje goed afgestelde bios het geluid beter moet klinken dan thuis. In een bioscoop gebruiken ze namelijk wat meer luidsprekers, dus dan komt het echt van alle kanten.
    Dat komt omdat bioscoopgeluid op een andere manier gemixt is. Thuis staan de speakers anders, maar meer speakers hebben niet altijd een beter effect. In de bioscoop wel, omdat je het dan niet zo nauw komt waar je zit, maar thuis met de beperkte speaker-opstelling krijg je vaak wel een beter geluidsbeeld, vooral bij het subtielere werk.
    Natuurlijk klinkt een goed afgestelde bioscoop erg goed, maar zeg nu eerlijk: die kun je op 1 hand tellen... zeker in Nederland.

  20. #20

    Standaard

    jah oke in zekere zin heb je gelijk. Ik hoor misschien wel meer details als ik thuis een film bekijk, maar op de één of andere manier is die bios toch ook vet, weet niet eens precies waarom.

    Maargoed, je kan hier lang over discussieren, het is maar net over welke bios en welke HT je het hebt natuurlijk... Ik heb zelf trouwens nog nooit last gehad van vervelend geluid in de bios, maar ik ga ook altijd gewoon hier in zoetermeer kijken (www.moviepalace.nl, site van deze bios, net uitgevonden dat die bestond ) die bios is nog niet zo oud, dus misschien dat ze hier gewoon een lekker systeempje hebben

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Raskel
    Ik heb het wel over een menselijke HT set overigens, niet eens set van over de ton.
    De mijne weegt 28kg. Met speakers en TV erbij misschien 80. Dus dat is een HT set van 0,08 ton.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •