Pagina 1 van 5 12345 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 119 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Ik ben het wachten beu, graag advies eindelijke aanschaf HT

    (Edit 20/01/06)

    Ik ben het wachten op een eigen hutje zat en ga nu toch maar al over tot de aanschaf van een HT.

    Ik had willen wachten met de aanschaf van een HT tot ik een betaalbaar eigen hutje had, maar dat lijkt er verlopig ten gevolge van wachtlijsten niet in te zitten. Nu mijn ouders, en daarmee ik zelf dan dus ook, verhuist zijn is er wel een mogelijkheid ontstaan om de woonkamer te voorzien van een mooie HT set.

    De vorige woonkamer had gewoon een te ongunstige indeling.

    Nu heb ik, in overleg met mijn ouders, besloten om de mooie nieuwe kamer dan maar op te sieren met een leuke set, die uiteindelijk mee naar mij eigen hutje zal gaan verhuizen.
    De rekening is dus geheel voor mij terwijl zxij de meeste tijd ervan kunnen genieten. Mijn vader is wat dat betreft wel een beetje een

    In de tussen tijd, de eerste post in dit topic stamt van meer dan 1 jaar geleden, is nogal wat vernaderd in mijn keuzes. Ook is er veel nieuws op de markt gekomen daarom opnieuw de vraag naar advies.

    Vanaf hier is het weer up to date en begin ik weer met vragen .
    Ik zal daar eerst de in mijn ogen meest optentiele receiver en dvd-speler vermelden en enkele opties wat betreft speakers. Dus kijk daar verder.

  2. #2

    Standaard

    Ik denk dat je qua reciever een goede keus maakt, de RX-V550 is een prima reciever voor HT gebruik.

    De speakers zijn in dit soort pakketten altijd een ondergeschoven kindje. In principe voor films voldoen ze prima. eventueel zou je in een later stadium de fronts kunnen vervangen voor boekenplankmodellen.Dit komt met name de muziekkwaliteiten ten goede.

    Je optie om voor de 750 te gaan zou ik alleen maar doen wanneer je van plan bent om zwaardere speakers eraan te hangen. Dan komt een zwaardere reciever beter tot zijn recht. Met het huidige speakerpakket is de winst van de 750 t.o.v. de 550 naar mijn mening te minimaal om het verschil in prijs te rechtvaardigen.

    Je geeft aan dat je dan een speaker van Yamaha erbij wilt kopen zoals in HTIB-304 zit. Ik zou dit nog even niet doen. Allereerst zou ik kijken in wat voor een huis je komt te wonen en hoe groot de kamer is waarin je de set neer gaat zetten.

    6.1 en 7.1 opstellingen moeten absoluut goed geplaatst kunnen worden in de ruimte, anders kun je het beter bij 5.1 houden. Dus 7.1 staat leuk, maar heeft een zeer goede plaatsing en afstelling nodig om tot zijn recht te komen.

    Kun je een 7.1 opstelling goed plaatsen, dan zou je de fronts en center kunnen vervangen en heb je 2 speakers over voor de surround back kanalen.
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  3. #3

    Standaard

    Sluit me aan bij Pjotr, let echter wel op, Yamaha schijnt geen losse speakers te leveren. Betere optie is dan om tzt je fronts te vervangen en een van je huidige bijgeleverde fronts als rear centre te gebruiken.

    En voor muziek is het echt aan te raden minimaal boekenplank speakers aan te schaffen, voor films voldoen ze idd wel.

    Overigens, de Yamaha pakketten zijn volgens mij alleen verkrijgbaar bij BCC, MM verkoopt ze niet, en bij deBlock, de Harense Smid(voorheen megapool) wordt niet eens yamaha verkocht. Misschien zijn ze wel verkrijgbaar bij een lokale dealer.

    Ik heb zel een Yamah AVPACK104 en dat bevalt uitermate goed.

  4. #4

    Standaard

    Waar wil je hem gaan kopen en wat is de prijs zit er zelf namelijk ook aan te denken deze set te halen
    of de Yamaha RX-V 450 RDS+ Yamaha NS-P 430

  5. #5

    Standaard

    De receiver is prima (ik heb z'n "broertje" de 650). Ik zou zeker voor goede speakers gaan. Liever minder stuks (4 goede 'boekenplank' speakers en 1 mogelijk mindere voor centre; uitbreidbaar bij volgende verjaardag/sinterklaas/eindejaarsuitkering met subwoofer. Een jaar later eventueel verder gaan naar 6.1 of 7.1) dan mindere kwaliteit.
    Dus zeker minstens 'boekenplank'-modellen. Vind ik.

    Overigens kun je boekenplank-boxen ook zo neerzetten, bijvoorbeeld op een boekenplank, dat ze niet echt opvallen.

    Als mensen zeggen dat voor muziek bepaalde boxen zijn aan te raden, bedenk dan hoe belangrijk muziek in de meeste films is en je weet dat je voor films niet minder wilt.

    My Humble Opinion

    A3aan

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door A3aan
    Overigens kun je boekenplank-boxen ook zo neerzetten, bijvoorbeeld op een boekenplank, dat ze niet echt opvallen.
    Daar was ik nou echt nooit opgekomen :wink:

  7. #7

    Standaard

    Je hebt aan deze set in ieder geval geen slechte, dat voorop gesteld. De prijs/kwaliteitverhouding is erg goed. Misschien zijn de bijgeleverde speakers wat minder, maar die kun je in een later stadium upgraden.

    Dan heb je voor nu een complete set van goede kwaliteit, die je later nog eens kunt upgraden met betere speakers cq. subwoofer.
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  8. #8

    Standaard

    Ik raad je wel aan om meteen ook betere kabels aan te shcaffen. De subwfr kabel en digicoax zijn in principe wel ok (kan altijd beter uiteraard) maar de bijgeleverde dropveters voor je speakers is 3 x niets. Als je bij BCC gaat halen, kun je er een Monsterkable pakket bij krijgen (dus geen supergroot pakket, maar van het merk monster) waarmee je set meteen een upgrade geeft tov de standaard bijgeleverde kabels. Pakket kost 139 euri geloof ik en is ook los verkrijgbaar.

  9. #9

    Standaard

    Voor zover al vast bedankt voor jullie antwoorden.

    De tip om later de fronts te vervangen en dan de Overgebleven speakers als extra rear te gebruiken is natuurlijk zeer goed, was ik zelf nog niet op gekomen, en dat meen ik.

    Ik heb bij enkele zaken bij mij in de buurt navraag gedaan omtrent de et, maar tot nog toe heb ik geen gevonden die de speakers kan leveren, maar ik heb een plaaatselijke Yamaha dealer nog niet gehad. Was er nog niet aan toe gekomen die kant op te gaan.

    Iets dat ik zelf nog als voordeelbij de V750 vind, en waarom ik die dus als alternatief overweg is niet alleen de 7.1 ipv 6.1 van de V550 is ook de microfoon die helpt met het juist afstellen van de speakers voor de ideale luister plek (omdat 6.1 en 7.1 meer aandacht vereist dan 5.1 zoals al terecht wordt opgemerkt). Ik verwacht tevens dat ik de versterker, ongeacht of het de V550 of de V750 wordt menig min. 4 jaar te gaan gebruiken (liefst meer natuurlijk) en tzt mogelijk de speakers te gaan vervangen, maar de tip van de fronts vervangen zou weleens sneller zijn dan dat ik aanvankelijk dacht, omdat dat gewoon al helpt.
    Ga ik dan echter geen problemen krijgen met een ongelijk "kracht" verdeling?

    Qua prijzen heb ik al diverse dingen voor bij zien komen, en valt voorlopig nog allemaal binnen het budget dat ik in gedachten had ( +/- € 1200,- ; ik heb er nog geen echte optelling van gemaakt maar dit is even een schatting, incl speaker kabels (daar hield ik dus al rekening mee, is op dit forum deel nl. al door vele geadviseerd).

    Zover de plannen nu zijn zal ik de komende paar maanden eerst nog bij iemand anders gaan inwonen, en pas over +/- maanden mijn eigen stekje hebben, als alles goed verlooopt althans.

    Dus dit is vooral intensieve voor bereiding, vergelijk, advies inwinnen etc.. En voorpret is het leukste bij dit soort dingen toch?

  10. #10

    Standaard

    Voorpret is idd erg leuk, maar dat voorpret het leukst is zal je nog vies tegenvallen als je de set eenmaal in huis hebt!!!!! Da's namelijk nog veeeeeeeel leuker!!!!! :P

    De ongelijke krachtverdeling fronts/rears zal op zich meevallen, zolang je je receiver de juiste instellingen geeft. Uiteraard zal de standaard bijgeleverde speakerset (sattelietjes) wat minder laag geven uit zichzelf tov voerstaanders of zuilen als fronts, maar dat wordt redelijk gecompenseerd door een goede plaatsing van je sub. Bovendien kun je altijd ook je rears tzt nog vervangen uiteraard.

  11. #11

    Standaard

    Ik heb recent wat tijd gehad om bij de betere audio / video boer bij mij in de buurt langs te gaan. Helaas voeren zij geen Yahama maar als aternatief bood hij mij een Denon reciever (weet niet meer welk type precies) en ook een Marantz reciever aan. Nu ken ik beide merken persoonlijk niet. Ik heb de namen hier wel vaker gezien maar daar houdt het mee op. Nu is mijn vraag of iemand me kan vertellen hoe de prijs kwaliteit verhouding is va deze merken t.o.v. Yahama.

    Als advies voor de speakers toonde hij me diverse modellen, waarvan ik kwa uiterlijk de mission speakers zelf de mooiste, beste in formaat vond. Een home cinema speakerset van at merk (ik meen bestaande uit 4x de md30, 1x m3c1 en 1xM3AS) zou iets van 999,- euro moeten kosten. Kent iemand deze speakers en en wat is zijn / haar mening over deze, en het merk waar ik ook nog niet eerder over gehoord heb.

    Dan nog iets waar ik helemaal nog geen kaas van gegeten heb:
    Om het geheel tot een complete surround set (7.1) te volmaken wees hij me op een dipool speaker van het zelfde merk, en uit dezelfde serie nl. de M3DS. Wat mij alleen niet duidelijk werd in de korte tijd de ik had om in de winkel te spenderen, ik wil een dergelijke speciaal zaak ook niet te vroeg (aanschaf over +/- 4maande) te veel tijd afandig maken, wat de preciese werking van een dipool speaker is. Is dit een speaeker die 2 aansluitingen op de reciever nodig heeft bijv. extra rear left en rear right van DTS-ES en DD-EX of zo. Of zou dienen ze ervoor om juist de 2 kanalen aan de zijkant te verbeteren en heb je er 2, elke kant 1, van nodig en kun e dan je 2 speakers van de 5.1 set voor de 2 extra eachter kanalen gebruiken? Kan iemand mee hier wat meer info over geven?

    Voor de gintresseerden is hier een link mission naar de info over de speakers bij de nederlandse importeur.

    wederom bij voorbaad dank

    Iets dat misschie het noemen waard is. Deze betere audio boer heeft een " kortings" regeling. Als je er een reciever en speakers koopt krijg je een bepaald percentage (dacht 10%) van het te betalen bedrag als korting op de audio / video kabels van de betere merken die zij voeren. Ik heb op dit moment de folders etc. die ik ee kreeg niet bij de hand waardoor ik even geen merken kan noeme, maar deze zaak kennende is het echt een goed merk kabels dat ze voeren. Deze regeling, en nog een aantal andere zaken, geven mij bij deze zaak et juiste gevoel om daar mijn spullen te aan kopen.

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mr_Parker
    Nu is mijn vraag of iemand me kan vertellen hoe de prijs kwaliteit verhouding is va deze merken t.o.v. Yahama.
    Ik heb zelf Denon apparatuur en de prijskwaliteit hiervan is zeer goed. Dit geldt zo'n beetje voor alle gerennomeerde merken (Yamaha, Marantz, Harman/Kardon, etc.). Slechte apparatuur wordt eigenlijk niet meer gemaakt. Dus bovengenoemde merken zijn allemaal OK.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mr_Parker
    Is dit een speaeker die 2 aansluitingen op de reciever nodig heeft bijv. extra rear left en rear right van DTS-ES en DD-EX of zo. Of zou dienen ze ervoor om juist de 2 kanalen aan de zijkant te verbeteren en heb je er 2, elke kant 1, van nodig en kun e dan je 2 speakers van de 5.1 set voor de 2 extra eachter kanalen gebruiken? Kan iemand mee hier wat meer info over geven?
    Dipool speakers zijn speakers die met name bedoeld zijn als surround speakers. Deze speakers stralen het geluid uit naar 2 kanten, waardoor het surroundgeluid beter wordt verspreid. zie de foto hieronder:



    Mission is een goed speakermerk. Ik zou je wel aan willen raden om een aantal uitgebreide luistersessies te doen met verschillende combinaties van recievers en speakers die binnen jouw budget vallen.

    Nog even een opmerking m.b.t. 7.1 geluid: Deze opstelling komt alleen goed tot z'n recht wanneer je 'm thuis optimaal kunt plaatsen. Dus alle speakers mooi symmetrisch, voldoende afstand t.o.v. de luisterpositie e.d.

    Lukt dit in jouw kamer niet, zou ik er niet aan beginnen, maar gewoon voor een 5.1 opstelling gaan. Later kun je er altijd nog 1 of 2 speakers bijkopen voor resp. 6.1 of 7.1[/img]
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  13. #13

    Standaard

    Dat 6.1 / 7.1 een kritische plaatsing vereisen heb ik inmiddels vernomen, toch bedankt voor de extra waarschuwing. Ik ben voorals nog niet van plan om direct voor 6.1 of 7.1 te gaan maar wil inderdaad beginnen met 5.1. Maar is het dan beter om voor de 5.1 mission set te gaan of om juist te kiezen om de set als losse speakers te kopen en dan niet 4x de mc30 te kiezen maar voor 2x de mc30 en 2x de m3ds (de dipool speakers)?

    Een van de andere redes die ik nog niet genoemd had waarom ik voor de betere audio boer wil kiezen is inderdaad de mogelijkheid tot het beluisteren van de combinatie, zoals geadviseerd. Zelf iets horen is beter dan het van anderen horen dat iets goed is, smaken verschillen.

    Iemand suggesties en of adviezen?

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mr_Parker
    Maar is het dan beter om voor de 5.1 mission set te gaan of om juist te kiezen om de set als losse speakers te kopen en dan niet 4x de mc30 te kiezen maar voor 2x de mc30 en 2x de m3ds (de dipool speakers)?
    Ik zou eerst die Mission set gaan beluisteren i.c.m. een Marantz, Denon, Yahama, Harman/Kardon etc. Zelf prefereer ik grotere frontspeakers. Die mc30 zijn prima als surround speakers te gebruiken, maar voor de fronts zou ik kijken voor grotere boekenplankmodellen of zuilen.

    Dit komt de stereokwaliteit ook zeer ten goede. Het hangt een beetje van je budget af wat je kunt kopen.
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  15. #15

    Standaard

    Als je veel muziek luistert zijn redelijke fronts wel aan te raden. Als je de set voornamelijk voor film/HT beleving wil gebruiken kun je jouw keuze wel hanteren. Die keuze moet je zlf maken. En als je toch binnenloopt bij de betere audio boer, ga eens luisteren idd naar verschillende speaker/receiver combinaties. En budgetteer ook een goed bedrag voor je kabels, zijn ook erg belangrijk! Richtlijn is 10% van je budget voor de kabels.[edit] ongeeer 10% moet dat zijn dus...

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar
    En budgetteer ook een goed bedrag voor je kabels, zijn ook erg belangrijk! Richtlijn is 10% van je budget voor de kabels.[edit] ongeeer 10% moet dat zijn dus...
    Zie een eerdere opmerking van mij: Bij die betere audio boer krijg je bij aanschaf van reciever en speakers al 10% van dat bedrag als korting op de benodigde kabels bij hun. Qua bedrag zou ik het waarschijnlijk niet helemaal redden om daarmee alle kabels " kado " te krijgen. Deze audio boer is wel erg goed, maar ook zo een die de advies prijzen als verkoop prijzen hanteert. Duidelijk duurder dus dan de MM of andere dozenschuivers waar je mij niet ziet verschijnen als het om dergelijke apparaten gaat, voor dvdtjes zelve wel hoor.

    Qua budget dacht ik eerst aan +/- 1000,- euro maar heb dit toch al meer naar de 1500 euro verschoven, om het geheel toch wat meer in een keer goed te doen.

  17. #17

    Standaard

    Ik zal de reciever en speakers vooral gaan gebruiken om films te gaan bekijken / luisteren. Maar ik heb ook enkele muziek dvd's, zijn hier de "betere" fronts ook een voordeel bij of is dat alleen voordelig bij muziek cd's?

    Ik overweg die mission set met de mc 30 omdat dit als bundel voordeliger is dan alle speakers, ook al zijn het dezelfde, los te kopen. Maar als ik dan toch die 2 maal m3ds wil kopen, kan ik ook meteen 2 betere fronts, liefst van het zelfde merk en serie nemen...

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mr_Parker
    Ik zal de reciever en speakers vooral gaan gebruiken om films te gaan bekijken / luisteren. Maar ik heb ook enkele muziek dvd's, zijn hier de "betere" fronts ook een voordeel bij of is dat alleen voordelig bij muziek cd's?
    Nou en of! Ik vind zelf ook zelfs bij films goede fronts een groot voordeel.
    ... naar mijn bescheiden mening dan hè

  19. #19

    Standaard

    Dat zul je toch zelf moeten ervaren, sommigen preferen alle vier (fronts en surrounds) van hetzelfde type of modelreeks, anderen hebben liever grotere fronts en kleinere surrounds. Ik heb persoonlijk vrij zware fronts en satteliet rears, en heb daar geen problemen mee. Ik denk dat fronts en surrounds hetzelfde (groot) alleen zin heeft als je kamer daar groot genoeg voor is (en je buren geen zeikerds zijn :wink of als je echt audiofiel bent.

    Ik had al gelezen dat je 10%korting op je kabels krijgt, maar het was ook een richtlijn. 1500 euri voor je set, volgens de richtlijn +/- 150 euri voor je kabels. Da's alles. Kortingen enzo is mooi meegenomen, maar moet je in die 10% natuurlijk niet meenemen. Overigens, als het bedrijf de adviesprijzen hanteerd, kan he toch de moeite lonen om ergens anders voor je kabels te kijken, want dan zou je alsnog goedkoper uit kunnen zijn ondanks de 10%korting.

    Echter, als je wel alles bij die dealer aanschaft, heb je waarschijnlijk een zeer goede service en kunnen ze ook goede adviezen geven m.b.t. opstelling/instellingen enzo. Dat is dus een keuze die je zelf maakt.

  20. #20
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar
    Ik denk dat fronts en surrounds hetzelfde (groot) alleen zin heeft als je kamer daar groot genoeg voor is (en je buren geen zeikerds zijn :wink of als je echt audiofiel bent.
    Dit ben ik niet met je eens Edgar.
    In alle situaties zullen gelijke speakers een voordele hebben ten opzichte van ongelijke front en rear speakers, ook in jouw situatie dus en je buren hebben er overigens niets mee te maken. :wink:
    Hiermee wil ik overigens niet zeggen dat ongelijke speakers fout is, nee absoluut niet.
    Maar als je naar het ideale wilt zul je toch aan gelijke speakers moeten denken.
    Het is dus maar hoever je hierin wilt gaan.

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar
    Ik denk dat fronts en surrounds hetzelfde (groot) alleen zin heeft als je kamer daar groot genoeg voor is (en je buren geen zeikerds zijn :wink of als je echt audiofiel bent.
    Dit ben ik niet met je eens Edgar.
    In alle situaties zullen gelijke speakers een voordele hebben ten opzichte van ongelijke front en rear speakers, ook in jouw situatie dus en je buren hebben er overigens niets mee te maken. :wink:
    Hiermee wil ik overigens niet zeggen dat ongelijke speakers fout is, nee absoluut niet.
    Maar als je naar het ideale wilt zul je toch aan gelijke speakers moeten denken.
    Het is dus maar hoever je hierin wilt gaan.
    even reactie:
    1) mijn buren hebben er wel wat mee te maken want ik woon in een rijtjeshuis en ben zelf ook niet blij als ik mag meegenieten met de muziek van mijn buren. Dus ik moet mij zelf ook inhouden, wat mij nogal eens moeite kost :wink:

    2) Als je de ideale situatie wilt heb je helemaal gelijk, maar voor veel mensen is de ideale situatie niet haalbaar om verschillende redenen, te kleine ruimte, financien, noem maar op. Om dan toch voor zowel film als muziek een goede speakerkeuze te maken kan (zoals in mijn geval dus) het een uitkomst zijn om relatief kleinere surrounds te gebruiken met relatief stevigere fronts.

    3)IMHO is grotere fronts met kleinere rears te preferen boven alles gelijk te hebben en dan maar alles een slag kleiner/lichter, als dat nodig is.

    Gelukkig maar dat meningen verschillen, anders was het maar een saaie boel, toch :wink:

  22. #22
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar
    1) mijn buren hebben er wel wat mee te maken want ik woon in een rijtjeshuis en ben zelf ook niet blij als ik mag meegenieten met de muziek van mijn buren. Dus ik moet mij zelf ook inhouden, wat mij nogal eens moeite kost :wink:
    Toch niet Edgar.
    Het maakt voor je buren niet uit of alleen je rears stevige speakers zijn of ook je rears.
    Kwa overlast zal er geen verschil zijn tussen kleine of grote rears om ze zo maar te noemen.
    In dat opzich hebben je buren er niets mee te maken, de eventuele overlast zal hetzelfde zijn. :wink:

    Ook bij punt 2 moet ik even wat aanmerken.
    Je geeft als reden voor ongelijke speakers als reden een kleine kamer, geld en noem maar op.
    Bij een te kleine kamer zijn gelijke speakers wel degelijk mogelijk maar wellicht dat je het dan bij kleinere speakers moet zoeken ipv de grootste vloerstaanders van een bepaalde serie.
    Om B_W als voorbeel te gebruiken zal je ipv 4x de 604 ook 4x de 602 kunnen gebruiken.
    In dat geval krijg je ook in een te kleine ruimte wel degelijk het ideale met rondom gelijke speakers.
    Je moet immers niet altijd van het grootste model uitgaan.

    Hetzelfde geld eigenlijk ook voor de financien daar de kleinere modellen relatief goedkoper zijn en dus ook hierin is het mogelijk.

    Wat jezelf aangeeft om een compromie te maken voor muziek en film moet ik je deels gelijk in geven.
    Voor muziek zijn stevige (fronts) inderdaad een genot en zal je dus voor films inderdaad kunnen volstaan met kleinere rears, niet mis mee nee.
    Andere kant van het verhaal is dat ook muziek met kleine goede speakers zeer goed kan klinken al kom je dan inderdaad al gauw op het verhaal van die financien.
    Kortom hier heb je zeker niet helemaal ongelijk in en is het vaak de beste oplossing zoals jij het gedaan heb. :wink:

    Punt 3 ben ben ik het niet mee eens.
    Uiteraard is het niet verkeerd, zeer zeker niet maar bij gebruik van kleinere goede speakers zal de kwaliteit er niet minder om zijn en al helemaal niet bij gebuik van een goede subwoofer.


    De meningen verschillen inderdaad meestal en dat geeft inderdaad niets echter met men niet vergeten dat er altijd meerdere kanten aan een verhaal-uitleg zitten.

  23. #23

    Standaard

    Ik vind zowel de argumenten van j.vandendool als van Edgar wat hebben. Natuurlijk hebben de buren wat met mij te maken en anders om. Maar grotere speakers wil niet zeggen dat je ze harder in volume moet / zal zetten. Alles gelijk zal in iedergeval moeten schelen met het instellen op de reciever etc. Maar nu nog even terug met een vraagje.

    Maar eerst even een aanpassing op eerder bericht ( ik heb de folder nu bij de hand) de korting is 15% van de aankoop waarde van de speakers, dus niet van de "set".
    Het merk kabel zou profigold zijn, iemand bekent met dit merk?

    Zoals al aangegeven door j.vandendool hebben alles gelijke speakers een voordeel maar hoe zit het met dipool speakers. Deze zijn bedoeld als surround speakers en niet zo zeer als fronts?
    Een mogelijke combi die ik op dit moment overweeg (van Mission) is 2x M33 (vloerstaanders) als front en 2x M3DS (dipoolers) als rear surround en de M3C1 als center en de M3AS als subwoofer.
    (ga ik weer over mijn geplande budget maar daarom is het ook de dure overweging die ik naast de M30 cinemapack overweeg).

    Als mogelijke recievers denk ik nu aan de Denon AVR-2105 of de Marantz SR-5500.

  24. #24

    Standaard

    Wat kortingen betreft enzo: Wanneer jij bij een goede zaak een complete set koopt, kan je in ieder geval op de kabels een forse korting los peuteren. Op de kabels heb ik in ieder geval 50% gekregen en de set zelf was ook al redelijk scherp onderhandeld volgens mij. Marges in de audio industrie zijn erg gezond :wink: zeg maar, dus de kortingen kunnen dat ook zijn.
    Denon AVR3805, Denon DVD3910, B&W 703, B&W HTM-7, Pioneer PDP-435FDE

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jollykart
    Wat kortingen betreft enzo: Wanneer jij bij een goede zaak een complete set koopt, kan je in ieder geval op de kabels een forse korting los peuteren. Op de kabels heb ik in ieder geval 50% gekregen en de set zelf was ook al redelijk scherp onderhandeld volgens mij. Marges in de audio industrie zijn erg gezond :wink: zeg maar, dus de kortingen kunnen dat ook zijn.
    Uiteraard verwacht ik, op het moment dat ik het daadwerkelijk ga halen, dat er nog el wat met de prijs te doen valt. Maar dat is niet iets waar ik nu al mee reken. Het is alleen leuk meegenomen dat ze, die betere audio boer al hier, er zelf al op wijst dat kabels belangrijk zijn en dat "promoten" met die kortings regeling.

Pagina 1 van 5 12345 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •