Pagina 7 van 20 EersteEerste ... 3456789101117 ... LaatsteLaatste
De resultaten 151 tot 175 van 498 worden weergegeven.
  1. #151

    Standaard

    Reacties uit islamitische hoek op de moord op Van Gogh:

    Contactorgaan Moslims en Overheid: "Ik vind zijn opvattingen over de islam afschuwelijk en zeer kwetsend voor de islamitische gemeenschap, maar geen enkel motief rechtvaardigt moord", aldus voorzitter Tonca.

    De Turkse sociaal-religieuze beweging Milli Görüs, de Marokkaanse moskeekoepel UMMON en het Amsterdams Centrum Buitenlanders: "Van Gogh is een van Nederlands beste filmmakers, die ons scherp hield met zijn films, columns en televisieprogramma's."

    Abou Jahjah: "Het gaat niet over Van Gogh of over zijn ideeën, het gaat er om hoe we met elkaar omgaan in een samenleving. Moord moet je veroordelen. Geweld is onacceptabel in een democratie."
    (Van Gogh valt in zijn laatste column Jahjah aan)

    Federatie Koerden in Nederland: "De duistere krachten achter de moord op Van Gogh moeten worden uitgeschakeld, zodat diverse bevolkingsgroepen in Nederland samen kunnen blijven leven. Deze aanslag is een aanslag op de vrijheid van meningsuiting in Nederland."

    Redactie Maroc.nl: "Ondanks dat wij fel tegen Van Gogh waren in zijn uitingen tegen de islam, zijn wij uiteraard van mening dat iemand nooit fysiek mag worden aangevallen voor het uiten van zijn mening."

    Redactie Mzine, tijdschrift voor Marokkanen: "De moord door een Nederlandse Marokkaan op Van Gogh is een dieptepunt voor de Marokkaanse gemeenschap."

    Bron: NOS.nl

  2. #152

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door starbuck
    En jij loopt te verkondigen dat sommigen hier hun mening moeten nuanceren??
    Nee joh, de laffe dood op Theo van Gogh moet vooral als doel hebben dat eindelijk alle autochtone onderbuikgevoelens geloost mogen worden Dat we mensen als Geert Wilders eindelijk eens serieus moeten nemen als het gaat om zijn "doordachte"meningen over de multiculturele samenleving
    Dat we nu ineens wel mogen en moeten denken dat ALLE moslims criminelen,moordenaars zijn

    Theo van Gogh (R.I.P.) is vermoord en laten we zijn dood gebruiken om vooral niet te nuanceren,maar vooral eens lekker moslims te gaan bashen....

    Voor de goede orde,ik ben geen moslim wel allochtoon,ben 100% voor de vrijheid van meningsuiting,maar deze dient niet misbruikt te worden om kwade,polariserende krachten in een samenleving op te roepen.

  3. #153

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alex van den Berg
    Ik wil nog even opmerken dat ik het wel van een érg laag niveau (holbewoner?) vind om de tragische dood van een meer dan gemiddeld sociaal ingesteld mens en anti-racist te misbruiken, om "een mening te uiten" die is gestoeld op a-sociale en racistische sentimenten... Triest en respectloos!
    Wie deden dat dan, ben er eigenlijk nog geen tegen gekomen
    Three-Star Trader
    Grandpa, were you a hero in the war? Grandpa said, "No......but I served in a company of heroes".

  4. #154

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door SKMbeat

    Voor de goede orde ik ben geen moslim wel allochtoon,ben 100% voor de vrijheid van meningsuiting,maar deze dient niet misbruikt te worden om kwade,polariserende krachten in een samenleving op te roepen.
    Het is al eerder gezegd: maar wat denk je dat er in ENKELE moskeen wordt gezegd?

    De eerste RK-kerk in NL waar ze homo's etc veroordelen moet ik nog tegenkomen......

  5. #155

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Tommy Brok
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alex van den Berg
    Ik wil nog even opmerken dat ik het wel van een érg laag niveau (holbewoner?) vind om de tragische dood van een meer dan gemiddeld sociaal ingesteld mens en anti-racist te misbruiken, om "een mening te uiten" die is gestoeld op a-sociale en racistische sentimenten... Triest en respectloos!
    Wie deden dat dan, ben er eigenlijk nog geen tegen gekomen
    Nee?? Dan zou ik toch maar eens wat dieper nadenken bij een aantal "meningen" die hier worden geventileert!

    Ik schrijf "meningen" bewust tussen aanhalingstekens omdat het voor mij meer lijkt op "extremisme"...

    Maar goed... Het schijnt niet alleen hier zo te zijn:
    Citaat Oorspronkelijk gepost door WebWereld
    Racisme op condoleanceregisters Van Gogh
    Startpagina.nl heeft een condoleanceregister voor Theo van Gogh gesloten vanwege een grote hoeveelheid racistische berichten.

    "We hebben het condoleanceregister één of twee uur online gehad, maar er viel niet tegenaan te modereren", zegt Bert Wiggers van Startpagina.nl. "We kregen duizend condoleances per kwartier binnen. Daarvan vonden we er honderd niet kunnen."

    Ook op andere condoleanceregisters en in openbare webfora verschijnen uitingen van moslimhaat en racisme. "Er is blijkbaar veel woede", zegt Peter van Schaik van de site Condoleance.nl. "Woede mag, maar racisme niet."

    Ook Condoleance.nl censureert daarom racistische bijdragen die op de site verschijnen. "We kunnen niet alle reacties apart beoordelen, maar zoeken wel op berichten waarin woorden als '***moslims' voorkomen. Die berichten worden verwijderd."

    "Sommige berichten gaan alle perken te buiten", stelt Van Schaik. "Mensen die veel te ver gaan, moeten zich echt zorgen maken. Hun gegevens worden gelogd en als de politie er om vraagt, dragen we die informatie over."

    Voor mij is het wel duidelijk waar wordt nagedacht en waar niet!
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Qzyn
    Reacties uit islamitische hoek op de moord op Van Gogh:

    Contactorgaan Moslims en Overheid: "Ik vind zijn opvattingen over de islam afschuwelijk en zeer kwetsend voor de islamitische gemeenschap, maar geen enkel motief rechtvaardigt moord", aldus voorzitter Tonca.

    De Turkse sociaal-religieuze beweging Milli Görüs, de Marokkaanse moskeekoepel UMMON en het Amsterdams Centrum Buitenlanders: "Van Gogh is een van Nederlands beste filmmakers, die ons scherp hield met zijn films, columns en televisieprogramma's."

    Abou Jahjah: "Het gaat niet over Van Gogh of over zijn ideeën, het gaat er om hoe we met elkaar omgaan in een samenleving. Moord moet je veroordelen. Geweld is onacceptabel in een democratie."
    (Van Gogh valt in zijn laatste column Jahjah aan)

    Federatie Koerden in Nederland: "De duistere krachten achter de moord op Van Gogh moeten worden uitgeschakeld, zodat diverse bevolkingsgroepen in Nederland samen kunnen blijven leven. Deze aanslag is een aanslag op de vrijheid van meningsuiting in Nederland."

    Redactie Maroc.nl: "Ondanks dat wij fel tegen Van Gogh waren in zijn uitingen tegen de islam, zijn wij uiteraard van mening dat iemand nooit fysiek mag worden aangevallen voor het uiten van zijn mening."

    Redactie Mzine, tijdschrift voor Marokkanen: "De moord door een Nederlandse Marokkaan op Van Gogh is een dieptepunt voor de Marokkaanse gemeenschap."

  6. #156

    Standaard

    Alex, het lijkt me niet meer dan logisch dat een marokkaanse site niet racistische dingen tegen zichzelf gaat roepen

    Je opmerking van: "daar denken ze wel na" slaat in dit opzicht nergens op.......

    Maar goed, dat ze op een condoleance register elkaar voor rotte vis uit gaan maken: dat kan uiteraard niet...ben ik met je eens

  7. #157

    Standaard

    Verschrikkelijk dat dit hier kan, maar vooral mag, gebeuren.

    Heb niks tegen moslims, christenen of wat dan ook, maar ik weet zeker dat als er geen geloof bestond, er lang niet zo veel geweld zou zijn als nu.

    Misschien moeten we hier de doodstraf maar weer gaan invoeren, misschien dat mensen dan eerst nadenken voordat ze iets doen.
    Lost in Translation: best movie ever!

    312 +


  8. #158

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alex van den Berg
    Voor mij is het wel duidelijk waar wordt nagedacht en waar niet!
    Dat zeggen ze omdat dat het juiste ding is om te zeggen, wil niet zeggen dat ze er achter staan.

    Ik kan ook wel IEDERE keer weer als een allochtoon iemand vermoord, beroofd, neer steekt, of wat dan ook zeggen: Ach, dat is een slechte, die heb je in iedere bevolkingsgroep.
    Als ik een dubbeltje krijg voor iedere keer dat ik dat zou kunnen zeggen, zat ik voortaan ook thuis op me luie reet!
    Three-Star Trader
    Grandpa, were you a hero in the war? Grandpa said, "No......but I served in a company of heroes".

  9. #159

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dr_evil
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mariner Blues
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Reinbo
    Lijkt me de hoogste tijd om alle moskeen en alle andere plekken waar intollerantie en onderdrukking wordt gepredikt te sluiten. Weg met dogmatisch geloof.
    Indien er uitspraken als deze gedaan worden haak ik af...... sorry....
    Want? Ik kan me er alleen maar bij aan sluiten..

    Jullie zijn dus voor dogmatisch geloof en onderdrukking?????[

  10. #160

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke
    Het is al eerder gezegd: maar wat denk je dat er in ENKELE moskeen wordt gezegd?
    In sommige moskeeën worden er hele kwalijke,anti-Westerse dingen gezegd. In de Hindoestaanse gemeensschap,waar ik uit kom, worden door sommige idioten hele kwalijke dingen gezegd over de Islam,Christendom,autochtone Nederlanders.Vertegenwoordigers van het christendom zoals bv Buttiglione(goede vriend van de Paus,schreef enkele van zijn encyclieken) zijn nou niet bepaald verdraagzaam als het gaat om homosexualititeit;zie zijn intrekking van de kandidatuurschap voor eurocommissaris.
    De eerste RK-kerk in NL waar ze homo's etc veroordelen moet ik nog tegenkomen......
    Wil nou net de Rooms-Katholieke kerk niet echt verdraagzaam staan tegenover homosexuelen. Sterker nog,het homohuwelijk wordt nog steeds verboden door de Katholieke kerk.

    Waar het mij om gaat is dat als een individu uit een bepaalde bevolkingsgroep iets walgelijks op zijn geweten heeft,dat je dat zijn/haar groep waar die uit komt niet moet aanrekenen.
    De gedachte 'de 'één is de ander niet" is eigenlijk heel makkelijk te bgrijpen,maar het gevoelsmatig vasthouden is een andere zaak. Het is een levensles die vaak met veel pijn en moeite geleerd wordt.

  11. #161

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke
    Je opmerking van: "daar denken ze wel na" slaat in dit opzicht nergens op.......

    Maar goed, dat ze op een condoleance register elkaar voor rotte vis uit gaan maken: dat kan uiteraard niet...ben ik met je eens
    Denk nu eens iets langer na.... Er is een heel groot wezenlijk verschil tussen "elkaar voor rotte vis uitmaken" en "veroordelen op geloof en afkomst".
    Het feit dat dit op één hoop wordt gegooid bevestigd me alleen maar in de kortzichigheid van een deel van mijn medelanders...

    Ik zei ook niet "Daar denk ze wel na", maar "Voor mij is het wel duidelijk waar wordt nagedacht en waar niet!". Luisteren, lezen en nadenken is de essentie van begrip! En dan kun je alleen maar tot de conclusie komen dat het hier niet over extremistische buitenlanders gaat maar over een brute en laffe moord, gepleegd door een zwakzinnige!

  12. #162
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Martin Stanneveld

    Misschien moeten we hier de doodstraf maar weer gaan invoeren, misschien dat mensen dan eerst nadenken voordat ze iets doen.
    De doodstraf zal niet helpen in dat opzich.
    Men zal zich hierdoor niet bedenken.

    Voor mij staat en stond al lang vast dat dit land, deze wereld naar de klote is.
    Van de wereld wisten de meeste het al maar dat ook dit danwel ons land al lang naar de klote is weet men blijkbaar nog niet of wellicht wil men het niet weten.
    Ons land bevat namelijk ook de hele wereld, trek hier je conclussie uit.

  13. #163

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kaz van Kooten
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marty vanluit
    Nee, wij zijn inderdaad degenen geweest die Theo vermoord hebben en met een mes een papiertje met arabisch schrift in zijn borst hebben gestoken...
    De enige holbewoners zijn degenen die dit soort daden op hun geweten hebben. Zij hanteren ideeen die in de middeleeuwen nog ouderwets waren. Schaar ons daar niet onder, alsjeblieft!
    'Degenen die dit soort daden op hun geweten hebben'.

    Je doelt daarmee op moordenaars. Moordenaars komen in alle lagen van de bevolking voor. Deze kerel was toevallig Islamitisch. D'r zijn ook zat moordenaars met 'n andere of geen geloofsovertuiging, hetgeen betekent, volgens jouw relaas, dat in principe alle lagen van de bevolking, geloofsovertuigen en andere sociale klassen ideeen hanteren die in de middeleeuwen nog ouderwets waren.

    Conclusie: gefeliciteerd - je hebt de domste opmerking ever gemaakt. Hoe voelt dat nou?
    Ik doel daarmee op moordenaars ja. Ik zeg niet dat alle moordenaars Islamitisch zijn. Het eerste gedeelte dan mijn reactie op Alex heeft in het geheel niets te maken met het tweede gedeelte. Dat jij dit niet snapt maakt mij niet degene die volgens jou "de domste opmerking ever heeft gemaakt". Jij interpreteert mijn reactie verkeerd en vervolgens noem je mij dom.
    Mijn conclusie: ik zal jou nu niet dom noemen, daarmee verlaag ik me tot jouw niveau. Bovenstaande text zegt al genoeg, een conclusie is overbodig.
    Tip: eest een beetje beter lezen voordat je mensen dom gaat noemen die je niet eens kent (ik ben geen 16- jarig pubertje uit 4 mavo).
    "Assumption is the mother of all fuck-ups..."
    mijn setje
    Co-startrader

  14. #164

    Standaard

    @SKM: mn post over de RK kerk en homos was idd verkeerd gekozen; ik had beter kunnen zeggen: het christendom veroordeelt het slaan van vrouwen WEL.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alex van den Berg

    Ik zei ook niet "Daar denk ze wel na", maar "Voor mij is het wel duidelijk waar wordt nagedacht en waar niet!"
    Dan nog sloeg t nergens op....

    maar goed, ik stop nu maar.....deze thread begint verdacht veel op de Murat-thread te lijken (ook toen had godsdienst er nix mee te maken overigens)

  15. #165

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alex van den Berg
    Luisteren, lezen en nadenken is de essentie van begrip! En dan kun je alleen maar tot de conclusie komen dat het hier niet over extremistische buitenlanders gaat maar over een brute en laffe moord, gepleegd door een zwakzinnige!
    Allemaal mooie woorden, maar die groep extemistische boekgelovers is wel een bron waaruit zwakzinnige geboren worden. En vergeet niet dat verre weg het grootste aantal moorden en oorlogen uit geloofsovertuiging zijn gepleegd en gevoerd. En als je er wat van zegt sta je ineens op pagina 101 van teletekst....

  16. #166

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alex van den Berg
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marty vanluit
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alex van den Berg
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Reinbo
    Lijkt me de hoogste tijd om alle moskeen en alle andere plekken waar intollerantie en onderdrukking wordt gepredikt te sluiten. Weg met dogmatisch geloof.

    Geloof in vrijheid en respecteer zij die vrijheid respecteren.
    Blabla
    Nee, wij zijn inderdaad degenen geweest die Theo vermoord hebben en met een mes een papiertje met arabische schrift in zijn borst hebben gestoken...
    De enige holbewoners zijn degenen die dit soort daden op hun geweten hebben. Zij hanterinen ideeen die in de middeleeuwen nog ouderwets waren. Schaar ons daar niet onder, alsjeblieft!
    Zeker wel! Juist een afstandelijkheid als "Ik hoor er niet bij" wijs ik aan als dé oorzaak!
    Door ons zo op te stellen geven we deze uitwassen ongemerkt een kans. En als het dan echt extreem uit de hand loopt in de vorm van een moord, dan wordt de dader en "de bijbehorende cultuur" aangewezen als het monster!
    Maar het werkelijke monster is deze egoïstische maatschappij waarin we allemaal vinden dat we met verbaal of fysiek geweld voor onszelf moeten opkomen! Daar is iedere volwassen Nederlander medeplichtig aan door alleen te denken aan zijn/haar welzijn, welvaart en "geluk".

    O.k.... deze keer was het een marokaan, maar hoeveel stille tochten zijn er al niet gehouden voor minder bekende medelanders die zijn vermoord door andere medelanders... meestal zonder een exotische geloofsovertuiging???
    Lang gelden... Kerwin Duinmeijer... een zwarte jongen van vijftien jaar... vermoord vanwege de geloofsovertuiging van een stel extremistische kaalhoofden.
    Korter geleden: Joes Kloppenburg... vermoord door een medelander zonder exotisch tintje... vanwege de overtuiging dat egoïsme geaccepteerd is...
    Pim Fortuyn... Door een extremistische Nederlander vermoord wegens de overtuiging dat hij een nieuwe dictator was.
    ...en zo zijn er nog een hele rij zinloze moorden in de afgelopen twintig jaar op te sommen die absoluut niets te maken hadden met sentimenten uit Verweggistan.

    Kortom... Ik blijf bij mijn mening dat wé daar met zijn allen verantwoordelijk zijn vanwege het feit dat we onszelf zo belangrijk vinden. En zolang we ons hoofd daarvoor wegdraaien en de oorzaak altijd maar bij anderen blijven zoeken, zal het er niet beter op worden.
    Ben je te jong om je hiervoor verantwoordelijk te voelen, dan heb je in ieder geval de verantwoording voor de toekomst die gaat komen... De generatie die de ellende heeft veroorzaakt lopen ondertussen achter een rollator en zal de troep echt niet voor ons opruimen!

    Nogmaals... Dat is mijn mening en ik zal de vrijheid blijven nemen om die te uiten... zelfs wanneer één of andere egoïstische, arrogante, onwetende bleekscheet zo onzeker en angstig van die "waarheid" wordt dat hij het nodig vindt om mij een stukje lood door mijn hoofd te jagen.
    Ik respecteer je mening, al deel ik hem niet.
    Stel dat jij een oplossing mocht aandragen voor het huidige probleem (ik ga er voor het gemak vanuit dat je wel erkent dat er een probleem is), wat zou je dan voorstellen? Daar ben ik benieuwd naar!
    "Assumption is the mother of all fuck-ups..."
    mijn setje
    Co-startrader

  17. #167

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alex van den Berg
    Ik zei ook niet "Daar denk ze wel na", maar "Voor mij is het wel duidelijk waar wordt nagedacht en waar niet!". Luisteren, lezen en nadenken is de essentie van begrip!
    Zucht, en waar wordt volgens jou dan wel nagedacht?
    Ben zo benieuwd of ik hier een antwoord op krijg waar niet om alles heen wordt gedraaid!
    Three-Star Trader
    Grandpa, were you a hero in the war? Grandpa said, "No......but I served in a company of heroes".

  18. #168
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    En dan kun je alleen maar tot de conclusie komen dat het hier niet over extremistische buitenlanders gaat maar over een brute en laffe moord, gepleegd door een zwakzinnige!
    Deze bewering kun je niet maken omdat ik aanneem dat je de dader niet persoonlijk kon in dit geval.

    Eén ding is me wel duidelijk in deze discussie hierzo.
    Wat je mening ook is, vele willen blijkbaar de feiten niet onder ogen zien.
    Een discussie als deze is overigens al eens aan de hand geweest hier op het forum en toen werd het me ook al duidelijk.

    Wanneer je bepaalde personen kan die bij zowel rechtbank als gevangenis werken dan weet je gewoon dat het niet om slechts wat zwakzinnigen gaat.
    Dit zijn gewoon keiharde feiten.

  19. #169

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kaz van Kooten
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Eric van Ballegoie
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kaz van Kooten
    Deze kerel was toevallig Islamitisch.
    Deze moordenaar was (waarschijnlijk) niet 'toevallig' islamitisch, het is hoogst waarschijnlijk de reden van de moord.
    Je snapt m'n punt niet. Van Luit stelde moordenaars gelijk aan Islamieten, en daar haakte ik gewoon even op in.
    Nogmaals, even voor de duidelijkheid:
    Jij schildert mij af als een racist, terwijl je die conclusie trekt aan de hand van een door jou verkeerd geinterpreteerde text. Ik wens niet door jouw stupiditeit een racist genoemd te worden. Ik dank je vriendelijk!

    Dit was toevallig een Islamiet, maar het is niet toevallig dat hij door een Islamiet vermoord is! Dat zijn twee hele andere dingen. Niet alle islamieten zijn moordenaars, zelfs ik ben niet zo dom om dat te denken :wink: .
    "Assumption is the mother of all fuck-ups..."
    mijn setje
    Co-startrader

  20. #170

    Standaard

    Ik hoorde het vanochtend in de wandelgangen... Vreselijk! Een aanslag op de vrijheid van meningsuiting in dit land... waar gaat het heen?

    [ SafeTrader / ***** Five-Star Trader ]
    . · You are my center when I spin away. Out of control on videotape. On videotape · .

  21. #171

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kaz van Kooten
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Qzyn
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kaz van Kooten
    Conclusie: gefeliciteerd - je hebt de domste opmerking ever gemaakt. Hoe voelt dat nou?
    Pardon, niet zo zelfgenoegzaam, je kunt wel proberen het te bagatelliseren, maar het is bijna zeker dat Van Gogh is vermoord door een fundamentalistische islamiet vanwege zijn overtuiging.
    Daar twijfel ik ook niet aan, maar er werd gezegd dat de 'holbewoners' degenen zijn die de daden verrichten - oftewel de moordenaars in het algemeen, niet alleen Islamieten. Hij schopt z'n eigen puntje dus 'n beetje onderuit.
    Lees nou eens goed man!
    Degenen die dat soort daden verrichten met die motieven zijn holbewoners, niet andersom!
    "Assumption is the mother of all fuck-ups..."
    mijn setje
    Co-startrader

  22. #172

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark t
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marty vanluit
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nathan Strik
    Maar je verschuilen achter een masker als religie, betekent dus inderdaad nog niet dat het probleem bij de religie ligt. Integendeel... het probleem ligt altijd bij individuen die hun intolerantie op zulke vreselijke manieren willen botvieren.

    En helaas reageren veel Nederlanders die ik spreek erg intolerant op het nieuws van vanochtend... heel jammer. Begrijpelijk maar jammer...
    In de koran staat dat het geoorloofd is ongelovigen te onthoofden, homo's met hun hoofd naar beneden van gebouwen af te gooien, vrouwen te mishandelen, etc.
    Dit staat er dus echt, dus eigenlijk zijn degenen die dit naleven (gelukkig zijn dit er niet veel), niet eens extremistisch te noemen, maar gewoon "goede gelovigen"?
    Ik weet niet hoe 'Bijbelvast' je bent, maar volgens mij zou je onaangenaam verrast zijn als je de opvattingen in de Bijbel over deze thema's leest.

    Zoals Nathan al zei, het gaat niet om een Moslim, maar om een idioot die zich verschuilt achter de Koran.

    Hoe dan ook: Erg triest wat er gebeurt is. Ik weet niet meer van wie het citaat is, maar het is wel van toepassing: "I may not agree with your opinion, but I'll always fight for your right to express it." Bij uitstek iets wat op Theo van Gogh van toepassing zou zijn.
    Als de bijbel oproept tot het vermoorden van mensen die niet geloven in God of homo zijn, neem ik mijn woorden graag terug. Maar je weet zelf ook wel dat dat niet het geval is.
    "Assumption is the mother of all fuck-ups..."
    mijn setje
    Co-startrader

  23. #173

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marty vanluit
    Als de bijbel oproept tot het vermoorden van mensen die niet geloven in God of homo zijn, neem ik mijn woorden graag terug. Maar je weet zelf ook wel dat dat niet het geval is.
    Leviticus 20:13: "Als een man met een andere man omgang heeft zoals met een vrouw, begaan beiden een afschuwelijke daad. Zij moeten ter dood worden gebracht."

  24. #174

    Standaard

    Rust zacht Theo...

    Je hebt in ieder geval wel een discussie in heel Nederland teweeg gebracht. Laten we hopen dat deze lang genoeg wordt doorgevoerd om een verschil te kunnen gaan maken.

  25. #175

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Qzyn
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marty vanluit
    Als de bijbel oproept tot het vermoorden van mensen die niet geloven in God of homo zijn, neem ik mijn woorden graag terug. Maar je weet zelf ook wel dat dat niet het geval is.
    Leviticus 20:13: "Als een man met een andere man omgang heeft zoals met een vrouw, begaan beiden een afschuwelijke daad. Zij moeten ter dood worden gebracht."
    Bij deze neem ik mijn woorden dus terug.
    Gelukkig zijn er niet veel mensen die ZO erg ik een God geloven!
    Dat dat gewoon in de bijbel staat, dat had ik eigenlijk nooit gedacht!

    Bedankt Qzyn, voor de opheldering!
    "Assumption is the mother of all fuck-ups..."
    mijn setje
    Co-startrader

Pagina 7 van 20 EersteEerste ... 3456789101117 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •